Pamatujete si katastrofu v Kaprunu? https://www.youtube.com/watchTunel je jen díra v zemi, většinu ohromné ceny tvoří bezpečnostní opatření, kdyby došlo k nějakému problému.A Musk v tunelu žádné zabezpečení nemá a ještě tam pošle prudce hořlavé auto, ze kterého se při hoření uvolňují hromady jedovatého dýmu. Podle Evropských předpisů pro tunely je to jak z divokého snu.
Pozrel som si len prvých pár minút. Ale je zaujímavé že už vidíš všetky možné problémy u Muskovho prototypu keď pritom už realizované riešenie, ktoré bolo “funkčné” a koladoudovane v Rakúsku malo toľko nedostatkov: žiadne požiarne hlasice, telefón atd.U Muska je to obyčajný prototyp: jednoducho si niečo skúšajú. Od finálnej verzie to ma asi tak ďaleko ako ty keď si spievaš v sprche od operného speváka.
Někdo znovu objevuje kolo a Elon Musk znovu objevuje tunel😃A pokud tam zrovna nepojede auto na elektřinu bude třeba řešit monitorování spalin a nejsem si jistý tou ekologií při jízdě 200 km/h A bezpečnost asi taky nic moc.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 12. 2018 09:46
Ajznboňácká logika praví: Za naftu se musí platit, zatímco elektrika PROSTĚ JE!!!Bezpečnost po vlastních gumách jedoucího auta v úzkém tunelu je samozřejmě tragický omyl - co se mohlo elegantně řešit vysokorychlostním železničním svrškem a napájením samohybné plošiny z kolejnic (á la metro) by se najednou mělo odbývat na vlastních pneumatikách, z vlastní baterky a ve vlastní režii řidiče? Elon zjevně nestíhá pokládat kolejnice, takže pro naivní akcionáře vymejšlí ojeby... 3-[
Až tam někomu dojde benzín/nafta/elektřina, tak to bude moc zajímavá situace.
Pokud by taková plošina měla vozit automobily či elektromobily, tak by musela mít nějakou nosnost a pevnost a na kolejích bývá brzdná dráha delší, než na silnici. Musela by umožnit nějaké upevnění vozidla, aby z ní náhodou po cestě nesjelo. Takové upevnění by při různých rozměrech vozidel mohlo ovlivňovat rychlost nakládání a vykládání. A hlavně by ty plošiny bylo nutné někudy vracet třeba i prázdné, pokud by na jedné straně byl nadbytek vozidel čekajících na přepravu a na druhé straně žádné. A kdyby vozidla musela čekat před výtahem, až se plná či obsazená plošina vrátí, tak by to asi na ukázkovém videu z jednocestného tunelu také nevypadalo příliš efektně?
No, peníze se holt dají vyhazovat za ledacos... 😀
Za "Luxus expresní jízdy" myší dírou se bude platit regulační mýto $990, nebo si pan vizionář při konstrukci toho šnečího výtahu jenom zapomněl spočítat kolik aut za prostou dobu nakládky/vykládky profrčí po běžné US dálnici (2x4-6 pruhů + ve městech příplatkové "express lanes") ...které by měl ten jeho kanál na splašky odlehčit a nebo dokonce konkurovat? 😝
víte v čem je rozdíl mezi vámi a vizionářem, že vy vidíte aktuální řešení ale ani si neumíte představit jak by se ještě dalo vylepšit a zefektivnit ...
Palestinsky Hammas uz ma urcite predobjednavku aspon na tri tunely. 😂
A člověku, který vymyslel kolo jsme měli říct, že to nemá správně kulaté, že to drncá a má na to kašlat a jít radši lovit mamuta.
být v té době nějaké živě.cz tak by mu to napsalo tisíc lidí a ještě by si to navzájem olajkovali, pak by šli šuk*** protože to byl jediný způsob jak uměli civilizaci posunout kupředu 🙂
nevěděl jsem, že Musk zkouší ještě jinou verzi tunelu mimo hyperloop. V tom případě ale nechápu proč nějaká kolečka a výtahy, je to strašně komplikované. A komplikované znamená drahé a poruchové. Proč nepoužije běžný sjezd do tunelu, během kterého auto najede předními koly na pomocné zařízení napojené na jednu středovou kolej. Kolej zajistí, že ani opilý řidič neuhne ze středu tunelu, převody přenesou otáčení kol na kolejnici a je to.
Zkus v centru města vybudovat sjezd. Natož pak několik. Jenom příprava takového plánu v návaznosti na přiléhající infrastrukturu by trvala roky. Ten výtah můžeš postavit na parkovišti.
Opilý řidič / operátor nemá ve voze co dělat, ani kdyby mělo autonomii pátého stupně!
Nekdo napise "kapela hrala jako o zivot". Jeden si rekne, ze se do toho asi pekne opreli, druhy ze zadna hudba nestoji za to umrit 😉
V našich končinách neproveditelné. Problém je, že místní řidiči neumí jezdit ani na obyčejných dvouproudých silnicích, kde 50% ani netuší, které značky jim nařizují jízdu vpravo. O rozbitém osvětlení a dalších prohřešcích ani nemluvě. Pochybuji, že by tito lobotomi byli schopni pravidelně najíždět do oněch tunelů. Akorát by to skončilo velkými frontami a odřenými nárazníky :-/
V nasich koncinach take nieco nie je potrebne.
Proč ne?V přeplněných městech si bohatí lidé objednávají i vrtulník, aby se ve městě někam dostali.Ale pro mě bohužel, já nemám ani na ten vrtulník?
Řekni si na sociální síti o sbírku, jistě se najde dost těch, kteří se ti složí nejen na helikoptéru, ale také na plat pilota po celou dobu jejího používání. Když budeš v tom, mysli také na dům, ostrov s haciendou, moderní rychlou jachtu a velmi nehorázné konto na ostrovech. 🙂
Já jsem vždycky chtěl létat s vrtulníkem, pokud mi někdo zaplatí výcvik, budu mu dělat pilota;)
Já se létání bojím, musím chlastat, abych byl klidný, v podstat spím. Kde mohu jedu vlakem, které miluji. S loděmi nemám problém, řídí se snadněji než si lidé myslí (ty menší, soukromé), licence na velké je nelehká a cit člověk získá až po mnoha letech.
Ajaj. Tak se nám to nějak smrsklo na obyčejnou, hrbolatou myší díru. 😀
Tobě se na první pokus vždy každá díra povede?Ty tunely asi nepůjdou hloubit všude, když je tam zatáčka. Otázka zní, nevybral si dokonalý terén pro tu díru? Půjde ta díra udělat i v běžných podmínkách?
jsi mentálně zaostalý ? nebo nerozumíš tomu že vývoj čehokoliv se dělá vždy postupně ?
Je to pěkná ukázka možností, ale ten testovací vzorek ve formě průjezdu pouhého 1 vozidla se zdá být naprosto nedostatečný. Měli by před ten výtah postavit více aut, třeba 10 až 50, a pak natočit, jak dlouho potrvá průjezd všech těch vozidel včetně času, než je dostanou shora dolů a pak zase nahoru. A pak to porovnat s časem, za jak dlouho by těch 10-50 aut ujelo stejnou vzdálenost po komunikacích na povrchu. Tím by se snad lépe ukázaly reálné možnosti použití a případná kapacitní omezení vznikající při takové přepravě v podzemí? 😉
Takže chceš usuzovat na reálné možnosti z nedokončeného prototypu? To nezní moc smysluplně.
Rad bych. Proto se prototyp dělá.
Prototyp se dělá aby se ověřila technologie a ne aby se dělaly závody na 3km úseku.
Jj, k zatezovemu testu je jeste daleko. To je jako kdyz nam v praci prezentovali virtualni pracovni plochu. Vse bylo krasne a rychle. V 30% migrace se muselo zatahnout za rucni brzdu, protoze to infrastruktura prestala stihat...
ved ono to od realnej masovej prevadzky aj daleko je
Jo, a občas se už u prototypu dají odhalit slabá místa a není potřeba pokračovat ve slepé uličce.
A kde je v tom "testu technologie" zahrnutá varianta, že některé Tesle v té stoce rupne guma a auto vykolejí, takže při kontaktu kov-beton začnou lítat jiskry od kterých následně chytne lithiová baterka (nebylo by to poprvé)? Nejen že bídně a bez možnosti úniku uhoří dotčená osádka, ale zezadu do toho budou potupně narážet další nešťastníci v pořadí (kvůli udržitelnosti bude v tunelu více vozů). Nakonec vyšlehnou plameny na povrch z výtahové šachty - a platící nadšenci uvnitř budou mít v ceně auta a značkové přepravy i efektní kremaci... B-]
Víš jak jsou velká americká města? Jak dlouho se tak asi dojíždí z předměstí do center? Ten tunel není určený k cestování přes 2 bloky, ale přes půl města. Tam tě pár minut pro sjíždění výtahem opravdu nerozhodí, kduž ti to umožní vyhnout se zácpám a ušetřit i několik hodin ve špičce.A kapacita není problém. Dá se řešit cenou. Prostě se nastaví tak vysoko, že kapacita bude plně vytížená, ale že se tam nebude tlačit každý.
Ano, další tunely tam už jen tak nebudou - viz. např.: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/muskovy-plany...
To si piš že budou. To o čem tam píšou měl být druhý testovací tunel, který Tesla zrušila, protože ho už nepotřebuje. V přípravě je první ostrý tunel pro osobní přepravu a další se připravuje v Chicagu.
Tak pokud EIA na celkový rozsáhlý projekt tunelů nebude rozdělená na jednotlivé dílčí části, tak je to možná jen jakási nepřesnost v nadpisu tohoto článku. Místo "... otevřela první zkušební tunel ..." by tam také mohlo být "... otevřela poslední zkušební tunel ..."? 😉
základní poučka dobrého marketingu ... nikdy, NIKDY nepředpokládejte, že má vaše cílová skupina dostatek fantazie a představivosti ... co jim nevyoslíte přímočarým způsobem, to si nedomyslí.
Pomocná kolečka rozumím, nevypaří se náhodou až to poletí později těch snových 1.000 km/h, vakuum doufám je zvládnuto, Elon to říkal?! 🙂 Přes všechnu srandu, kterou mně podobné projekty a demonstrátory možných nových technologií (postupů) skýtají, stále preferuji klasické metro, nadzemní MHD a ve městech omezení osobní individuální, elektromobilní dopravy. Nepřipadá mně realizovatelné prošpikovat tunely aglomerace, kde už je nespočet jiných vybudovaných a rozsáhlé inženýrské sítě. Tento koncept mně přijde o dost horší než nadzemní monorail. Tam je možné ihned a snadno řešit poruchy, rekonstrukce i běžnou údržbu, následná modernizace na bezdotykový magnetický systém (levitaci), je vždy možné, jen je třeba vyzkoumat slitiny supravodivé za normálních teplot.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 12. 2018 11:28
si dneska zas hulil ze uz si pletes tunely s hiperloopem ?
Dira jako dira...
Máš tu potřebu komentovat úplně všechno a přitom si nezjistit ani základní informace?
dolph bol dôvod pre vznik https://chrome.google.com/webstore/detail/detroller...
a ešte odporúčam priamo toto https://chrome.google.com/webstore/detail/dolphbloc... 😀
Loop je obyčejný tunel (na rozdíl od hyperloopu, což je trubka ve vzduchu). V zásadě jde o extrémně neefektivní metro.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.