Přesně něco takového jsem chtěl udělat, jenže pro auta a pro celé Česko. Jen jsem se k tomu nikdy nedostal
Brno? To je jedno z těch "velkých špatných" v ČR. Bydlení a náklady tam stojí jako v Praze, ale platy jsou tam menší, protože "přece nejsi v Praze".Nějakou dobu jsem bydlel v Líšni a Brno mě nějak nenadchlo a podle mě nemá moc smysl tam jít bydlet. 🙁
A proto se čím dál víc lidí stěhuje mimo Brno a do Brna pak dojíždějí jen za prací 😀 Bohužel to pak podle toho i vypadá každé ráno na hlavních tazích do Brna. Není dne, aby někde na cestě do Brna nevznikl nějaký dopravní kolaps 🙁
Takové dojíždění je dobré leda tak proto, že člověk může být blíž přírodě a dál od městského hluku. Ovšem i v Brně se dají najít byty v zeleni, které nemají v okolí hluk.Ovšem finančně se to teda moc nevyplatí. Například kolega, který dělá vývoj pro stejnou společnost jako já, tak bydlí v domě s přítelkyní zhruba 50 km za Prahou a sami si to tak vybrali, aby to měli "levnější" atd.Jenže "zrada" je to, že jenom za auta, paliva, údržbu, parkování atd. on platí víc než já za nájem v širším centru Prahy, takže finančně to moc smysl nedává.Navíc já jsem pak díky dostupnosti veškeré MHD, na cestě cca 20 minut a cestou si můžu poslouchat audioknihu, něco si dělat na mobilu atd.. On tráví cestou v kolonách klidně i přes hodinu a protože se musí soustředit na řízení, tak jiná činnost moc nehrozí a má to 100% zabitý čas.Ovšem nejvíc mě *ere, že současný projekt je nejistý a TEORETICKY bych vůbec nemusel být v Praze, kdyby mi ti d*menti dokázali garantovat, že se to za dva měsíce nezmění. Protože jsem už zažil případ, kdy firma taky vyžadovali poradu jen třeba jednou týdně, kolega se přestěhoval úplně pryč a za měsíc to d*menti změnili, že chtějí osobní porady denně a musel se stěhovat zase zpět... 🙁Bohužel, dnes to vypadá tak, že d*menti jsou ve všech firmách a ve všech projektech, nikdo nedokáže garantovat ani co bude zítra. Navíc teď mám podmínky celkem fajn, faktury OK, takže jít do jiného projektu by bylo jako jít z deště pod okap.Za tuhle pitomou situaci mohou firmy jako Apple, které tahají lidi zpátky do kanclů a přitom pokrytecky plácají něco o bezpečí. Kdyby ty největší technologické firmy hromadně přešly na trvalý home-office, tak by to byl pořádný argument a ukazatel směru pro všechny ostatní.Teď je situace tak blbá, že ty opravdu top placené kontrakty zároveň buď vyžadují nebo alespoň si ve smlouvě nechávají možnost nařídit nějakou část práce osobně. A kontrakty, kde garantují 100% remote, nabízí výrazně menší odměny. 🙁Myslím, že i kdyby tady byl COVID či jiné epidemie 40 let a umřelo na ně 80% populace, tak se stejně full remote nestane standardem, protože všechny korporáty ovládají psychopati, kteří mají rádi "kancelářské koncentráky". 😀
Ano, znám lidi, kteří se z Brna odstěhovali zhruba s prvním nebo druhým dítětem a potřebě většího bytu. Je to problém. Ale když je Brno největším slovenským univerzitním městem a na 380K obyvatel připadá 100K studentů, kteří chcou někde bydlet, tak se cenám bytů a možnostem parkovaní nemůže člověk úplně divit.
Je to tak... A tím netrpí jenom Brno, ale i Olomouc, Plzeň a veškerá "univerzitní města".Podle mě by tento systematický tlak na šponování cen bytů měl řešit stát legislativní úpravou fungování univerzit. Univerzity by pro studenty, kteří nejsou místní, měly mít zajištěné bydlení.Protože jinak studenti vyšponují ceny bydlení do úplně nesmyslných výšin, protože v dané lokalitě POTŘEBUJÍ bydlet a univerzita nemá kolejní kapacitu, takže pak si pronajmou byt, kde bydlí až 3 v každém pokoji a jsou za to ochotni zaplatit opravdu co mohou, takže na jeden byt 3+1 se klidně složí většinou cca 5 - 9 studentů, kteří si sami mohou přivydělávat a ještě jsou dotovaní rodiči a logicky tak "přeplatí" běžné rodiny nebo lidi s normální bytovou potřebou.V inteligentně řízených státech proto významné univerzity mají své kampusy i s obrovskou ubytovací kapacitou pro studenty, aby tak "neničily" trh s bydlením.Když chce někdo pořádat nějakou hromadnou kulturní akci (např. open-air koncert), tak MUSÍ ze zákona mít zajištěné WC pro daný počet návštěvníků. LOGICKY, protože jinak by tisíce lidí vykonávaly potřebu kdekoliv a byli bychom jako v Indii. Pokud nedokáže dodat dostatek WC, musí omezit kapacitu návštěvníků.Nevidím důvod proč by univerzity neměly fungovat obdobně a pokud má nějaká koleje pro 5000 lidí, tak může přijmout třeba maximálně 6000 lidí, ale ne víc.Opravdu nelze akceptovat situaci, kdy univerzity pro většinu lidí nemají ubytování.
Co je mi známo, tak v USA dokonce většina univerzit výslovně vyžaduje, aby studenti prvních (a někdy i druhých) ročníků bydleli na kolejích a bydlení na privátu mají, až na malé výjimky, jako jsou např. páry s dětmi, zakázáno. A pak se stává, že ti studenti se už z té koleje stěhovat nechtějí, protože už si tam zvykli. A jakkoliv si nemyslím, že bychom měli kopírovat všechno, co v USA dělají, toto zrovna je něco, co by se k nám dostat mělo.
Do IDS JMK jsou mezi Břeclaví a Brnem zařazeny i dálkové vlaky společnosti RegioJet, byť v poněkud omezeném režimu, kdy je nákup jízdenky možný jen v aplikaci Poseidon. Jízdní řády s nimi ale počítají a tak když jsem zadal jako výchozí adresu autobusové nádraží v Břeclavi (které je hned vedle nádraží vlakového), čas 13:35, tedy tři minuty před odjezdem onoho vlaku RegioJetu do Brna a interval 6 krát 10 minut, tak se mi tam rozsvítilo nejen skoro celé Brno, ale třeba i Modřice, kudy sice ten vlak RegioJetu projíždí, ale nezastavuje tam. Mapa tedy počítá i s tím, že bych se do té hodiny stihl z brněnského hlavního nádraží do těch Modřic vrátit. Velmi zajímavé. Nicméně abych se dostal i dál za Brno, tak jsem musel ten interval dál za Brno, třeba do Kuřimi, tak jsem musel interval navýšit na 8 krát 10 minut a i tak jsem se dostal jen do nejbližšího okolí kuřimského nádraží 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.