Apple | Čipy | Grafický editor

Blender už testuje nativní akceleraci pomocí grafického čipu v procesorech Apple M1

Populární open source grafický nástroj Blender se pochlubil, že už začalo testování alfaverze Blender 3.1 s podporou akcelerace renderování přes API Metal, který je součástí macOS i dalších systémů od Applu.

Již brzy tak nejspíše dojde k nativní podpoře akcelerace pomocí integrovaných grafických čipů v procesorech Apple M1, M1 Pro, M1 Max a budoucích modelů, které budou pokračovat v podpoře Metal API. Výsledkem je samozřejmě mnohem rychlejší renderování scén (Cycles) než při využití samotného procesoru. Blender velmi dobře škáluje s výpočetních výkonem grafických čipů a skvěle dokáže využít třeba i několik grafických karet najednou.

Klepněte pro větší obrázekUkázka podpory Apple M1 v Blenderu (Zdroj: Jonatan)

Blender k rychlejší implementaci přistoupil nejspíše i kvůli tomu, že se Apple přidal do Blender Development Fund, kde pomáhá jak z pohledu technologií a vlastními inženýry, tak i s financemi.

Podpora Metalu má pochopitelně i pozitivní efekt na všechny budoucí Macy, obzvláště na chystané profesionální desktopy, u kterých spekuluje, že budou mít velmi výkonné grafické čipy od Applu.

Diskuze (8) Další článek: ElecGear M11: výkonný miniaturní chladič s ventilátorem pro SSD srazí teploty a udrží výkon

Témata článku: Software, Apple, Procesory, macOS, Čipy, API, Grafický editor, Cycles, Pro, Podpora, Blender, Jonatan, API metal, Grafický čip, Mac, Akcelerace, Procesor, Produkty Apple na jednom místě - Heureka.cz