Roman Vronek
21. 12. 2018 • 22:00

Pamatujete si katastrofu v Kaprunu? https://www.youtube.com/watchTunel je jen díra v zemi, většinu ohromné ceny tvoří bezpečnostní opatření, kdyby došlo k nějakému problému.A Musk v tunelu žádné zabezpečení nemá a ještě tam pošle prudce hořlavé auto, ze kterého se při hoření uvolňují hromady jedovatého dýmu. Podle Evropských předpisů pro tunely je to jak z divokého snu.

Net.Xtreme
20. 12. 2018 • 9:35

Někdo znovu objevuje kolo a Elon Musk znovu objevuje tunel😃A pokud tam zrovna nepojede auto na elektřinu bude třeba řešit monitorování spalin a nejsem si jistý tou ekologií při jízdě 200 km/h A bezpečnost asi taky nic moc.

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 12. 2018 09:46

Roman Langer (RomanL)
20. 12. 2018 • 9:09

No, peníze se holt dají vyhazovat za ledacos... 😀

Radek.
20. 12. 2018 • 4:04

Za "Luxus expresní jízdy" myší dírou se bude platit regulační mýto $990, nebo si pan vizionář při konstrukci toho šnečího výtahu jenom zapomněl spočítat kolik aut za prostou dobu nakládky/vykládky profrčí po běžné US dálnici (2x4-6 pruhů + ve městech příplatkové "express lanes") ...které by měl ten jeho kanál na splašky odlehčit a nebo dokonce konkurovat? 😝

Rastislav Paluš (Rastik80)
Rastislav Paluš (Rastik80)
20. 12. 2018 • 1:56

Palestinsky Hammas uz ma urcite predobjednavku aspon na tri tunely. 😂

Pavel Steiner
19. 12. 2018 • 18:56

A člověku, který vymyslel kolo jsme měli říct, že to nemá správně kulaté, že to drncá a má na to kašlat a jít radši lovit mamuta.

radon
19. 12. 2018 • 16:25

nevěděl jsem, že Musk zkouší ještě jinou verzi tunelu mimo hyperloop. V tom případě ale nechápu proč nějaká kolečka a výtahy, je to strašně komplikované. A komplikované znamená drahé a poruchové. Proč nepoužije běžný sjezd do tunelu, během kterého auto najede předními koly na pomocné zařízení napojené na jednu středovou kolej. Kolej zajistí, že ani opilý řidič neuhne ze středu tunelu, převody přenesou otáčení kol na kolejnici a je to.

Pindulin
19. 12. 2018 • 14:40

V našich končinách neproveditelné. Problém je, že místní řidiči neumí jezdit ani na obyčejných dvouproudých silnicích, kde 50% ani netuší, které značky jim nařizují jízdu vpravo. O rozbitém osvětlení a dalších prohřešcích ani nemluvě. Pochybuji, že by tito lobotomi byli schopni pravidelně najíždět do oněch tunelů. Akorát by to skončilo velkými frontami a odřenými nárazníky :-/

Jarda.abc
19. 12. 2018 • 13:04

Proč ne?
V přeplněných městech si bohatí lidé objednávají i vrtulník, aby se ve městě někam dostali.
Ale pro mě bohužel, já nemám ani na ten vrtulník?

vilik
19. 12. 2018 • 11:58

Ajaj. Tak se nám to nějak smrsklo na obyčejnou, hrbolatou myší díru. 😀

vzach
19. 12. 2018 • 11:40

Je to pěkná ukázka možností, ale ten testovací vzorek ve formě průjezdu pouhého 1 vozidla se zdá být naprosto nedostatečný. Měli by před ten výtah postavit více aut, třeba 10 až 50, a pak natočit, jak dlouho potrvá průjezd všech těch vozidel včetně času, než je dostanou shora dolů a pak zase nahoru. A pak to porovnat s časem, za jak dlouho by těch 10-50 aut ujelo stejnou vzdálenost po komunikacích na povrchu. Tím by se snad lépe ukázaly reálné možnosti použití a případná kapacitní omezení vznikající při takové přepravě v podzemí? 😉

dolph1888
dolph1888
19. 12. 2018 • 11:27

Pomocná kolečka rozumím, nevypaří se náhodou až to poletí později těch snových 1.000 km/h, vakuum doufám je zvládnuto, Elon to říkal?! 🙂 Přes všechnu srandu, kterou mně podobné projekty a demonstrátory možných nových technologií (postupů) skýtají, stále preferuji klasické metro, nadzemní MHD a ve městech omezení osobní individuální, elektromobilní dopravy. Nepřipadá mně realizovatelné prošpikovat tunely aglomerace, kde už je nespočet jiných vybudovaných a rozsáhlé inženýrské sítě. Tento koncept mně přijde o dost horší než nadzemní monorail. Tam je možné ihned a snadno řešit poruchy, rekonstrukce i běžnou údržbu, následná modernizace na bezdotykový magnetický systém (levitaci), je vždy možné, jen je třeba vyzkoumat slitiny supravodivé za normálních teplot.

Názor byl 1× upraven, naposled 19. 12. 2018 11:28

Určitě si přečtěte

Články odjinud