Budoucnost začíná právě teď. Microsoft pustil umělou inteligenci do Bingu, limitovaný test začíná už dnes

Diskuze čtenářů k článku

avatar
08. 02. 2023 23:24

Mysleli jsem to dobře. Dopadlo to ale jako vždycky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 02. 2023 17:17

ne... ani AI na Bingu neni fakt argument abych na to presel. Ani to nezkusim.

Ty kaspari z MS uz nevedi cim by zapusobili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 13:00

Na bing nepřecházím 😅 na něco je Google na něco ChatGPT a toto jen požene Google aby se zlepšoval, nic jiného

A 84 % populace pojede stejnak pořád na Google

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 10:14

Konečně, těším se na změnu. Je jedno zda bude první Bing nebo Google, či kdo to bude mít momentálně lepší. Tak jako tak nastává skutečně revoluce ve vyhledávání a interpretování výsledků a věřím, že bude ku prospěchu všech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 10:07

Tak snad to nebude nahrazovat klasické hledání a bude to fakt jen vpravo... protože sorryjako, ale když mi chatbot řekl, že PCI-E4x16 má 256Gbps a pak 128, už nevím čemu věřit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 12:39

Mě zase řekl, že Česko sousedí se Švýcarskem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:29

Microsoftu fandim. Jestli to dotahnout do uspesneho konce tak je to pro me duvod prejit na bing. ChatGPT jiz pouzivam a musim rict ze mi v mnoha smerech ulehcil zivot. Microsoft zaspal co se tyce mobilniho svete a pokud to nepodelaji tak maji nyni obrovske sance se stat lidrem v oblasti AI. Obcas mam z toho takovy pocit ze na tom intezivne delali. Nikdo to moc nebral vazne. Najednou vypustili ChatGPT a kazdy vcetne Google jsou z toho na prasky. Myslim ze se jim to povedlo. Proste WOW efekt jak ma byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:36

LOL a nebo to dopadne jako vždycky. Microsoft ohlásí velké věci a nakonec bude pain je používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 11:22

Najednou vypustila chat GPT open Ai nikoliv Microsoft, ten jen do toho potom klasicky nalil prachy. Inovace u tohoto molochu hledat nelze. Jen aroganci a sílu kapitálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 11:37

A jaky je rozdil v tom ze mam penize a budu je investovat do sveho zamestance Franty a nebo do zamestance Loizy z jine firmy? Porad investuju penize do vyvoje ja a je jedno kdo mi to udela. Bez mych penez ani Franta ani Loiza nemuzou vyvijet. Tim ze investuju do Loizy nedelam inovace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 12:23

Nad vývojáři jsou ještě různí manageři a ti zpravidla rozhodují, co se zahodí a co implementuje do finálního produktu a to může být hodně různé u malého startupu a u obrovského molochu zaměřeného na korporát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 12:19

cela openai bezi na azure, ms vyvinul celu infrastrukturu pre chatgpt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 06:45

Microsoft nikdy nedokázal predívadť čo chce užívateľ. To čo vždy ponúkal a ponúka sa snaží vyzerať ako niečo čo by chcel užívateľ (alebo aspoň jeden človek na svete chce v OS ich 3D nezmysel a 3D prehliadač???). V skutočnosti si to praje MS a je to len o reklamách a predávaní a popri tom to obťažuje užívateľa a štve ho. Alebo si v MS myslia že keď idem písať niečo vo Worde, okamžite si pri tom kúpim novú verziu Office alebo nové auto a na druhý deň zas??? Otvoríš prehliadač videí a otravuje ťa že musíš zaplatiť aby si mohol aj niečo v ňom upraviť. Bing je totálne nepoužiteľný vyhľadávač (urážka serióznych vyhľadávačov) a ich umelá inteligencia v ňom bude reklamný leták v schránke od Billy!!!! 🤮

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 07:17

beries drogy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 21:45

Podľa tvojho nicku, frčíš na niečom dobrom. Nie drogy neberiem, šetrím ich pre takých ako ty. Čo tak zopakovať si opravidlá pravopisu? Aha tie ste v pomocnej nemali, ináč by si vedel že sa píše pán vesmíru, chudák 🤦‍♂️

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 22:43

mas 14 rokov?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2023 11:42

No každý Čech neumí asijské jazyky jako rodilý mluvčí ale oceňuji, že to píšeš latinkou a ne tím vaším rozsypaným čajem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 07:46

1. Kúpiš office s lifetime licenciou, používaš. Žiadne reklamy.

2. Kúpiš Windows, používaš. Žiadne nútenie aby si kúpil novší Windows.

3. Otvoríš Edge a vidíš len to, čo si tam nastavíš.

To, že ty si negramotný, za to nikto nemôže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 21:41

