Bing Chat se vyvíjí poměrně dynamicky. Informace poskládá do tabulek a bodových seznamů, postupně se učí tvořit obrázky. Příliš dobře oproti tomu nezobrazí matematické vzorce. Brzy se to změní, jak na osobním Twitteru prozradil Mikhail Parakhin, nynější ředitel reklamy a webových služeb v Microsoftu.
Formátování zatím nezohledňuje možnou komplexitu vzorců, zvlášť tedy těch opravdu složitých. Vezměte si třeba Fourierovu transformaci, kterou jako příklad uvádí Parakhin. Bing Chat vzorce formátuje primitivně na jednom řádku. V HTML používá párovou značku <code>, aspoň v kreativním režimu.
Formátování se brzy změní, takže vzorci snáze porozumíte. Díky konvenčnímu zápisu například uvidíte mj. zlomky tak, jak byly zamýšleny. Dle Parakhina již nový způsob formátování vidí zhruba 10 % uživatelské základny chatbotu. Ke zbytku se prý dostane brzy. K dispozici bude ve všech režimech.

Formátování matematických vzorců a rovnic v dnešním Bing Chatu nenadchne
Nedávno Redmondští Bingu opět zdvihli počet odpovědí v jedné relaci. Chatbot vám teď odpoví až dvacetkrát. Parakhin na svém osobním účtu prozrazuje také další střípky. Počáteční a místa přehnaná omezení tvorby obrázků vyplývala z obav o zneužití, Microsoft proto filtry raději nastavil příliš přísné s tím, že je může postupně z části uvolnit na základě zpětné vazby.

Takhle bude chatbot matematické vzorce a rovnice formátovat
Šéf reklamy a webových služeb dále popisuje, jak Microsoft uvažuje na třemi režimy fungování Bing Chatu:
- Tvůrčí duch (Creative): hodí se pro generování nového obsahu, poskytuje delší výstupy, je expresivnější, ale pomalejší
- Vyvážený (Balanced): nejlepší pro nejběžnější úlohy jako vyhledávání, jde o nejsvižnější režim
- Velká (Precise): nejvíce faktický, minimum domněnek
To už jste ale jistě rozlouskli sami. Nad funkcí pro vygenerování nové odpovědi na stejný dotaz zatím Microsoft neuvažuje, respektive tahle myšlenka nemá vysokou prioritu. Možná se tlačítko časem objeví na stránce s klasickým vyhledáváním, kam chatbot také prorůstá.
Zdroje: Mikhail Parakhin / Twitter via Search Engine Roundtable