Takže Google chystá nový nový komunikátor a rýsují se nové baterie. 15.9. a my už máme v klíčových ukazatelích splněno na třetí kvartál. Slušné.
Je konec srpna, baterková sezóna už naštěstí končí a doufejme tedy, že toto byl poslední článek tohoto léta na téma zázračných nových baterií.
To tu opravdu jsem jediný koho trápí absence jakýchkoli informací o tématu v článku? E.g., detailnější vysvětlení principu funkce, odhad optimální kapacity na jednotku váhy?
Jak se to vezme. Já si třeba zvykl, takže mi stačí nějaké ten termit, který se dá hodit do Google, a jsem spokojený. Ten většinou nechybí.Tady v tom případě je to "redox flow battery" (český překlad neznám, ale ani redaktor tomu moc nedal - zase se to díky tomu snadno googlí). A tak na vás vypadne už wiki, která už vám dokáže poskytnout konkrétnější informace včetně zdrojů a dalších směrů, kterými se ptát.https://en.wikipedia.org/wiki/Flow_battery
Wikipedia je dobrý zdroj informací. Třeba i v tom, že se technicky nejedná tak úplně o akumulátor, ale spíš palivový článek. 🙂
Konečně. Už jsem myslel, že tento týden nic nebude. Chtělo by to ještě nějaké objevy z nanočástic , grafenu a miniaturní motor na jaderný pohon do aut. Podle mně ale nejlepším vynálezem byl atomový granát. Když ho chtěli vědci testovat, tak se bohužel nenašel ani jeden blb, který by ho šel hodit. ☺
A co teprve jaderné miny...https://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_demolition_mu... ...
Lepší odkaz:https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Peacock...
Mozna si nepochopil ze si na VTM...
Revoluční baterie každým rokem, očekávané nasazení do praxe do dvou let (doba akorát tak dlouhá aby to nebylo příliš vzdálené sci-fi, ale zase ne příliš krátká abychom si to zapamatovali).
Co se liší kromě názvu univerzity ?http://www.solarninovinky.cz/...
Až to bude, tak mi řekněte.
Jinými slovy marné hledání svatého grálu mezi bateriemi, který by dal elektromobilům smysl, pokračuje a ještě dlóóóuho pokračovat bude. Nothing to see here, move along...
Batérie sa stanú biznisom 21. storočia. Podobne ako boli mikroprocesory biznisom konca 20. a začiatku 21. storočia.Pred 30-40 rokmi, ak už niekto mal doma nejaké zariadenie s mikroprocesorom, tak to bola kalkulačka. Dnes sú všade - v autách, televízoroch, počítačoch, mobiloch, dokonca v inteligentných žiarovkách atď. S batériami to bude podobné. Dnes majú ľudia batérie v aute (na štartovanie), v mobile a nejakej prenosnej elektronike. V budúcnosti bude bežné, že každý dom či budova bude mať svoju vlastnú batériu. Ono sa zdá, že v batériách sa nič moc nedeje, ale dejú sa obrovské veci. Napríklad od roku 2010 poklesla cena batérií do áut z 1200 dolárov za kWh na nejakých 100-120 dolárov. Teda o 90 %. Výrazne sa zvýšila rýchlosť nabíjania, napätie, pri ktorom sa batérie nabíjajú, životnosť batérií, ich bezpečnosť, hmotnosť pri prepočítaní na kWh. Za 10 rokov je to veľký pokrok. Ale len pre toho, kto chce vidieť.
A proč se platí za lepší baterky u elektromobilů takový nášup, když jsou podle Tebe baterky tak levné.
Zlacneli pre vyrobcu , nie pre koncoveho zakaznika ktory to musi zaplatit aj s tucnou marzou .😉
Ahá, takže za všechno můžou ty hnusné a zlé marže.A povězte, jak je to s cenou benzínu na pumpě, tak jsou to také marže?
"Pred 30-40 rokmi, ak už niekto mal doma nejaké zariadenie s mikroprocesorom, tak to bola kalkulačka."Před 30 lety jsem neměl doma kalkulacku, ale pocitat. Pravda, 8bitovy, ale měl. Ne, kalkulacka to nebyla. Pro vasi informaci, lion baterie se vyuzivaji uz od 90tych let. Jejich pokrok za 30 let je velmi špatný. Uvedomuji si to vsichni. Krome vas.To, ze cena poklesla o 90 %, neni kvuli tomu, ze by doslo k nejakemu vyraznemu zlepseni. Je to jen proto, ze tehdy byly v takovem objemu extrémně nedostatkove. Nebyly továrny, nebyly doly atd.
Já měl Commodore 64 (bachratku) už v roce 1983. Samozřejmě s magnetofonem, dvěma! floppy mechanikami typ 1541, barevný monitor Commodore, devítijehličkovou tiskárnu, joystickem a myší. K tomu snad stovky disket s ohromující kapacitou, tuším, že 160 kiB. V Commodore klubu jsem si připadal jako král. Myslím ten v Praze pod Svazarmem skupina 602. Podobnost názvu s T602 není náhodná.
"To, ze cena poklesla o 90 %, neni kvuli tomu, ze by doslo k nejakemu vyraznemu zlepseni. Je to jen proto, ze tehdy byly v takovem objemu extrémně nedostatkove. Nebyly továrny, nebyly doly atd."To je ale blbost :). Krome toho, ze vetsina Lithia se neziskava v dolech ale ze solnych jezer. Tak produkce ve velkym zacla uz po druhy svetovy valce.https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium... Krom toho postavit tovarnu skutecne netrva 30 let ;). Co se zlepsilo je technologie vyroby, ktera umoznuje nizsi cenu a vyssi kapacitu.https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery...
To muselo dat praci, co? Najit ten spravny datum. O kolik poklesla za posledni rok?A co teprve za poslednich 100 let....
To je jen optimalizace výroby a sleva z objemu. Technologicky se nic neděje. To by musely být změny o řády a ne jen o násobky (srovnejte např. jak se změnily mikropočítače třeba v letech 1980-1990).
Nemáte pravdu. Technologické změny jsou. Příklad nyní se začínají vyrábět NCM 811 baterie, které mají vyšší kapacitu než NMC 111.I Roadmap u některých firem existuje, podobně jako u procesorů:https://www.electrive.com/2018/08/15/catl-rushing-t... ... Jedná se o evoluci, ne revoluci. Podobně jako u procesorů.
Nějak dva měsíce zpět tu byl článek o revoluční baterii. V průměru to je tak 3-5 článků (za rok) o revoluční baterii, již několikátým rokem a realita? to vidíte sami...B-]
Viete, ono to v živote nefunguje systémom "hop na krávu a hned je tele". 😀
Redaktoři si zřejmě myslí opak.
3-5 za rok? To jste hodně podcenil. Byly doby, kdy to byl co týden, to článek o nové revoluční baterii 😀
Vychází to zhruba takto:- Počet článků o revoluční technologii v oblasti baterií: cca 12 za rok- Počet revolučních technologií v oblasti baterií uvedených do praxe: 0 za rok
Ano, za rok skutecne nejde zadnej vyzkum uvest do praxe... vetsinou to chce par let...
Tak to bude za pár let na trhu bambilion nových baterií. Tolik druhů, že přes ně nebude kam šlápnout, až vylezu z postele.
Jenže tenhle stav trvá už víc než pár let. A stále se žádná revoluce nekoná, maximálně evoluce šnečí rychlostí.
To je pěkná blbost. Neexistuje žádný výrobek, který by se časem nepoškodil. To má vydržet třeba tisíce let? Maximálně se snad životnost prodlouží, třeba i několikanásobně by byl obrovský úspěch, ale aby se neposkodili nikdy je nemožné
Můžete vaše druhé tvrzení něčím podložit?Jasně, máme tady třeba termodynamické zákony, s jejichž pomocí by se dalo vaše tvrzení možná prokázat. Ale to je trochu extrém. Bude stačit omezit se na morální životnost takového zařízení, která ztěží může být vyšší než 100 let. A pak už to není žádný problém, takových strojů, natož výrobků, je na světě hromada.
Podklad pro to tvrzení je přímo v článku. Je tam schematický obrázek fungování toho akumulátoru a jednou ze součástí je čerpadlo. To opravdu nedokáže fungovat donekonečna, dřív nebo později se mechanicky opotřebuje a bude nutné jej vyměnit.
Kazdopadne vymenis jen cerpadlo. Nemusis recyklovat celou baterii. Kazdopadne kdyz i Lithiovy baterie muzou fungovat desitky let je otazka jestli tohle bude vyhodnejsi...
To já vím. Jen jsem reagoval na výzvu podpořit tvrzení, že to nemůže fungovat donekonečna a to čerpadlo je prostě jasná volba argumentu. Co bude výhodnější je otázka konkrétního provedení, tohle i přes potřebu občasného servisu nemusí být špatné.
Může se také zneprůchodnit membrána ...V každém případě to bude mít zabudovaný SW, který upozorní uživatele, že překročil doporučenou dobu odběru mezi servisními prohlídkami a že až do servisního zásahu (jen certifikovaný servisní organizace) energie nebude ...
Nové skvělé baterie, už zase. Tomu se už nedá věřit. Počkám až bude v prodeji.
Arste když máš pár milionú tak si to možeš kúpit. Dovezú ti to v kontajneroch. Kapesná verze neni.
tyto baterie se uz pouzivaji, koupit si je muzete
Jo, tento týden tu žádná revoluční baterie ještě nebyla, a už je neděle, tak se muselo něco vytáhnout 😀
Bohužel je to náročné na objem a cenu takže do aut a notebooku, mobilú naprosto nevhodné. Navíc je to mírne toxické. No a ani za 5 let se toho moc neudeje jedine že by nás potkal nejaký zázrak.
Už chystám pro Živě svůj článek o miniaturizovaných přečerpávacích elektrárnách. Sice je to obrovské, drahé a nesmí se to naklánět, ale to je všechno zatím. Můj výzkum to má miniaturzovat, a dle mých studií to do pěti let ovládne trh baterií.
Haha 😃
Do každého elektromobilu přečerpávací elektrárnu!!!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.