Bude Cisco rozbuškou v internetové telefonii?

Americký gigant Cisco, který je dnes svou úspěšností a mocí téměř přirovnáván k Microsoftu a Intelu...
Americký gigant Cisco, který je dnes svou úspěšností a mocí téměř přirovnáván k Microsoftu a Intelu ("Wintelco") hodlá přetvořit nesmírně atraktivní, ale zatím hodně komplikovanou internetovou technologii do elegantního řešení – a samozřejmě profitovat na tom, že bude dodávat krabičky nejrůznějších velikostí a cen, které ji budou zvládat.

Cisco hodlá vytvořit řadu produktů fungujících jako brány, které budou schopné realizovat přenos hlasových dat mezi architekturou naprosto různými systémy, jako je pobočková ústředna (PBX) na jedné straně a počítač na straně druhé. Má se jednat o pětistupňový proces a Cisco tvrdí, že je už ve třetí fázi…

Cílem – i když ne zcela blízkým – je pak řešení, ve kterém hlasová data putují těmito systémy naprosto transparentně pro uživatele – ten nebude vědět, odkud pocházejí a kudy procházejí, bude to vždy ten stejný uživatel se sluchátkem, i když bude asi číslo vytáčet na obrazovce počítače. Logicky je největší problém internetové telefonie překlenutí propasti mezi technickým řešením běžných telefonických hovorů (pronajatý okruh na dobu hovoru) a způsobem, jakým pracuje s daty Internet (tok datových paketů, obrovská variabilita propustnosti, kolísající v rychlých časových intervalech, žádné zaručení propustnosti atd.).

Váš názor Další článek: Spolupráce SmartDB Corporation a INTERSOLV

Témata článku: , , , , , , , , , , ,