Bluetooth aneb zkuste to bez drátů...

Diskuze čtenářů k článku

Coolio  |  25. 07. 2002 05:29

Zdravim vsechny co pouzivaji tento BT adapter k prenosu dat pres mobil a notebook - vsude pisete ze s GPRS to jede, ale co kdyz chci pouzivat normalni CSD (nebo HSCSD) spojeni, tedy vytacene? Jde to ? Zkouseli jste to? Diky za reakce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor Nosek  |  24. 08. 2002 15:51

Jde to uplne v pohode, protoze BT ma na notebooku prirazeno hafo COMu, ktere posleze vyuzijes pro pripojeni mobilu.

Takze to je skoro ekvivalent spojeni pres kabel.

 

LN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  24. 06. 2002 12:35

Existuje Bluetooth zarizeni na COM port? Podobne jako na USB? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koleno  |  02. 08. 2002 15:33

Z principu to nejde, leda ze bys mel vlastni napajeni k tomu BT adapteru. Ze seriaku nemuzes sosat moc elektriky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  23. 09. 2002 11:08
jarda  |  09. 06. 2002 15:33

Uvedená kombinace funguje, i když jsem s tím promarnil mnoho času. U mne byl problém v tom, že bylo nutné spárování provést z obou stran, jak ze strany telefonu tak ze strany počítače. Nejdříve telefon nastavit jako zjistitelný spárovat ze strany počítače. Potom nastavit "zjistit zařízení" ze strany telefonu a spárovat pomocí telefonu. Pak spustit XTDNConnect.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tukan  |  10. 06. 2002 08:44

Mohu se optati jaký používáte OS ?

 Já jsem vykoumal, že pro použití modemu s BT (mám sice R520m ale to je vpodstatě stejné) stačí nastavit "spárovaná zařízení + telefon přijme" a při spojování poklikem na vytvořené  připojení se samo provede spárování (na obou stranách se zadá stejný kód) a frčí to. Pro SoftEr zkusím vaší zkušenost. Uznejte ale sami, je to normální aby zákazník koumal, jak zprovoznit prodanou věc ? Telefon si sice pamatuje spárované zařízení, ale je to k prdu, protože se vždy musím párovat znovu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  10. 06. 2002 09:08

W2000 a Outlook2002. Synchronizace kontaktů a kalendáře probíhá dobře včetně českých znaků. Trvá docela dlouho a musíte odklikat aspoň tři hlášky počítače, takže mezitím ani nemůžete od počítače odejít. Hrůza je, že žádný návod ani na Mitsumi.de či jinde není. Připadám si jako v době, kdy jsem instaloval myš pod MS DOS. 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Forman  |  14. 06. 2002 08:38

Naprosty souhlas a to jsi jeste nezazil tu srandu kdyz behem komunikace

dojdou baterie, to co potom provede ten soft a castecne i windows

nema chybu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys  |  23. 06. 2002 16:23

Tuhle "sikovnou" vecicku (alespon na pohled, bohuzel) jsem si take koupil (2x) hlavne kvuli 2 vecem

1) pripojeni na net pres book-bluetooth-nokia6310-gprs

2) prenaseni dat mezi book - stolni PC

A vysledek? Do PC probehla instalace bez problemu - ne tak do booku se stejnym systemem... Po mnoha pokusech jsem prisel na to, ze bylo treba zkopirovat nainstalovene soubory INF z PC do booku - a ejhle, najednou win poznal co to ma napichnuteho v usb portu. Spojeni s Nokii6310 naprosto bez problemu - kliknu na PRIPOJIT, telefon se me otaze zda to opravdu chci, pokud ano zadam kod na PC ten samy a je to. Jen me zklamal dosah - prima viditelnost tak 5 m ale pres zed ani ne 3 m

Dalsi katastrofa nastala pri spojeni 2 PC - po nekolika milionech pokusu se mi podarilo rozchodit LAN spojeni (zajimave je, ze jen smer PC-BOOK, opacne nikoli i kdyz vse mam nastavene stejne). JENZE! Spojeni vydrzi otevreni tak 2-4 adresaru na druhem PC (obema smery shodne) a pak zatuhne ten pocitac na kterem prohlizim ten spojeny... Nutny restart... Zadne nastaveni nepomaha...

