Bude GNOME 4 založeno na .NET?

Diskuze čtenářů k článku

tom  |  05. 02. 2002 23:39

Z GNOME se postupem času stal ušlápnutý bratříček KDE, které se vyvíjí neskutečně dynamicky. Myslím, že GNOME žádná podobná technologie nespasí.
KDE má a asi bude mít stále větší vývojářský potenciál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Becvar  |  06. 02. 2002 18:23

Za 1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kroslak  |  05. 02. 2002 21:53

Tak vysvetli mi niekto co je to .NET a vsecko okolo toho mozno vypadam ako blb ale vazne to neviem. Please I want now what it is?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kvako  |  06. 02. 2002 00:46

www.asp.net

http://www.microsoft.com/cze/net/ - je tu toho menej ale da sa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  06. 02. 2002 16:12

Chci take vedet co je to NET. Ale at mi to prosim nekdo vysvetli vlastnimi slovy a rekne co prinasi noveho a revolucniho co zde jeste nebylo a jako (podstatne) vyhody prinese uzivatelum. Take jsem cetl plno stranek o .NET, ale nezlobte skutecne to je PR Microsoftu a v zadne nebyly ukazky kodu, vzorove priklady, reseni (to na co byl na MS odkaz nefungovalo). Chapu vyhody JAVY, Unixu, objektoveho programovani i implementace sitovych objektovych technologii a podobne. Pochopil jsem i vyhody WAPu a to bylo okolo nej PR prohlaseni jak mysi (i kdyz mu vubec neverim a vidim spise jeho nevyhody). Taky si pripadam jako pitomec, ale ja skutecne netusim o cem ten .NET vlastne je (resp. tusim, ale nechapu proc je okolo nej tolik humbuku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrej  |  06. 02. 2002 23:48

.NET je platforma podobna Jave, ale narozdil od ni konstruovana tak, aby na nem sla efektivne implementovat vetsina jazyku.

Preklada se do kodu virtualniho procesoru, ten se pred spustenim prelozi do strojaku. Muze tedy bezet na ruznych procesorech a optimalizovat se napr. podle toho, na jakem typu Pentia se jede.

Diky postaveni vsech jazyku na jednu platformu se dosahne jednoduche interoperability mezi komponentami napsanymi v ruznych jazycich.

Uz se nebudou psat knihovny pro C, pro Pascal, pro Lisp, ale pro .NET obecne. Takove knihovny potom pouzijes v jakem jazyku chces.

Software se bude moci psat portabilne jako v Jave. Operacni systemy podporujici .NET mohou spoustet vsechen software pro nej napsany (pokud nevyuziva konkretnich vlastnosti jednoho OS).

Nejde o nic zavratne revolucniho. Ja osobne vidim .NET neco jako Javu dotahnutou do konce.

Take jsem cetl plno stranek o .NET, ale nezlobte skutecne to je PR Microsoftu a v zadne nebyly ukazky kodu, vzorove priklady, reseni (to na co byl na MS odkaz nefungovalo).

vykasli se na cteni hromady PR hnoje plne slovicek jako XML, Web, productivity, scalability apod.

.NET je realna platforma, i kdyz se teprve rodi, zdrojove kody samozrejme existuji

precti si o nem v msdn.microsoft.com/library pripade na http://www.ecma.ch/ (standardy cislo 334 a 335)

ale nechapu proc je okolo nej tolik humbuku

.NET neni dulezity jen jako pekna technologie sama o sobe, ale jako technologie ktera je zaroven kvalitni (castecne teoreticke hledisko) a kterou zaroven MS proste a jednoduse protlaci (ciste prakticke hledisko).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  07. 02. 2002 11:29

Potom ale nechapu proc se to jmenuje .NET, kdyz
to v zasade do oblasti sitovych komunikaci neprinasi nic noveho.
To bude asi pricinou toho tapani. Furt jsem v tom hledal neco NET.
Ale kazdopadne diky.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrej  |  07. 02. 2002 11:39


Potom ale nechapu proc se to jmenuje .NET, kdyz
to v zasade do oblasti sitovych komunikaci neprinasi nic noveho.

Musim priznat ze muj pohled je zkresleny, protoze se zatim zajimam o zakladni mechanismy na kterych .NET bezi a uz ne tak o to, co je na tom vsem postaveno - napr. Web services. Prave pokud jde o tu sitovou komunikace, tusim ze si to MS predstavuje nejak tak ze spolu objekty bezici na pocitacich ruznych firem budou komunikovat pres RPC a poskytovat si informace a tak bude Internet tak trochu tvorit obrovsky distribuovany system vzajemne spolupracujicich datovych a aplikacnich sluzeb. Asi.

.NET je nekolik celkem v podstate nezavislych konceptu najednou

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kvako  |  05. 02. 2002 21:19

Aj ludia od linuxu zacinaju pomalicky chapat o com je .NET....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxsory  |  06. 02. 2002 08:52

skoda ze neprinasi nic noveho - vse uz tu je a v komplexnejsi podobe -jen to nema nalepku microsoft - historie se stale opakuje :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kvako  |  06. 02. 2002 14:46

Takych ako ty mam najradsej. Absolutne nic o tom nevies a mas plne usta reci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxsory  |  06. 02. 2002 15:53

:) pouc me :) btw zboznuji lidi vedici kdo je kdo :))
- co prinese .NET noveho ? - btw nechcu tu odkaz na nejakou PR stranku microsoftu - zkuste to vlastnimyy slovy ... :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sk  |  07. 02. 2002 10:10

teda ty si sa absolutne vystihol !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sdfs  |  05. 02. 2002 21:17

Ahoj  - neni nahodou gnome hodne postavene a provazawne s corbou ???  to by znamenalo cele gnome prepsat -nebo ne?   :))  myslim ze je to dalsi kachna  - imho jsou tu dalsi desktopy ... :(  ale ksoda gnome mam rad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  05. 02. 2002 19:36

Do tedka ma GNOME dle meho nejlip naprogramovany pajsl - zakladni knihovny - a asi z tohoto duvodu zaostal za KDE co se tyce desktopu - pamatuji si na prvni verze GNOME 1.cosi a KDE 1.cosi - gnome mel solidni naskok - bohuzel ho ztratil a KDE ted finisuje ve velmi solidni verzi 3beta

Abych se vratil k tem knihovnam - je to skoda, ze budou od verze 4 zatraceny ve prospech majkrosoftu, ale je tu jedno ALE - GNOME je pod GPL a tak pevne verim, ze se najdou lidi, kteri budou udrzovat jinou verzi GNOME nezavisle na Ximianu

Jeste jedno ALE - GNOME je v soucasne dobe k dostani v naprosto zoufale verzi 2Alfa a nez se dostane do verze 3 - .NET vymre z podstaty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Solvina  |  05. 02. 2002 11:34

No vzhledem k tomu, ze Gnome nikdy nepatrilo k mym favoritum a IMHO dost zaostava dost za KDE (a hlavne za mym oblibenym WindowMakerem ), si myslim, ze tohle muze byt pomerne zajimava cesta jak zvysit potencial linuxu na desktopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  05. 02. 2002 18:17

Hmm. opravte mne jestli se pletu, ale neni nahodou WMaker ponekud odlisna kategorie software nez Gnome a KDE. Presneji WMaker je window manager, coz zcela jiste jak Gnome tak KDE nejsou.

Rekl bych ze do kategorie Gnome/KDE patri spise GnuStep. Uz jsem se na nej dlouho nedival.

PS. stejne mam vsude WMaker.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  05. 02. 2002 08:21

Co je proprietarni software?Asi ctu moc rychle :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobecek  |  05. 02. 2002 08:59

Proprietarni software

BTW. první vysledek hledani ze slovniho spojeni "proprietarni software" nelezeny Googlem. Cist rychle nestaci. Radsi rychle premyslet a nebejt linej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor