Bomba jménem 3Dmark 2001 je zde

Žhavá novinka jara 2001, dlouho očekávaný benchmarkový program 3D Mark 2001 je tady. Máme pro vás i spoustu obrázků, věděli jste třeba, že je tam scéna z Matrixu?
Žhavá novinka jara 2001, dlouho očekávaný benchmarkový program 3D Mark 2001 je k nalezení na Madonion.com v části download (38 MB). Servery MadOnion jsou ale docela přetížené, slušně rychle jde stahovat třeba z Download.com.

Hlavní nové funkce tohoto nejpoužívanějšího testovacího programu pro grafické schopnosti a výkon sestav jsou zaměřeny na:

  • podporu Microsoft DirectX 8 a jím nabízených funkcí
  • optimalizace pro poslední generace procesorů Intel a AMD - tady bude opravdu co testovat
  • úplně nové herní testy - autostřílečka, simulátor draka a dokonce akční scéna z Matrixu! Ano, je tam pověstná Lobby shooting scene (viz obrázky).
  • dodatečný benchmark - čtvrtá hra s přírodní scenérií vyžaduje plnou hardwarovou podporu DirectX 8, na mém Radeonu s posledními drivery a DirectX 8 se nespustila, byť je právě Radeon primárně určen pro DirectX 8.
  • test pokročilých funkcí DirectX 8: Vertex Shaders, Pixel Shaders aPoint Sprites,
  • DOT3 a EMBM - Environment Mapped Bump Mapping testy,
  • podporu FSAA Full Scene Anti-aliasing, podporu Texture Compression
Součástí 3D Marku 2001 je i nové demo, které je opravdu nádherné, zcela jistě bude dominovat prezentacím grafických karet na různých výstavách.

Pokud si pořídíte 3D Mark ve verzi Pro, získáte navíc možnost ovládat autíčko v první akční hře, kde sestřelujete vetřelce a také dostanete zabudovaný prohlížeč výsledků. Ve standardní verzi se 3D Mark 2001 odkazuje jen na on-line prohlížeč výsledků.

Klikni pro větší obrázek.  Klikni pro větší obrázek.
 Klikni pro větší obrázek.  Klikni pro větší obrázek.
 Klikni pro větší obrázek.  Klikni pro větší obrázek.

Kluci z MadOnion ukázali, že opravdu jdou grafickým kartám nekompromisně po krku. Nové testy jsou jen ve verzích low detail a high detail, ale na rozdíl od verze 2000 se jednotlivé testy neliší pouze přidáváním detailů, jedná se o zcela odlišné záběry z jiných úhlů s jiným počtem zpracovávaných polygonů. Testy s nízkým počtem detailů běhají v celkem rozumných počtech snímků, kde se na mém PC drží okolo 30 snímků za sekundu (Radeon 64 MB DDR, 488 MHz Celeron), ve vysokých detailech jde rychlost v mém případě nekompromisně dolů k 10 snímkům za sekundu.

 Klikni pro větší obrázek.  Klikni pro větší obrázek.
 Klikni pro větší obrázek.  Klikni pro větší obrázek.

Výsledky dávané novým 3D Mark 2001 jsou zcela jiné proti předchozím verzím a nelze je přímo srovnávat. 3D Mark 2001 je určen na nejvýkonnější karty dneška, kompletní test všechny nedokončí. Ukazuje také, že lze grafické karty v pohodě přetížit, plynulý obraz bude jen pro vyvolené a v dostupných hrách dneška na podobné nároky rozhodně nejsme zvyklí. Pokud ale chcete svůj systém pěkně potrápit, jděte do toho.

Pozn: snímky byly snímány v rozlišení 1024x768 v 32bitových barvách a pak zmenšeny na 640x480, proto údaje o počtu snímků za sekundu odpovídají tomu vyššímu rozlišení.

Diskuze (10) Další článek: Procesor Transmeta v 5,25“ mechanice

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,