Windows 10

Britské sdružení spotřebitelů ostře kritizuje Microsoft za Windows 10

Britské sdružení spotřebitelů ostře kritizuje Microsoft za Windows 10

Polovina uživatelů Windows 10 zaznamenala podle nového průzkumu v posledních třech letech problémy s operačním systémem. Zjistilo to britské sdružení spotřebitelů Which? na základě březnového dotazování více než 1100 respondentů.

Nejčastěji se stížnosti (ve 21 %) týkaly problémů s kompatibilitou softwaru - například programů, které správně nebo vůbec nefungovaly. Dalších 16 % pak muselo řešit potíže týkající se hardwaru a periferií, zejména nekompatibilních tiskáren.

Sdružení dále konstatuje, že ho v souvislosti s potížemi s Windows 10 kontaktovalo víc klientů než kvůli jakémukoli jinému systému, desktopovému či mobilnímu zařízení dohromady. Jen v souvislosti s aktualizacemi zaznamenali během dvou let více než tisíc stížností.

Často se přitom nejedná o banální chyby. Potvrzuje to skutečnost, že 46 % zákazníků, jejichž počítače přestaly fungovat následkem nějaké systémové chyby, bylo nuceno řešit opravu prostřednictvím třetí strany. Průměrná cena opravy pak byla 67 liber, což je v přepočtu asi 2000 korun.

S kritikou se setkává také systém kumulativních aktualizací. Uživatelé v takovém případě nemají přehled o tom, jaké opravy do systému vlastně instalují. Sdružení se domnívá, že by zákazníci měli mít více varování před možnými nedostatky každé aktualizace. Mnoho stěžovatelů dále kritizovalo malou možnost rozhodovat o tom, které aktualizace přijmout a které odmítnout, rádi by také viděli přesnější vymezení důležitých nepovinných aktualizací.

Sdružení nyní hrozí varovným prstem směrem k Microsoftu s tím, že má právní závazky a pokud zboží nemá dostatečnou kvalitu, může být zákazníky vráceno. Týká se to jak digitálního obsahu - například operačního systému - tak i fyzického zboží.

Navzdory negativnímu vyznění zprávy Microsoft odpověděl: „Chceme našim zákazníkům nabízet podporu, kterou potřebují pro získání nejlepších zkušeností s aktualizacemi systému Windows. Budeme i nadále přezkoumávat zákaznické dotazy a připomínky případ od případu, abychom zajistili individuální pomoc a řešení, pokud to bude možné.“

Koukněte se, jak se ovládá Windows 10 perem:

Diskuze (31) Další článek: Michal Půr: Čeští europoslanci naletěli lobby Facebooku a Googlu

Témata článku: Software, Microsoft, Windows 10, Windows, Operační systémy, Aktualizace, Banální chyba, Fyzické zboží, Průměrná cena, Zákazníci, Mobilní zařízení, Poslední rok, Spotřebitel, Možný nedostatek, Malá možnost, Sdružení spotřebitelů, Which, Přesné vymezení, Operační systém, Dostatečná kvalita, Oprava, Sdružení, Potíž týkající, Třetí strana, Nejlepší zkušenost


Určitě si přečtěte

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

** Concorde byl nejrychlejším dopravním letadlem ** Atlantik dokázal přeletět za cca 3 až 3,5 hodiny ** Před osmnácti lety tragická havárie provoz těchto letadel prakticky ukončila

David Polesný, Jiří Černý | 39

Nový iPhone a další novinky Applu: sledujte, na co se zase budou stát fronty

Nový iPhone a další novinky Applu: sledujte, na co se zase budou stát fronty

** Apple dnes představuje nové produkty v čele s novými iPhony ** Nemusí zůstat jen u telefonů, čekají se i další novinky ** Úvodní přednáška začíná v 19:00 našeho času

David Polesný | 57

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Jakub Čížek | 150



Aktuální číslo časopisu Computer

Nejlepší programy pro úpravu fotek zdarma

Externí disky pro zálohu dat

Velký test: herní notebooky

Srovnání 12 batohů