Britské sdružení spotřebitelů ostře kritizuje Microsoft za Windows 10

Britské sdružení spotřebitelů ostře kritizuje Microsoft za Windows 10

Polovina uživatelů Windows 10 zaznamenala podle nového průzkumu v posledních třech letech problémy s operačním systémem. Zjistilo to britské sdružení spotřebitelů Which? na základě březnového dotazování více než 1100 respondentů.

Nejčastěji se stížnosti (ve 21 %) týkaly problémů s kompatibilitou softwaru - například programů, které správně nebo vůbec nefungovaly. Dalších 16 % pak muselo řešit potíže týkající se hardwaru a periferií, zejména nekompatibilních tiskáren.

Sdružení dále konstatuje, že ho v souvislosti s potížemi s Windows 10 kontaktovalo víc klientů než kvůli jakémukoli jinému systému, desktopovému či mobilnímu zařízení dohromady. Jen v souvislosti s aktualizacemi zaznamenali během dvou let více než tisíc stížností.

Často se přitom nejedná o banální chyby. Potvrzuje to skutečnost, že 46 % zákazníků, jejichž počítače přestaly fungovat následkem nějaké systémové chyby, bylo nuceno řešit opravu prostřednictvím třetí strany. Průměrná cena opravy pak byla 67 liber, což je v přepočtu asi 2000 korun.

S kritikou se setkává také systém kumulativních aktualizací. Uživatelé v takovém případě nemají přehled o tom, jaké opravy do systému vlastně instalují. Sdružení se domnívá, že by zákazníci měli mít více varování před možnými nedostatky každé aktualizace. Mnoho stěžovatelů dále kritizovalo malou možnost rozhodovat o tom, které aktualizace přijmout a které odmítnout, rádi by také viděli přesnější vymezení důležitých nepovinných aktualizací.

Sdružení nyní hrozí varovným prstem směrem k Microsoftu s tím, že má právní závazky a pokud zboží nemá dostatečnou kvalitu, může být zákazníky vráceno. Týká se to jak digitálního obsahu - například operačního systému - tak i fyzického zboží.

Navzdory negativnímu vyznění zprávy Microsoft odpověděl: „Chceme našim zákazníkům nabízet podporu, kterou potřebují pro získání nejlepších zkušeností s aktualizacemi systému Windows. Budeme i nadále přezkoumávat zákaznické dotazy a připomínky případ od případu, abychom zajistili individuální pomoc a řešení, pokud to bude možné.“

Koukněte se, jak se ovládá Windows 10 perem:

Určitě si přečtěte

Články odjinud