kerensky
20. 11. 2018 • 10:11

Mně taky nezastavuje metro před barákem. 😀 Jinak u Muskových tunelů, kromě prvního, který je brán i jako zkušební, se počítá s místy, kde se bude možno napojit. Nechce se mi to dohledávat, ale to je asi právě ten první, zkušební.

Ervín Kolařík
19. 11. 2018 • 20:50

Pane autore,
co takhle napsat v jaké hloubce pod těmi domy se tunel razil.
Domníváte se, že když si postavíte dům, tak veškerá zemská matérie až do středu země pod "vaším" pozemkem je též vaše?
Někde (v nějaké hloubce) musí vaše práva končit.
V posledním odstavci píšete "… stále jedinou možností přeplněná dálnice…" a zapomínáte, že z té dálnice zmizí doprava převedená do tunelu, takže její "přeplnění" bude asi menší.
Obávám se, že tento článek se vám moc nepovedl.

Pavel Koloděj
Pavel Koloděj
19. 11. 2018 • 20:37

Však země pod domem jim nepatří, tak proč by je to mělo zajímat? Vše, co je pod zemí, byť na vlastním pozemku, je majetkem státu. Stejně tak nad úrovní střechy stavby. To že vlastnictví pozemku je též vlastnictvím celé kruhové výseče od zemského jádra až po vesmír je častý omyl...

N8GD
19. 11. 2018 • 19:25

Přesně tak. Nevím, co si tady lidi stěžují, že pod domem jim někdo razí tunel nebo že vedle jejich domu má být skládka radioaktivního odpadu.

dpcstb
19. 11. 2018 • 19:17

pokial viem, ked kupis pozemok, tak je tvoj iba do nejakej nie velkej hlbky. takze pod tym si uz asi moze robit ktokolvek cokolvek 😀

Petr Melechin
Petr Melechin
19. 11. 2018 • 17:08

Pokud jim to nezpůsobilo žádnou škodu a majitelé domů o ražbě ani nevěděli, protože na povrchu nešla slyšet ani cítit, nevidím v tom problém. Srovnání s letovým provozem nad pozemkem mi přijde vhodné (přitom u něj se dá argumentovat, že vzniká slyšitelný hluk, takže je to horší než stavba tunelu).

Karel Trojan
Karel Trojan
19. 11. 2018 • 17:06

Nevím, jestli si to pamatuju správně, ale u nás by k tomu taky nic od vlastníka nepotřeboval.

ednatv
19. 11. 2018 • 16:52

No .. a co? Nevidím jediný důvod, proč by někdo měl vyjadřovat souhlas/nesouhlas s něčím, co se děje 20 a více metrů pod jeho domem. To je stejné jako s tím, co mu létá/nelétá nad hlavou.Tady nejde o to, že by se lidé neměli vyjadřovat "ke svému" majetku, tady jde o to, že 99.99% lidí absolutně nedokáže VĚCNĚ posoudit danou problematiku a budou se rozhodovat pouze na základě pocitů nebo toho "co se doslechli", což v důsledku jakýkoliv projekt a tím pádem pokrok zpomalí nebo úplně zastaví. V tomto konkrétním případě si troufám tvrdit že Muskova Boring Company je v dané problematice zcela nejinformovanějším a nejvíce fundovaným subjektem.

dolph1888
dolph1888
19. 11. 2018 • 16:32

Raději dálnici s autonomními vozy (a každý zde asi ví, že samořídící auta zrovna nemusím, z důvodu omezení osobní svobody - nevěřím, že bude zachována manuální možnost řízení), než to Elonovo "superdílo". Aby nenapáchal více škody než užitku. Jestli v rychlé dopravě něčemu věřím, pak magnetickému vlaku (MAGLEV) německý nebo japonský (dosahuje větší bezpečnosti i rychlosti) systém. Chápu, že zatím nejsou dostupné supravodivé materiály (drahý kilometr) za normálních teplot, ale co není může být, Elon na tom není o moc líp s připraveností technologie.

neilz
19. 11. 2018 • 16:23

za me jedine dobre, zabednenci a zakony vzdycky brzdi pokrok, tim nechci rict ze tohle bude uspesnej projekt, sam mu moc neverim ale takovimhle pristupem by s melo delat vse

duhovnik
duhovnik
19. 11. 2018 • 16:07

stale lepsie ako ti borci pri stanici metra Borislavka v Prahe, co prerazili vrtakom tubus metra a poskrabali supravu metra :)))

Určitě si přečtěte

Články odjinud