SpamCop jsou neuvěřitelná banda hajzlíků. Zařadí někoho svévolně na blacklist a nelze se z něj dostat. Při vyjednávání jen přidávali další adresy z blízkých rozsahů, patřící nevinným chudákům.A teď došlo i na ně B-]
Ten co ma ty adresy pridelene, asi nedela, co ma(reagovat na abuse a sledovat blacklisty svych adres).. Inu, muzes jit dopryc, ne?
Tak to je zajimava informace. My vcera migrovali nekolik klientu z email.ignum.cz, na nase mailservery, spam si klienti chteli filtrovat lokalne. email.ignum.cz bohuzel pouzival spamcop a zakaznici si nam stezovali, ze jim nechodi maily od nas. Nekteri si i nestezovali, ale pote co jsme pruzkumem logu zjistili, ze jim nechodi maily od nas, ktere si sami vyzadali, jsme je zmigrovali k nam. No to se neda nic delat. I mistr Cisco se nekdy utne :)
Jojo, migrovat klienty kvůli důvodu, který během okamžiku pominul..Ti budou tak nasraní, až jim na tom vašem "řešeníčku" bez antispamu, budou chodit tisíce bordelů a mezi tím svinstvem si nevšimnou důležité zprávy.Hlavně že ty jsi z obliga a vše je růžové. Blbe. 😀
Takze podle Vas je lepsi, kdyz jim mail nepojede vubec? Originalni pristup.
Jak nepojede vůbec?Odesílatel dostal určitě zprávu, že tato zpráva, nemohla být doručena..Může to tedy zkusit znovu.Emaily negarantují doručení snad vůbec nikde, to si musí ověřovat jednotlivé strany, třeba potvrzením o přečtení.Heh, běžně se u emailů používá greylisting, kdy jsou zprávy odmítány klidně i několik hodin s temporary errorem a tohle je prej nějakej mega problém. 🙂
Problem se muze kdykoliv opakovat i na jinem spam filtru. Jen otazka casu. Takhle maji klienti mnohem vetsi jistotu a filtruji si lokalne sami jak potrebuji. Mym ukolem je zpravy dorucit, ne filtrovat podle meho uvazeni. Maji tak moznost napriklad spamy i zkoumat a analyzovat. Docela raritni pripad, ale i tihle existuji. By ses divil. Hodne toho jeste nevis, clovicku malej mladej. :) Jeste se uc. Na to prijdes casem a zkusenostmi.
Vdyt nemas zadne zkusenosti s antispamy, jak te napadaji moudra, ze se to muze opakovat?😀Antispamy maji byt nastavene tak, ze registruji navratove hodnoty z blacklistu, u tech, kde se to pos*alo, to tak zjevne nebylo. Ale to, ze se naslo par serveru, jejichz admin si chtel ulehcit praci(i kdyz mene nez ty, lamicko), jeste neznamena, ze se to nekde nedela poradne.😁)Jojo, jen si dal mysli, ze nejaka lokalni pravidla v mail-klientovi, mohou zachytit vice spamu, nez sofistikovane systemy, ucici se na milionech zprav za den. 😀 To ze odeberes firmam, co maj miliony klientu par klientu pro sebe? Budiz ti prano, nic to ale nemeni na tom, ze jsi cuckar. 😀
I ty jeden korporatniku. Ted si mi to nandal 😃 Ja jsem spokojenej se svym lokalnim antispamem a mi klienti taky. Takze cajk. Ze se to tobe nelibi, to nezajima ani me, ani my klienty 😃
Ja vim, ze jsem ti to nandal, nemusis me v tom utvrzovat. 😀To bude krasa, az tve reseni propusti zpravu co porusuje DKIM, SPF a DMARC policy se zadosti o zaplaceni faktury a diky absenci jakehokoli antispamu, si tvuj klient nevsimne ani elementarnich znaku podvrzene zpravy, jelikoz si nenakonfiguroval lokalni pravidla. 😀
1. spoléhat se na funčnost služby 3. strany takovým způsobem, že její výpadek kompletně znefunkční vlastní službu je ze strany provozovatelů mailserverů fail nejvyžšího kalibru.2. provozovatelé mailservererů mnohdy ani nekotrolovali správnost DNS odpovědi - prostě "přišlo něco, nebo nic" není vhodný způsob kontroly.Ostuda a amatérismus na straně prvozovatelů dotčených mailserverů.
Je to doopravdy chyba provozovatele mailserveru? Není to spíš chyba aplikace?
Spis naivita provozovatele mailserveru, rekl bych. navic podle zakona nema zasahovat do prepravovanych zprav. Je za to az 2 roky - § 182 tr. zák.. Z jisteho pohledu teda, samozrejme. Budme rozumni, spam je samozrejme svinstvo. Ovsem kdyz mu to sejme celou sluzbu. Kdyz si clovek uvedomi dopady, napriklad nektere pracovni prilezitosti a pohovory nebudou uskutecneny, nebot CV nedosly a lide nebudou zkoumat velice proc, nejake smlouvy nebudou podepsany (a muzou v tom byt v souctu lususni baliky penez, treba na rousky a respiratory za 150 micu, nebo na dalsi influencery resici propagandu za pul mice), nebot nedoslo k dohode, nekolik lidi si to muze hodit diky predchozimu napsanemu a nedorucenemu CV, pac je nekdo vyhodi z bytu, pac nesezenou odpovidajici flek, manzelka je posle do basy za nezaplacene vyzivne, apod. To muze mit docela zasadni dusledky takovy spamcop. Ostatne vsechno co je spojeneho s "Cop"em je tak nejak v dnesni dobe problem jak tak sleduju. 😃 Doufam ze za svuj nazor budu mit aspon 150000 minusu 😃
Zjednodusene: Spam je sice velke svinstvo, ale jen blbec s nim bojuje jeste vetsim svinstvem.
Ano, blbci bojuji, to souhlas, ja klientovi vzdy rikam, ze i mezi spamem muze byt zajimava zprava a proto na serverech zadne antispamy nemame a klienti si filtruji zasadne sami. Mam tak urcity dobry pocit, ze me klient nemuze napadnout vyse zminenym zakonem, ze mu manipuluji s jeho zpravami. Maji furt moznost se podivat a pripadne se tim svinstvem prohrabnout, nez abychom jim to blokovali my bez ohledu na to, zdali je to pro ne zajimave ci nikoliv. Nemam rad rozhodovat za nekoho. Z nasich zakazniku ma kazdy svuj rozum a my si toho cenime, ze to tak je a ze to nejsou idioti, za ktere je nutno rozhodovat. Peclive si je take podle toho vybirame.
Tak to moc klientů asi nemáte, když jim dorazí naprosto všechny sajrajty, co odfiltruje i mail-server kdejakýho garážisty.😀😀😀😀😀
By ses divil :) Za to ty jich mas ctvrt planety urcite. S idiotem zakaznikem je to leckdy mnohem nakladnejsi jak casove tak financne. A nekdy uplne nevyhodne. V ramci zvyseni efektivity po strance prijmu a spokojenosti zakaznika, coz je oboustranna spoluprace, ktera se jednoduse vzdy vyplati, se tahle selekce jednoznacne vyplati 2x. I ja sam prijimam vsecek bordel a Thundrbird a jeho spam filter luxusne filtruje, kdyz ho to chvilku ucis. Sem tam je fakt, ze se sekne, ale mam moznost to aspon zjistit a ihned mu rici striktne, ze tohle spam proste neni. Nez aby to za me udelala treti strana. Stava se to jen fakt vyjimecne. Jinak ma zcela dokonalou pravdu a tridi mi postu. Ty garazovko 😃 Kazdej jsme garazovka. I ta velka korporace je nakonec jen pole plne garazovek jdouci za jednim spolecnym cilem. Co si budem povidat.
Zákazník může být sice idiot, ale mail-servery, mají fungovat dle RFC.Tedy na spamovou zprávu, odeslat bounce... O takovém incidentu se tedy odesílatel vždy má dozvědět.. Proto je nějaké "ztrácení zpráv", naprosto lichá amatérská obava.
Aha, ty ses z tech, co premysli za usery co pro ne je a co neni dobre. Tak to presne tyhle klienty od tebe zmigruju k nam. Budou pak spokojenejsi 😃 Jejich penize pak budou ne tvoje, ale nase 😃 Budou spokojenejsi nez s tebou ... 😃 Tobe zustanou ti, kteri te pozdeji sezerou, protoze si mysleli, ze premyslis za ne dobre. A ono ne 😃 Spamcop totiz evidentne selhal. Neco jak kdyby v podniku Ceska Posta hromadne vypadla elektrika a dosla nafta i benzin. Vis kolik lidi bys tim nas*al ? 😃 Bounce byl odesilateli odeslan, i na zaklade toho jsme reagovali a zkoumali a nekterym dulezitym klientum doporucili jiny postup.
Jojo, tleskej si, jak jsi firmam, co spravujou miliony domen, sebral par klientu.. Je jim to naprosto fuck. 😀Spamcop neselhal, selhalo par spatne nakonfigurovanejch antispamu.🙂 Je videt, ze toho moc nevis.
Me to je celkem taky fuck co delaji firmy co nase*ou miliony majitelu domen :)
Proc si myslis, ze jsou nasrani? Podle toho, ze par jedincu, prebehlo pod tva kridla? 😀To neni moc vypovidajici pocet, snaz se, smudlo. 😀
Víš, provozovatelé skutečně velkých mailových řešení, to mají zvládnuté tak, že v podmínkách se jednoduše zřeknou odpovědnosti.. Nečetl jsi podmínky služby? Hm, tvůj problém.Google, Microsoft, Seznam.cz... Všichni porušují zákony, když používají antispamy. 😀😀😀😀😀Ty budeš nějakej šmudla s dvaceti klienty, co si myslí, jak všichni dělaj všechno blbě.. Protože jinak, bys z klávesnice, takovou blbost nikdy nenapsal. 😀
I ty jeden brepto 😃
Jakej brepto? Není to tam náhodou? Hm?Jako sorry, ale působíš dojmem amatéra, co si myslí, že sežral všechnu moudrost světa.
Žeru ji stále. Chutná mi 😃
Jojo, ego ve vyskach, zkusenosti v plenkach. 😀
To je furt dokola tohle, Žufánku :) Takový tvý plky :)
Ty jsi zacal s tim, ze poskytujes emailove sluzby bez antispamoveho reseni.Ja se jen smeju, ze jsi schopen tohle prezentovat, jako samospasne reseni. 😀
I kdyby to v podmínkách bylo tak je to jedno, protože podmínky co porušují zákony jsou irelevantní jelikož zákon je nad nimi. To je asi jako tvrdit, že když ti někdo podepíše papír, že ho můžeš zabít, tak tě soud nemůže odsoudit za vraždu... prostě nesmysl.
Jake zakony? 😀 Seznam, Google, Microsoft, vsichni porusuji zakony, ze jo? 😀
Trpíš rozdvojenou osobností, že si nepamatuješ co sám píšeš? Citace tvého textu:"Google, Microsoft, Seznam.cz... Všichni porušují zákony, když používají antispamy."Psal jsem, že to, že má někdo v podmínkám cokoliv co je v rozporu se zákonem tak je to irelevantní a neplatné, protože zákon je nad podmínkami čehokoliv.
Dobre, v textu asi ta ironie tak nevyzni... Co pochopit kontext?
Neriesim konkretne tento problem, ale z programatorskeho hladiska je lepsie mat bud zaloznu sluzbu na kontrolu alebo pouzit metodu ak odpoveda riadim sa vysledkom response, ak neodpovie automaticky blokujem. Sposob "ak neodpoveda, tak nevadi posielam dalej" mi pride ako velke zlo. Pre mna je lepsie ked sa tisic ludi ozve ze im mail nejde a hned team hlada problem ako ked email ide a nikto si nevsimol ze mesiace mu overovanie ci email nieje spam nefunguje. 😃
Jo, jo, je mnohem "lepsi" resit uplny vypadek mailu nez jen vypadek antispamu. Uplne supr napad!(Kombinace, kdy nekdo pouzije debilni antispamove reseni a jeste ho takhle idiotsky implementuje, je primo bajecna.)
Tak z programátorského hlediska by se ten "team" o takové chybě měl dozvědět z nějakého automatického reportu, či logu a ne od lidí až když jim to nejde.
ano stym suhlasim. Len som chcel poukazat ze je lepsie o tom vediet ako nevediet
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.