Nemluvim o tom ze na webu neni opravdu ani zminka o nejakych novych ovladacich (psal jsem do mitsumi, uvidime) nerknu-li help - ten dodavany k programu je pekne mizerny a kratky, spousta veci tam neni vubec popsana.

Dale je zarazejici, ze adapter si vytvori tusim kolem 7 COM portu, ale WIN umi jen 10. Vzhledem k tomu, ze 2 COM porty jsou vetsinou zabrane fyzicky a dalsi 2 zabrat virtualne neni problem (infra apod) tak se stane, ze nektere sluzby (fax, lan apod) NEMAJI prirazeny COM PORT a tim padem nefunguji. Pak nastava zdlouhava prace ve snaze vyradit ty nepouzivane at system priradi COM porty tem co potrebujete - proc nejde v SW nastavit o jake protokoly mam zajem a o jake ne?

RESULT:

Cena - vzhledem ke konkurenci dobra, jinak hruza. Software - prisernej. Prenost souboru (adresare nejdou, i pres tvrzeni v helpu) jedine DRAGaDROP po 1(!!!) souboru - nemluvim o pomale rychlosti. Dosah - mizerny. Book-NOKIA v pohode.

Tak Vam nevim. Doladit ten soft a byl bych asi spokojenej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Martinů  |  09. 06. 2002 12:53

Velmi pěkný článek. Bohužel se ale nezmiňuje o nevýhodáh. 1) nativní vlastnosti - tj. není standart = mizerná kompatibilita a není pravda, že je složité do pageru zabudovat ethernet či TCP/IP, pager řídí stejně mikropočítač a ten to hravě zvládne (příslušné knihovny existují pro všechny nejběžnější typy), 2) žádné šifrování = nulová bezpečnost (plné metro blutoťáků je hackerův ráj) 3) potřeba mnoha energetických zdrojů (dnes mám osobní HF k telefonu připojeno kabelem a tak nepotřebuji další baterie, při propojení BT musí mít baterii nejen telefon, ale i HF, což znamená dvě nabíječky a další zamořování životního prostředí (když se z baterií stane odpad), 4) rušení v již tak dost zarušeném pásmu - plné metro blutoťáků, žádný si nezavolá ani nepřenese soubory, rušení mnohem důležitějších datových linek. Zkrátka vývojáři BT šli cestou M$ "něco vyrobíme, ono to nějak bude fungovat, všichni to díky marketingu budou používat, my na tom trhnem a cokoliv jinýho je nám úplně volný"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
designer  |  06. 06. 2002 17:39

Cekal jsem asi ctrnact dnu na mitsumku, az dodavatel rekl, ze az prijde, tak zavola... Tak jsem koupil adapter od 3comu a... Celkem to funguje, ale kdyz se dostanu z dosahu, taky mi kazdou sekundu zacnou vyskakovat chybovy hlasky MUZE ZA TO TEN PODELANY SOFT OD ERICSSONU!!! A nevim, co s tim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tukan  |  06. 06. 2002 10:01

Propadnul jsem rovněž euforii BT a zakoupil WIF-0402C pro svůj E520m. To jsem si ale narazil . Software k té BT Mitsumi nefunguje podle mne korektně (W2000 i W98SE), na internetu nic . Vrcholem je, když se dohraje SW od Ericssonu. BT sice telefon vidí ale při pokusu o spojení s telefonem pořád vyskakují okna k potvrzení zařízení (MT) a po jejich odpinknutí (OK) dojde vždy k hlášce, že není modem nebo nepracuje COM či podobná hovadina. Prostě šílenosti. Jak už jsem řekl, na mitsumi.de NIC a na telefonu Ericssonu se dozvíte, že vše je záležitostí windowsů. Pokud nechcete, abyste zešedivěli, v žádném případě bluetooth nedoporučuji. Nikde není žádná podpora !!  Nemáte někdo náhodou zkušenosti s touto BT Mitsumkou? Zprovoznění jsem ochoten ze zoufalství už i zaplatit !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 06. 2002 15:16

Je pravda, že rozchodit BT v týhle kombinaci je skoro zázrak. Ne že by to byly obojí špatný nebo drahý výrobky, ale u obou je návod ohledně použití týhle funkce úplně naprd. Teď se mi to podařilo po 2 týdnech rozchodit a je to paráda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  31. 05. 2002 01:38

Mám takovej dotaz: jak je to se spárováním zařízení? Co se při něm zadává a kdy je potřeba a kdy ne? Je to jednou provždy, nebo se to musí pořád opakovat?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eman  |  31. 05. 2002 09:49

už se těším, jak mi zmizne těch padesát kabelů pod stolem a kolem zdí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  22. 06. 2002 18:52

leda hovno,

BT je potratovej fakan, samá nekompatibilita,

pokáď nevlezeš do řiti dediné firmě, ale ta stejně namá celý sortiment

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mell  |  31. 05. 2002 17:29

ZAřízení se vyhledávají, kdy se jim to zadá - opakování, myslím, že to je dle jednotlivých zařízení... zmiňovaný Ericsson T 39 si spárovaná zařízení pamatuje a např Nokie 6310 ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Rohleder  |  30. 05. 2002 20:30

Osobně si myslím, že modrý zub bude skvělý. Už si představuju, jak si koupím PDA s bluetooth a web si budu prohlížet díky spojení s mobilem, data přetahovat z počítače nebo tisknout na tiskárně jen tak, aniž bych někam musel mířit infraportem.

Navíc bluetooth má úžasnou vlastnost a to tu, že je velmi levný. Tedy až se trochu rozmůže. Pak se uvidí, že lidé se bez modrého zubu neobejdou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katik  |  31. 05. 2002 07:57

Absolutny suhlas!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  31. 05. 2002 15:36

z praxe - ipaq3870 + erik t39. parada. inet pres gprs bez problemu. s ir se kultura pouzivani neda srovnat. jedna z mala novych technologii, ktera ma kladny dopad na jakehokoli uzivatele. skoba, ze adaptery nejsou levnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josephino  |  30. 05. 2002 12:47

pekne napsane... diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bogart  |  30. 05. 2002 09:01

Jak jste uvedl, pane:

  • síťový aspekt: Bluetooth používá k přenosu dat i hlasu nativní specializované pakety, zatímco IEEE 802.11 využívá komunikaci klasického "Interneto-Ethernetového" stylu,

  • A proto nebude mít valného smyslu. -nebo se mýlím?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Katik  |  30. 05. 2002 09:03

    Mylis!!! Precitaj si ten clanok este raz a pozorne. Kazda technologia je urcena na nieco ine. Vsetko je napisane v clanku.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    smok  |  30. 05. 2002 10:13

    priklad: MS tiez pouziva na vsetko vlastne technologie a nema problem.

    a katik ma pravdu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    joro - autor  |  30. 05. 2002 16:01

    Právě v tom je kouzlo Bluetooth (mimochodem, nad zabudováním TCP/IP do jádra se pracuje) - funkční profily umožňují totiž extrémně jednoduchou integraci do mobilních zařízení (polovinu "práce" řeší Bluetooth). Nedokážu si představit napr. pager, který by se musel vypořáddávat s Ethernetovou / WLAN komunikací.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lopo  |  30. 05. 2002 08:48

    Celou sadu (MS 845E MAX2 BLR Intel 845E, skt. 478, 400...4xUSB 2.0, Bluetooth funkce + vysílač a přijímač) ma v ceniku http://www.computershop.cz/ za 6878 s DPH.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    joro - autor  |  30. 05. 2002 16:06

    ...což činí za jeden adapter necelý 1000Kč. To je ve srovnání s konkurencí cca poloviční cena - i když čekám, že cena těchto adaptérů by se měla pohybovat jen mírně nad cenou síťové karty... a posleze by na základní desky měly tyto adapréry zakotvit již napevno (tak jako řadiče RAID).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bross  |  30. 05. 2002 08:41

    Dnesni ceny za BT zarizeni jsou k placi. Pritom je to evidentni snaha vytriskat z lidi penize.

    Mitsumi Bluetooth USB adapter WIF-0402C Cena s DPH 2.550,-

    Tohle zarizeni ma stat o 2000 min a pak to ma sanci.

    Cituji: `Currently, analysts believe that the true bill of materials for a Bluetooth solution is between $15 and $20, although some vendors claim solutions as low as $5 in high volumes. `
    http://www.ebnonline.com/story/OEG20010202S0074

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Doman  |  30. 05. 2002 08:08

    dobrý, ale proč máš tak rád slovo kompozitní?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor