Budoucnost Amigy: kompatibilita v základech

Diskuze čtenářů k článku

Hurricane  |  20. 04. 2001 18:59

Skoro bych si dovolil souhlasit s předchozim článkem. Já sice Wintel nemam rád, ale taktéž asi po 6té! instalaci RedHatu(asi)6.1Beta sem to nakonec vzdal a hodil tam
WirDosy. Instalace Linuxu byla pro mě utrpením, natož pak instalace nějakýho HW, to už .... V tomto musim MS pochválit, instalace Windows vcelku bez problémů (až na fatální chybu v inst. W98, když se je snažíte z DOSu nainstalovat na starý nefunkční Wxx, vždycky se kousne asi u 28%, odskoušeny 2 kusy CD) Instalace HW je taktéž většinou bezproblémová. Pravda, všíchni známe hlášky že se hádá modem se zvukovkou o IRQ, ale lehce se to dá opravit. Linux tomuto nedosahuje ani po kotníky, má se ještě co učit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Krenželok  |  20. 04. 2001 18:59

Jak je vidět, opět reakce od věci. Nevím kde jste došli k tomu Linuxu. Asi nechápete jednu věc - Amiga je svou architekturou skoro antagonismem Linuxu. S vaším názorem z velké části souhlasím, jen jaksi pořád nedokážu pochopit, co to má co dělat s Amigou

-pekr-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neamigista  |  20. 04. 2001 18:59

Bohuzel neda se delat nic jineho, nez souhlasit s prispevkem ze Amiga je mrtvola a ze se sotva jeste nekdy postavi na nohy. Hezky jsou vsechny prispevky o tom co bude Amiga umet a co bude mit, ale ty spis patri do rise pohadek, protoze zatim nic nema a nic neumi. Na miste vsech predeslych "vzteklounu" bych takhle vyskakoval az v okamziku, kdy to bude na svete, kdy si to bude clovek moci koupit v obchode a kdy bude jiste, ze to nepojde, protoze o to nikdo nebude mit zajem vyjma skalnich fandu (kteri se umi tak pekne vztekat).
Nojo, taky patrim k te "nejhorsi" skupine uzivatelu, tj. uzivatelu Wintel, taky na to nadavam, ale mam odzkouseno, ze instalovat a konfigurovat Linux neni zas takova "prdel" a jsem shopen si priznat, ze i kdyz M$ silene nesnasim, tak mi stejne dost zjednodusuje zivot. Takze misto vztekani a psani blabolu na redaktory, zkuste taky nekdy pouzivat mozek...

Ufff

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Krenželok  |  20. 04. 2001 18:59

Jen doufám, že z těchhle s prominutím vygumovaných názorů si zbytek přispěvatelů moc nedělá X krát někoho označit za vzteklouna je sice hezké, nicméně pan Holčík ukázal svým příspěvkem že ke zpracování tématu přistoupil velmi povrchně.

Jak se však ukazuje, vy o situaci kolem amigy víte asi pěkné houby. Apropo - nikdo tady nepropagoval Linux, takže vašemu názoru skutečně nerozumím

Uffff - s dovolením o jedno "f" navíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Oliva  |  20. 04. 2001 18:59

Amigu udělal dobrý procesor a perfektní systém. Ono to není jen v železe, dalším takovým příkladem by mohl být Darvin, čili NeXTSteep aka Mac OS X pro Intel!!!
A to je jen dobře, prorože skutečný profesionál si nevybírá systém podle marketingových (a kdovíjakýchještě ) tlaků, ale podle svých potřeb. A to většinou Windows ani Linux není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rady/Ablaze  |  20. 04. 2001 18:59

So systemom TAO Amiga velmi lahko prezije akekolvek zmeny hardware v buducnosti, co sa neda povedat o platforme "wintel", tam bude akykolvek
prechod takmer nemozny... (System halted!) :)

AMIGA bude mat vsetko co moze clovek ocakavat od desktopu:

