BMW plánuje do konce desetiletí představit elektromobily s baterií s pevným elektrolytem. Právě technologii solid-state batteries se věští hlavní role v elektrifikaci automobilového průmyslu. Hustotu uložené energie má posunout o 50 %, což v praxi znamená zásadní prodloužení dojezdu. S informací přišel britský Autocar.
Konec dekády je vzhledem k aktuální rychlosti vývoje poměrně daleko, ale nutno dodat, že tento termín platí pro produkční modely. První funkční vozy mají být hotové již v roce 2025 a čeká je hromada kilometrů nutná k ověření životaschopnosti a bezpečnosti nové technologie.
Že se za zavřenými dveřmi mnichovským laboratoří pracuje na bateriích s pevným elektrolytem, se mluví již delší dobu. Teď poprvé automobilka poskytla k vývoji alespoň nějaký časový rámec. I přes slibované benefity má technologie napomoci dalšímu poklesu cen a krokem vpřed má být i s ohledem na ekologii. Modely BMW by se tak prý měly stát nejekologičtějšími elektromobily na světě.
„Vyvíjíme bateriový článek budoucnosti: výkonný, bezpečný, cenově-efektivní a recyklovatelný – z vybraných materiálů určených k recyklaci poté, co vůz přestane být využíván. A to vše bude vznikat v evropském hodnotovém žebříčku,“ cituje Autocar člena představenstva BMW Franka Webera.