Bude sloučený HP s Compaqem nadále spoléhat na čipy od Intelu?

Diskuze čtenářů k článku

Jan  |  28. 03. 2002 16:04

Budoucnost je ve spolupraci a ne si hrat na vlastnim pisecku. Fuze nedokazuje nic jineho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hala  |  28. 03. 2002 13:40

Letem světem pár odkazů, co jsem narychlo sehnal (první dva hezky ilustrují vývoj názorů):

http://www.hoise.com/articles/UH-PR-11-98-2.html

http://www.slcentral.com/articles/00/9/ia64/index.php

http://www.spec.org/osg/cpu2000/results/cpu2000.html

Z toho je vidět, že to fakt není vůbec jasné ...

A dál mě letmo napadá - vzhledem k šíři záběru HP i Compaqu, zejména teď po fúzi - nebylo by pro ně rozumnější soustředit se na jiné věci a nechat CPU Intelu nebo AMD? Na druhou stranu, HP má PA-RISC a Compaq pořád ještě Alphu. Co když „upečou“ nějaký hybrid spojující to nejlepší z obou? Možná sci-fi, možná realita zítřka. Historicky vzato obě řady vždy představovaly v RISCu naprostou špičku. Koneckonců IBM taky pořád rozvíjí řadu Power/Power PC.

Ale ani IA-64 bych nezatracoval, pokud jsem měl možnost vidět benchmarky, tak nevypadaly zle. Tuším hlavně v FP.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veldrane  |  29. 03. 2002 07:34

Mno ma to jednu chybu - Compaq uz Alphu nema - a hadejte komu ji prodal (Intelu) )). Jeste pravdepodobne vyjde posledni rada Alphy, ale podpora tusim je pouze do roku 2007

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hala  |  30. 03. 2002 19:28

Ano, existuje dohoda podle které postoupil většinu věcí kolem Alphy Intelu. Ale zkušenosti získané vývojem a výrobou Alphy mu nikdo prostě nevezme. I kdyby přešli s Aplhou k Intelu i vývojáři, dokumentace, patenty a práva a všechny tyto „tvrdé“ faktory, tak ten pocit, že to umí (uměl) a související know-how kolem se prostě stejně nevypaří.   Takže reformulace: Compaq má, řekněme, jistý genius loci daný tím, že kdysi vyvinul a vyráběl Alphu.  No Compaq, vlastně Digital, že? A navíc, nepletu-li se, tak počítače s Alphou stále vyrábí sám Compaq, nebo snad ne? Doufám, že mi rozumíte, co chci říct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hala  |  30. 03. 2002 19:32
Michal Hala  |  30. 03. 2002 19:32
Panda  |  28. 03. 2002 10:05

 HAHA tak priblbly clanek jsem jeste necetl.

KAM SE AUTOR HRABE NA JINEHO AUTORA ZIVE - PANA DUDKA !!!!

TOHLE JE MAGOR !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamca  |  28. 03. 2002 09:02

To je ale blbost, Compaq kvuli Intelu opusti Alphu a HP se na vyvoji intelovskych procesoru primo spolupodili!

Pan Hlavenka by mel prestat delat ze ctenaru debily a skoncit s timhle varenim z vody.

Obe firmy k tomu nemaji jediny rozumny duvod a budou mit dost starosti sami se sebou, natoz aby jeste vyvijeli

nove procesory - to je fakt blbost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
h0das  |  28. 03. 2002 09:20

chces tim rict ze po fuzi hp+compaq prestane hp vyvijet svoje pa-risc procesory?
TY prestan varit z vody, clovece.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  28. 03. 2002 09:27

Však je ale v článku uváděno, že to je jedna z možných hypotéz, a všimněte si, co o tom říkají vedoucí pracovníci vývoje v HP. Jinak HP vývoj vlastních procesorů v nejbližší době neukončuje, o tom není naprosto nejmenších pochyb. Zkuste si ověřit realitu, než začnete používat silná slova a osobní výpady - to diskuse ostatně vůbec nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snapper  |  28. 03. 2002 09:53

Nevim, nevim mila slecno, ale domnivam se, ze HP ma ve sve procesorove roadmape jasno min do roku 2007 a vzhledem k tomu, ze reseni stavena na riscovych procesorech jsou po obchodni strance velice lukrativni zalezitosti a po strance technicke jsou nekolikanasobne vykonnejsi, tak si myslim, ze vyvoj PA-RISCu nebude v dohledne dobe pozastaven. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarry  |  28. 03. 2002 07:48

Pridam len par postrehov: HP nemusi len premyslat o nezavislosti na Intele, HP totiz do istej miery nezavisly je. Ako bolo v clanku spravne poznamenane, popri tom, ze HP investoval (skor by som povedal vyhodil von oknom) nemale peniaze pri vyvoji Merced-Itanium-McKinley, velmi uspesne stihol vypustit niekolko novych generacii svojich PA-RISC procesorov, ktore su stale na ovela vyssej urovni, nez ten ich spolocny spotvorenec. Kedysi davno sa s velkou slavou oznamovalo spojenectvo Intel+HP pri vyvoji Mercedu, ale v HP urobili dobre, ze to hrali na 2 strany. Keby nechali len dozit svoje pa-riscy a spoliehali by sa len na intel, uz davno by im serverovy trh kompletne usiel.

Skoda len, ze fuzia Compaq-HP sa neodohrala o daky rok skor, ked by Compaq so sebou priniesol aj Alphu. Nech si vravi kto chce co chce, ale Alpha (bohuzial vymierajuca) a Pa-risc su dva momentalne najkvalitnejsie 64b procesory. Ich vhodnou kombinaciou by mohol vzniknut naozaj poriadny killer. Bohuzial, nestane sa. Ale aj tak vidim najblizsie 3 roky tak, ze HP si bude pre velke servery dalej vyvijat svoje pa-riscy, pre stredne servery bude pouzivat asi Hammery od AMD, a pre male servery+desktop bude brat ako od Intelu, tak aj od AMD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor