Populární open source grafický nástroj Blender se pochlubil, že už začalo testování alfaverze Blender 3.1 s podporou akcelerace renderování přes API Metal, který je součástí macOS i dalších systémů od Applu.
Již brzy tak nejspíše dojde k nativní podpoře akcelerace pomocí integrovaných grafických čipů v procesorech Apple M1, M1 Pro, M1 Max a budoucích modelů, které budou pokračovat v podpoře Metal API. Výsledkem je samozřejmě mnohem rychlejší renderování scén (Cycles) než při využití samotného procesoru. Blender velmi dobře škáluje s výpočetních výkonem grafických čipů a skvěle dokáže využít třeba i několik grafických karet najednou.
Ukázka podpory Apple M1 v Blenderu (Zdroj: Jonatan)
Blender k rychlejší implementaci přistoupil nejspíše i kvůli tomu, že se Apple přidal do Blender Development Fund, kde pomáhá jak z pohledu technologií a vlastními inženýry, tak i s financemi.
Podpora Metalu má pochopitelně i pozitivní efekt na všechny budoucí Macy, obzvláště na chystané profesionální desktopy, u kterých spekuluje, že budou mít velmi výkonné grafické čipy od Applu.