Chceš být mistrem světa?Udělej si vlastní kategorii. Elektrozávoďák s praktickou užitkovostí autíčka na klíček. Kdo si hraje, nezlobí, a ještě tím ukážeme, jak myslíme "ekologicky" (i když to stojí miliardy, které jsou prakticky vyhozené do kanálu)... 😀
může mi někdo vysvětlit, proč Elon používá střídavý a tady SS motor ? měl jsem za to že střídavý je lepší, ale Elon tam má poměrně složité konvertory a v čem je rozdíl ? vim že u Žabotlamů byl SS motor a pak tam byl nějaký kontrolér co dělal v tom vlaku velkej hluk, vůbec si nedovedu představit, jak to fungovalo. Asi tak nějak chápu že u moderních vlaků a vozidel je ten kontrolér polovodičový, takže to nedělá rámus, ale co dělá tomu nerozumim. Dále jsem měl za to že se nějak používá soustava odporů u SS motoru a tomu už vůbec nerozumim . .tady chlapek taktuje motor Tesly https://www.youtube.com/watch...
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 11. 2018 14:40
Mám dojem, že v těch starých vlacích se používalo při přepínání odporníků zhášení oblouku stlačeným vzduchem, což dělalo charakteristický hluk. Tehdejší SS motory se ale dost lišily od toho co se používá dnes, hlavně v tom že měly komutátor. Dnes se hojně používá BLDC motorů, to je SS motor s magnety a bez komutátoru. Pomocí IGBT tranzistorů a dík pokroku ve feromagnetických materiálech není problém řešit a regulovat i poměrně velké výkony.
Uplne stare vlaky (hrbata, sestikolak atd opravdu pouzivaji litinove odpory (sunty) , persing tyristorove menice. Vse je prubehu krouticiho momentu, starsi polovodice meli problem s rychlosti otevreni ci zavreni prechodu. Vyssi freq=plynulejsi prubeh.
https://cleantechnica.com/2018/03/11/tesla-model-3-... ... Evidentne tahle oblast diky boomu EV prochazi velmi rychlym vyvojem...On ten vyvoj je videt i u dronu treba, kde klasicky kartacovy stejnosmerny motory nahradily mnohem efektivnejsi bezkartacovy motory, ktery ale taky vyzadujou vykonny regulatory rychlosti.
Jelikož máš stejnosměrné baterie, tak je výhodnější použít SS motory z důvodu účinnosti. Pokud převádíš na střídavý, máš tam navíc ztráty. Jde o to, v jakém rozsahu budeš auto provozovat. Jestli konstantní zátěž, nebo velmi proměnlivá... Ideální by byl stejnosměrný na konstantní zátěž (podobně jako diesel v kamionu, kde 99% času jedeš na stejné otáčky), ale protože jsou lidi v elektroautech hovada bez znalosti plynulosti jízdy/zátěže, je často výhodnější mít střídavé motory pro větší účinnost při různém zatížení. V průměru tak dosáhneš vyšší účinnosti, která je ale menší než provozování v jednom bodě u střídavého.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.