- akykolvek hardware (vdaka TAO VP)
- dostatok aplikacii nazaciatku (vdaka moznosti pouzit Linux)
- lahke pripojenie inych zariadeni (vdaka HaVi)
- maly, rychly a bezproblemovy OS (vdaka Elate)
- rychle 3D graficke kniznice (vdaka RenderWare)
(mimochodom, tieto pouziva aj playstation2)

Verim, ze pocitace budu znova tym, cim maju byt. Poruchove a nestabilne systemy
"Wintel" nas dufam do 10 rokov opustia.
Svet informacnych technologii to potrebuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nepodstatne  |  20. 04. 2001 18:59

Myslim, ze pan Holcik nas uz vela krat presvedcil, ze s oblubou pise neoverene informacie a rad si domysla. Asi pise na kvantitu. Neviem zaco vlastne berie plat a kazi image "Zive".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bIRDIE  |  20. 04. 2001 18:59

Bohužel s vámi souhlasím. Jeho články jsou velmi často zaujaté a promicrosoftí. Odpověď na vaší otázku je to, že je v představenstvu Computer Press a.s. Odpověď, proč je p. Holčík (a většinou i celé Živě) velmi promicrosofťácky laděné je ten, že mají velmi dobré vztahy z Microsoftem (viz např. Mr.Linx a případová studie u Microsoftu apod.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  20. 04. 2001 18:59

bIRDIE, raději mlčte. Co to proboha je "promicrosoftí"? To opravdu dělíte lidi na ty, kteří jsou spokojeni s některými produkty, které mají značku Microsoft, a na ty, kterým z tohoto slova naskakuje kopřivka? A ti první jsou podle vás špatní a druzí hrdinové.

Jaký má význam vaše zmínka o případové studii u Microsoftu - no a co? Stalo se něco protizákonného, neetického, odsouzeníhodného?

Jestli chcete vidět něco zaujatého, doporučil bych vám přečíst si své vlastní příspěvky k článkům na Živě.

Myslím, že Tomáš by byl velice rád, kdyby byl v představenstvu Computer Pressu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit Svarc  |  20. 04. 2001 18:59

Mno, pane Lutonsky, take byste si mel precist predesle clanky, hlavne ty kde se pise o Windows, Win CE a Linuxu. Nejen ja mam dojem ze co se tyka WIN, prehnane vyzdvijujete jejich dobre vlastnosti a o tech spatnych moc a nebo vubec nepisete, a co ce tyka linuxu nebo jinych sw a hw platforem, tak tam je to presne naopak...

-- that's all folks ---

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bIRDIE  |  20. 04. 2001 18:59

Děkuji za zastání. Přesně tak, jak jste to napsal, jsem to myslel. I já znám řadu předností MS produktů, ale tady se naprosto nekriticky vychvalují MS produkty a naopak se trousí jedovaté poznámky na např. Linux apod.
Např. všemi na Živě obdivované W2K se mi při instalaci z MSDN asi osmkrát zasekly (a žádné Retry/Ignore/Cancel, ale zkrátka Could not read xxx. Press any key to reboot) apod., na několika mašinách. Odmítám to, že bych měl neuvěřitelnou smůlu na MS produkty, mobilní telefony (viz mé Nokie probírané v GSM konvi, že, p. Lutonský) apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bIRDIE  |  20. 04. 2001 18:59

Děkuji za zastání. Přesně tak, jak jste to napsal, jsem to myslel. I já znám řadu předností MS produktů, ale tady se naprosto nekriticky vychvalují MS produkty a naopak se trousí jedovaté poznámky na např. Linux apod.
Např. všemi na Živě obdivované W2K se mi při instalaci z MSDN asi osmkrát zasekly (a žádné Retry/Ignore/Cancel, ale zkrátka Could not read xxx. Press any key to reboot) apod., na několika mašinách. Jestli toto je user-friendly instalace hodná roku 2000, to se mě osobně nezdá. Navíc je v textovém režimu (mně je to úplně jedno), ale na Linuxu je dle článků Živě použití textového režimu známkou "složitosti" a "neuserfriendlnosti" (to je slovo, co .Odmítám to, že bych měl neuvěřitelnou smůlu na MS produkty, mobilní telefony (viz mé Nokie probírané v GSM konvi, že, p. Lutonský) apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bIRDIE  |  20. 04. 2001 18:59

Pane Lutonský, dovolte reakci.
Nedělím lidi na promicrosoftí a zbytek. Pokud se ale na Živě v rádoby profi článcích dočtu polopravdy a nesmysly, "náhodou" prakticky vždy v neprospěch A a ve prospěch B. Navíc vím, že společnost B využívá marketingové metody, ne vždy morálně košer. Dále se dozvím, že vydavatel Živě si ze společností B velmi dobře rozumí (to byla ta zmínka o případové studii). Asi jsem divnej, ale logicky mi z toho vyplývá, jakouto "náhodou" se tam ty polopravdy a nesmysly objevují. Nicméně byla tu i reakce někoho, kdo potvrdil zájem společnosti B o to, jak budou články, týkající se SW společnosti B, vyznívat.
Pokud vám mé příspěvky připadají zaujaté a příspěvky Živě nikoliv, rozhodně to nesvědší o objektivitě a nadhledu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Krenželok  |  20. 04. 2001 18:59

Vážený pane Holčík,

dovolte mi začít můj příspěvek velkým úsměvem )

A nyní na vysvětlenou. Věřím že je problém mít přehled o všem dění ve světě výpočetní techniky, ale je třeba být opatrný. Váš článek je natolik zavádějící, že vlastně ztratil vypovídací schopnost.

Teď k Vašemu článku. Nechápu co myslíte tou "nejasnou vizí", ale když někdo přesvědčí investory aby mu půjčili 5 mil dolarů na koupi Amigy od Gatewaye a má zajištěné financování na tři roky, neodvážil bych se hovořit o nejasné vizi. S Motorolou se ločit nemusíte, což vysvětlím později a základem budoucího OS nebude striktně Linux. Během jednoho krátkého odstavce to tedy máme jednu spekulaci a dvě mylné informace.

Žádné stroje kromě vývojářské platformy se skutečně ani představit neměly a vývojářský kit je "konfekční" zcela záměrně. S vývojovým prostředím na Linuxem je to správně, ikdyž Elate běží nad více systémy.

Další odstavec mě ovšem přesvědčuje o naprosté neznalosti situace. Víte vůbec, kdo je partnerem Amigy, že to nebylo ve Vašem článku zmíněno? Pokud byste to totiž věděl a o daném systému si něco přečetl, vzhledem k Vašim zkušenostem, které z oblasti IT určitě máte, by Vám to hodně napovědělo.

Budoucí AmigaOS bude postaven nad systémem Elate společnosti Tao Group, Zajisté Vám něco řeknou pojmy jako transparentní networking, škálovatelnost, efektivita, multiplatformní systém, apod., protože právě o tom je Elate. Takže jaképak sbohem Motorolo? Elate používá systém virtuálních procesorů a samozřejmě jsou pokryty i procesory Motorola. Tento systém může běžet hosted, tedy nad jiným OS, ale poběží také samostatně, takže jakýpak jasný příklon k Linuxu? Jedná se pouze o vývojářskou verzi.

Myslím že i časopisy u nás by si měly uvědomit, že přestože má Wintel nějakých 90 či více procent podílu na trhu, být myšlenkově stále omezený na programovací přístupy MS je směšné. Co se týče Linuxu, je mi tak nějak líto, že se z něj stal další hype a kdo o něm dneska nepíše, jako by nebyl.

Doporučuji se podívat rovněž na systémy jako QNX Neutrino (http://www.qnx.com ) nebo REBOL (http://www.rebol.com ), možná pochopíte, jak by mělo vypadat něco, co si zaslouží nazávat "architektura".

Píšu pro Amiga Review, a každoměsíční shrnutí událostí můžete nalézt na stránkách AR, třeba: http://www.amiga.cz/ar52_cose.html

Dění ve světě Amigy není rozhodně mrtvé, stačí se podívat na newsové stránky třeba našich Czech Amiga News - http://www.realdreams.cz/amiga, nebo německé stránky http://www.amiga-news.de .

Neberte si prosím tento příspěvek nějak osobně, protože tak rozhodně myšlen nebyl.

S pozdravem,

-pekr-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  20. 04. 2001 18:59

Stejne je Amiga v hajzlu.Toto jsou jenom posledni smrtelne krece,ktere nikam nevedou (a to se mi Amiga docela libi).

Zdar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  20. 04. 2001 18:59

Jasne, celej svet je v prd..i, tak co se vubec snazit! Zabalime to a jdeme domu. A to se mi tenhle svet docela libi..

Pesimismus nade vse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 18:59

Díky za upozornění, článek jsem trochu upravil podle dalších informací, ten Tao je opravdu podstatný. Nicméně opravdu trvám na tom, že vize Amigy je podivná. Představili produkt, kterému upřímně chybí cílová skupina.
Neříkám také, že je svět Amigy mrtvou zónou, pořád je tady jistá základna. Amiga připomíná pozici Linuxu před pár lety, fanda by tak mohl říci, že když je Linux dneska na špičce, tak to zvládne i Amiga. Linux to ale vyhrál hlavně kvůli serverovému využití, Amiga je klientská záležitost a tam ji dost silně likvidují z jedné strany Windows, z druhé herní konzole a kdyby náhodou chtěla zakličkovat, pořád tu bude Linux, který se uživatelsky neustále zlepšuje. Amiga jde hlavou proti stále vylepšované zdi. Bude zřejmě na tom lépe než ve svém dosavadním spíše hibernovaném stavu, ale nevsadil bych si na ni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Re: Re: Absolutní dezinformace ...  |  20. 04. 2001 18:59

Dobře, každý si zřejmě ponecháme svůj názor, ale tak nějak mi z toho vašeho vyplývá, že ignorujete fakt, že svět výpočetní techniky konverguje, a to je neoddiskutovatelné. Nerekl bych tedy, ze je predstava podivna. Co je podivneho na systemu ktery muze bezet od handheld zarizeni po servery??? Prectete si doporucovanou architekturu QNX Neutrino a Photon a ihned poznate, co je mineno skalovatelnym systemem, tedy necim, na co MS ale taky Linux (tady vzdy napisou jinou verzi diky sve architekture muze zapomenout.

Linux se stal popularni jednak kvuli serveru, jednak kvuli open source, ale jednak kvuli hype, - protoze kdyz se chytla jedna vetsi spolecnost, nemuzou ostatni zustat pozadu ....

Rovnez nesouhlasim nazyvat bloatware "stale vylepsovanou zdi"

-pekr-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Regent  |  20. 04. 2001 18:59


Tomasi,

vsadim flasku slivovice (dobre moravske)
ze do 2 let zmenite nazor na to, ze napady AMIGA tymu jsou mrtve.

REBOL tvori lide, kteri delali AMIGA OS.

Ve 300 kb lze najit:
- skalovatelnost (od PDA po servery)
- obrovskou datovou bohatost
- nezavislost na platforme
- nezavislost na GUI
- neazvislost na OS

Doporucuji prozkoumat.
Uspokoji vsechny "net-related" predstavy. Kdyz ne ted, tak za rok urcite

HonzaR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mogul  |  20. 04. 2001 18:59

Pánové klid !
Jakožto stařec Amigář vám pravím toto.
Větu "Do roka uvidíte" jsem od léta páně 1994 slyšel a četl alespoň 100 X. A nic. Mrtvolu totiž nevzkřísíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bIRDIE  |  20. 04. 2001 18:59

No, pod to se bohužel musím podepsat. Když jsem se potřeboval živit, Amigu jsem prodal a koupil PC. Od té doby jsem od kamarádů věrných Amigáčů slýchal přesně tyto věty: "Počkej, až bude mít Amiga PPC" (což je BTW jediné, co se splnilo), "Počkej, až bude mít (teď nevím, jak se jmenoval ten čip od Phase5)..", "Počkej, teď to koupil VisCORP a ti se do toho obujou" apod. Sice bych si hrozně přál, aby se to splnilo, ale protože to většinou byla jen zbožná přání, dneska už tomu taky moc nevěřím a beru to všechno s rezervou. Bohužel si musím vystačit s UAE nebo Fellowem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor