Bude prostor až pro 200 000 ADSL přípojek, bude i zájem?

Diskuze čtenářů k článku

Karel  |  26. 02. 2004 12:32

Jedna firma nás v paneláku připojila 15 lidí, takže mě to stojí: vstupní poplatek 600,- a měsíčně 270,-Kč za 64kbps, žádné časové ani datové omezení to nemá.

Funguje to skvěle, stahuji pořád kolem 8 kB/s, občas to jede i rychleji (kolem 10 kB/s, myslím dlouhodbě, asi se jedná o dárek zákazníkům, příjemné :)

Takže -

adié vydřidušský český tele(molochu)kome, tvůj BÝVALÝ zákazník

                                                                                                                                 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  25. 02. 2004 09:51

Dobry den,
chtel bych se ctenaru zeaptat, jakou technologii pripojeni zvolit pro hrani on-line 3D akcnich her, kde je dulezity kratky cas odezvy. Kabelova televize bohuzel v dome plnem duchodcu, kde bydlim neni a asi jen tak kuli jednomu cloveku nebude. Takze tato moznost odpada.

Filip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusmor  |  25. 02. 2004 14:28

Pro akcni hry nezalezi jen na rychlosti odezvy, ale taky na necem jinem (asi na ztratovosti paketu nebo necem podobnem).

Osobni priklad: pres dialup jsem hraval na GameZone, ping cca 150 az 250 ms hrani celkem plynule. Ted na wifi mam sice ping 70 az 90 ms, ale desynchronizace vuci serveru obcas treba az 3 sekundy. Nejhorsi je, ze si klient, kdyz nedostane potrebna data o poloze a cinnosti protivnika, jeho chovani "domysli" podle chovani predchoziho. Takze pak vidim chlapa, ktery se ve skutecnosti zastavil v krovi narohu, na sve obrazovce bezet pres namesti. Celni strety na par kroku, kdy v multiplayeru do sebe navzajem nasypeme cely zasobnik a pak ani nenabijime, jen dve sekundy cekame, nez si oba kompy vzajemne vyrikaji, ze uz jsme vlastne oba kaput a nasledne klesneme k zemi . Takze hraju jen s kamarady, kteri jsou na tom podobne a maji pochopeni. Proti lidem co maji pevnou lajnu s pingem 5 az10 ms, se pres wifi, ale ani pres dialup, seriozne hrat neda, porad brblaji, ze laguju a maji vlastne pravdu.  

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Sedlaczek  |  24. 02. 2004 20:34

Je normalni rychlost downloadu okolo 7 kb/s? ADSL, GTS, Praha 4?
Jake mate vy zkusenosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xrer  |  24. 02. 2004 14:26

sdfs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xrer  |  24. 02. 2004 16:02

dffdv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo  |  24. 02. 2004 08:32

Boj s hydrou Telecom
omluva těm, kteří tento příspěvek našli i v jiných diskuzích. Naoplátku slibuji, že pokud se mi podaří získat věrohodné údaje, udělám z nich zprávu.
Tento týden jsem rušil pevnou linku Telecomu a narazil jsem na tyto problémy:
1. Telefoní přístroj převezmou bez problémů.
2. Zrušení stanice dohodou ke konci účtovaného období odmítají a požadují zaplatit výpalné za celý další měsíc v plné výši. (Klega chce teď zrušit stanici a má účtovací období 16. den, takže jim má platit výpalné ještě v dubnu!!!)
3. Vysokou částku výpalného lze obejít žádostí o vypojení stanice, čímž se výpalné sníží asi na 130,-Kč/měsíc s DPH (104,- bez DPH)(zde ale chtěli alespoň 10 dnů předem, protože to posílají pošto do Brna, ti to posílají poštou asi ke všem čertům).
4. Upozorňuji, že na začátku jsem se choval slušně a nikdo mi nemůže vyčítat nevhodné chování, ke konci první návštěvy moc nechybělo, abych pracovníka Telecomu inzultoval. Byl jsem tam ještě dvakrát.
Dotazy:
1. Lze je nějak donutit, aby zrušili stanici ke konci probíhajícího účtovacího období, když pominu takové věci, že jim do sítě pošlu 220V, nebo vytrhám vedení? To by se asi neobešlo bez nasledků.
2. Pokud zruším povolení k inkasu po zaplacení poslední oprávněné částky kdy jsem používal jejich služby. Jakou částku budou po mě vymáhat a kterou již splachují? Jejich mafiánské metody s výpalným se mi moc nelíbí.
Díky za odpovědi a případně další podněty. Mimochodem, teď mám neomezenou mikrovlnu za 690,-/měsíčně, 35kB/s . A slepí prohlédli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  24. 02. 2004 09:53