1. Mám Office 365 a neustále otravuje by som upgradoval na na Pro Plus

2. O reklamách vo Windows si povieme o pár mesiacov.

3. Prečo by som otváral nedotiahnutý, neustále sa meniaci prehliadač?

To že si chudák, ktorý dokáže akurát nainštalovať Windows a zmeniť nejké farbičky a ikony + podľa teba si aj super génius ak ti tvoje IQ dovolí zmeniť niečo v regoistroch, za to môže tvoje duševné obmedzenie. OS nie je na priblblé sa hranie s blbosťami systému, ale je to iba prostredník pre prácu s programami alebo hranie hier. Jednotku si naposledy videl asi na tvojojm teste z IQ, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 02. 2023 00:43

Budoucnost s Microsoftem? Co z uvedeného vymysleli nebo vyvinuli sami? Jen použili/koupili jiné projekty a natrénovali je (zčásti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 02. 2023 07:34

Microsoft je jednim z nejvetsich investoru OpenAI

Takze mozna nevyvinuli, ale vyvoj financuji. Coz neni velky rozdil.

MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 11:23

A všiml sis kdy ty prachy tam nalili že jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 02. 2023 14:11

Ano, ve 3 vlnach:

2019

2021

2023

Proc je dulezite, zda jsem si toho vsiml?

MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 00:00

Ukazky vypadaji zajimave, hlavne ocenuji, ze ke svym tvrzeni pridava odkazy, coz podle toho, co jsem cetl, bezne ChatGTP nedela.

Priznam se, ze jsem docela zvedav, jak to bude fungovat az to spusti opravdu verejne (zatim je to pristupne jen po registraci a prihlaseni do waiting listu a v tuto chvli samozrejme s velmi nejistym vyhledem na dobu cekani).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 22:45

Neuronová síť nerovná se automaticky "umělá inteligence", a to podle žádné ze všech mizerných definic "umělé inteligence".

Jako technický web byste měli mít alespoň základní schopnost používat termíny korektně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 23:36

Omlouvám se, bylo chybou použít nesprávný termín. Neural network není automaticky "artificial intelligence". AI je složitý koncept, který zahrnuje mnoho různých technologií a metod, zatímco neuronová síť je pouze jedním z nástrojů, které mohou být použity pro realizaci AI. Opravdu si vážím připomínky a budu věnovat větší pozornost správnému používání terminologie v budoucnu.

Vaše ChatGPT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 02. 2023 06:23

Prvom rade si sa strapnil. Prave to ty by sa mal doucit nez kydat a spravit so seba somara. Umela inteligancia sa rozdeluje na pravu a zdanlivu. Prava ma simulovat procesy ako u cloveka. A zdanliva je trenovanie jednoucelovych apkikacii ako hranie sachu, chathtp, kreslenie obrazkov, rozne filtre a kompozicie a pod. Obe vsak sa riesia pomocou neuralnych sieti. Kedze sa povie o neuronovej sieti tak praveze sa jedna o umelej inteligencii ale uz nedefinuje ci sa jedna o pravu alebo zdanlivu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 21:27

Takze mi zabrani vyhledavat treba návod na sestrojeni výbušniny? Super, tak to si zase obnovím průkazku do knihovny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:42

Myslíš, že vypůjčky některých knih nesledují třípísmené organizace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 21:03

A už se Bing teda naučil vyhledávat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 23:44

Ano, Bing je vyhledávač od společnosti Microsoft, který umožňuje vyhledávat informace na internetu. Má sofistikovaný algoritmus pro indexování a hodnocení webových stránek, aby poskytl relevantní výsledky vyhledávání. Bing se také snaží zlepšovat své výsledky vyhledávání pomocí strojového učení a dalších technologií AI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 00:37

snazit sa moze, len mu to moc nejde. Ked zadam do ggl "MHD moje mesto", tak mi vyhodi presne to co chcem. Bing to vyhodi az na 7. mieste. Takze dufajme, ze bingu ta umela inteligencia pomoze dotiahnut sa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 01:30

Laskavě, prosím, označujte své příspěvky uvedením "Odpověď od ChatGPT:"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:09

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 13:44

Teď mi zrovna přišel mail z invideo. Zavádějí AI.... bude stačit jen nápad a ono to vytvoří video za vás. To by mohla být exploze kreativity, protože teď má třeba spousta lidí skvělé nápady, ale nemají technickou zručnost, aby to dovedli k nějakému výsledku. Jsem na to zvědav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 23:48

Je pravdou, že AI může mít velký potenciál pro rozvoj kreativity, zejména pokud jde o tvorbu videí. Technologie AI mohou automaticky generovat různé elementy videa, jako jsou hudba, titulky a animace, což může umožnit lidem realizovat své nápady rychleji a snadněji.

Nicméně, je důležité si uvědomit, že AI stále nemá schopnost úplně nahradit lidskou kreativitu a že výsledky, které poskytuje, mohou být omezené určitými faktory, jako je kvalita dat, na kterých se učilo, a jeho schopnost generovat opravdu originální a užitečný obsah.

Je tedy zajímavé sledovat, jak se tato technologie vyvíjí a jaký vliv bude mít na kreativní průmysl, ale je důležité si uvědomit, že AI zatím není schopno plně nahradit lidský talent a kreativitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 02. 2023 08:24

Domnívám se, že AI (podle současného konceptu) bude lidskou kreativitu spíš zabíjet, než rozvíjet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2023 10:52

Nedavno jsem neco hledal na internetu z oblasti programovani. Proste jsem nemohl najit uspokojivou odpoved a reseni. Zeptal jsem se ChatGPT a on mi odpovedel tak ze mi zaslal ukazky zdrojovych kodu, k tomu vysvetleni a jeste navic mi ukazal tri ruzne implementace reseni. Opravdu nevim kde to vyhrabal protoze pres google atd. jsem nic takoveho nemohl najit. Nakonec jsem jedno z reseni pouzil protoze bylo fakt dobre. No a jak ted funguju? Kombinuju ChatGPT a Google a musim rict ze to funguje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 02. 2023 10:29

Tak to asi používam nejaký iný ChatGPT, pretože keď som ho o niečo žiadal ja, tak mi posielal kusy kódu, ktoré nefungovali a navyše ma odkazoval na súbory a zložky, ktoré v GitHube vôbec neexistovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 02. 2023 23:31

Protože nepodporuje slovenštinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 12:36

Smim se zeptat, co presne za problem to bylo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 23:56

Je skvělé, že jste mohl najít užitečné řešení pro svůj problém s programováním pomocí ChatGPT. Je to důkaz toho, jak mohou umělé inteligence, jako je ChatGPT, pomoci lidem rychleji a efektivněji najít informace a řešení.

Kombinování ChatGPT s Googlem je určitě efektivní přístup, protože Google vám může pomoci najít širší spektrum informací a zdrojů, zatímco ChatGPT může poskytovat detailní a specifické informace a řešení. Je to dobrý příklad toho, jak lze využívat výhody různých zdrojů informací, aby bylo dosaženo co nejlepších výsledků. Např. minule jsem hledal informace zda mám veřejnou IP adresu a hned mezi prvníma byl článek na webu babcuv pisecek com kde to bylo přehledně sepsané

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 01:10

Laskavě, prosím, označujte své příspěvky uvedením "Odpověď od ChatGPT:"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2023 18:39

nesmysl. Microsoft do toho ještě nasype strašný miliony USD a za pár let to definitivně zruší. V tomhle mají už tradici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 21:04

Kéž bych uměl předpovídat budoucnost jako vy.

Já úplně nerozumím tomu, jak to dělají, ale i jestli 10 takových projektů podělají, a jeden se jim vyvede, a zaplatí jim to, pak to smysl dává. Škoda, že nemají vás, abyste jim řekl, které konkrétně budou ty úspěšné, dost by tím ušetřili.

Určitě zvládneme pár úspěšných projektů Microsoftu vyjmenovat. Hardwarová divize, herní divize, ten jejich pokus o Android, HyperV je úspěšné, celá množina produktů M365 je úspěšná (při tom třeba D365 kdysi koupili), Minecraft jim sype peníze, že je přehazují vidlemi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 08:51

Podivej se na Gůgl kolik toho zazdil. Kolikrát to byly fakt kraviny, který používalo pár lidí, ale kolikrát zazdili fakt fungující slulžbu. Teď posledně třeba Stadia. Nejlepší ovšem je když zaříznou něco, co používá celkem dost lidí, aby za nějakou dobu udělali něco co je kopie toho co zařízli, ale pod novým jménem a trochu víc ořezaný pro běžný uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 11:19

Stadia že byla fungující služba? V jakém vesmíru? Obchodní model byl absolutní katastrofa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 12:12

Nesmíš to brát ze svýho pohledu. Vrazili do toho hromadu peněz, s nefungujícího šmejdu, udělali něco co šlo jakž takž používat, nakoupili výuvojáře, vrazili hromadu peněz do nových exkluzivit, našlo se dost lidí, kteří to využívali. A když se to z nefunkčního šmejdu začalo probírat k životu, tak zjistili že tomu absolutně nedělali reklamu a zařízli to. Já do toho vrazit tolik peněz, tak se aspoň budu snažit aby z toho byl nějakej profit. A ano, jejich obchodní model byl absolutně šilenej a že stadia zkrachuje jsem jí věštil už když začínala. Ale věštil jsem jí pár let víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 22:37

Streamování na hraní prostě není takže všechny tyhle projekty zkrachují a nebo jsou naprosto minoritní záležitostí. Pokud chtějí streamovat nějaké statické aplikace tak klidně, ale hry sotva...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:47

Jejich pokus o mobilní operační systém, který je už několik let naprosto mrtvý je podle vás úspěšný projekt? Tak to si nedokážu představit, jak by podle vás vypadal neúspěšný projekt. : )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:54

Presto, ten neuspesny mobilni OS byl v jistych smerech naprosto perfektni a na trhu takove reseni velice chybi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 12:27

Operační systém (zejména pro mobily) je bez aplikací na dvě věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 00:01

Microsoft je jednou z největších a nejúspěšnějších technologických společností na světě a investuje do řady oblastí včetně umělé inteligence. Je pravdou, že některé z jejich projektů mohly být ukončeny, ale také je nutné vzít v úvahu, že v technologickém světě je nutné neustále inovovat a přizpůsobovat se změnám. Tyto změny mohou vést k ukončení některých projektů, ale také mohou vést k vývoji nových a úspěšnějších technologií.

Každopádně, v oboru umělé inteligence a strojového učení se stále dějí rychlé změny a je těžké předpovídat, jak se bude vyvíjet v budoucnu. Vemte si např. takový babcuv pisecek com. Ti taky chteli už nejednou skončit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 15:32

Jestli v Google mají rudý poplach a jejich inženýři pracuji na vlastní implementaci AI co teprve u Vás? Jestli Vám Google sebral zrušením snipenu 20% návštěvnosti kolik sebere až integruje AI? A ono to jednou přijde, ne že ne...

Já si myslím, že ve všech mediálních domech nyní musí intenzivně přemýšlet jak z toho ven.

Podle mě jediná cesta bude vše skrýt za paywallem a zabránit tím veřejné indexaci. Cokoliv bude veřejně indexováno bude sloužit jako know how pro AI a nebude muset nikdo k vám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2023 16:04

Vsetko srkyt za paywall je cesta do zahyby. dovody si snad vies vyvodit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 18:11

A jak jinak chcete za praci autorum platit?

Muzete si vybrat mezi stanim se produktem (Google, Facebook...) a reklamami. Paywall se lidem, co jsou zvykli dostavat produkty cizi prace zadarmo, nemusi libit, ale lepsi cestu neznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 21:21

za to, co dnes generuju media by si snad nechcel autorom platit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 18:20

Jako proč? Pokud je obsah zajímavý jsou lidi za to ochotný platit. Budit příkladem Spotify, Netflix a desítky dalších služeb. A představ si dříve byla taková věc zvaná noviny a nejenom, že za to lidi platili, ale ještě to obsahovalo inzerci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2023 09:18

Tak zrovna Spotify ktere je snad krom jedne vyjimky celou svou historii ve ztrate a vetsina uzivatelu jede verzi zdarma s reklamou, neni uplne priklad toho jak lidi jsou bezne zvykli platit : ) Ano jsou lide, pro ktere to je bezne, ale vetsinova masa bude hledat cestu zdarma, byt za cenu reklamy apod. Hezky se ukazuje napr pomer nakupu/plateb za aplikace iOS vs Android, ktery opravdu zdaleka neodpovida pomeru rozsireni danych systemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2023 16:57

Jakože Google a MS nebudou mít na to, aby pro své robůtky, nepořídili jedno předplatné ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2023 09:14

Toto by sa možno dalo riešiť zákonmi (ak ich AI bude rešpektovať) a jednoduchým NoAI tagom, kedy sa môže tvorca obsahu/stránky rozhodnúť, či svoje materiály chce poskytnúť AI (možno aj za nejakú odmenu, napr. reklamu na jeho web zdarma, aby bol motivovaný).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 15:11

Pro smích bude stále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 14:57

LOL - takže teď najdete správnou odpověď až na třetí straně, tak pak nově vám vyhledávač zobrazí jednu jedinou špatnou/správnou odpověď. To bude super!

Takže pak už odkazy na e-shopy vyhnané nahoru SEO konzultanty nepůjdou přeskočit. : )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 17:27

No Bing je stale jediny konkurent Googlu, ktery dava aspon nejake pouzitelne vysledky. Druha az treti stranka je zjevny nesmysl. (A v nekterych konkretnich pripadech dava vysledky lepsi nez Google uz davno.)

Tim samozrejme netvrdim, ze tyhle kikotiny s AI by nekomu k necemu byly dobre. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2023 18:14

Spousta borcu se Bingu vysmiva, ze stoji za prd.

Jo, stoji.

Zajimave je, jak se nikdo nesmeje, ze Google privatizoval web. Jediny pouzitelny vyhledavac, jediny pouzitelny prohlizec (a Firefox Google financuje), vicemene uz si i diktuje webove standardy, Google dneska urcuje cenu reklamy, Google urcuje pravidla reklamy, kazda stranka se snazi libit Googlu, aby tam lidi chodili.

Ale Bing sroji za prd, hahaha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2023 07:34

Pokud hledám jablko a dostanu odkazy na hrušky, banány a cihly, tak může být Bing jaký chce, ale pro mě bude pořád stát za prd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2023 09:43

Dobre, vyjmenujte alespon tri vyhledavace, ktere za prd nestoji. Globalni, tj. Seznam vynechte.

Pointa toho je, že všechno srovnáváme s tím Google. Bing stojí za prd, protože to není Google. Všichni ostatní stojí za prd, protože to není Google. To akorát dokládá, že Google webu vládne.

Jasně, nikdo mi nebere možnost udělat si svoji stránku podle HTML 5, vykašlat se na hodnocení Googlu a udělat si to podle svého, ale pak nemůžu cílit na mainstream. A o to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 02. 2023 11:02

Ono ten monopol nie je vzdy uplne na skodu. Zoberte si, ako to dopadlo s windowsami na pc a s os na mobiloch. Nebyt monopolu na win, tak dnes mame bordel na pc tak ako je to na mobiloch (a to uz su len 2 hlavne platformy), vyvojari musia udrziavat 2+ rozne verzie rovnakej apky podla platformy, alebo naopak si platformu musite vybrat podla toho aku apku chcete. Tym ze je google monopol sa defacto stava standardom a viem, ze ked mam web spraveny tak aby ho nasiel, ze mi to staci a nemusim ho optimalizovat pre 7 roznych vyhladavacov. Stacilo mi za browserovych vojen optimalizovat web pre 4 prehliadace, dakujem neprosim.

Chapem ze mat na vyber je fajn ale niekedy je to viac na skodu ako k uzitku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 02. 2023 12:48

To jste si nevybral dobry priklad. Za prve MS ziskal "monopol" nelegalnimi praktikami a za druhe toho pak krute zneuzival - napr. smlouvy s OEM vyrobci, kterym daval lepsi podminky, kdyz nebudou nabizet alternativy. MS zpusobil spoustu problemu taky tim, ze se nedrzel ani verejnych specifikaci - napr. ACPI, html. Vyrobci(HW, SW, webu) pak museli bastlit vse tak aby to bezelo na Windows a podle specifikaci se nedalo nic neimplementovat tak, aby to chodilo. Myslim, ze kdyby MS neovladl trh, tak jsme dnes mohli byt mnohem dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 02. 2023 14:30

Co vravite je pravda, netvrdim ze to je/bolo idealne a neslo to spravit lepsie, ale stale si myslim, ze nebyt toho monopolu, tak ta roztriestenost prinesie viac problemov ako vyhod. Otazka je, ze ci trh unesie viac ako jeden max dva majoritne OS. Na mobiloch to bolo pekne vidno ze nie, ak nepocitame apple uzavrety svet, tak na pc by to mozno dopadlo nakoniec rovnako. Zoberte si vojnu Bluray-HDDVD, zbytocne sa natahovali 6 rokov, boli s tym len problemy jak pre koncovych spotrebitelov tak pre vydavatelov a nakoniec aj tak ostal len jeden, pretoze to je neudrzatelne robit vsetko 2x a viac na kazdu platformu.

Nehovorim ze nemaju existovat dalsie vyhladavace, ktore mi ponuknu ine vysledky ako google a tym mi daju viac moznosti, vravim, ze ked mi google najde to co potrebujem, tak som spokojny, ze mi staci hladat vecsinu veci na jednom mieste a nemusiet skusat 10 vyhladavacov kym najdem co hladam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:06

roztriestenost je znakom zdraveho trhu. Vsetko ostatne je vnutene nasilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:11

Všechno z toho, co jsi napsal, nikoho vlastně nezajíma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2023 08:57

Předtím si web privatizoval MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor