Hry | Akvizice

Bohemii Interactive kupují Číňané, majoritní podíl získá Tencent. Aktualizováno: Akvizice popřena

Českou společnost Bohemia Interactive, která vyvíjí a vydává videohry, podle zdrojů listu The Information koupil Tencent. Čínský gigant údajně za 260 milionů dolarů (6,2 miliardy korun) získal 70- až 80% podíl. Tencent ani Bohemia Interactive zatím informace nepotvrdily.

Aktualizováno 10:55: Zástupce Bohemia Interactive se nakonec k věci vyjádřil a informace o akvizici popřel. Ačkoli The Information patří mezi renomované zdroje, v tomto případě měl zjevně nesprávné informace. 

Oficiální stanovisko Bohemia Interactive:

Informace o vstupu společnosti Tencent do Bohemia Interactive, nebo dokonce o akvizici Bohemia Interactive Tencentem, která se nedávno objevila v médiích, se nezakládá na pravdě. Bohemia Interactive v minulosti vedla jednání o možné strategické spolupráci a může k tomu dojít i v budoucnosti. V současné chvíli se však nic nemění – Bohemia Interactive bylo a zůstává nezávislým studiem.

Tencent je pro Čínu něco jako Google a Facebook pro zbytek světa. Provozuje vlastní vyhledávač, sociální sítě Weibo, WeChat, QQ a také několik e-shopů a multimediálních služeb. Na západ proniká právě díky videohrám.

Plně vlastní americké studio Riot Games (tvůrci League of Legends) a norský Funcom (Anarchy Online, Conan Exiles). Drží více než 80% podíl ve společnostech SuperCell (Clash of Clans, Clash Royale) a Grinding Gear Games (Path of Exile) a 40% zastoupení v Epic Games (Fortnite, Unreal). Kromě toho je též minoritním akcionářem Activision Blizzardu, Ubisoftu, Paradoxu a dalších.

Tencent investuje zejména do studií vyvíjejí multiplayerové hry, a to pro mobily, PC i konzole. V tomto ohledu by dával smysl i zájem o „Bohemku“. Tvůrci vojenských akcí ARMA se totiž v tomto oboru také angažují čím dál více. Na kontě mají hry Ylands (sandboxová variace na Mineceraft), DayZ (zombie survivor) či Vigor (free to play looter shooter). Minimálně s Ylands již Tencent Čechům pomáhal při vstupu na čínský trh, kam se západní herní společnosti bez místních distributorů a úprav (cenzury) prakticky nedostanou.

Pokud se obchod skutečně potvrdí, půjde za krátkou dobu o třetí velkou investici do místních herních studií. Embracer Group loni koupila Warhorse Studios (Kingdom Come: Deliverance) za 42,8 milionu eur (1,2 miliardy korun) a Oculus/Facebook pohltil Beat Games (Beat Saber).

Diskuze (15) Další článek: Letadla Bombardier CRJ-200 si kvůli softwarové chybě mohla plést levou a pravou stranu

Témata článku: Software, Google, Facebook, Herní konzole, Epic Games, Čína, Hry, Fortnite, Akvizice, WeChat, Videohra, Clash of Clans, Unreal, Riot Games, SuperCell, DayZ, The Information, Vigor, Bohemia Interactive, Bohemia, Paradox, Activision Blizzard, Weibo, Podíl, Anarchy Online



Taková díra tu dlouho nebyla: prakticky kdokoli může ve Windows 10 získat práva administrátora

Taková díra tu dlouho nebyla: prakticky kdokoli může ve Windows 10 získat práva administrátora

** Ve Windows 10 byla nalezena vážná bezpečnostní zranitelnost ** Prakticky kdokoli přes ni může získat práva administrátora ** Microsoft chybu uznal a nabízí dočasné řešení

Karel Kilián
HesloWindows 10Bezpečnost
Konec laciných cetek z AliExpressu: Jak budeme od letních prázdnin nakupovat ze zahraničí

Konec laciných cetek z AliExpressu: Jak budeme od letních prázdnin nakupovat ze zahraničí

** Od prázdnin skončí osvobození od DPH u laciných zásilek ** Postihne to AliExpress i další tržiště mimo EU ** Jak bude asi vypadat nakupování v praxi?

Jakub Čížek
DaněE-shopyAliExpress
Před 32 lety se začalo rodit Bluetooth. Znáte význam jeho tajemného loga?

Před 32 lety se začalo rodit Bluetooth. Znáte význam jeho tajemného loga?

** Bluetooth se mělo stát univerzálním rádiovým protokolem ** Univerzalita mu zůstala, v rychlosti jej ale překonalo Wi-Fi ** Jeho symbol a název sahá až do 10. století

Jakub Čížek
BluetoothTechnologie