Jenom dodam moji "historku z nataceni" - kdyz jsem byl naposledy na Telepointu kupovat telefon (do firmy, soukrome bych si od CTc nekoupil ani snuru ke sluchatku), bylo prede mnou ve fronte 7 lidi, z toho 4 byli odhlasit pevnou linku. Jeste rok, rok a pul a Telecom si na tech 200.000 ADSL portech muze treba usporadat LANparty pro svoje zamestnance, nikdo jiny uz o to nebude mit zajem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  24. 02. 2004 10:54

Telekomu to nevadi, ani kdyby nemel jedinou pripojku na telefon u soukromych osob. To jsou jenom malinkate prijmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adamek  |  24. 02. 2004 12:03

Primy jsou opravdu dost malinkaty, ale naklady docela velky. A taky CTc ma povinost zesitovat urcity procento populace a uzemi. Ale to je aspon nauci delat bussines. Teda nauci se to az ve vlade a ruznych komisich nebudou sedet nekompetentni idioti, co jim vzdycky daji nejakou dotaci ze statni kasy nebo jim ustoupi. Ze, pane Mlynari?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  24. 02. 2004 12:20

No Telekom zije z obrovskych penazi za prenajom liniek. A su to naozaj obrovske peniaze.
Ak by zacal niekto ponukat garantovane linky (natahal kable), az potom by Telekom zacal mat skutocne problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eidž Eidž  |  24. 02. 2004 16:39

Ano, na to jsem upozorňoval už v X předcházejících diskuzích. Na jedné straně má Telefucker úbytek socek, ale kde se zruší pět uživatelů, tam vyroste Wi-Fi síť, která se v konečném důsledku routuje do Inetu - hádejte přes koho...

Vlastní síť má GTS, Aliatel, Tele2(?) možná ještě někdo další, všichni ostatní koupí pronájem linek od Telefucker a než by tyhle prachy vybrali na koncových zákaznících... Jj, v každým případě privatizovat, část linek nechat pro stát a krizové řízení, zbytek prodat, jinak žlutý moloch ještě pohřbí GSM operátora...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel X  |  24. 02. 2004 22:20

No já myslím, že právě firmám se vyplatí přejít od Telecomu někam jinam, alternativní operátoři se třesou právě na velké firmy, ne na domácnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  24. 02. 2004 12:15

Při zrušení telefonu je 30 denní výpovědní lhůta,která začíná běžet 1. dnem po zúčtovacím období ve kterém byla výpověď doručena.Přečtěte si všeobecné smluvní podmínky.Mimo jiné,jsou firmy,které mají výpovědní lhůtu i 3 měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo.d  |  24. 02. 2004 13:51

to já vím, to tam popisuji. Ale ještě je ve smlouvě ukončení dohodou, a na to jsem chtěl jít. Dohodu ale apriori neberou. Na můj argument, že k dohodě nepřistoupí z nějakého důvodu, který mi sdělí, například že jsem pozdě platil, dělal jsem jim jiné problémy a podobně, odpověděli, že dohoda nepřipadá v úvahu. Platil jsem skoro tisícovku měsičně, tak za to mohli projevit trochu účasti. Je to trest za to, že nechci dál využívat báječné služby Českého Telecomu.
Jde mi o to, jestli není nějaký způsob, jak je donutit? A stále čekám, jestli někdo memá zkušenost s tím, jak se zachovají, když jim po poslední "oprávněné" faktuře ustřihnu inkasní právo a nenechám na sobě parazitovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  24. 02. 2004 15:24

Budete dlužník a nezřídíte si jakoukoliv jinou službu od Českého Telecomu,dokud dluh neuhradíte a navíc můžete být tahaný po soudech atd..Stojí vám to za ty peníze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eidž Eidž  |  24. 02. 2004 16:44

zaplať ten jeden paušál navíc a buď rád, že jsi vyvázl lacino!!! Opravdu, jiné firmy mají 3 měsíční výpověďní lhůtu, ale zatím jsem neslyšel, že by ty 3 měsíce nešlo službu používat a pak konec placení a používání.

Do neplacení bych nešel, odstavit účet v bance jde velmi rychle a pak už jste nedůvěryhodná osoba kdekoliv, neboť tato informace se může (a taky se to dělá) předávat mezi různými bankami. Zaplatit, odplivnout a brát to jako oškubání po rozvodu - mohlo to dopadnou hůř, taky jste mohl mít Telefucker na krku nadosmrti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo.d  |  24. 02. 2004 20:57

No jo, už jsem se s tím smířil. Doufám, že zase k nám příjde nějaký Teleňouma nabízet internet jako před dvěma měsíci. Pozvu ho do baráku, zavřu vrata a pustím psy .

Přestávám to řešit, ta mikrovlna mi to vynahrazuje. To je taková nádhera. Stále ale mám tiky, že se chci odpojovat . Nedali by mi něco za postižení? , snad se toho brzy zbavím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
magnus  |  25. 02. 2004 01:18

to znám. Když jsem si pořídil et-dn, také jsem měl takový divný pocit, že mi někde odtékají peníze . Ale už jsem si skoro zvykl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nick  |  25. 02. 2004 11:32

Přesně z tohoto důvodu bych si nepořídil jiné připojení než paušál. Mám internet v zaměstnání (mikrovlna), takže mně internet doma až tak netrápí, ale jsou situace chybí jak sůl. Většinou stahuji katalogové listy součástek a často pracuji i doma. Pořídil jsem ET-DN z toho důvodu, že dcera začla studovat na střední škole a internet potřebuje hlavně kvůli studiu. Filmy ani hudbu nestahujeme, používáme opravdu pouze k vyhledávání informací a samozřejmě e-mail, takže ani ta rychlost není příliš omezující. Kamarádky a spolužačky mé dcery mají samozřejmě povětšinou připojení dial-up (pokud vůbec mají) a na způsobu používání to jde velmi dobře vidět. Ty děcka na internet prakticky nesmí. Rodiče jim prakticky nedovolí. Takže internet se používá asi tak, že o víkendu a to opravdu jen na chvilku. Hlavně že mají doma internet. Tak že se nenaučí (nezvyknou) systematicky požívat e-mail, účinně vyhledávat informace (Google), prostě normálně pracovat s internetem. Alespoň já si takto představuji normální práci s interentem. Nemusí to být gigabajty dat, rádio nebo video mi až tak nechybí (neříkam, že je špatné), ale přístup k informacím kdykoliv na jakkoliv dlouho. Z pocitu, že bych se už měl odpojit, abych nedostal infarkt nad další fakturou, bych měl asi brzy žaludeční vředy. Nedávno byla u nás neteř a s dcerou něco hledaly na netu, pak dělaly něco jiného a po chvíli šly opět na net. Strašně se divila, že je jsou ještě připojeni. Co myslíte, že mají doma? Domnívám se, že spousta lidí si ani neuvědomuje možný dosah a dopad internetu, protože je ani nenapadne, že by šel používat jinak, než systémem "připojit, rychle rychle něco, a rychle odpojit". Vidím to sám na sobě. Když k nám do firmy před několika lety zaváděli internet, také jsem nechápal k čemu by to mohlo být dobré, ale rychle jsem na to přišel. Ta snadná dostupnost informací je velmi návyková.

P.S.: Ten ET-DN mám navíc "na půl" s kamarádkou (ona dopoledne, já odpoledne). Oběma nám to vyhovuje a cena super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  25. 02. 2004 15:52

Popsal jste to velmi přesně.
Bohužel, lidé, kteří rozhodují o vytváření podmínek pro rozvoj Internetu v naší zemi, si výdaje za připojení (pokud je vůbec používají) nechají proplatit od daňových poplatníků jako "paušální výdaje" na výkon veřejné funkce a situaci s připojováním "rychle, rychle..." vůbec neznají. Pak klidně zvednou ruku pro zvýšení DPH na čtyřnásobek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel X  |  24. 02. 2004 22:27

Přesně tak, měsíční výpověď je myslím to nejkratší, co lze nalézt. Shodou okolností mi zprovoznili kabelovku 3 dny před koncem telekomoušského zúčtovacího období - tak jsem další den valil na telepoint, podepsal papír a "užíval" si poslední měsíc, kdy se můžu dívat na ten skvělý černý superprístroj, co umí dělat tú, túú, túúú. (na nic jiného než na dívání už mi nebyl )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 02. 2004 17:00

690 kc / 35 kbps je strasna cena!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo.d  |  24. 02. 2004 20:50

Ale já tam měl velké B . Teď jsem stáhl za hodinku něco přes 100MB, to se mi nezdá tak pomalé. Do sedmi hodin je CD doma .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  24. 02. 2004 22:56

Rychlost připojení se udává většinou v kilobitech nikoliv v kilobytech za sekundu, zvláště když si kb a kB spousta lidí plete!

Samozřejmě rychlost udaná v kilobytech za sekundu není nesmysl, ale je to jako měřit rychlost aut v kilometrech za sekundu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bajt není bit  |  24. 02. 2004 22:32

Juro, Juro, kdybys radši místo dementních modrých písmenek používal oči a mozek, tak bys pochopil rozdíl mezi bity a bajty. Neomezených 35 kB/s (280 kbps) za 690 Kč rozhodně není špatná cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo  |  25. 02. 2004 08:33

No dobře, tak přesně. Garantovaná v pracovní době 6:00-18:00 128kbps, jinak 256kbps. Ale skutečná rychlost je vyšší, protože mám uzel 300m od baráku a visí na něm jen 6 uživatelů. Odezva je do 10ms, a pakety jedou na 96% . Jednou se to zhorší, ale teď si užívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel X  |  24. 02. 2004 22:29

Malá rada - uváděj radši přenosovou rychlost v kb/s (tedy 280 kb/s). Spousta slepejch hlupáčků nerozlišuje velké B a malé b.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
magnus  |  25. 02. 2004 01:07

Já musím přiznat, že jsem měl štěstí. Rušil jsem pevnou linku na začátku ledna. (moje zúčtovací období začínalo 1.-ho v měsíci) Počítal jsem s tím, že zaplatím i za únor, ale překvapilo mne, když mi od Telecomu přišel dopis, že smluvní vztah ukončíme k 31.1. Možná to bylo tím, že měli dost času. Jinak bych jim určitě zaplatil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 02. 2004 08:05

Další vyhozenené peníze. Pan Bednár to ale nazve, že je to v zájmu jejich akcionářů a pak ztrátu bude chtít zaplatit od státu......tedy zase od nás všech....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  24. 02. 2004 08:05

Při té nadsvětelné rychlosti, jakou Telecom předvácí na ADSL jim těch 200.000 přípojek zůstane jako další vrstva ve skladu nad krabicema s ISDN.

A v televizi se budou ti dva debilové řehtat ve výtahu: "Oni mají ještě ISDN, oni ještě nemají ADSL".   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  24. 02. 2004 12:36

Asi tak nějak. Někdy v roce dejme tomu 2009, když už bude ve světě 100 mb/s nebo gigabit ethernet až do domu (nebo něco podobného) naprosto běžný, tak u nás poběží skvělá reklama na ADSL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 02. 2004 16:57

Uz ted je mozne ve vetsich mestech Evropy mit ADSL 1MB - 10MB podle vzdalenosti od ustredny za 33 - 44 Euro!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 02. 2004 07:27

Dulezita je cena!!!!!!!!!! Ja bych dal za ADSL (i s omezenim na 3GB) tak kolem 400Kc i s DANI.

Pak klidne bude 250 000 pripojek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
outmail  |  24. 02. 2004 08:01

na co ti bude digitalni linka kdyz budes omezen 3GB (nemusim byt na p2p sitich abych v karnevalu v pohode za 20 dnu sosl 20 GB limit - inet radio, updaty, open soft, diskuze, weby, maily, sem tam pokus s video on demand (ale to je pomaly)) a to nestahuju nic jinyho... Distribuce linuxu na dvd - iso 3,5 GB minimalne

Ne dnes jsou 3 GB smesny (za 200 kila pro skolaky ok ale jinak ani rana)
jam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  24. 02. 2004 08:07

Ale stačí, já mám 2Mb WiFi linku bez omezení dat za 500,- a stjen stáhnu kolem 3-4Gb. A to se nijak neomezuju. Jenom nemám potřebu poslouchat rádio přes internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
outmail  |  24. 02. 2004 08:32

nemyslel jsem že tobě nestačí - ale spustě lidí nemusí stačit a ani nemusí být na peertopeer. Jinak souhlas pro "bežné" surfování tento limit postačuje. Ale na běžné surfování bohatě postačuje dial-up (který by taky měl být za levný peníz (300-500 i ve špičce a to by tato cena měla být maximální konečná). Prostě slovo broadband internet chápu asi jinak nez manažeři telecomu.
Jinak jsem (asi jeden z mála) spokojených uživatelů adsl (od nextry) ; rychlost stabilní (down i up kolem 15 GB měsíčně) pro malou firmu ideální (máme dosud neomezený data) ale ted nevím co s tím udělá nextří fair usage policy. Když si vzpomenu že ještě před necelým rokem jsme měli isdn - otřesně pomalý - tak se mi fakt ulevilo.

Ale mám takový heslo : Žádné pc není dostatečně rychlé a žádný internet taktéž.

Takže všem přeju neomezený internet za slušný peníz - čehož se do privatizace asi nedočkáme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  24. 02. 2004 12:29

3 GB je sice málo, ale spoustě lidí by to stačilo. Při ceně 400 Kč by zajemců bylo určitě dost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel X  |  24. 02. 2004 22:17

Hmmm, myslím že 3 GB spoustě lidí bohatě stačí. Já mám připojené na kabelovku 3 počítače, které jedou denně; odpoledne a večer jsem pořád na netu a celkový provoz mám cca 4,5 GB za měsíc a to jen proto, že jsem si stahoval několik ISO (např. 4x CD Mandrake a pod)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  24. 02. 2004 08:30

Ano, max. 500,- i s daní a pronájmem modemu, 3G limit, bez dalších skrytých závazků, a jsem jejich (ať už CTc nebo Ra, to je jedno ,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  24. 02. 2004 08:49

3GB je smesne malo, to v pohode projedete za tyden sosani na modemu..... co potom na pulmegove lajne. Vam to mozna staci ale kazdy kdo jen trochu vic pouziva internet se na takovou nabidku vyprdne. Jednoznacne no limit. To oni ale stejne nepochopi, prachy co narvou do DSLAMu jim vyleti kominem stejne jako investice do ISDN. To jak se CTc zoufale neumi trefit do toho co si trh žádá je  k pláči.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  24. 02. 2004 10:10

Když stahuješ filmy , mp3 apod tak asi jo. Ale pokud normálně pracuješ, posíláš normální maily (tzn. ne tiskové náhledy), tak 3GB jsou relativně v pohodě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adamek  |  24. 02. 2004 11:36

a k cemu adsl kdyz jen stahujes mejly... Adsl neni o stahovani filmu a warezu apod. Traba ja mesicne nastahuju nekolik giga (nastesti ne pres ADSL) jen poslouchanim internetovych radii... A mimojine inet je plny zcela legalni hudby v mp3 a obcas i docela zajimave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  24. 02. 2004 18:05

ADSL k tomu, že se ti rychle otvírají stránky a nemusíš čekat 5 minut na otevření "Živě"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tuxxxer  |  24. 02. 2004 19:11

Ale jo trefil ses, jsem na dialupu a se svojimi 48 kb/s bych za tyden stahnul cca 3,46 GB, ale musel bych byt pripojeny nonstop

Ale ze by to teda bylo smesne malo? ... na dialupu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 02. 2004 16:52

Spatne uvazujes! 200kr bez omezeni 500kbps rychlost to je jedine prijatelne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
renegad31  |  24. 02. 2004 02:40

proc by nebyl zajem o tak vybornou , rychlou , kvalitni a  ja nevim jeste jakou linku k pripojeni na internet. je pul 3 rano a rychlost linky je az astronomicka. od uzasnych 0,5 kbps az do 42 kbps. no kdo by to nechtel za tak mrzky peniz ? 200000 pripojek ? jenom ? to je MALO !!! 20000000000 pripojek se tady v pohode proda. ja konkretne uvazuji o dalsich 10 abych se konecne dostal na mnou placenou rychlost 512kbps.

tak ADSL zdar ...... dekuji telekome ... jste vyjimecna firma



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiškus  |  24. 02. 2004 01:49

Tak mi to nějak připomíná masivní nákup vadných padáků pro českou armádu před pár lety...
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  24. 02. 2004 00:53

To je si myslim IMHO naprosto nerealne 200 000 pripojek. Telecom tezko dosahne i zamyslenych 100 000 letosni rok. Zamerne totiz zdrzuje rozvoj ADSL a tak se ani si myslim IMHO nehrne do navysovani pripojek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  24. 02. 2004 00:51

„využitelnost portů“ je jedna vec, a nasyceni trhu dalsi - pri cenovych hladinach, jak je nastavil CTc a v neposledni rade kvalite samotneho ADSL, je trh ADSL pripojek nasycen a uzivatelu pribudou radove jednotky tisic - proto ten zajem o bluetone, gprs - pokud nedojde ke snizeni cen - bude CTc 200 tisic portu k nicemu - nebo to dopadne jak s ISDN - za 5 let, kdy bude v zahranici k dispozici gigabitova linka az domu, zacne telekom nabizet superrychle pripojeni pres ADSL s rychlosti 1024kb/s za 500 korun

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  24. 02. 2004 01:32

No ja jsem se podival na nabidku ceskych radiokomunikaci, a ikdyz to vychazi stejne a musim provolat treba za mesic 500,- radsi dam penize jim za kvalitnejsi garantovanou neomezenou sluzbu nez Telecomu za h...o nefunkcni ADSL!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  24. 02. 2004 01:36

Takhle ovsem neusetrite ne, kdyz budete davat zbytecne vice?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  24. 02. 2004 02:22

Njn neni to primarne pro jednoho cloveka ale spise pro malou firmu... ale kdyz to potrebujes tak neni co resit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  24. 02. 2004 01:48

Nedalo mi to a zavolal jsem operátorovi. Ve všech diskusích na různých serverech se totiž mluví o nutnosti provolat určitou částku u služby Bluetone Angel. Není to pravda ačkoliv o jiné variantě není na webu radiokomunikací ani zmínka. Ve skutečnosti existuje i varianta " čistého Internetu" bez nutnosti využívat také hlasová volání. Varianta o rychlosti 512/128 kb/s vás přijde na 1890 Kč bez DPH s agregací 1:20 a bez limitu dat. Instalace vás sice přijde na 7 tisíc, ale při závazku na 2 roky už to je jenom 3500 Kč a při závazku na 3 roky je instalace zdarma. Nevím proč tuto možnost Radiokomunikace zamlčují, ale ochotně vám ji zdělí každý jejich operátor Zdraví Sova

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  24. 02. 2004 02:25

Je to pravda musis provolat aspon 500,- ale pokud se upises na delsi dobu tak instalace je zadara....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kix  |  24. 02. 2004 11:27

Je to služba Bluetone  Internet Combi Active 512/128,  s nulovým smluvním hovorným,

http://www.bluetone.cz/main.php?pageid=55&lang=3&type=401&detail=3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  24. 02. 2004 06:59

Nevím proč tuto možnost Radiokomunikace zamlčují, ale ...

Nezamlčují. Na jejich webu je vše podrobně a srozumitelně rozepsáno. Před zhruba 10 dny jsem to tam četl. Viz Bluetone.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludvík Málek  |  24. 02. 2004 07:39

U radiokomunikací jsem více než 1 měsíc a mám následující potíže:

  • Nejede a zřejmě nepojede (písemně mne o tom i ČRA již ubezpečily) terminál pro příjem platebních karet. Za toto zařízení jsem zaplatil více než 30.000,- Kč

  • Například dnes v noci došlo k výpadku jak internetu, tak telefonních linek (kdo na tom má zabezpečovačku, požární hlásiče a pod má se nač těšit. Výpadky telefonu nejsou ale zdaleka ojedinělé (doporučuji nechat mobil v záloze).

  • Dovednosti montérů jsou na celkem špatné úrovni.

  • Montéři nakrimpované kabely neodskoušeli - službu připravili na přepojení ČTC a po zapojení byly zkratovány

  • Vedení natáhli opravdu velmi amatérsky (doložín foto).

  • Ze čtyř linek bylo možno první týden volat jen po dvou, pak po týdnu po třech, ale pak zase přestaly jet po přepojení služby weby (montéři ani zřejmě nevěděli o těchto souvislostech). t.j. není koordinace mezi internetem a telefony.

  • Když se nahlásí například odpoledne (po 16.00 hod.) či večer závada, ráno při dotazu se o závadě často nic neví a musí se to znovu hlásit, popřípadě vědí a i přes to, že problém byl jasně specifikován, ptají se na úplně něco jiného, co se už dříve řešilo.

  • Kdo potřebuje opravdu garantovanou službu pro zabezpečovací zařízení a platební terminál, měl by si "zlatý ČTC" nechat aspoň na jedné lince v záloze.

    Takže není vše růžové na Bluetone.

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kombajn  |  24. 02. 2004 08:38

    u CRA jsem asi 3 tydny a zatim nenastal JEDINY vypadek o kterem bych vedel.

    Co se tyka Telekomu (jak muj znamy z USA rika TELEFUCKERS), tak ted uz si zasuvky ADSL muze schovat za kloubouk. Kdyby systemove nebrzdil rozvoj internetu v CR, mel velmi velkou sanci na to ziskat neotresitelnou pozici v poskytování internetu. 3 roky jsem cekal na moznost mit za rozumne penize rozumny internet, jen aby nebyl od Telekomu (kvuli jejich pristupu k problematice). Ted uz vetsina lidi radej zkusi UPC, Karneval nebo Bluetone. A netusim kdo z nich se bude chtit vracet k Ceskemu Telecomu az dostane rozum (ten Telekom)...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Richard  |  24. 02. 2004 11:06

    Nevím proč tuto možnost Radiokomunikace zamlčují, ale ...

    Nezamlčují. Na jejich webu je vše podrobně a srozumitelně rozepsáno. Před zhruba 10 dny jsem to tam četl. Viz Bluetone.cz ...

    Prosim o odkaz kde ?....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    cc  |  24. 02. 2004 08:01

    Ano tahle služba existuje, je ovšem v podstatě stejně drahá jako 1024/512 + povinné hovory.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    blaf  |  24. 02. 2004 09:42

    tak se upisete na tri roky aby vas prislo pripojeni levnejc a nebyly ste pres telecom? Za tu dobu budeme my spokojeni uzivatele adsl od telecomu mit davno rychlejsi net (snad) - neni 3 roky dlouha doba na upsani se? Jake asi budou ceny a rychlosti za rok, na toz za 3.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tomasgn  |  24. 02. 2004 21:48

    3 roky jsou dlouha doba. ale pochybuji, ze by za ty 3 roky CTc udelal takovy pokrok, aby nekdo litoval vyuziti jine nabidky. vzdyt co CTc dokazal nabidnout za cela dlouha leta sveho monopolu? leda tak velky kulovy - zastaralou ISDN, omezene ADSL, oboji se znacnym zpozdenim za svetem, k tomu obycejny telefon bez pausalu, a vse nehorazne drahe. bez CTc se zije lip.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Josef Kmet  |  24. 02. 2004 11:11

    Dobrý den pane Sova,

    přibližně 2 roky sleduji váš buj za "internet pro vsechny" a moc vám fandím...

    Od konce ledna  využívám službu Bluetone Angel 512 1:20, na kterou jsem s radostí přešel- konečně pryč od telecomu. Jenže mi zanedlouho ztuhl úsměv na tváři: přes den mám rychlost připojení 64kbit a v noci do 100kbit  . Technické pomoci jsem byl ujištěn a poučen , že je vše v pořádku a pod 25,6 kbit  (512/20) by to nemělo spadnout.... vypadá to že je to podle nich zcela normální situace. O přechod na rychlejší variantu nemá cenu dle diskuzí přecházet: 1024 1:20 jede stejně a 1024 1:10 jede přes den 200-300kbit - za ty peníze....  Upsal jsem se na 3 roky  a vypadá to že boj za lepší internet zadleka nekončí.........že já blbec jsem se nechal uchlakolit tvrzením obchodníka Bluetone, že mají agregaci nastavenu mnohem lépe než CT (předpokládal jsem mylně že pokud dle prosincových měření poklesla rychlost připojení ADSL 1:50 na 45% ta já na 1:20 budu mít mnohem rychlejší připojení.

    Ceský telekom je velkým učitelem a vzorem pro CRa...... a svět nam utíká....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  24. 02. 2004 14:32

    Tak moment. Bluetone rozhodne neni garantovana sluzba a podle mnohych rekaci treba na serveru DSL.cz je uz dost lokalit, kde to agregace strhava i pod uroven dial-upu. Navic vhledem k siri pasma se to bude jedine zhorsovat, na druhou stranu postupnym rozkladanim zateze na ADSL se tady situace bude jedine zlepsovat. takze rozhodne CTc nedela chybu, kdyz investuje ted do ADSL. Casem se mu to rozhodne vrati, uz ted jsem cetl na serveru ISDN.cz ADSL neni ztratove a vydelava radove desitky milionu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Atlas  |  26. 02. 2004 15:47

    Bluetone 512/128 vyuzivam uz nekolik tydnu, ale cca o 20 ledna doslo k extremnimu poklesu pres den se pohybuje rychlost tak mezi 32 kbps az 70 kbps to trva bezne az do 22:30. A pres noc se nekdy dostanete 96 kbps, ale to tak kolem 03:00. Kdyz tam zavolate tak vam reknou ze je to ok, a at jdete nekam a porad. neotravujete pokud Vam to bezi 24 kbps, tak nic resit nebudou a je to v poradku.

    K telefonovani bych se radeji nevyjadroval, zvednete sluchatko a nic, zadny ton, zvednete znovu a zase nic. Zmacknete Redial, ozve se ton a spadne Internet.

    Na zaver za 2450,- je to tak na hov.., uz se tesim az od nich odejdu.

    Lokalita OV.

     

     


    postamble();

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Julda  |  01. 03. 2004 16:08

    Tak doufam ze je to ve stadiu ladeni a brzy to pomine ... !!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Leroy  |  24. 02. 2004 02:26

    Naprosto souhlasim, pokud se razantne nezmeni podminky (nejen cenove) za jakych CTc ADSL poskytuje, bude jim 200.000 pripojek na nic. At daji na trh nelimitovane 512/256 ADSL za 850,- s DPH bez dalsich skrytych poplatku (pronajem modemu atd.), s garantovanou minimalni rychlosti downloadu alepson 256kbps a lidi jim urvou ruce.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel Riedl  |  24. 02. 2004 06:35

    a lidi jim urvou ruce

    Vy ste se zbláznil, čím by potom hrabali prachy do tunelu ?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirka  |  24. 02. 2004 16:47

    Podle cen v Evrope by vuci prumernemu platu u nas melo stat 500kbps 200kc mes. a neomezeno nicm 24 hod. denne. 

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Georg  |  24. 02. 2004 00:38

     

    ??? PROC SE NEPRIPOJITE ROZUMNYM DOTAZEM nejlepe poslancu a pana min. financi jehoz min. vykonava akcionarska prava CTc???

    ( z konference na kterou je odkaz na teto strance nahore http://sweb.cz/statni-moc/   jinak to je na http://pandora.idnes.cz/conference/komunikace )

    "U PIVA" SE TOMU ASI NEPOMUZE A 

    MODEMISTI, ADSL, ISDN, ET ... PODPORUJEME DAL CTc (

    (OSTATNI MOZNA POUZIVAJI TAKE NEKTERE DATOVE TRASY CTc)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jezevec  |  24. 02. 2004 00:55

    Tak si porid IMHO Wi-fi a nepis to takovym IMHO pismem. Kdo to ma tahle v noci cist.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Kvíčala  |  24. 02. 2004 01:27

    ...tak po tomhle "IMHO" jezevcovi se mi už fakt stýskalo

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jezevec  |  24. 02. 2004 01:33

    Napodobne Kvicalo

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Fiškus  |  24. 02. 2004 02:07

    A hele jezevec... zdravIMHO

    A la Terazky: Mimochodem, Jézo, co ty si představuješ pod takovým slovem "IMHO"...?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    xy  |  24. 02. 2004 22:54

    nezlob se za to desne pismo
    nevedel jsem na kolikate misto to skoci
    a pokud by to bylo na 20-30 miste tak to muze dosti ctenaru prehlidnout (jsem zvedav zda alespon jeden clovek napise do te konfery dotaz - jsem v tom ale skeptik)

    domnivam se ze pokud nezacneme skutecne vyuzivat parlamentni demokracie - to znamena vcetne rozhovoru s zastupci politickych stran a nasimi zastupci v parlamentu
    tak nebudeme o moc vice nezli svejkove
     
    pokud mi nekdo poradi jak k nam dotahnout WiFi do 3 mesicu
    kde bych platil do 600Kc tak se verejne zavazuji ze mu zaplatim provizi 5000 Kc po zrealizovani ci pri podpisu smlouvy!!!

    - - -

    ale i presto pokud ja budu mit LEVNE PRIPOJENI K NETU tak je nase hospodarstvi a telekomunikace stale preregulovane...   coz brzdi rozvoj a kdo myslite ze je skodny ?

    pokud vas to zajima
    kouknete na reformu na Novem Zelandu a v Irsku prip. dalsich mistech
    odkazy na to jsou na http://proaprotieu.wz.cz/

    dal každému vřele doporučuji knihu:
    Ronald Reagan
    život jednoho američana paměti prezidenta       malinko podrobnejsi popis take tam

    a

    Statecraft
    Státnictví  Margaret Thatcherová
    ale radeji si asi prectete k tomuto tematu reformy jinou jeji drivejsi knizku

    M.T. provedla bolestivou reformu - ale podivejte se jak z toho Blair a anglie do dnes tezi

    pro zajimavost kouknete se na procento nezamestnanosti v anglii a francii
    v r 1970, 1980, 1990, 2000, 2003


    a dal muzete kouknout na
    Evropská unie a hospodářská svoboda

    - - -

    parafrázuji
    Mark Twain: neviděl jsem stát který by strkal ruce do vlastních kapes!

    www.freetheworld.com

    www.libinst.cz/etexts/penize_v_rukou.pdf


    ...

     


     

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Georg  |  24. 02. 2004 23:05

    koukam ze jsem se spatne podepsal

    ja daval ten prvni prispevek

    Georg

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Azazel  |  25. 02. 2004 12:21

    Jezevec is back

    co s tím budeme IMHO dělat?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Georg  |  27. 02. 2004 00:37

    domnivam se ze nemuze pomoci nic jineho nez permanentni osveta.

    a uvedomneni si ze "zadarmo" byva naprosto nejdrazsi!!!
    napr. zdravotnictvi, skoly, a dalsi statni monopoly !!! (tedy aby nekdo nekricel ze nemaji v tomto monopol tak on tam stat ma mozna jen 90%)

    pokud by se napr za skolu platilo alespon symbolickych par korun a ted mam na mysli zakladni skolu tak se domnivam ze rada rodicu zaku ale i ucitelu by si lepe uvedomilo ze to neni zadarmo!
    a to by mohlo napomoci zmene to same i v dalsich oblastech!!!

    podotykam ze nemam velke prijmy a mame 4 deti a manzelka je doma.
    ale mam sve deti rad a ten socialisticky stav je preslapovani na miste a zadluzovani mlade generace!!!

     

    vite kolik % platu by mel platit dnesni mlady clovek za 30 let na duchod aby byl pomer mezi prum. mzdou a duchodem podobny jako dnes???

     

     

     

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor