BSA: Udejte svou firmu a dobře vám zaplatíme

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 156

Názory k článku

09. 07. 2013 14:40

Nie je rozosielanie nevyžiadanej pošty (od BSA) priestupok, alebo také niečo? Firmy by mali naopak nahlásiť, že im niekto posiela spam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2013 16:50

Za chvili vznikne zákon - kdo ví, že jeho firma používá nel. SW a nedá vědět BSA bude sam vinen z napomáhání....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2013 15:58

Necelých 24 let po revoluci a podivné agentury už tu nabírají novodobé práskače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2013 15:56

pokud se nepletu, tak BSA nemá v ČR právní subjektivitu, takže považuju bonzování nějaké pochybné firmě, která tu nemá ani pobočku za přinejmenším dosti pochybné.Mám dojem, že česká pirátská strana si v tomto ohledu nechala svého času zpracovat nějaké právní analýzy a ukázalo se, že pozice BSA na území ČR je přinejmenším dosti pofidérní.Tím nijak neobhajuju používání warezu - jestli nemají firmy peníze na daný soft, tak ať ho nepoužívaj vůbec, nebo seženou nějakou free/opensource variantu. Dost často to jde, jen není snaha A co se jednotlivců doma týče, tak používání warezu - např. Adobe apod. spíše daným firmám nahrává, neb v budoucím zaměstnání bude tento SW preferovat a firma ho koupí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 07. 2013 12:26

Ak by som bol ochotny bonznut firmu v ktorej pracujem, tak to by som musel pracovat v BSA. Inak nemam moralny dovod sa k takemuto cinu odhodlat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 07. 2013 07:34

Práskač nejsem, ale účty některých vládních politiků by asi stálo za hřích krapet probrat, už se nějaká ta "ostuda" proflákla v médiích díky "špičkovému zabezpečení" a šmírování, hi hi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 21:59

Místo odměny by měli každého práskače raději zaměstnat, protože nabonzování vlastní firmy je doživotní škraloup a pokud mu ostatní zaměstnanci "nezařídí" invalidní důchod, tak bude nadosmrti umývat hajzlíky na hlavním nádraží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 21:48

Už jste někdo do toho formuláře vyplnil BSA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 20:15

"Buďte informátory vlády, zraďte svou rodinu i přátele. Čekají na vás skvělé ceny.“

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 18:27

Zadna BSA pravne neexistuje. To je jako dopis od Karla Novaka z Horni Lhoty :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 16:28

Nech BSA zhori v pekle. Nechapem ako moze niekto kto nema zastupenie v cr a v sr navstivit nejaku firmu ? Sak ich vykazem odtial nie ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 16:17

Při této příležitosti je dobré si vzpomenout na konec druhé světové války, kdy vyslýchali zajaté příslušníky Gestapa. Tito Gestapáci říkali, v Praze byla výborná služba. Nemuseli jsme nic dělat, protože Češi se chodili navzájem udávat a my jsme jen sepisovali protokoly. Proto navádění K udavačství od BSA jistě padne na úrodnou půdu. Lidí nízkého charakteru jsou v každém národě.I když BSA zde nemá žádné zastoupení, tak jejich praktiky je možné trestně stíhat a bylo by dobré je zažalovat za nekalé obchodní praktiky, čímž rozhodně navádění k udavačství je.A pokud tato podvodná organizace zde právně neexistuje, neměl by se jim ani dávat prostor na stránkách Živě. Nebo bude Živě za peníze tisknout i prohlášení teroristických buněk? Peníze přece nesmrdí, tak proč ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 14:22

Na hlášení kriminální činnosti nevidím z principu nic závadného. Negativní konotace tomu propůjčuje pouze nechvalná minulost tohoto státu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 11:54

listy od BSA hadzem rovno do kosa, a podobne by skoncili aj ich pracovnici ak by sa tu objavili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 11:51

S tímto STBáckým způsobem na někoho "práskat" a dokonce ještě za peníze absolutně nesouhlasím ! Je to podlé a ubohé jednání. Ať se dělají namátkové kontroly firem, zda používají legální software jen oficiální cestou v rámci příslušných zákonů, co povolujjí, stejně jako se dělají různé daňové kontroly a audity. Udavačství je hnusná věc a jde to i zneužít. Někdo může totiž úmyslně do firmy propašovat a nainstalovat nelegální software z důvodu nějaké osobní pomsty a potom se na ní "hojit"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 11:34

doufám že každej udavačskej šmejd dostane pořádnou ránu pěstí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 11:32

Ona už má BSA v ČR právní subjektivitu? Nebo budou žaloby podávat subjekty, které budou zastupovat sdružení, které aby v minulosti nemuselo respektovat rozhodnutí soudu o náhradě škody tak se raději vypařilo? Už vidím soudce, jak se třese aby mohl vydat předběžné opatření, které mu BSA navrhne.
BTW pane Čížku zdá se že vám tahle okolnost nějak z článku vypadla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 11:14

Doba se opakuje. Dřív měli informátory Němci a StB a nyní je chce mít i nějaké protipirátské sdružení.
Už mě tyhle protipirátské organizace štvou. Chcou jen udělat z lidí bonzáky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 11:04

"Buďte informátory vlády, zraďte svou rodinu i přátele. Čekají na vás skvělé ceny." -- Jake, RedDwarf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 10:47

TrueCrypt!Nejlepší je nainstalovat si TrueCrypt, nechat veškeré HDD zašifrovat, zálohy bezpečně ukládat také šifrované... A je po starostech .Protože Vy nemusíte dokazovat NIC. Naopak protistrana MUSÍ dokazovat, že něco používáte nelegálně. Je-li disk šifrovaný, pak prokazatelně neobsahuje nic nelegálního a tudíž nelze nic řešit .V některých státech na světě je šifrování zakázáno nebo máte povinnost sdělit heslo. U nás žádná taková povinnost není a šifrování je povoleno jakoukoliv silou. Takže se vůbec divím, že někdo řeší nějaké kontroly...Bohatě stačí na server hodit TrueCrypt, napojit ho na jednoduchou zabezpečovačku, která ho v případě neoprávněného vstupu normálně vypne, takže když v prostorách nebudete a někdo by se k němu chtěl vlámat násilím, najde jen bezcenné železo. To samé, pokud Vás třeba i někdo přepadne a nutí, ať ho zavedete k serveru... "Ano, ano, už tam jdeme..." A prostě dveře do serverovny normálně otevřete s ignorováním nějakého panelu od zabezpečovačky sami nebo tam zadáte úplnou pitomost - "jejda" .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ufi
04. 07. 2013 10:22

nevím jaký hody očekávají ve státní správě, ale stát před pěti lety uzavřel s microsoftem zajímavou smlouvu, takže licence na wokna i office jsou ošetřený za zajímavý ceny. a ostatní podnikový soft je vždy šitý podle úřadu a zaplacený dodavateli velmi dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 09:56

Každý ,kdo viděl toto video http://www.youtube.com/watch... přece ví, že v redakci se warez nevyskytuje. (čas 0:45) Jinak nejsem takový prase, abych někoho udával a s žumpou BSA nechci mít nic společnýho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 09:21

tohle je dostatečně výmluvnéBSA coby vzor morálky v podnikáníA ještě jednu věc je dobré si připomenout: apel na morálku a výchovu agentů udavačů má na svědomí organizace, která v ČR původně vystupovala jako BSA Czech Republic a měla právní subjektivitu. V ČR ale už řadu let ve skutečnosti působí blíže neidentifikovatelný zahraniční subjekt, zastupovaný advokátní kanceláří. Nemá statutárního zástupce, nepodléhá českému právu.BSA CS skončila v polovině roku 1998 krátce poté, co vyvolala řadu skandálů, které vyvrcholily webem www.zatepla.cz. Ten volal po udávání zaměstnavatelů jejich zaměstnanci.
A ještě jeden případ je dobré nezapomenout: v roce 1997 poslal nespokojený zákazník na firmu Digisys kontroly z Obchodní inspekce, Finančního úřadu a Živnostenského úřadu. A samozřejmě si stěžoval i BSA.Do firmy přijela zásahovka, následovalo zabavování hardwaru i softwaru a vyšetřování, které skončilo neúspěchem. Digisys žádné nelegální software nepoužíval, ani ho neinstaloval zákazníkům. O definitivní konec vyšetřování se postarala tehdejší amnestie, která vše zastavila.BSA ale přesto začala Digisys uvádět jako příklad nelegální instalace softwaru na prodávaných PC. Jeden z jednatelů firmy pak na BSA podal žalobu – s výsledkem, že BSA CS má firmě jako odškodné zaplatit 300 tisíc korun. Placení ale BSA unikla, protože už byla v likvidaci. A i další dění okolo je více než zábavné. A vyplatí se i citovat: Když se Jana Hlaváče, čtenáři Živě.cz, v nedávném online rozhovoru na kauzu Digisys ptali, odpověděl, že o takové kauze mu není nic známo. (Ale ke kauze Mironet se vyjádřil, o té kupodivu věděl, a nezapomněl připomenout, že jde o fámu.)převzato z: http://www.lupa.cz/clanky/bsa-neprekvapila-v... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 09:14

Jak končí práskači můžete vidět v současnosti na tom americkém truhlíkovi co se pochválil, že USA analyzují komunikaci. Terminál letiště ho vzal pod svá ochranitelská křídla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 09:03

BSA je nejlepší ignorovat, vůbec o té bandě mafiánů nepsat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 09:00

uz splatili tych 300.000 czk firme Digisys ako im to nariadil sud? nj mafia ma kriminalne praktiky ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 08:36

No super, nahlásíte jednu firmu, pak možná druhou, a potom vás už nikde nevezmou takže si nevyděláte tak ani tak. Tu kampaň musela vymýšlet asi hodně chytrá hlava a ještě chytřejší se na to určitě nachytají =oD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 08:36

Udávání povede k falešným udáním nebo mstám lidí, kteří nemají nějaké dobré vztahy a nepovede to k ničemu dobrému. Ano, možná se podaří odhalit více softwarové kriminality, ale zase se výrazně zhorší mezilidské vztahy a vracíme se do doby protektorátu nebo tvrdé normalizace, ale možná tomu bude brzy nahrávat i politická scéna. Bohužel celý svět a Evropa se vrací k totalitním praktikám, většímu sledování, omezování svobody a cenzuře. Ta demokracie dlouho nevydržela. Na druhou stranu problém autorských práv je stále nedořešen a doplácí na to hlavně legální uživatelé, kteří jsou různě represováni omezením kopií (záložních) a složitými ověřovacími procesy atd. Jenže je otázka, jak to řešit, když hackeři a crackeři jsou většinou o kus dál. Navíc ceny software jsou někdy vysoké, ale je na lidech, aby zvolili levnější nebo jinou alternativu (někdy i zcela zdarma na základě GNU či freeware licence apod.). Pokud však někdo vykazuje z kradeného software zisky, tak tím výrazně znevýhodňuje konkurenci, jež za to platí a okrádá tak vlastně nejen výrobce sw, ale také konkurenci díky tomu, že může mít nižší ceny díky nižším nákladům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 08:30

Malé firmy je vůbec nezajímají, kdysi jsem tohle využil protože zaměstnavatel mě tlačil k podpisu že za SW budu zodpovídat já i přesto že jsem ho písemně vyznal že Audit dopadl strašně. Nyní je to cca 3 roky a uspěšně pořád podniká a kontrola žádná takže to spíše bude pro firmy od 100 a více PC. Aby z toho taky něco bylo. Takže BSA to může zabalit a konečně nedělat blbosti. BSA je pro mě něco jako firma k ničemu kdy spíše jen ze státu tam něco teče.Navíc absolutně nekomunikujou od ohlášení se vám už nikdo neozve. Ani telefonáty prostě nic, i když zavolám operátor je nezajímavý absolutně žádný zájem o více informací.Zrušit celý BSA a warez celý jim přilepit na baráky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 08:22

Otázka je, jestli to firma nakonec na toho ajťáka nehodí, oni přece o ničem takovém nevěděli a software měl na starosti on. Přihodí mu k tomu porušení dohody o mlčenlivosti a je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 08:00

Nejhorší je, že proti podobným anonymním udáním neexistuje adekvátní možnost obrany. BSA nemá českou pobočku, takže v případě vzniku škod se firma nebo jednotlivec jen těžko domohou náhrady. Zažil jsem podobnou situaci - anonymní udání, ale všechno bylo v pořádku, veškerý SW byl doložen. Ve finále žádný problém. Ale firma byla paralyzovaná a přišla o velké peníze. Šance na zaplacení škody nulové. Tohle je tristní situace, kdy proti obviněnému nejsou žádné důkazy, ale on musí dokázat, že je skutečně nevinný a to na své vlastní náklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 07:37

strasne rad by som videl foto ludi ktori za BSA stoja.. tipol by som to na zastup slizko pravnickych prasacich xichtov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 06:58

V dávnych časoch, bola možnosť získať na "vojne" vyznamenanie "bonzáka". Bol to vlastne odznak Vzorný vojak, za ktorý boli patričné výhody, ale jeho držitelia sa tým moc nehrdili. "Bonzovalo" sa všade, aj v civilnom živote, ale nikto sa tým príliš nevystatoval.
Dnes v časoch Assangea a Snowdena je udavačstvo v móde a každý sa tým chváli a pripomína mi to slová môjho veliteľa z vojny, že keď oznámime niečo zlé na kamaráta, tak tým mu vlastne pomôžeme. Dnes začínam ľutovať, že som takto nepomáhal svojim kamarátom, s ktorými som chodil tajne na pivo. Mohol som byť v ich očiach hrdina. Alebo...?
A zasa som si spomenul na jeden pútač pri ceste z krajiny, ktorá teraz vstúpila do EÚ - "Ante je heroj a ne zločinac"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 06:45

BSA je zřejmě velice dobře připravená na případné nepovedené razie.http://cs.wikipedia.org/wiki/Business_Software_Al... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 06:36

O co lepsi su agenti BSA od byvalej StB?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 05:34

Díky za pěkný, informativní, přehledný, a IMO i výborně vyvážený článek! Na to, o jak kontroverzní téma se jedná, se jej Kuba Čížek zhostil nejlépe, jak jen to šlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 03:15

Vztahuje se na mě odměna, pokud napráskám cizí firmu,tj.ve které nejsem zaměstnancem ale o které vím, že jede na warezu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 03:00

Nebude trvat dlouho a zaměstnavatelé si do smluv dají(pokud už to tam není) něco ve smyslu, kdo vědomě poškodí firmu, musí zaplatit škodu. Někdo někoho zažaluje a je v háji...:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 02:37

Prasknete anonymne nekdo nejakou firmu, ktera bezi na Linuxech. Bude prdel. Bude policejni zatah, nic spatneho se nezjisti, majitel firmy se pochopitelne nastve, poda trestni oznameni na BSA a bude tu druha kauza Mironet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 02:12

VELKÝ RAZOR1911 říká: Podporujte legální SW! BSA se nebojíme, protože se zaměřuje především v ČR na firmy, menší firmy a popřípadě i větší. Takže ten kdo bude bonzovat vlastní rodinu tak ví jak dopadne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2013 02:05

Pan Čížek si v článku neuvědomil jednu podstatnou věc...Jen hlupák udá vlastní firmu neanonymně, protože to pro něj znamená konec kariéry... Práskače nikdo nechce a nedokážu si představit firmu která by chtěl najmout někoho proslaveného tím, že zruinoval předchozího zaměstnavatele...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 01:29

Nejsem práskač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2013 01:28

Treba pouzivat pocitac od Applu s OS X a nebudu ziadne problemy so zlocineckou a teroristickou skupinou BSA. Odkedy mam macbook tak nemam problem si za par eur kupit akykolvek program, ktory potrebujem, ak nie je bezplatna alternativa.A kto na pocitac od Applu nema nech pouziva Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2013 00:30

Co se stane, když bych na firemní licenci Windows spustíl WGA ?Nezabrání spuštění firemní firewall nebo systémová politika ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor