Bude lépe?

Diskuze čtenářů k článku

Bob  |  27. 06. 2002 08:18  | 


Dobrý článek. Pane Hlavenka, vím že jste ohledně Internetu velmi optimisticky naladěn, ale tady si myslím, že ve spojení se státní správou, kdy ona má co dočinění s Internetem je i sebemenší optimizmus "mimo mísu".

Bývalý kabinet důchodců jasně ukázal svůj postoj absolutním odmítáním IT, potažmo Internetu. Za tři roky neudělali nic a o jejich “přehledu” nejlépe svědčí ochranářská politika Telecomu, který je s tichým (někdy ovšem i velmi hlasitým) souhlasem státu dle mého názoru hlavní a největší brzdou masivního rozvoje Internetu u nás, především v domácnostech.

Že je (byla) vláda v tomto oboru úplně vedle svědčí akce INDOŠ, která měla nejspíše reputaci zachránit, ale již od výběrového řízení až po systém, technické a metodické provedení, jak je praktikováno a s tím spojené vzdělávání učitelů, které neprobíhá vůbec, je tato akce velmi špatná. Vláda se ale ukázala laické veřejnosti v dobrém světle a přitom utloukla dvě mouchy jednou ranou. Ukázala se jak moc podporuje rozvoj Internetu u nás a hlavně asi již dobře a přesně ví, kam se “ztratí” mocná část ze 4,5 mld, které na tento projekt vyčlenila.

Není samozřejmě všechno špatné. Ať již má okolnosti a vedlejší příznaky jakékoliv, neoddiskutovatelně INDOŠ mnoha školám, potažmo dětem, studentům pomůže. Ukáže cestu a s dobrým pedagogem (bohužel zatím asi pouze s nadšeným samoukem), kterých je u nás naštěstí hodně, bude mít možnost nakouknout a pak už bude jen na něm, zda si na rodičích (nebo za své) vymůže PC do svého dětského pokoje a to třeba i s minimálně dial-up připojením k Internetu.

A už jsme zase u negativ. Počítač domů koupí dnes už skoro každý rodič, ale k Internetu si ho připojí už jen velmi malé procento – je to prostě stále ještě drahé. Mocný Telecom nás ždíme a má to posvěcené z míst nejvyšších.

A nová vláda? Že bude mladší, pružnější, efektivnější a moderněji smýšlející? To vše může a nemusí být pravda. Jedno je však jisté – vláda bude muset žít z toho, co si navařila v uplynulých letech a jelikož z prvních prohlášení nikterak nevyplývá, že by tvrdě chystala nějakou reformu (důchodového systému, zdravotnictví, školství), které jsou již nezbytně nutné a naopak se chystá ještě více podpořit ty, kterým se do práce příliš nechce, nebude mít prostě na “srandičky” typu Internet, elektronický podpis atp. zdroje.

Poslední zpráva, která přišla z vlády je, že ministerstvo školství nějak nemůže najít peníze na zalepení skoro miliardy, kterou si půjčila na zvýšení platů učitelům z jiné kapitoly státního rozpočtu. Kdepak asi myslíte, že ty peníze vezme? Jsem přesvědčen, že několik (stovek) škol si bude muset na své IT vybavení od státu poněkud posečkat.

A to vůbec nemluvím o Grippenech, zvyšování platů učitelům, kteří jinak budou nejspíše stávkovat, bobtnající státní správě či totálně zanedbané dopravní infrastruktuře. S daněmi vláda nic dělat nehodlá a přitom chce plošně zavést přídavky a pořádně zahýbat s nezaměstnaností. Navíc si uvědomme, jaký schodek státního rozpočtu vláda vytvořila za poslední funkční období.

Vy si opravdu myslíte, že rozvoj IT je to co vládě bude trhat žíly? Já jsem přesvědčen opaku. Zdroje, které třeba již i byly vyčleněny pro tento obor dobře poslouží na zalepení děr, které vznikly jinde.

Kéž bych se mýlil!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alf  |  27. 06. 2002 13:22  | 

CSSD udelala aspon INDOS. Myslim ze podpora IT je stejna jak u CSSD, tak ODS. Plakal jsem smichy, kdyz si Klaus se slavou oteviral www.klaus.cz ackoliv ji jini politici meli uz ROKY.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  27. 06. 2002 14:10  | 

Nejde o to zda jsem příznivcem ČSSD, nebo ODS. Je mi to srdečně jedno (tedy krom komunistů!). Jde o rozumný závěr. A ten mi vychází tak, že současná vláda má spoustu jiných starostí, které sežerou mnoho peněz a ještě musí splácet rozpočtový deficit z minulých let. A co myslíte, že lid naštve méně - když jim seberou přídavky a sníží nemocenskou, nebo když nebudou PC ve všech školách a nebude fungovat el. podpis?

Vždyť se mrkněte jaký směr volilo téměř 40% lidí co byli u voleb. To není směr progresívního, inovativního a změnu vyžadujícího uvažování. Jsme zase zpátky u národního motta: "Co je doma, to se počítá".

Podle mne si 90% lidí u nás myslí, že internet ke svému životu nepotřebuje a 50% si myslí, že mu ani nijak v žádném směru nepomůže. Tito lidé tedy ani nebojují za to, aby jejich děti znaly progresivní technologie, zkusily si s nimi pracovat a hlavně se co nejdříve seznámily s Internetem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  28. 06. 2002 14:41  | 

Podle Klause "pocitace jsou na pocitani".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  27. 06. 2002 08:52  | 

ale ono právě jde o ty principy pane Hlavenka.o principy, zda peníze daňových poplatníků provařit, nebo je nechat ať se sami rozhodnou jak s nimi naloží. o liberalismu jako takovém bych nemluvil, je to tak zprofanovaný termín..neznám u nás žádného liberálního politika (liberalismus tj. politické a ekonomické myšlení pol.19.století navazující na myšlení adama smithe, davida ricarda, johna stuarta milla atd atd viz. http://www.libinst.cz) jak a s jakými náklady dopadl INDOŠ dnes všichni víme tak proč si nepřiznat jaká chyba to byla. v době kdy je kritický nedostatek počítačů na mnoha vysokých školách mi připadne přinejmenším podivné cpát miliardy do internetu pro základní školy (sám jsem jako lektor na ZŠ vyučoval, vím moc dobře k čemu takovým malým dětem internet slouží -- onlinehry.sk,sms.cz atd atd.). v teorii veřejných financích se nedá hovořit o projektech, které by byly prospěšné "pro všechny", ale o projektech, jejichž náklady jsou nižší, pokud je projekt realizován financováním z veřejných peněz. metodiky výpočtů tu probírat nebudem -- ale pokud šlo o INDOŠ, náklady na 1 PC jsou již zveřejněny a obrázek si může udělat každý sám. tento projekt vlády je jednoznačně předražený. o monopolistickém chování firem autocont + telecom bylo již sepsáno hodně článků, kdo chce vidět, vidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  27. 06. 2002 09:32  | 

Vážím si vašeho názoru, v něčem bych si ale dovolil oponovat. Zda vybrat daně a přerozdělit je, nebo je nevybrat a nechat lidem, ať si s těmi penězi dělají co chtějí (vulgárně řečeno), to je přece věčná otázka, o kterou vedou tisíce sporů tisíce lidí z teorie i praxe na celém světě. A současně vidíme stovky "pokusných laboratoří": tenhle stát to přerozděluje míň, tenhle víc, každý to dělá mírně jiným způsobem, a nelze jednoznačně říci, co je lepší - navíc je to samozřejmě věc subjektivního pohledu, neboť někomu se dobře žije v málo přerozdělující USA a neměnil by, jiný zase v hodně přerozdělujícím Švédsku a taky by neměnil.

Co se týká projektu INDOŠ. Nemám k dispozici všechny informace a obávám se, že nikdo z těch, kteří jej v médiích hodnotí, taky ne. Z toho mála, co vím, se jedná o rozsáhlý, komplexní projekt na mnoho let a PC (tj. "železo") jsou z toho jenom jednou, menší částí. Když to trochu přeženu, kritika, která zaznívá, je něco jako "30 km dálnice stojí 100 miliard Kč. Bude na tom úseku 1000 patníků. Jeden patník za sto miliónů! To se zas někdo nabalil!". Abych zase nebyl napadán: nehájím nijak, jak skvěle úsporný je INDOŠ, nemám dostatek informací; ostatní ale také ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  27. 06. 2002 10:03  | 

Kompletni Materialy zverejnila Balbinova poeticka strana.
Vynatek je treba tady
http://www.balbinka.cz/cis.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  27. 06. 2002 10:04  | 

je to věčná otázka. je pravda že se dá v ekonomice s ekonomií těžko experimentovat. oproti ostatním vědám ten samý pokus nikdy neprovedeme za těch samých podmínek...svět se neustále vyvíjí. a pořád se někdo o ty "pokusné laboratoře" pokouší. laboratoř kde se ta samá věc nedá pro potvrzení výsledku vyzkoušet znovu není lab. je to především věc ideologie. ale komunismus (i socialismus) byl již v historii lidstva doveden ad absurdum. liberalismus nikoliv. to že pravda neexistuje je sice odzbrojující ale pak se nedá hovořit o premisách a závěrech u ničeho. BPS (balbínova poetická strana) zveřejnila smlouvy, z těch by se dalo ledacos vyčíst. sám je mám na disku, pokud budete chtít zašlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  27. 06. 2002 10:14  | 

ještě dodateček: a pokud existuje v našem státě situace, kdy soukromý podnikatel ze svých daní platí svého konkurenta (pokud chce škola počítače, musí mít i připojení na Inet od INDOŠe..) tak to je socialismus ad absurdum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  27. 06. 2002 14:44  | 

Tohle existuje preci vsude - zamestnanec huti taky plati ze svych dani podporu v nezamestnanosti cloveku, ktery mu na trhu prace primo konkuruje, SSZ plati na danich zakazky Metrostavu, ..... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alf  |  27. 06. 2002 13:28  | 

INDOS neni usporny. mam jiste informace, ktere hovori o tom, ze jen ANALYZA stala 150 mil. korun. kdyz to videla renomovana analyticka firma, ktera neni ceska, ale ze zahranici, nechapala, pry by to zvladla za 500 TISIC.  To k tomu utraceni, INDOS je predrazeny. Bezesporu. Ale diky bohu za nej!!!

Jenze urcite je lepsi kdyz se s inetem nauci delat vsichni a uz od ZS nez kdyz to bude zase jen pro ty vyvolene na VS. Navic vetsina vysokoskolaku ma pocitac doma, pochybuju ze je tomu tak i v pripade 8mi-11ti letych deti. Nechapu proc VS tak neustale placi. dostavaji srovnatelne prijmy co ZS a chodi tam podstatne mene lidi.

p.s. vidim kriticky nedostatek PC na VS treba v knihovnach, kam nebyl problem se dostat kdyz sem byl jeste na stredni. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwerty  |  27. 06. 2002 08:55  | 

Narozdil od vas, pane Hlavenka, si myslim, ze spravnym krokem by bylo projekt INDOS ihned stopnout. Jedna se o skandalni vec a ja osobne - jako danovy poplatnik si treba nepreji, aby z mych dani byla sponzorovana ceska pobocka Microsoftu.
Spravnym resenim by bylo poskytnout skolam primerene prostredky - a at se skoly zaridi samy. Samozrejme je nutne vymezit jiste meze, aby prostredky byly pouzity efektivne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  27. 06. 2002 09:47  | 

Tak to je nejvetsi hloupost - skoly se povetsinou zasekly nekde u psacich stroju, nejsou schopny poradne obnovovat sve vybaveni - tudiz by to dostal na starost nejaky "schopny" ucitel, ktery by se za spoluprace treti strany jiste pekne nabalil - a navic by to bylo jeste mnohem nepruhlednejsi nez metoda pouzita....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  27. 06. 2002 10:05  | 

Je dost skol, ktere se i bez INDOSHE vybavily mnohem lepe, nez s nim. Hloupost je to, ze to nevite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  27. 06. 2002 14:41  | 

Ale to já zajisté vím, ale je ještě mnohem více škole, které si zatím ani neškrtly a o těch jsem mluvil - ty schopné si poradí i s metodou INDOŠe a ty neschopné si neporadí bez ní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  27. 06. 2002 15:05  | 

Je tu častý argument, že některé školy jsou schopné a jiné neschopné, a že Indoš pomáhá vlastně těm neschopným, zatímco ti schopní jsou na tom bití.

Příliš s tím nesouhlasím. Tato myšlenka předpokládá, že školy (státní) se mají chovat jako podnikatelské subjekty a přičinlivě se starat, aby někde splašily peníze na počítače a jiné vybavení školy svépomocí, aby jim to někdo zasponzoroval, věnoval a podobně.

Toto přece není úkol státních škol! Vzdělávání a výchova musí být na prvním místě, pak hodně dlouho nic a pak nějaké shánění sponzorshipů.  Jinak se taky můžeme dočkat, že třída bude chodit místo výuky na bramborovou brigádu vydělávat na připojení k Internetu, a že celá škola včetně žáků a školníka bude muset chodit po městečku v tričkách s logem místní počítačové firmy, která jim za to dá pár starších pécéček.

Samozřejmě tyto aktivity není možné odsuzovat nebo snad zakazovat, ale rozhodně je nesprávné odsoudit školu, která to nedělá nebo to dělá v menší míře, jako "neschopnou školu": třeba se o to víc soustředí na výuku.

Navíc zde obrovskou roli hrají místní podmínky. Vyhlášená škola v prosperujícím městě, kde je dlouhodobým zvykem podporovat vzdělání, kde mají místní velkopodnikatelé své žáčky právě v oné škole atd., nemá příliš problém získat nějaké prostředky nebo vybavení formou sponzoringu; škola v pohraniční oblasti s 22% nezaměstnaností nesežene nic, ani kdyby celý pedagogický sbor nedělal nic jiného.

Projekt jako Indoš umožní právě smazat narůstající rozdíly a apriorní zvýhodnění škol a žáků z velkých měst a bohatých lokalit - proto také stát vůbec přerozděluje. Jinak budou chudé oblasti nadále chudnout a jejich malá šance se pozvednout se ještě zmenší: venkov a okrajové regiony jsou v nevýhodě už nyní, už tím, že jsou daleko od bohatých center, tím pádem mají horší přístup ke kvalitnímu vzdělávání a ke kvalitní práci, tím pádem z nich schopní lidé prchají jako nakažení morem a tím pádem se situace ještě zhoršuje - to bez státní podpory například tohoto druhu naprosto nejde napravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  27. 06. 2002 16:09  | 

Jo, to je více-méně to, co jsem chtěl svým postem sdělit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  27. 06. 2002 16:29  | 

Ale prece nikdo v tomto threadu netvrdil, ze je proti tomu, aby se skolam pomohlo s IT, Jde jen o to, ze prosazovany zpusob je mozna horsi, nez nic. Kdyby jim ty penize dali rovbnou, udelali by lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  28. 06. 2002 11:36  | 

Samozrejme, ze skola neni podnikatelsky subjekt. Stejne tak nejsou podnikatelskym subjektem knihovny, nemocnice a mnoho jinych. A reknu Vam tohle, byt zrizovatelem skoly a zjistit, ze si jeji reditel rekneme za pet let nebyl schopen poridit pocitacovou ucebnu s pripojenim k internetu, a ze si par penez na to nedokazal nasetrit, tak leti. On je povinen zajistit schopnost skoly ucit zaky. Je jedno jestli jsou nastrojem knihy, lavice, stoly, mikroskopy, pocitace nebo chemicka laborator. Existuje snad projekt chemie do skol, fyzika do skol nebo cestina do skol? Neexistuje, proc asi? Protoze od toho tu jsou prave skoly a nikoliv stat a ministerstva. Takovy reditel je NESCHOPNY a stejne neschopny je jeho zrizovatel, pokud si toho neni vedom. Reditel je manazerem skoly a musi se o ni umet postarat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  28. 06. 2002 12:13  | 

Ano, jenže fyzika, chemie, biologie, to vše už tu je řadu let a vsadím se, že na počátku, při jejich zavádění byly také podobné projekty, chápete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pehucz  |  30. 06. 2002 15:23  | 

Tedy člověče,omlouvám se za možnou urážku Vaší maličkosti už předem,ale Vy jste podle mě BLBEC!!!A to doslova a do písmene.Víte proč?Protože máte názory hodné někoho,kdo patrně nezná stav učebních pomůcek používaných na našich školách pro výuku fyziky,chemie,ale i třeba biologie.Vždyť na drtivé,ale opravdu drtivé většině škol tohoto státu se do dnešních časů používají pomůcky,které v jejich kabinetech byly už v dobách,kdy do školních lavic usedali naši rodiče!Mnohde dokonce prarodiče!Týká se to jak základních škol,tak i středních a vysokých škol v Česku.

Pokud nemáte do této diskuse co napsat,prosím Vás,věnujte svůj jistě drahocený čas jiné činnosti.Já nevím,snad abyste si prohlížel stránky pana V. Klause,nebo možná něco o hrách,ba dokonce erotiku,to ano.Ale nepište už o něčem čemu ani trochu nerozumíte.Děkuju i za ostatní čtenáře tomu,že takových lidí s podobným názorem jaký máte Vy je bohudíky málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  30. 06. 2002 18:59  | 

Když to jen trošičku zveličím: samozřejmě že projekt "Fyzika do škol" neboli Fydoš existuje. Už mnoho desítek let: jejím výsledkem jsou osnovy, pomůcky, laboratoře, vzdělání učitelů, učebnice atd. To vše za státních investic, a také ne zrovna malých. Ale buduje se to možná sto let, takže to nebije do očí jako jednorázový gigantický projekt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  30. 06. 2002 23:17  | 

A taky to dodava jedina firma a smlouva s ni je tajna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  01. 07. 2002 13:27  | 

Tak "to" nejak specifikujte, precijenom "to" jsou ponekud sirsi obory. Navic ja nevidim do minulosti, nejsem historik, tudiz nemuzu rici, zda i "to" dodavala jedna firma. Je to mozne.... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  27. 06. 2002 10:15  | 

Rád s vámi budu na toto téma diskutovat, už proto, abych se dozvěděl věcné a přesvědčivé argumenty protistrany. Proč si například myslíte, že toto je "sponzorování" Microsoftu, a přímé nákupy ze škol, kus po kusu, by jimi nebyly?

(Ad příspěvek níže: skutečně nepovažuji za validní argumentaci "materiály Balbínovy poetické strany". Je to skutečně to jediné, co k této věci existuje?). Nic proti legraci a recesi, ale tady jde o miliardy korun :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  27. 06. 2002 10:32  | 

teď jste uhodil hřebíček na hlavičku. cituji: "Je to skutečně to jediné, co k této věci existuje?" ano, patrně je to jediné co k této věci existuje. taky byla údajně na BPS vznesena žaloba (prý jsou zveřejněné dokumenty "tajné"). Jak může být něco pro občany této republiky tajného, když si to sami platí?? microsoft má peníze, microsoft má moc. nejde o to jestli nakupovat kus po kuse nebo jako balík. jde o to že nebyl prostor pro jakoukoliv alternativu. pokud by si mohla škola nainstalovat OS zadarmo a ušetřený peníz dát do platů nebo vybavení školy, proč ne. (nahrávka na smeč => kolik takových škol by bylo, které mají takového odborníka. o to nejde, jde o svobodu volby). pro MS je to samozřejmě ohromně výhodné. vychovat si již odmala svoje zákazníčky. vyhrabat zastaralý a neprodejný hardware ze skladů, oprášit, nainstalovat ms windows, připojit pomalým spojením (64kbit/s není opravdu mnoho..proč např. nepočkali na ADSL?), zavázat červenou mašlí a s drzou fakturou poslat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alf  |  27. 06. 2002 13:31  | 

je to vychovavani zakazniku MS.. souhlas.. proc tedy jsou ucitele neschopni se naucit linux ?? protoze linux rozhodne neni pro deti ze ZS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zelenka  |  27. 06. 2002 14:03  | 

Z pohledu vzdelani neni prilis podstatne, zda se deti uci na Windows, Linuxu nebo nejakem jinem kramu (z pohledu nakladu to rozdil byt muze...). To, co se asi deti maji diky Internetu naucit, je neco jineho nez ovladat nejaky konkretni program. Jde o to naucit se pracovat s informacemi, vyhledavat je, analyzovat, tridit a na jejich zaklade pak cinit zavery a rozhodnuti. O tom by mela byt dle meho vyuka informatiky na "obecnych" skolach (nemluvim o specialnich skolach zamerenych na IT).  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  27. 06. 2002 15:36  | 

"Jak může být něco pro občany této republiky tajného, když si to sami platí?? "

To jsem zvědavý, co to s vámi udělá, až jednou zjistíte, co všechno utajuje armáda a policie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  27. 06. 2002 22:47  | 

Blahopreju vam! Vase deti jsou nyni odmalicka v postaveni vojaku a spionu. Co se s nimi deje ve skole, je TAJNE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pehucz  |  30. 06. 2002 15:44  | 

Viditelně směřujete k tomu,že by namísto Win9x měly školní počítače mít na discích Linux že?Jenom to probůh ne.Sám proti Linuxu téměř nic nemám,pokud pominu jeho značné nedostatky v podpoře HW a jeho nesmyslné neustálé kompilování a překompilovávání všeho možného a nemožného.

Ale myslím si,že operační systém,tedy moderní operační systém,by měl být dětem co nejsrozumitelnější,aby se na začátku třetího tisíciletí a na začátku svého seznamování se s počítači nemuseli používat příkazovou řádku a všechno to,co linuxáři tak zbožňují a až málem do oblak stále vynášejí.Toto se týká i třeba instalování programů do Linuxu,častá oprava nebo i výměna jeho jádra a další věci,které tento OP vlastně běžným uživatelům stále vzdalují a znechucují.Pamatujte si,že ne všichni uživatelé PC jsou programátoři nebo odborníci na IT.Odhaduji že 99 lidí ze 100 počítač potřebuje pro práci a ne pro jeho programování a neustálé ladění systému.

Poznámka:

Mimochodem například abych mohl v Linuxu zprovoznit winmodem,musím ve Windowsu z internetu stáhnout ovladače,které potom pro Linux musím zkompilovat a modlit se aby to potom chodilo!To je takový problém pro tvůrce distribucí Linuxu tyto ovladače zahrnout do dnes nabízených distribucí?Myslím si že není.Jde jenom o jejich přezíravost k množství HW,v tomto případě právě k winmodemům.Asi jim ušlo,že dnes těžko najdete PC sestavu bez interního modemu.Schválně si prostudujte ceníky sestav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dygot  |  27. 06. 2002 13:57  | 

Naprosty souhlas........hned stopnout!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  27. 06. 2002 09:53  | 

I když jsem proti zvyšování platů ve státní a spol. sféře, asi bude třeba zvýšit platy učitelů IT. Trochu jsem do toho za poslední dva roky nahlédl a přesvědčil jsem se, že když je někdo dobrý v IT, v 99,9 % jde do soukromé sféry než to učit (a to má vystudovaný obor Informatika pro střední školy!)

Ať se nám to líbí, nebo ne, peníze dělají hodně. Jinak se bude stále stávat, že IT hlavně na základních a středních školách učí lidé, kteří tomu skoro nerozumí.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mapis  |  27. 06. 2002 10:19  | 

Reknu to asi takhle. Nejprve jsem vital vytvoreni noveho ministerstva pro informatiku. Po vlade ODS, ktera pred internetem zavirala vsechny oci (i kdyz www.klaus.cz je asi v CZ to nejlepsi), jsem si rikal, parada, budeme se konecne k internetu stavet lepe. Ale pouze do doby, nez jsem zjistil, kdo tim ministrem ma byt. MLYNAR?!? To snad ne?? Clovek kvuli kteremu jsme sice meli zakon o el. podpisu jako jedni z prvnich na svete, ale kvuli kteremu se tento zakon dostal do praxe az u jako jedne z poslednich zemi? Nikdy nezapomenu na toho blbecka, jak maval s disketou v tel. novinach a vykrikoval - zvitezili jsme, tohle je muj e. podpis... No, mame se na co tesit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  27. 06. 2002 16:31  | 

Ja teda neznam jineho politika, ktery se aspon trochu zasazoval o zruseni monopolu telekomu. Moc by me zajimalo, ktereho znate vy. A co vlastne Mlynar udelal, ze tim zastavil veskery pokrok? CO KONKRETNE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  27. 06. 2002 17:44  | 

Aniž bych chtěl nějak enormně bojovat za Vladimíra MLynáře, v jedné věci mu křivdíte: pan Mlynář je pouhým řadovým poslancem, a navíc (ještě stále) strany, která je v opozici a která za minulého uspořádání sil navíc neměla vůbec nějakou moc cokoli prosadit. Poslanec je 1 ks z 200, kteří tam sedí, a Mlynář s několika dalšími kolegy udělal jediné, co poslanec vůbec udělat může: připravili poslanecký návrh zákona, domluvili se napříč stranami a schválili jej.

Tím úloha Parlamentu a pana Mlynáře bohužel končí - další už je na státních orgánech a státních úřadech. Zde Mlynář nemá sebemenší moc už ze zákona. Buďme proto prosím v tomto soudní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  28. 06. 2002 11:41  | 

Po precteni tveho prispevku je jasne kdo je tady BLBECEK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cenzor  |  27. 06. 2002 17:03  | 

http://www.msmt.cz/cp1250/info/sql/web/informace.asp?kods='1004'

tady je asi nejvíc oficiálních informací

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 21 grafických karet

AMD poráží Intel už i v notebooku

Jak vytvořit 3D fotky v mobilu

Nejlepší fotoaparáty do 30 000 Kč