Bořiči mýtů a konspirační teorie o přistání na Měsíci

Diskuze čtenářů k článku

avatar
04. 08. 2008 18:00

nebyl podvod, tak by tam již přistály další moduly a bylo by tam vystavěno městečko. A protože od té doby tam již nic nepřistálo, je jasné že USA chtělo prostě jen naštvat Rusáky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2008 10:41

Že ty jsi propadl z dějepisu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2008 16:07

Proč by měl propadat z dějepisu? My jsme se taky ve škole učili, že Rusáci měli na Měsíci několik Lunochodů a krátkou poznámečku, že první člověk na Měsíci byl Amstrong. A tím to zhaslo. Jde prostě o to, v které éře chodil člověk do školy. O Apollo 13 a dalších přistáních a věděckých programech jsem se dozvěděl až z dokumentárního filmu tři roky po pádu Železné opony. Vy mladí docela rachle zapomínáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 14:47

hele vyvrátit se dá všechno... když budu chtít, tak vyvrátim i to, že vaši rodiče jsou vlastní... neříkám, že to co do nás pod tlakem pere televize, knihy, škola, atd. se zakládá na pravdě... především pochybný vývoj druhů a historie člověka dneska už málokoho zaujme a i malé děcka si z toho, že někdy někdo pronesl "pocházíte z opic" dělají prču... ostatně už za mě jsme si říkali, proč jsou kur*a ty opice pořád opice... dneska už víme, že i s člověkem neandrtálským máme pramálo společného a stejně se ve škole člověk učí o "důkazech" ze stopadesátého vydání prastaré učebnice, která největší přelom zažila ve chvíli, kdy se v ní slovo soudruh nahradil slovem pán...

i kdyby se povedlo nakrásně opravdu vyvrátit přistání na měsíci, myslíte si, že by někdo vynakládal nemalé prostředky na opravu všech nepřesností ve všech zdrojích, které tuto informaci nesou? pche... jste bláhoví... ještě vaše vnoučata se budou učit o evoluci, vyhynutí dinosaurů po pádu meteoritu, primitivních savcích a homosapiens, které tu je "maximálně" pár stovek tisíc let (což je na druhou stranu docela pokrok od verze, že člověk vznikl před 10tis lety, jak se tvrdilo ještě poměrně nedávno)...

prostě Edison stále bude vynálezcem žárovky, Einsteinovi teorie nevyvratitelné a Neil Armstrong prvním mužem pochodujícím po měsíci... tak se s tím smiřme, i když víme, že to tak nemuselo být...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 17:18

zaujimave tvrdenia, celkom by ma zaujimali tvoje teorie na vsetky tebou spominane udalosti resp. dejiny. aky mas ty nazor na vyvoj cloveka, vyhynutie dinosaurov a ostatne veci tebou spominane? naozaj ma zaujima iny pohlad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 18:48

kdybych tu můj pohled začal hlouběji rozebírat, pak bych zřejmě vyvolal drobný flame takže jen ve stručnosti:

