Budeme mít dražší ADSL?

Diskuze čtenářů k článku

JaJa  |  07. 05. 2005 18:50

Když srovnám ceny telekomunikací (ADSL, mobil, pevná linka) kdekoliv na světě a v Evropě, tak Evropa asi díky všem těm nadbytečným úřadům a regulím (byrokracie) zcela v pr... Jak je možné, že třeba v JV Asii jde všechno tak v pohodě (žádné podrazy proti zákazníkům, ceny více než slušné). No nic, jdu si poslechnout Rammstein, to mě uklidní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  08. 05. 2005 08:46

Ale houby, v JV Asii je sirokopasmovy Internet podporovan statem. U nas meli telekomunikace pod palcem napred hosi z ODS, kteri vyznam telekomunikaci a IT opravdu, ale opravdu, nechapali a potom pro zmenu Zeman, ktereho zajimalo jenom to, kolik dostane za prodej Telecomu a pak Spidla, ktery se chtel stat zastancem vsech, kteri nemaji doma Internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
domek  |  10. 05. 2005 11:56

No a jak to bylo dál a co teď?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  09. 05. 2005 11:48

Silena konkurnce - mnozstvi nevyuzitych kabelu, kdyz se boom Internatovych firem skrachoval - nabizeni pod cenou -> obrovske dluhy tamejsich spolecnosti !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos  |  06. 05. 2005 12:49

Akorád mě baví, jakou si vymysleli pěknou pohádku. TELECOM:CTU nařídil, nam nic jineho nezbyva, nez se podle toho zaridit, my za nic nemuzem. Fakt cista prace, a pak nekdy nejakymu politikovi verte, ze v nicem nejede, kdyz jsou tak rafinovany. Ty maj tak vymakany mozky, ze by jsme se mozna jeste divili. Fakt me uz serou, vsichni, zleva do prava

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos  |  06. 05. 2005 12:42

Skorem mě napadá, že je to celé záměr, a že to úzce souvisí s prodejem Telecomu Španělům. Vypadá to, že za tu sumu co za něj dali, se někdo z naší vlády zavázal, jim připravit lepší podmínky pro podnikání na našem trhu. Jojo, nic není zadarmo a naši úředníci nejsou žádní lidumilové ale pěkní lobisté, škoda, že to budem platit zase my

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  06. 05. 2005 09:35

Takže zvývá zjistit, komu a kolik v ČTÚ kdo z Českého Telecomu dal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  06. 05. 2005 09:09

Kurva fix, že jsem tak sprostý. BUDE V TÉTO ZEMI NĚKDY VYSOKORYCHLOSTNÍ INTERNET ZA ROZUMNOU CENU????????????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jb  |  06. 05. 2005 09:20

Já bych řekl, že už je (samozřejmě ale záleží na možnostech v dané lokalitě), ale nečekejte to od ČT, zvláště v době vstupu zahraničního vlastníka, který bude chtít své peníze rychle zpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 05. 2005 10:32

1024/256kbps s limitem 4GB nebo 8GB na 512kbps za 799,- + DPH, nevím co už lepšího chcete.

http://www.telecom.cz/internetexpres/optimal/index.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praethorian  |  06. 05. 2005 10:46

Co vic chceme?
Ja jako student si tohle treba dovolit nemuzu, dat 800 mesicne za 0.5Mb s 4GB limitem.
Je to drahe jako pr..e. Staci kdyz se clovek rozhledne a podiva se kolik stoji pripojeni v zemich EU. Napr. Anglie, poridis tu 2Mb linku, bez limitu, za 28.99 (*43.5)= 1261.50 Kc. Co vic chceme, treba tohle co je v okolnich zemich.
Trochu neco pro lidi aby udelali.

Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  06. 05. 2005 12:25

Furt přemejšlím, který sprostý slovo by se do toho pr..e vešlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondatra škvrnitá  |  06. 05. 2005 12:59

prase ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DK  |  06. 05. 2005 12:25

Jojo.... neomezeny internet = s omezením dat, rychlosti a agregací.

A k těm 800 ještě za linku, bez té to nepovede. To nejsou moc lidové ceny.

dk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  06. 05. 2005 13:06

To je jen takový experimentální zkušební pilotní projekt, prostě nic oficiálního, který není limitován časově, ani počtem betatesterů. Zaráží mě, že přes evidentně slabé postavení telecomu na našem liberalizovaném trhu a rovnému postavení všech operátorů nikdo jiný nedělá podobné experimenty, aby posléze mohl zlepšit svou nabídku. Asi ostatním operátorům nezáleží na zákaznících tolik, jako ČTelekomu.

Kdo tyto praktiky telecomu podporuje tím, že si tento tarif na rok dopředu předplatí je k... eee... nedělá dobře. Nechápu, že se se všema dá vydrbat tím, že ke zlegalizování nekalé praktiky evidentně sloužící k odrovnání konkurence stačí něco co prodávám jako normální tarif se vším co k tomu patří označit za "zkušební provoz".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  06. 05. 2005 14:56

Mno, já jsem spokojen s 2048 kbps bez limitu dat za 595,-.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krakonoš  |  10. 05. 2005 10:30

To samé, ale s agregací 1:1, bez FUP a limitů a bez poplatku za dráty, to vše za 500 Kč vč. DPH. Jenže tohle z Telecomu nikdy nevypadne, takže jsem jinde. Pevná linka Telecomu = nejhorší možné řešení jakéhokoli telekomunikačního problému!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krchov  |  06. 05. 2005 08:50

No jak to tady ctu tak za to vlastne muzou komunickti s Grosem ne???? Tady jde o to ze si clovek poridil ADSL za nejakou cenu a vetsina lidi je upsana alespon na rok, nebo ma nekolika mesicni vypovedni lhutu a najednu by jim to meli zdrazit? Vzdyt prece je podepsana smlouva na nejakou castku ne? Placeni za nadhovorove pasmo meli teda chtit hnedka od zacatku a ne kdyz ma pres 100 000 lidi ADSL!! Je to normalni zlodejna. Jinak podle me proste platim za linku pausal a proc bych mel platit jeste za nadhovorove pasmo, tece to snad po jinych dratech ode mne?? Tece to po stejnym dratu, tak proc platit vic??? Je to jenom o aroganci lidi ktery maj urcite plat vetsi nez je celostatni prumer takze jim zdrazeni nejmene o 158 Kc neprijde zas az tak velky. Jsou to prece nasi zamestnanci tak bychom meli mit sanci je odvolat a basta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  06. 05. 2005 08:24

Kdyz se AO nelibi, ze "... jednorázový aktivační poplatek za zpřístupnění místní smyčky ... je také výrazně vyšší oproti zřizovacím poplatkům za pevnou linku ...", proc si, sakra, nenatahaji vlastni draty? Ze by to spis nez alternativni byli PARAZITNI operatori?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 08:44

No protože Telekomu dráty natahal stát pod vládou dělníků a rolníků. A teď je z něho ryze soukromý podnik. Jo , pořád vzpomínám na větu našeho současného prezidenta, že na začátku 90-tých let jsme měli všichni stejné podmínky k podnikání.
Bohužel někteří ještě rovnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  06. 05. 2005 09:44

Ehm, jste si jist, ze oba mluvime o tom samem?
Ja tedy hovoril o zrizeni nove linky TED!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 10:01

Vy jste řekl, ať si AO natáhnmou taky vlastní dráty. Rozdíl je v tom, že aby měli AO stejné podmínky s Telecomem, měl by AO natažení drátů zaplatit stát, potažmo daňoví poplatníci stejně, jako jsme to zaplatili Telecomu.
(Samozřejmě by se muselo zohlednit to, že Telecom byl nucen na základě zákona zabezpečit dostupnost telefonních stanic i někde v prdelákově, což AO nemusí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 10:28

No a když budu chtít vyrábět auta tak mi škodovka taky půjčí linku, nebo v pekárně me nechají upéct 20 000 chlebů za regulovanou cenu? Já si myslím že ne tak proč by to telecom měl všem ostatním operátorům poskytovat svoje vedení skoro zdarma. Ukažte mi někdo alternativního operátora v oblasti pevných linek, který vám zavede linku do nově postavenýho rod. domku, akorát se na vas vykašlou a řeknou že je jako jednotlivec nezajímáte že chtějí jen firmu. Za těch x let si žádný operátor nenatáhl svoje dráty vyjma pár lukrativních lokalit (Liberec-kabelovka.ale jen v paneláku.). Mě taky nikdo nepronajme byt (kterej dostal za komunistů) za pár korun, ale musí zaplatit plnou cenu a nikoho nezajímá jestli ten byt koupil nebo daostal za penize nás všech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 10:48

Váš příměr má háček. Pokud byste vyráběl auta (analogie služeb od Operátorů), nemusel byste stavět vlastní silnice (vedení), ponevadž jejich uživatelé tyto silnice platí jinak. Potíž je v tom, že Telecomu patří dráty. (To je jako by Škodovce patřily všechny komunikace v zemi).

Ad zavádění pevných linek (předpokládám, že máte na mysli telefonní) - proč by to AO dělali, když už všude jsou ty dráty natažený ???

Váš příměr s bytem pokulhává, neboť stát, potažmo obce byty nájemníkům prodávaly. Nedávaly. Takže nikdo nedostal byt za peníze nás všech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 13:03

U tečh drátu jsem myslel nově postavený dům a pochybuju, že v těch satelitniích městech nejaké jsou. Sice máte pravdu, že ty dráty skoro všude jsou,ale to nezakládá povinnost ty dráty pronajímat za nějakou cenu kterou určil ČTU. Ty dráty sou to jediné co zůstalo jinak celá technologie je kompletně vyměněná. Když budu chtít provozovat soukromou silnici ta taky nestačí argument že už tady nějaké jsou a vybrat si jakou chci ale musím si ji sám postavit a udržovat. A ktěm bytům obce byty sice prodávaly, ale za jakou cenu určitě to nebylo za tržní, protože pochybuju, že v Praze koupíte byt 2+1 za 250 000 jestli ano tak mi řekněte kde a já si ho koupím. A k té škodovce ta produkuje auta v halách které byly postaveny dříve za peníze nás všech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 13:36

Začnu odzadu - byty se prodávaly s předkupním právem v zuboženém stavu, poněvadž noví majitelé (ať už samostatně nebo organizovaní v družstvech) museli investovat do jejich rekonstrukce. Za jakou cenu je věc jiná.

Ve škodovce postavil německý investor skoro všechny haly nové.

Ano - technologie je kompletně vyměněná - nakoupené komponenty na "moderní technologii" ISDN, kterou Telecom dodnes nabízí. A kde na to po ?pádu? komunismu vzal? Vyrejžoval monopolním postavením.
Pokud budu já jako monopolní vlastník všech silnic investovat do jejich oprav za mýtné, které na nich vyberu a současně na nich budu provozovat přepravu, tak je pro mě jednoznačně nevýhodné poskytovat po x letech monopolního postavení malému konkurentovi tyto silnice za státem určenou cenu. Máte pravdu.

Snažil jsem se naznačit to, po čem koncoví zákazníci už dlouhou dobu volají - úplné oddělení infrastruktury a služeb na ní poskytovaných nezávislým subjektům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  06. 05. 2005 16:02

Jeste bych dodal, jak bylo napsano i v clanku "ceny za propojeni 2* vetsi nez v zapadni evrope."
To se muzete rovnou rozcilovat, proc si ve Francii AO nedelaj vlastni linky. A pritom tam tiscali nabizi 8 Mb linku za 15 euro.
Kdyz to jde tam, muze to jit i u nas. A pokud by se to vlasnikovi Telecomu nelibilo, muze tu firmu prodat nekomu, kdo si s tim poradi lip. Tomu se preci rika trzni hospodarstvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 16:29

ceny za propojeni 2* vetsi nez v zapadni evrope.

To je poměřované dle koupěschopnosti obyvatelstva, průměrných mezd nebo kursu CZK a Eura?

Je rozdíl 5 € pro Francouze a 5 € pro našince. Totéž platí o firmách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  06. 05. 2005 16:55

podivejte se sem

http://register.tiscali.fr/adsl/


a pak mi reknete, zda byste to pomerovali pod koupeschopnosti obyvatelstva, nebo jinak. (osobne bych takovou nabidku bral i s platem, jaky mam ted.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 18:52

Asi je to tím, že ve Francii jsou ceny za propojení poloviční. Proto tam AO nebudují vlastní sítě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  06. 05. 2005 10:50

ZRUŠTE LINKU ČESKÉHO TELECOMU
a budete mít klid.
Monopolní manýry této vykutálené firmy a jejího managementu neskončí, dokud k nim stát nezaujme jasné a tvrdé stanovisko - což teď najednou není možné, personálně je stát s ČTc různě provázán včetně lidí jako Stádník, který šel ČTc dlouhá léta "na ruku".

