Brzy prý vzniknou internetové „supermarkety“ na pojištění

Zajímavá nová oblast e-businessu má za pět let ovládnout dvacet procent trhu.
Pojišťovnictví je ideální oblastí určenou k tomu, aby se brzy přestěhovalo na web – a taky se tak stane. Tvrdí to výzkumná firma Forrester Research, která předpovídá vznik internetových pojišťovacích supermarketů.

Model supermarketu znamená, že na jedné ploše (tj. na jednom webu) bude nabídka desítek pojišťovacích ústavů, s přesně rozepsanými a analyzovanými druhy pojištění a jejich všemi detaily, takže zákazník bude moci jednoduše, na jednom místě porovnávat, a zadávat si různá kritéria pro nalezení optimální pojišťovny.

Tyto supermarkety zřejmě vzniknou jako „start-ups“, nebudou tedy založeny významnými pojišťovacími ústavy, které si samozřejmě chtějí zachovat výhodu nepřehledného trhu, své značky, sítě agentů a vůbec propracovaného marketingu. Díky obrovské penetraci Internetu si ale nebudou moci pojišťovny dovolit tyto „supermarkety“ ignorovat a nabídnou zde, podobně jako v supermarketech kamenných, svoje zboží – i když třeba se skřípěním zubů, protože se jasně ukáže výhodnost jiných konkurenčních nabídek.

Internet tak má v pojišťovnictví znamenat ještě větší revoluci než v běžné e-komerci týkající se zboží. Pojišťovny totiž dnes zhusta využívají neinformovanosti lidí a toho, že jejich zákazníci nevědí, na co se ptát a na co si dát pozor – když sedíte v kanceláři pojišťovací firmy, jste proti všestranně dobře vyzbrojené osobě na druhé straně vlastně bezmocní, pokud si s sebou nepřivedete pět poradců. Takto bude využito všech výhod Internetu: informační otevřenosti, zpětné vazby (reakce pojištěných a pojišťoven), okamžitého přístupu k porovnávání nabídek i poradenství nezávislého experta. Internetový supermarket se má chovat stejně jako tradiční supermarket: je mu úplně jedno, jaké zboží prodává, nikoho nepreferuje před druhým, jeho cílem je pouze nabídnout dobré ceny a strčit zboží do regálů.

Podle Forresteru se mají na Internetu nejdříve objevit supermarkety na pojištění automobilů, dále na nemovitosti, drobný movitý majetek, cestování a zdraví; jako poslední má na Internet přijít životní pojištění. Internet má do roku 2005 ovládnout 20 % trhu v pojišťovnictví. Možná se ptáte, proč tak málo, když je výhoda jasná: důvodem je přece jenom značná konzervativnost zákaznického trhu, pomalost pojišťoven a komplikovanost nabídek.

Váš názor Další článek: Je IDE kabel velký? Rozřezejte jej!

Témata článku: , , , , , ,