ad vývoj člověka) samozřejmě neuznávám ani "a šestý den Bůh stvořil člověka" (teď jsem si proti sobě popudil i tu část veřejnosti, která tajně doufala, že někam tam moje úvahy budou směřovat )... to že homo erectus, homo heidelbergensis, homo neanderthalis, atd. vykazují určité genetické markery, které homo sapiens sapiens nemá, byť "evoluci" měli "přežít", to už snad není ani veřejným tajemstvím... určité "příbuzenské markery" však přetrvávají i mezi těmito druhy, takže vývojová větev je jakš-takš zachována, každopádně homosapiens je tak trochu roztomilej (jako člověku neandrtálskému chybí následovník, nám nějakej přímej předek - něco by tam bylo s Homo Habilis, ale nic moc)... vedu teorii, že tyto "vývojové větve" tu žili tak nějak pospolu, alespoň po nějakou část historie téhle planety (až jednou zmizí pygmejové, za 10000 let je klidně někdo může začít považovat za naše předky)... zákon platící v přírodě je vždy o tom, že přežije ten nejsilnější a nejschopnější... v tomto ohledu je ze všech lidských druhů nejvybavenější homo sapiens, o tom se asi hádat nebudem... vždy likvidoval škodnou, co mu stála v cestě... a nějaký primitivní druh člověka rozhodně na obtíž nejspíš byl (ne nadarmo jsem zmínil Pygmeje, kteří nakonec stejně podlehnou - byť jsou pravda též homo sapiens, ač se tomu moc nechce věřit)... znovu-prozkoumání genetických znaků vlastně vyvolal až objev Homo Florensis (byť někteří "neznabozi" tyto testy prováděli samozřejmě už dříve, ale neustálý vývoj techniky jim to samozřejmě víc a víc usnadňuje), jehož ostatky jsou momentálně neznámo kde (teda ono tak neznámo ne, buď u soukromého vlastníka, který je za nemalé peníze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 19:21

...konfiskoval a nebo na nějaké universitě kdesi po světě)... Současný život sapiens a neanderthalis už se objevil i v některých dokumentech (dokonce je dávali i u nás) od Discovery, byť to tamní scénáristé vzali formou "abysme nikoho nerozlobili" a pronesli, že šlo o určité zvláštní vývojové období, kdy docházelo "k přerodu"... no bestiálnost na n-tou... této teorii nahrává navíc i jistý Azzo Bassou (není to jeho vlastní jméno, ale které dostal), jehož obyvatelé Maroka popisovali jako "divokého idiota" a byl dokonce vyfotografován - není sice jisté, zda se nejednalo o postiženého člověka (resp. tři, měl dvě sestry) nebo opravdu o neandrtálce, ale důvod k zamyšlení to je... jistá chlupatá žena odpovídající popisu neandrtálce sloužila k pobavení všech po určitou dobu i na dvoře (a teď nevim, jestli nebudu kecat, bo si to už přesně nepamatuju) Jindřicha II. Ale pryč od toho, řekl jsem stručně

ad vyhynutí dinosaurů) - byli až moc závislí na množství oxidu uhličitého v atmosféře... tehdejší tektonická aktivita planety jim to umožňovala velice dobře a tak mohli vyrůst do obrovských rozměrů (teda ono hlavně díky potravě, která byla kvůli oxidu uhličitému výživnější)... jak se sopečná činnost ustalovala, klesalo také množství ou v atmosféře, planeta se začala nejen ochlazovat, ale potrava už nebyla tak výživná a i když jí byli schopni spořádat obrovské množství, evidentně to nestačilo... kdyby opravdu dopadl nějaký ničivý meteorit, který zlikvidoval 90% tehdejší "populace" (nezapomeň, že savci se připouštějí pouze ve formě "myši"), nepřežili by ani ptáci, ani savci a ani ostatní plazi? ano, byl tu den v naší historii, kdy nás Jupiter "neochránil" před větším kouskem meteoritu, nicméně rozhodně to neznamenalo konec jednoho druhu živočichů, zatímco ostatní přežili... pak by se ještě dalo mluvit opět o vlivu člověka, který má na krajinu devastující jev (a nejen na ni, ale i na sebe)... čemupak se jednou, za pár tisíc let, bude připisovat vyhynutí třeba Varana Komodského (byť ještě je), Doda, Vakovlka a dalších druhů?...

k evoluci ještě jedna poznámka - co třeba Latimerie Podivná, která by podle vědců neměla existovat již pár stovek milionů let a ona jim to mrcha kazí a pořád si v tom oceánu plave... a takových živočišných druhů je samozřejmě více...

a co bylo to poslední? už nevim... každopádně HSS jsme, moc o sobě nevíme a strašně žasneme, že už staré civilizace uměly skvěle zmapovat planetu i bez satelitů a Columba, který nám "objevil Ameriku"... na to mám taky svou teorii... v množství je zároveň síla, ale i slabost... lidi se rádi ničí... každý umí něco a fungují jen dohromady... přijít velká válka, kde se nebude na chemické, virologické nebo nukleární zbraně brát zřetel, začneme odznovu, protože ta hrstka, která zůstane, si nebude umět ani vypálit cihlu, vyrobit elektřinu, žárovku, rafinovat ropu na benzín, pravděpodobně ani jak ukout železo... a opět se za pár tisíc let dostaneme do fáze, kdy se odpoutáme od nějakého toho masového náboženství, začneme bádat a přemýšlet a nakonec se hrozně divit, že ty divný předci měli nějaké písmo, ryli do kamene obrázky helikoptér, astronautů (copak vydrží nejdéle, papír nebo kámen... jak sdělit budoucím generacím, o co jsme přišli?), znali baterie i elektřinu, uměli stavět složité stroje, atd. budeme hledat odpovědi ve své dostupné zmapované minulosti a snažit se popírat to, co už několikrát bylo... teď je jen otázkou, zda toto budeme prožívat na Zemi nebo jiné planetě... podle jedné z dalších mých teorií jsme totiž coby lidstvo osídlili Mars i Zemi již několikrát... a podle té nejšílenější, která mi leží v hlavě nejsme ani z tohoto koutu galaxie... ale už dost, jinak na mě někdo pošle odborníka přes hlavu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Velmi pěkně napsáno. V podstatě se dá říct, že se asi v odlišném pohledu na historii i současnost shodneme. Formuloval jste to velmi dobře. Netvrdím sice se stoprocentní jistotou, že to takto bylo, nebo je, ovšem stejně tak nemohu souhlasit s těmi, kteří tvrdí, že dnešní poznání je de facto konečné a jediné pravdivé. To už se totiž v historii opakovalo mnohokráte a mnohokráte to bylo vyvráceno.

Takže jestli jsou pravdivé dnešní názory? Možná - částečně, více, či méně. Ovšem stejně tak mohou být pravdivé i tyto "alternativní" výklady, protože dosud neexistují nepopiratelné důkazy, které by dokládali to, či ono. Ostatně ony ani existovat možná nikdy nebudou - věda je totiž svého způsobu moderní víra. Některá stará dogmata sice dokáže při dostatku důkazů popřít a přijmout "nové učení", ovšem stejně tak jako každá jiná víra obhajuje své postoje a svoji "věrouku" jako ten "správný" pohled na svět...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2008 00:13

Na ja, od té doby, co jsem četl Darwinův omyl a Omyly v dějinách Země, už nevěřím ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  05. 08. 2008 08:30

... a až nebudete věřit ani nikomu, tak se to jmenuje paranoia a jedná se o duševní chorobu. Ale v podstatě to neznamená, že po vás nejdou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2008 09:58

já jsem ostatně ještě velice zvědavý, čeho je HSS schopen, protože od té doby, co jsme se zbavili nábožeského sevření, udělali jsme během sta let neuvěřitelný krok dopředu (jen jestli ti pánbíčkáři nakonec opravdu nevědeli co dělaj, protože nebýt jejich několikasetleté nadvlády, pak bysme zřejmě už byli technologicky mnohonásobně dál a možná už byli zase v době kamenné...kdo ví...)... byť to bylo zase samozřejmě jen způsobem, který se někomu hodil do krámu a který byl různými vrstvami připuštěn...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 12:59

MythBusters hrajou na Discovery, kabelovku má dneska kde kdo, tak nevím, proč bychom to měli schánět na p2p sítích ? Já jsem viděl většinu dílů a děkuji za infromaci, už se strašně těším

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 11:57

Bořiči mýtů jsou totální trotli, viděl jsem asi dva díly na Discovery, na začátku jsem se smál a nakonec mi to přišlo tak žalostné, že už jsem na to ani nekoukal. Jejich pokus o vysvětlení pádu mostu, mě fakt dostal a přesvědčil, že jsou to totální amatéři. Druhý díl pak byl o snaze zjistit, která prsa nadnáší ve vodě více, pravá nebo silikony?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2008 12:11

Práve si dokázal, aký si ty "profík". Gratulujem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 15:30

Díky. Vzhledem k tomu, že jsem studoval statické a dynamické výpočty budov, tak o tom něco vím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2008 16:10

OK, beriem späť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 12:38

ja bych to zas tak cerne nevidel - ano pravda, ze obcas jsou jejich vyklady fyzikalnich zakonu rozpacite :D a nekdy dojdou k uplne jinemu zaveru, nez ktery se do nas cpe od zakladni skolu az po vysokou... ale co :) show je to dobra... 8) a navic kari je pekna %)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2008 17:14

Tak to jsi koukal na neco jineho. Borici mytu, Myth busters jsou dva typci a ten porad se mi libi. Ti co testovali ty prsa, to jsou Brainiacs, levna kopie a ti jsou opravdu trapni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 18:20

Samozřejmě že některý pokusy jsou o ničem, ale tak je to spíš pro pobavení. Ale i někdy vyvrátí celkem zajímavý teorie, nebo ukážou že to jde i jinak než by mělo. Třeba nedávno zkoušeli obejít otisk prstu u notebooku a dveří. Povedlo se a celkem jsem se divil že to jde velmi jednoduše. Radši bych se podíval na víc dílů a pak povídal kdo je trotl a kdo chytrák :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 11:28

Pokud chteji v roce 2008 dokazat, ze se soucasnou technologii dokazou napodobit pristani na Mesici, to je tedy senzacni. V roce 1969 byly radi za pocitace na urovni 286 a zvladli to.

Doporucuji mimochodem jedno dokumentarni video od BBC, kde vyvraci vsechny jmenovane teorie o tom, ze pristani byl podvod.

Jako dostacujici duvod staci treba to, ze na mesici dodnes funguje zrcadlo/vysilac, co tam umistila jedna vyprava a ktere vraci radiove signaly odeslane ze Zeme a ktere se mimo jine pouziva i k centimetrovemu mereni vzdalenosti Zeme Mesic.

Nemam duvod tomu neverit. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 13:55

Ale oni nechcu dokazovat/rusit vsetky pristatia na mesiaci, len to prve

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2008 22:33

To už spochybnili. Jeden Číňan si mal v dávnej Číne údajne na drevené kreslo namontovať rakety a mal tak doletieť až na mesiac. To s prehľadom vyvrátili ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2008 11:02

Uz sa tesim na tych boricov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2008 21:40

Existuje N serióznych dokumentárnych filmov, v ktorých logicky a racionálne vyvracajú všetky tie pochybnosti ohľadom pristátia na mesiac. Mythbusters síce bude sranda, ale pokiaľ ide o fakty, tak radšej seriózne dokumenty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2008 22:02

Myslím, že ve všech dokumentech, které jsem viděl, se autoři pokoušeli vyvracet konspirační teorie a obhajovat fotky (a někdy ty argumenty nevypadají taky dvakrát přesvědčivě). Z tohohle mám ale spíš pocit, že se pokusí přistání na měsíci zopakovat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2008 22:30

Tak to si asi nevidel dokumenty, ktoré som videl ja ;)

Ku všetkým tým pochybnostiam sa vyjadrili vedci a jednoznačne tie pochybnosti zmietli, argumentačne.

Najskôr som si pozrel argumenty spochybňovačov, všetko to vyzeralo, že majú pravdu. Potom som si pozrel vedecké zdôvodnenie a vysvetlenie a jednoznačne som im dal za pravdu, fakty a logické vysvetlenie nepustí.

Jednoducho autormi tých pochybností sú ľudia, ktorí nevidia veci v súvislostiach, preto prichádzajú k mylným záverom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor