já bych řekl že to oba okopírovali od Xeroxu
no sice to není moje praketa, ale pokud jsem to dobře pochopil tak zaměstnanci googlu hledali tento výraz přes vahledávače microsoftu a pote jestli klikli na stejný odkaz tak to není žádný kopírování, ale obyčejný uspůsobení vyhledávače, ale pokud to jen hledali tak to pak jo. 🙂 ale tak co koncových uživatel to moc asi neřeší. 🙂
Omlouvám se, nepatří to sem, ale musím... - Nový Android Market - http://goo.gl/z5ehp...
Až Petr Hejl dokončí tu svou "revoluci" ve vyhledávání, stejně půjdou Google i Bing do kytek...
Microsoft Bing: Nač se trápit s vlastním vyhledávacím algoritmem, když stačí použít něco ve stylu include(google.com %1)...
Tak pokial staci jedna lista IE a opakovana cinnost nato aby som zmenil vysledky vyhladavania v BINGu tak MS ma vazny problem. Tym nieje ani tak to ci kradol/nekradol z googlu ale to ze sa da v podstate na kolene zostrojit vyhladavacia bomba.
Nevis jakou to ma vahu pri konecnem vyhodnoceni, muze se jednat o zanedbatelne procento, take to jiste budou mit udelano trosku inteligentne, tedy bude se jednat o zber z unikatnich ip adres behem delsiho casoveho obdobi. Tedy muzes takhle ovlivnit vyrazy ktere jsou velmi malo dotazovane, ale jen naprosto minimalne a s velkym usilim ty, ktere uz za neco stoji.
Zamestnancum Google se podarilo takhle "implantovat" mene nez deset procent zkousenych "slov". Nicmene pokud mate potrebu ovladnout vysledky nahodneho retezce znaku, tak smele do toho.
Chceš-li vědět, co ti zítra vyhledá Bing používej dnes Google. 😃
Pokud bing reaguje takhle na vysledky hledani v ie, kolik lidi musi hledat nesmyslny retezec a oznacit dany vysledek, aby bing zmenil vysledky vyhledavani? A jeste takhle radikalne, ze ho da na prvni misto? Nechce se mi verit, ze by radove vic jak tisicovky lidi hledalo tenhle retezec na google. A to pak radove tisicovky lidi dokazi takhle masivne ovlivnit hledani na bingu? Jestli jo, pak by MS mel asi spis koupit vyhledavac pana Hejla, protoze tohle mi prijde na hlavu...
Muj odhad je, ze u podobnych nesmyslnych retezcu asi staci malo, protoze tam zadna jina data proste nejsou. Ostatne jake jine vysledky (tedy ted uz krom clanku, ktere o "kauze" pisi) byste chtel mit pro spojeni "mbzrxpgjys"?U beznejsich slov by to asi muselo byt radove vic a asi by se to zacalo prat s dalsimi mechanismy.
Mozna mas pravdu, ale prijde mi to hodne hloupy. Mela by asi byt kontrola, jestli je ten termin vubec relevantni a az pak menit vysledky. Takhle mi to prijde silne zneuzitelny
Na skole nas ucili, ze zadani je vzdy spravne, takze termin je v poradku, otakza je ovsem relevance vysledku.Skoro mam pocit, ze stranka RIM je diky popularizaci pripadu ted uz "spravne". 😀
Před pár týdny jsem se pokusil vyhledat něco BINGem a protože mi poradil nesmysly zkusil jsem vzápětí totéž googlem (úspěšně). Takže přinejmenším v tomhle případě jednoznačně výsledky nebyly stejné. Pikantní na tom je fakt že jsem se pokoušel najít nějaký microsoftí produkt...
Celý problém má dvě roviny.1. Morální. Je to v pořádku když MS fízluje uživatele IE (nepíšu Windows, ale vlastně to tak je). Co hledají u konkurence a pak podle toho (bez jakékoliv kontroly) upraví výsledky?2. Technické. Je v pořádku, že MS dodává svůj OS a prohlížeč, nastavený standardně jako největšího bonzáka? A jaká další data se odesílají?
asi jakákoliv, jaká se jim zamane http://www.youtube.com/watch...
OT: nechci být hnidopich, ale výrobcem manažerských chytrých telefonů je kanadský, nikoli americký RIM.
Google nabízí komukoliv ke zhlédnutí pořadí svých výsledků na jakýkoliv dotaz. Takže i MS se může podívat, co Google nabízí po zadání mbzrxpgjys. Vidí RIM a řekne si, že je to hloupost, a vlastní výsledky nemění. Ale poté vidí, že lidé klikají po zadání mbzrxpgjys a jeho vyhledání na odkaz vedoucí na stránku RIM. Tak si řekne, že to lidi, hledající mbzrxpgjys, zajímá RIM a zavede to do svých výsledků.Jen tedy nevím, zda podle licencí může MS sledovat, co lidé vyhledávají na cizím vyhledávači a na co klikají.
Bing nezavedl zobrazování obrázků v nekonečném ajaxovém seznamu jako první. Ještě předtím to uměl ajaxový skript z Google obrázků; používal jsem jej v Maxthonu. Občas nefungoval, když se provedly změny na Google, ale obvykle to pak vývojář zase zprovoznil.
Seznam.cz mi po zadání mbzrxpgjys také ukázal na prvním místě RIM a ten zřejmě data sesbíraná IE používat nemůže, neboť nemá jak. V tomhle bude asi něco jiného.
Jestli to není tím, že Seznam.cz si bere data z Bingu.
Je to tim.
LOL. Hádej kdo dělá seznamu zahraniční vyhledávání šmudlo. BINGo!
Tak tak - Seznam používá pro vyhledávání na celosvětovém webu právě Bing. Zde ovšem nikoliv nějak podloudně, ale přímo smluvně ;).
Yahoo má též smlouvu s MS? Vyhodil ty samé výsledky jako Bing...
snad uz ano, dost se o tom jednu dobu psalo
Tak děkuju za vysvětlení. Toto jsem netušil :)
Ten nadpis je dost nesmyslný a jednostranně zaujatý. Microsoft "nekrade" data Google, ale zjevně využívá svoji lištu v IE, kde má nějaké obchodní podmínky, k zasílání informací o tom, co a jak uživatelé hledají (nejen na Google) a používá to ke zlepšení svých služeb. Uvedené zasílání jde samozřejmě plně vypnout, záleží jen na uživateli.Google má zjevně zlost, že jej něco podobného nenapadlo také. ;)A protože redakce Živě není blog, tak zde nemají podobné nadpisy co dělat.// edit 3.2: dnešní oficiální vyjádření Microsoftu http://myid.cz/g0qcON... je shodné s mojí včerejší spekulací http://myid.cz/fJbbm5... 🙂Co z toho vyplývá? Microsoft má chytrou metodiku pro zlepšování výsledků vyhledávání na základě skutečného chování uživatelů a Google záměrně ničí svoji relevanci zanášením nesmyslů a ruční manipulací s výsledky...
Názor byl 3× upraven, naposled 3. 2. 2011 09:22
Trošku se nejprve zamyslete, jak se může objevit ve výsledku nalezených stránek stránka, na které se vyhledávaný řetězec nevyskytuje?Anebo se rovnou podepište, že Váš názor byl zaplacen firmou Microsoft.
velmi jednoducho.chlapci z googlu cez IE navstivili danu stranku a bing ju nasledne zaindexoval.bing nic nekradne, iba zaraduje do indexu navstivene stranky cez IE /cez suggested sites/
Takže, když budu do vyhledávacího polička IE zadávat nesmysly, tak si je Bing zaeviduje a bude pak vyhledávat blbosti?Stejně nechápu, jak mohl Microsoft zaindexovat výraz mbzrxpgjys a jen tak mu přiřadit stránku na RIM, když tento výraz na stránce vůbec není. Aspoň je vidět nedokonalost vyhledavače Bing.Bing by mohl mít nový slogan: Najdu tam, co hledám, i když tam není.
Proc by nemel? Vyhledavac by mel poskytovat co mozna nejrelevantnejsi odkazy, ne otrocky "cist" stranky.
len ku "A protože redakce Živě není blog, tak zde nemají podobné nadpisy co dělat." Je to pravda... p Cizek si uz Zive.cz myli s google blogom... 🙁
Ty Radku, platí MS za kus nebo na hodinu? Nebo to děláš jako správná socka, jen za možnost zkoušet jejich produkty?Dneska to bude těžká šichta co? Ale zase na druhou stranu, můžeš v garsonce vypnout topení, při téhle dřině se jistě zahřeješ. 😀PS: Dojít k výsledku, který nemá žádný reálný základ to chce fakt pořádný k0ule. Ovšem chtít takovou věc obhájit... to chce nejmíň modrou prostatu.
Google nic takového nenapadlo protože něco podobného už na něm existuje velmi dlouho. Sběr dat o navštívených datech při přihlášeném google účtu je takovou obdobou co dělá IE (netvrdím že úplně identickou), tak nevím proč by měl mít zlost. S tím, že nadpis není košér, ale souhlasím, protože Živě přece není Blesk(nebo snad proboha ano?) :)
Tak napůl Blesk (nechci psát Hrom 😉.
ale je rozdíl když Google šmíruje moje chování na webu pouze když jsem přihlášek k google účtu a nejspíše to musím mít zaškrtnuté (tj. povolené, že je to myslím zaškrtnuté defaultně je věc jiná) něco jiného je když se tak děje jen když používám určitý prohlížeč, ale je možné že podobnou "velkobratrskou" funkci najdete i v chrome
Ano to je pravda (ale anonymně pořád šmíruje IP ≈ bing lištička), ale upřímně jsem tohle už před nějakou dobou vzdal, chrome může stejně dobře šmírovat jako bing lištička. Netvrdím že to tak je ani není, tyhle žabomyší války ale vždycky vyzývají k rozlíceným diskuzím. Z pohledu ani jednoho z hráčů se nic nestalo akorát se na oba zase upozornilo viz ostatní Apple vs M$ vs Google vs Facebook vs. Svět, alespoň se nenudíme když na to přijde no ;).
ano souhlasím 😁
"Google má zjevně zlost, že jej něco podobného nenapadlo také. ;)"Opravdu? Já myslím, že mají zlost proto, že investují miliardy dolarů do zlepšování výsledků hledání a pak přijde Bing a jenom to zkopíruje. Taky bych měl zlost. Tohle chování můžou obhajovat jenom MS fanatici.Naštěstí ani tohle Bingu nejspíš nepomůže, soudě podle vývoje tržního podílu.
stále ve formě *THUMBS UP*
Bing Bar zjistil, kde se seženou nejlepší výsledky - na adrese Google.com. 😃Nevadí mi inspirace a podobné funkce vyhledávačů, ale rovnou přebíral výsledky je hanebné.
ze ta to bavi 😃 nikto ta nema rad, len si z teba robia p*cu. tu sa mazanim komentov moc nemozes branit a inak sa ani nevies 😃.
Otazka zni, co pro tuhle frazi najde objektovy vyhledavac Petra Hejla, o to by se Google a Microsoft meli zajimat !
Pochybuji, že Bing přímo kopíruje výsledky hledání Googlu.1. Google totiž blokuje pokusy o získání/stažení tréninkových dat pro masivní datamining výsledků vyhledávání. A na IP adresy podezřelé z dataminingu (neobvyklý provoz, příliš velký provoz) odesílá jen sdělení, že dotaz byl vyhodnocen jako spam.2. Proč by Bing hnedka "konzultoval" naprosto raritní dotaz s google.com? Podle mého názoru má cenu "konzultovat" jen opakující se dotazy.3 Proč zaměstnanci Google použili IE od Microsoftu a ne značkové Google-originál Chrome?Nevidím nikde problém, protože Bing pravděpodobně netahá data přímo hledáním v Google.com. Sledování chování zákazníků přes IE je věcí jen MS a jejich zákazníků.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 2. 2011 09:12
ani ikonka Linuxu vedla mena nezarucuje ze dany uzivatel ma IQ vacsie ako stredne velka dlazobna kocka a dokaze porozumiet citanemu textu "právě skrze prohlížeč Internet Explorer se zapnutou funkcí Navrhované weby (Suggested Sites)"
lol...tusis vubec, co je to IQ? mozna by sis o jeho vyznamu mel neco zjistit, nez se zacnes ztrapnovat ;)
A kdo to tvrdi? Jak muze Google zabranit sosani dat z list jednotlivych uzivatelu?
"Sledování chování zákazníků přes IE je věcí jen MS a jejich zákazníků. "Aha, takže když si koupím webkameru, tak bude v pořádku, když při jejím používání uvidí její výrobce vše, co osoba, které své video posílám? Je to výrobek firmy, tak mě může šmírovat kvůli zdokonalení výrobku - soukromé video/rozhovor by pak viděl někdo úplně neoprávněný, ale to je v pořádku tedy?Nebo výrobci mobilních telefonů mohou odposlouchávat naše telefonáty - je to jejich výrobek a mají na to tedy právo?Co je vůbec Microsoftu po tom, co hledám na Googlu? Nic!
Neznám licenci MS Windows/IE, EULA apod.; přesto považuji za velmi pravděpodobné, že klienti Microsoftu souhlasili s tímto odposloucháváním. Podobně uživatelé Facebooku explicitně povolili provozovateli prakticky libovolně používat jejich osobní údaje vložené do Facebooku...Je to prostě vlastnost produktu/služby. Na druhou stranu Facebook, MS Windows apod. nemusíte používat.
A co jako?Mel by kvalitni vyhledavac zmineny link pro danou frazi zobrazovat? Nepochybne ano.Jde o nejake "kradeni"? Nepochybne take ano, ale ono "kradeni" je podstatou 90% jejich businessu.
Jj, každý kvalitný vyhľadávač by mal na dotaz "hdskufhsnac" dať výdledok "Research In Motion", to je samozrejmé.
pokud je to nejrelevantnejsi vysledek pro dane "slovo", coz diky zamestnancum Google bylo, tak by ho urcite dat mel
Jenže ten výsledek byl do databáze Googlu vložen uměle a je naopak nesmyslný a irelevantní, protože na reálném webu nic takového neexistuje. Nebo tedy neexistovalo. Po rozjetí téhle kauzy už to paradoxně správně je, protože se o tomhle spojení na řadě webů píše.
Nejde o to, ze byl vlozen do databaze Google, jde o to, ze Microsoft sleduje chovani uzivatelu - v tomhle pripade zamestnancu Google - kteri ono "slovo" a stranky RIM dali - v tomhle pripade umele - do souvislosti.Proc myslite, ze pouzili Internet Explorer se zapnutym Suggested Sites a Bing Toolbar a ne treba svuj vlastni Chrome bez doplnku od Microsoftu?
taky bych rek, ze MS nedela nic nezakoneho a spatneho. jen to ubira Bingu na prestizi...that's all
v článku se píše, že současne vyhledavače jsou imunni vuci bombam.
autor článku se snad domnívá že soudruzi z MS, kde jsou tři právníci a dva PR agenti na jednoho vývojáře přiznají svoji chybu? navíc to jistě není chyba ale vlastnost .)s tou tapetou je to vyloženě lež
Myslím že tapetu nabízí iGoogle dýl jak je bing samotný.
google jsou hovada,bing proste hleda vsude, i na googlu, a google je nasrany ze je to nenapadlo driv,vsichni tady ti velci internetovi a softwarovi hraci meli v zacatcich kradeze, a jen trouba si muze myslet ze v tom nepokracuji, proste je to soucast jejich podnikani (ostatne jako u vsech miliardovych firem)akorat google jako spravny velky bratr si hraje na toho nejspravedlivejsiho...a joudove mu to zerou
A kde by mel Google hledat? Take na Google? 😀😀😀
ta druha veta byla neco jako ironie nebo sranda, ze zrovna ty jsi to nepochopil tak to bych necekal
Ale ta Vaše otázke nesvědčí o tom, že byste znal vyhledávače a jejich historii.
no klobug dole... p. Cizek ako hlasna truba Google sa teda poponahlal zverejnit takuto horucu novinku ;)
To jenom v Microsoftu testují ten nový hledač! 😀
Uz je to na Google blogu http://googleblog.blogspot.com/2011/02/microsofts-bing-u... ...
Všiml jsem si, že google nenabízí výsledky vyhledávání v RSS na rozdíl od bingu nebo seznamu..A co třeba takový dukgo.com ?"How do you get your results?From over 30 sources, including DuckDuckBot (our own crawler), crowd-sourced sites, Yahoo! BOSS, embed.ly, WolframAlpha, EntireWeb, Bing & Blekko."
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2011 01:01
No myslim ze je hodne velky rozdil se necim inspirovat a udelat to podobne ale v podstate po svem. Nez primo vyuzivat nejake bezici sluzby a ziskavat z ni data pro svoji vlastni sluzbu.
navíc s tou tapetou je to vyloženě lež, Google ji měl jen jeden jediný den jako "reklamu" na iGoogle, který ji používal ještě kdy Bing ani neexistoval
no jo to opisuji to znama vec, neni nic noveho, napr Dokumenty Office, taky bych rekl ze Android a WP7 maji skoro stejne zaklady, jen ma WP7 uplne jiny vzhled . .
takze WP7 podle tebe frcej na linuxu?
Není se co divit. Jednodušší by bylo psát, co MS neukradl.😉
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2011 00:43
"oba vyhledávače se totiž navzájem výrazně inspirují"Ale jen MS cpe svym uzivatelum do pocitace botnety, ktere vykradaji vysledky konkurence.
co si predstavujes pod pojmom "botnet v pocitaci" ?
Cetl jsi clanek?
ano.ty?
ze by aktivace ? v mym Win Ultimate to neninavic pak mam program (vytvoreny na W 7 7OOO sestaveni) ktery ty aktivace kompletne vyrusi, u vyvojove verze to fungovalo skvele, u bety taky, u finalni to ale vyrusi trosku vice, takze uz to pak nejde aktivovat vubec
to věřim že ve tvejch win7 ultimate není aktivace, ale co to s tim má společnýho ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.