Nejlepší je (pokud je to možné) nechat ČTc jeho vlastním problémům a nesmyslné tvorbě cen a jít ke konkurenci. A do mobilu zbytečně nevykecávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 05. 2005 11:24

Do vytvoreni Podniku SPT Telecom se dalo nazvat placeni linek placeni dani. Po vytvoreni 100% statem vlastneneho podniku SPT Telecom - si to financoval vse z uveru a z vlastnich zdroju !!!
To co stat vlozil do TELECEMU ted prodal (nikoliv rozdal - jak navrhujete u Altarnativnich operatoru) za 70 miliaard v podobe zbyvajiciho 51% podilu Telefonice.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 11:41

Ja nechci, aby stat Alternativnim operatorum neco rozdaval.

>Po vytvoreni 100% statem vlastneneho podniku SPT Telecom - si to financoval vse z uveru a z vlastnich zdroju !!!

Když tomu věříte... podívejte se, jak funguje státní rozpočet...opravdu si myslíte, že silniční daň se používá na opravy infrastruktury?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 05. 2005 13:51

Hospodareni podniku zcela vlastneneho statem je zcela shodne jako u soukromeho subjektu - proste je jedno komu ten podnik patri. To znamena ze jeho ucetnicvi je zcela odeleno od statniho rozpoctu - a do nej se prevadi pouze zisk - jako se prevadi akcionarum - stat je v podstate jeho 100 % akcionar.
Pouze pokud podnik hospodari se ztratou muze mu stat poskytnout pro jeho zachranu dotaci - kolikrat i zde ta ztrata je planovana napr. proto ze se jedna o poskytovani socialnich sluzeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 14:28

No a když je to naopak? Nejdřív stát do firmy nacpe prachy ...1989 a pak je firma v zisku ? 1989...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vodic  |  06. 05. 2005 12:41

Co to tady pisete ? Evidentne mate pocit, ze zrizeni linky = natazeni kabelu. Ste spadnul z visne ? Zrizeni linky znamena pouze napojeni dratu v ustredne, ktery k Vam ale uz vede !!! Nebo mate pocit, ze Telecom za svych acnich 99 Kc tahal draty duchodkynim na samotu u lesa ? Asi nemate paru kolik stoji vykopove prace. To chce myslet. Ty nehorazny poplatky jsou jen za nakonfigurovani ustredny, do ktery ty draty uz vedou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 13:06

A vy si myslíte, že to ta důchodkyně doplácela???????? Bohužel tam kde nejsou dráty tam se AO nehrnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 13:13

Tobě se zdá 99,- za nakonfigurování ústŘedny moc? Kolik smyslíže si bere instalatér za 1 hod práce - myslím oficiálně ne na černo. A kté ústŘedně ty dráty tam sice vedou ale je třeba je propojit v ÚR účastnický rozvaděč a myslím že ti technik přiveze telefon až domu a namontuje ti zásuvku pokaď ji ještě nemáš, ještě se ti to zdá málo já bych ti za těch 99,- ani ten telefon nepřivez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  06. 05. 2005 14:07

A za kolik tedy Telecom zridi tu linku duchodkyni na samote u lesa? Za 99,- Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 05. 2005 11:19

Vy jste zcela neachapavi - telecom byl podnik vlastneny statem  z 51 % - a vznikl tak ze stat proste vyclenil cast sveho majetku do sveho statniho podniku. Stejne postupoval i v jinech firmach - CEZ (elektrarny byly staveny taky driv)  a i plynarny. Tento podil nyni prodal za 70 miliard - takze za tyto penize je stat prevedl na Telefonicu !!! Je to proste statni podnik hospodarici se stanim majetkem a  odvadejic zisky v pomeru statniho podilu - 51% statu.
Pokud by mel dostat od nej kdokoliv z alternativnich z jeho majetku cokoliv zadarmo ci pod cenou - bylo by to normalni "TUNELOVANI MAJETKU CESKEHO TELECOMU" a vsechny ty kdo by se o neco tkoveho pokusili by byly stihany podle skody v rozsahu miliard.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 11:43

Takže teď má jedna společnost výhodu v tom, že veškerou infrastrukturu si vybudovala pod hlavičkou státu. Akorát že je teď soukromá. Milý Telecome, jsem rád, že jsem Ti zaplatil všechny dráty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 05. 2005 13:45

" Milý Telecome, jsem rád, že jsem Ti zaplatil všechny dráty."
To je normalni ve vsem podnikani - zcela stejne se da napsat "Mili pekari, dekuji ti ze ceny, kterou jsem ti platitl za chleb jsi splatil svoji pekarnu. Ci  mili instalateri, dekuji ti ze z penez za opravu voduvodu jsis nakoupil vybavedni dilny a auto, ktere na jeho prevoz pouzivas."
Je to tak  kazde podnikani - proste cast zisku se investuje zpet do vybaveni firmy. Pokud s tim nesouhlasis tak se odstehuj do posledni basty socialismu - do SEVERNI KOREJE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 13:50

Jste asi trochu jinde. To přiroivnání s tema pekařema jsem myslel tak, že je spousta pekáren z dom totality, které dále pečou chleba v pecích z dob totality, které jsme zaplatili my všichni a nikdo se nad tím nepozastavuje a nikoho nenapadne že by si tu pec pronajal a pek na ni a nový pekař si musí taky postavi novou pec, tak proč si AO nenatáhnou dráty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 05. 2005 13:56

"v pecích z dob totality, které jsme zaplatili my všichni "
Oni si ji podobne jako ted Telefonica  Telecom od statu koupili - napr. v male privatizaci  - prodavani v drazbe drobnych provozoven a obchodu zacatkem 90 let. Ci se privatizovali  (velke pekrany) v ramci kuponove privatizace - o podvodech pritom se ted nebavim - bavim se o zakonych moznostech a ne o trestnych cinnech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 14:05

Tak teda nechápu co vám vadí. Protože ČT je soukromá firma jako každá jiná je její část vlastní stát a to nezakládá nárok AO na pronájem kabelů za nejakou cenu kterou určil ČTU. Jak by k tomu přišel drobný akcionář který zaplatil akcie (nemyslím z privatizace) tomu by se taky nelíbilo nĚco pronajímat pod cenou nákladů. Ono udržovat tu spleť kabelů taky není zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 14:37

Však ať je udržují. Ale ať na nich neposkytují služby. Pak zvýhodňují sami sebe - viz článek a odkaká to koncový zákazník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 14:42

Proč neposkytovat služby? Jednou jsou ty kabely telecomu tak ať si s nima dělá co chce a kdo chce podnikat v telekomunikacích tak ať si je zakope a nebo pronajme od nekoho kdo je má za tu cenu jakou požaduje vlastník. Oni ti AO jsouˇsuper oni nemají nic jen jednu pobočkovou ústřednu a chtěj podníkat v celé republice viz. t,,e2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 14:34

Ale žádná pekárna nevlastní téměř všechny pece v republice - analogie s dráty. Já se bavím o monopolním postavení. Kdyby jedna firma vlastnila dráty a Telecom poskytoval na těchto drátech jako naprosto nezávislá firma svoje služby, tak mi je to šumafuk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 14:25

Klidně budu platit jakékoliv soukromé firmě za jejich produkty. Vadí mi jen, že je jedna firma státem zvýhodněna (ČTc), aby se z ní potom stala "jedna z mnoha" - prostě Telecom a AO nemají rovné podmínky k podnikání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 05. 2005 15:08

A čím je ta firma ve výhodě. Až bude dostávat dotace na udržování kabelové sítě ta prosím. Ale ty staré dráty jsou dobré už jen tak na připojení koncového účastníka, propoje mezi ústřednama už jsou dávno optické a pochybuju že jsou z éry komunismu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  07. 05. 2005 21:00

194.228 - vsak je dostava dostava doplatek na universalni sluzbu a dostala vyjimku na monopol za digitalizaci. takze do dratu nedal telecom ze sveho ani petnik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  08. 05. 2005 01:49

"takze do dratu nedal telecom ze sveho ani petnik"
Jednak jsem sem jiz psal ze telecom patril statu - 51% a byl to prave jeho majetek - ty linky co na na nej prevedl a za to mel jeho podil. Je to stejne jako treba restituent volzil do firmy tovarni budovu, kterou mu vratili.
A jinak s tim co dostal - vy asi zcela netusite, ze se pred rokem 1989 cekalo na telefon 10 i  vice  let - a soucasti zavazku bylo i zdvojnasobit pocet linek u nas - cas se v podstate stalo - a ke kazde musel natahnou samozrejme nove vedeni !!!! 
A jinak ten zbytek - priklad - ustredna z roku 1956 a linky rovnez  z te doby - vse bylo ZA PENIZE TELECOMU v roce 1997 vymeneno (vedeni az k samotnemu telefonu zcela). Pral bych vam provozovat dial-up na lince z roku 1956 - zkratka si napamatujte co to bylo padani modemu a to i pri rychlost 14400 bps. Zkratka kdyby to neudel tak dnes by se zde jiz netelefonovalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  08. 05. 2005 10:22

>vy asi zcela netusite, ze se pred rokem 1989 cekalo na telefon 10 i vice let
Jak kde. My jsme měli telefon od roku 1975 - dům se stavěl i s telefonními přípojkami na celém sídlišti. Spolužák, bydlící v rodinném domku čekal na telefon 3 roky.

>Pral bych vam provozovat dial-up na lince z roku 1956 - zkratka si napamatujte co to bylo padani modemu a to i pri rychlost 14400 bps.

Mýlíte se - pamatuji si to naprosto přesně. Dokonce na tenkrát superrychlém 9600 bps modemu. Bohužel si pamatuji padání 56 kbps modemu na v roce 1997 vyměněné lince od ČTc, na které modem nikdy nedosáhl rychlosti vyšší než 40 kbps. Nevím kam až byla vyměněna, až k telefonu to rozhodně nebylo. Stále mám ve zdi zvonkáče z roku 1975.

> Zkratka kdyby to neudel tak dnes by se zde jiz netelefonovalo.
Myslíte, že by tím zastavil rozšíření mobilních telefonů a VOIP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  08. 05. 2005 01:57

"" - prostě Telecom a AO nemají rovné podmínky k podnikáni"
A jako to ze nemaji - Telefonica za to zaplatila 80 miliard a ziskala za to 51 % podil - bud mohli ji preplatit a nebo si mohou vzit svych 80 miliard a za tu si zde vybudovat zcela novou sit nezavislou na Telecomu - a nikdo ani po nich nebude chtit aby to delali na vesnicich - kde se to nikomu nevyplati.
Jenze AO jde pouze o zisk jako u ktreho koliv podnikani a proto se zdrahaji investovat takovou castku a misto toho to chtej za pakatel - zkratka chtej to ukrast !!!!!! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  08. 05. 2005 10:33

A jako to ze nemaji - Telefonica za to zaplatila 80 miliard a ziskala za to 51 % podil - bud mohli ji preplatit a nebo si mohou vzit svych 80 miliard
:)) Já nemluvím o tom, kolik za to zaplatila Telefonica. ČTc dostal od státu garantované monopolní postavení, 16 let si v podstatě na trhu dělal co chtěl a tím že vlastnil infrastrukturu, mohl si s nástupem AO dovolit nabízet služby za takové ceny, kterých nejsou AO schopni na pronajatých linkách dosáhnout. Kdyby kterýkoliv z AO dostal stejnou dobu hájení jako ČTc, na nic by si dnes nestěžoval, to mi věřte.

Pokud se např. stěhujete v jednom domě z bytu do bytu, podáte si na ČTc požadavek na přepojení telefonní linky, přijde technik, udělá to a následně po Vás ČTc chce, abyste si zrušil přímou provolbu na jiného operátora. Já nevím jak Vám, ale já i toto jednání hodnotím, jako zneužití monopolního postavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  09. 05. 2005 11:57

Za sve hajeni musel natahat linky i na vesnich - tahta telefony do jednodtlivych chalup rozesetych po strani - dost daleko od sebe by se nikomu jinemu nechtelo.
Ja zkatka trvam na tom, ze AO zajima pouze zisk jako u kazdeho podnikani a proto to chtej co nejlevnejc (cenu muze posoudit CTU, takze tan stejne ji stanovi) - pokud jste podnik o tisici zamestanacu tak vam tam natahnou linku  AO temer okamzite a muzetete si vybirat z X nabidek ruznnych AO . Zkratka jate tak lukrativni (ziskovy) klient, ze se jim to zcela jiste vypati !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  09. 05. 2005 12:04

Za ty linky na vesnicich dostal zaplaceno. Takze hajeni bylo za neci nohy v neci zadnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 05. 2005 14:03

Stat investoval a tak mel narok dostat za svou investici zaplaceno. Alternativni operator (firma vetsinou vlastnena zahranicnim vlastnikem - jehoz jediny cil jako u kazdeho jineho podnikani je vydelat) si ho mohl koupit (preplatit Telefonicu) take !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 14:36

Ale monopolni postaveni zustalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  06. 05. 2005 18:28

Presne tak, pokud Telecom nabizi zapojeni linky za 99,- , tak tu samou cenu by mel nabidnout za zapojeni linky do pronajmu. (za to chtel puvodne 10000,- a CTU to snizil na 5000,- - ale porad je to hodne)
To je jasny dukaz monopolniho jednani, bud to nabizi dump. ceny, nebo naschval znevyhodnuje konkurenci predrazenou cenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  06. 05. 2005 08:14

Jakou vládu máme takové vedení je v ČTÚ!!! Teď se obsazovali znovu křesla v ČTÚ a kdo tam zase je, no Stádník, a proč? Kdo se o telecomunikace trochu zajímá určitě zná vazbu Gross - Bredár - Stádník.
P.S.: zněčeho musí Standa financovat svůj rodinný rozpočet.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_jpg_, _jpg_  |  06. 05. 2005 08:12

vsadte se se mnou, ze vsechno bude uplne jinak a ze Telecom nas velmi brzy mile prekvapi 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  06. 05. 2005 09:04

Ty si asi žil hodně dlouho mimo republiku, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_jpg_, _jpg_  |  06. 05. 2005 10:16

prave ze ziju stale tady, a doufam, ze mi das za par tydnu zapravdu !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doc  |  06. 05. 2005 10:56

Žádal bych pány Crhu, příp. Berdára, aby se v této diskuzi zdrželi přiblblých příspěvků...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_jpg_, _jpg_  |  06. 05. 2005 12:49

nejsem Crha, bohuzel neberu ani plat jako Berdar, ale kdyz pisu, ze se stane neco prizniveho pro cesky broadband, tak je to pravda!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doc  |  06. 05. 2005 14:15

V tom případě si protiřečíš spojením "příznivá změna pro český broadband" a "Český Telecom" !!
Pakliže ovšem nemyslíš, že dozorčí rada ČTc hodlá povraždit celé představenstvo ČTc a pak spáchat sebevraždu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  06. 05. 2005 18:54

Třeba CTc zkrachuje ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfons  |  06. 05. 2005 06:45

Můžou za to komunisti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Polas, Polas  |  06. 05. 2005 07:00

No jasně, to komunisti za to můžou :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 05. 2005 08:41

Myslíte ty překabátěné nebo ty co tam zůstali? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buchar  |  06. 05. 2005 02:13

tak, nakonec a ve výsledku i s občanem, zákazníkem. Ti co tam sedí za nehorázné platy na židlích daňových poplatníků by mě-li okamžitě složit své funkce. Je to jen banda tupých a hloupých lidí. Proto aby i ekonomika kvetla, je přeci nutné mít rozumně levné telekomunikace a každý stát by se měl snažit o rozumnou a promyšlenou regulaci! To co ČTÚ předvádí je vrchol arogance, zlovůle, výmyslů, nekonečné hlouposti atd.. Nejen operátoři, ale i zákazníci by se již mě-li velmi hlasitě ozvat - TAK DÁL FAKT NEJDE !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cari  |  12. 07. 2005 13:17

jj nezbývá než souhlasit - presne podle prislovy kdo umí, dela - kdo umi hovno , sere se do politiky - a nejhorsi na tom vsem je ze vsichni kdo rozhoduji a maji moc jsou debilove kteri nesnaseji uspech u jinych a zadupou vse co nepochazi z jejich vylizanych makovic. jeste par let a ekonomika po radeni techto blbu bude na usvitu dejin, my v hajzlu aty debilove na Bahamach se budou tlemit jak s nami vsemi pitomecky vyjebaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor