Google | Marketing

Blokujete cookies? Google vymyslel, jak vám nebude opakovat reklamy

Na světě existuje mnoho lidí, co si v prohlížečích blokují „sušenky“, protože nechtějí, aby stránky sledovaly jejich pohyb po internetu. Výsledek je ten, že marketéři nemohou regulovat, jaké reklamy jim ukazují, což může znamenat, že začnou zobrazovat jednu a tu samou pořád dokola. Google nyní vymyslel, jak na tento problém vyzrát. 

Podle firmy je řešením strojové učení, které rozpozná, jak často je určitá reklama zobrazována uživateli, i pokud má cookies třetích strach zablokované. Ukazování stejné reklamy je totiž otravné a nevede k prodejním výsledků, které si inzerenti přejí, což si Google jako reklamní gigant nemůže dovolit.

Zároveň ale musí být zachována možnost blokovat cookies, jelikož lidé mají právo na soukromí. Strojové učení dokáže podle Googlu s tímto problémem pomoci, podle firmy jde o win-win řešení pro všechny strany. 

Novinka by měla být spuštěna během příštího měsíce. Nejdříve přijde do marketingové platformy Display & Video 360, kde si ji Google otestuje a následně bude funkční v klasickém formátu Google Ads (dříve Google Adwords). 

Mechanismus podle společnosti bude vytvářet odhady z míst, kde cookies k dispozici jsou a z nich sestaví modely pro místa, kde nejsou. „Umožní nám to vypočítat, jaká je šance, že uživatel navštíví odlišného vydavatele, který zobrazuje přes Google Ad Manager stejné reklamy,“ vysvětluje Google. 

Diskuze (9) Další článek: Aspirin dokáže chránit plíce před negativními vlivy znečištěného ovzduší

Témata článku: , , , , , , , , , , ,