Bill Gates: výkon počítačů bude neměřitelně levný

Diskuze čtenářů k článku

Alanko  |  08. 12. 2002 00:46

"Základní informací je, že počítačů bude čím dál tím více, ale čím dál tím více si to budeme uvědomovat" - toto je asi preklep, nie? Zbytok clanku vyznieva prave naopak, teda ze pocitacov sice bude viac, ale uvedomovat si ich budeme menej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
george  |  06. 12. 2002 18:09

Tyhle non-M$ zaslepenci uz me fakt tocej.
Ja treba neznam dobre Linux - tak na nej nenadavam.
Ale lidi pouzivaji produkty M$ proto, ze vetsinou je jednoduche s nimi pracovat, jsou rozsirene, takze si muzou prenaset soubory mezi sebou, a taky proto, ze vedi, ze M$ je velka spolecnost a tak nejak spolehaji, ze u ni budou v bezpeci - ze budou mit dobrej servis, ze to bude kompatibilni atd. Ja vim, ze v rade pripadu to tak neni, ale na druhou stranu, se mi s Win pracuje celkem dobre. Treba XP mi jeste nespadly. Na mym kompu jsou bezvadne rychly a bezproblemovy. Navic rada chyb byva zpusobena hardwarovou konfiguraci a nejvic jsou videt ve Win jednoduse proto, ze je to nejrozsirenejsi OS.

Naprosto nic nemam proti Linuxu nebo OS, ale na M$ nenadavam, jenom proto, ze je to modni a dela to kazdej druhej.

Vezmete si treba Visual Basic. Normalni vyvojar mavne rukou a rekne...to je sracka. No ona na programovani nekterych aplikaci to sracka skutecne je. Po syntakticke strance je to nesrovnatelne hnusnejsi. C++ rulez. ALE, existuji situace, kdy je pouziti VB velice vyhodne. Napr. rychle komponentni programovani. Na to byl VB primo navrhovan a tam je vyborny. Proc o tom mluvim? Protoze lidi by nemeli zaslepene verit vsemu, co kde zaslechnout a ozkouset si vsechno na vlastni kuzi. Ruzne programy jsou ruzne vhodne na ruzne veci. A napr. prednosti dobreho programatora je, zvolit vhodny programovaci jazyk (nastroj) pro vyvoj konkretni aplikace.

Vsechno je to relativni. A to, ze se jim jeden program povedl mene, automaticky neznamena, ze vsechno, co je od nich je spatne. Treba takove Visual C++. Vybornej nastroj.

Lidi, uz se konecne probudte a prestante furt jen hledat malickosti na vsem, co M$ udelal.

PS: Nejsem zastance M$ ani nikoho jineho, ale tahle zaslepenost uz me fakt toci. Vzdyt uz to vypada jak fanatismus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
george  |  06. 12. 2002 18:14

Sorry, v mym predchozim prispevku je pomerne dost chyb. Kdyz jsem to psal, tak jsem byl rozcilenej.
Predpokladam, ze mi kazdou malickost vyctete :-S

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve Ballmer  |  07. 12. 2002 11:31

Zkus se nekolikrat zhluboka nadechout, napocitat do 10 a pak si cvicne preinstaluj XP.

Snad Te to uklidni.

Pokud to nepomuze, zkus se trit frote rucniky. Mas asi zvysenou hladinu M$ hormonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
george  |  09. 12. 2002 10:23

Hmm....klasicky narazky na osobu prispevatele, bez sebemensi nazoru na tema prispevku. Klasika.

Presne to jsem si myslel, bohuzel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paul Allen  |  14. 05. 2003 15:54

Myslim, ze to, na co vetsina lidstva tak nadava ani neni software, jako jejich politika. Zvlaste pak bych jmenoval monopol (az na jedine (??) Mironety) v oblasti predinstalovaneho OS na novych strojich, (podle meho nazoru) bezduvodne nekompatibility novych Officu a dost vysokych cen produktu, ktere se od freewarovych obdob lisi prakticky jen tim, ze je z historickych duvodu pouziva vetsina lidstva.

Pripoustim, ze jsem taky odpurce M$ a muzu na to mit drobet zkresleny nazor, ale tohle jsou vcelku objektivni fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vítězslav Novák  |  05. 12. 2002 18:56

Vizionář je ten, kdo něco někdy plácnul a ono se to vyplnilo. Při tom, kolik lidí a jak moc plácá, někdo se trefit musí. Jestli se vyplní i jeho současné plácání, nikdo netuší. A je to dobře, jinak by byla na světě nuda.

Pokud se nepřijde na nějaký fungl nový princip, tak energetická spotřeba dolů moc nepůjde. Něco jako byl přechod od elektronek k polovodičům.

Co se ale týká rostoucího výkonu procesorů a jejich využití, věřím, že Bill to zvládne. 3.1 pohřbily vše pod 386DX (v Bajtu k tomu bylo i ilustrační foto) a na té 386 se vlekly co slimák, 3.11 zvládly sežrat 486, dneska mi mašina, kterou by v 90. považovali ne za dělo, ale atomovku, neběží o nic rychleji než 286 s T602. Pravda, obrázky, ikonky, čurafničky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  06. 12. 2002 12:49

No vidis to a ja si dal Linux a nejnovejsi jadro na 486 a bezelo rychleji, skus to s Win XP
No a mel jsem tam 8MB ram ... a pro grafiku 16MB ... legaci (upraveny DOOM II + vlastnosti ale Quake) jsem skousel na 386DX 40MHZ isa S3 AKCELEROVANA karta a bylo to hratelne po siti (v nejmensim rozliseni 400x300)
Dale, jeden program napsany v tck/lk (skript) jsem spoustel na 486XD 25MHz pod linuxem s Xsama (16MB ram) a na AMD90MHz win95 (24MB ram) a na linuxu bezel 2x tak rychleji (no spise spoustel, nebot to byla client server aplikace)

No a X-terminal na AMD90MHz 24MB ram + win95 je nepouzitelny(strasne pomala odezva, pomalu se to prekresluje ..) ... zato 386 40MHz 8MB ram jede v pohode a stiha (prekresluje rychle, odezva je dobra, mys se nezasekava ..).


Takze chyba bude u M$ .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  05. 12. 2002 18:16

Taky si myslim, ze si to spis nebudes uvedomovat - kdyz se dnes nekoho zeptat, jestli delal tento den s pocitacem, tak vam klidne odpovi, ze ne a vzapeti vytahne z kapsy mobil (nejlepe treba N6650:))

Ceny pujdou dolu, ale nikdy ne na nulu - pak by nikdo nechtel pomale procesory! Jakou mate predstavu o rozdilu vyrobni ceny P4 3GHz a P4 2GHz, nebo jeste lepe Celeronu, kde je jenom vypnuta pulka L1ky ?! (napovim: rychlejsi kousky jsou obvykle z povedenejsich serii...obvykle...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem  |  05. 12. 2002 15:05

"Základní informací je, že počítačů bude čím dál tím více, ale čím dál tím více si to budeme uvědomovat."

Nemělo to být spíš trochu jinak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  05. 12. 2002 15:37

Já myslím, že je to tak správně. Až se Ti vyresetuje friťák uprostřed pečení a každý den se budeš třást, aby Ti nevytekla lednička kvůli chybě ve firmware, pak si teprve uvědomíš, že jsi v pasti plné špatně naprogramovaných procesorů. A nemusíme chodit do budoucnosti:

Nové Renault Laguny mají chybu ve firmware, takže jim uprostřed jízdy chcípne elektronika - vypnou se světla a motor. Musíš provést HW reset: vypnout a znovu zapnout zapalování, aby se to zlepšilo. Různé další "drobné" chybky se sběrnicemi prý mají i elektronikou přecpané nejnovější modely BMW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  06. 12. 2002 12:38

No jo, to tam ale maji Windows ... NASA pouziva Linux a choditka a druzice nepadaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skeptik  |  05. 12. 2002 14:15

Budoucnost ukazuje nejlepe vysledek kliknuti na "zobraz vse":

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'UPTIME'

/_Includes/Cache_INC.asp, line 58

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 12. 2002 13:45

Problém je spíš v tom, že firmy nabízející své produkty v oblasti IT spíš vyvíjí to co se nám má v budoucnu líbit (a bude, neboť nic jiného do té doby neznáme) a ne to co bychom si přáli. Víceméně směr vývoje udává pár lidí, kteří jsou ještě víc bezcharakterní než Bill Gates.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VAVA  |  05. 12. 2002 11:38

Zatim jediny zakon platici v oblasti spotrebni elektroniky je Zakon Konstantni Ceny.

Rika, ze jakykoli pouzitelny pocitac v dane dobe stoji (samozrejme priblizne) nejmene 20.000Kc, mobil 10.000 Kc, videoplayer (drive VHS, dnes DVD) 7000Kc...

Toto (s mensimi vykyvy) trva jiz par let, takze ackoli vize o "nemeritelne levnem vykonu pocitacu" je zajimava, bude mit velmi maly dopad na cenu koncovych zarizeni. Bude sice parada, ze mobil za 500 Kc bude mit videokameru, ale kdo by takovou sracku bez 3D kamery a 3D projektoru v roce 2010 pouzival?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  05. 12. 2002 14:55

Bill chtěl jen říci, že když už to HW bude tak levné tak by stálo za to zase zdražit Windows. Mimochodem proč mám pocit, že čím více lidí ho používá tím také více stojí? Viz. ceny úředchozích verzí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  05. 12. 2002 16:25

Tak tohle je ta nejlepsi vize, co se na teto str. vc. prispevku vyskytla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufik  |  05. 12. 2002 16:35

Nesouhlasim s Vami pokud jde o pocitace. Prvni pocitac me stal 40000 a rozhodne to nebyla spicka (spis prumer) a nebylo to za komunistu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VAVA  |  05. 12. 2002 23:23

No jo, to je holt dan za "rozjezd" trendu, holt zacit neco je obtiznejsi nez to pak jenom udrzovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Grünwald  |  05. 12. 2002 23:51

Zajimave jsou pro tuto diskusi samozrejme  ceny v dolarech. Dalsi faktor je, ze v te dobe byla na domacim trhu mensi konkurence a tim padem i vetsi marze.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lib  |  05. 12. 2002 11:11

Jehehee to sem se nasmal s tim prikonem/teplem :)) Kdo by v dobe pred 10lety veril, ze na CPU bude muset byt pul kila medi a vetrak jak do zdroje a grafiku neutahne AGP a bude mit vetrak jak pentium a optimum bude 400W zdroj. A nijak nevidim ten trend, kdy by se to nejak snizovalo ba naopak. Pokud by se mely poc. napajet lidskou energii, pak jedine pres Matrix :))) Ostatne reziser Matrixu mel vizi o kapku lepsi nez hodny strycek Bill  ;) Btw. vsimli hste si, ze lidi, kteri se jmenujou Bill, maji v Emerice docela vysoke postaveni, hraji si na bohy a delaji po celym svete nehoraznej bordel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  05. 12. 2002 13:04

Kdo by pred 50 lety veril, ze se pocitac vejde pod stul a pujde napajet z obycejne zasuvky? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 12. 2002 13:48

Nemyslel jste náhodou spíš "Džodže" než Billa ?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 12. 2002 13:59

Coze, Dodge? To jsou nejaka auta, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 12. 2002 14:09

Ne to je bendna plná hoven........................ale abych neurazil ten trus ! ! !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Malcor  |  05. 12. 2002 14:17

No jenze clovek pokud fyzicky pracuje ma tepelnej vykon necelejch 200W takze on v tom zase moc velkej rozdil neni. Samozrejme clovek ktery sedi u compu ma vykon podstatne nizzsi ale i potom neni rozdil ani o velikosti jednoho radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marv  |  05. 12. 2002 11:11

Ha, ha, ha. Bill Gates vizonář = vtip. Považuji za div světa, bohužel v tom nejhorším smyslu, že Microsoft může existovat. To, že je úspěšný a neuvěřitelně bohatý je snad divem vesmíru, protože přece není možné, že firma, která po celou dobu tvoří doslova a do písmene softwarové sračky to dokáže prodat. Pouze v tom je Gates extrémně schopný. Jinak fungují na principu ukrást, obšlehnout případně skoupit. A jednoznačně na vývojové možnosti, které mají ( tedy hlavně peníze a tím i možnost mít schopné lidi ) jsou veškeré jejich výsledky žalostné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  05. 12. 2002 16:26

mne osobne napada daleko jednodussi vysvetleni - ses zaslepenej a lzes si do kapsy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marv  |  06. 12. 2002 08:03

Jsem zaslepený? Ano, ale vztekem nad tím, že musím používat ty maximálně polofunkční sračky od MS, protože jako jednomu kolečku v soukolí mě nic jiného nezbývá.

Lžu si do kapsy? Asi jsi mně nerozuměl - já NETVRDÍM, že MS je dobrý, že s jejich produkty je radost pracovat. NAOPAK!!! Prostě si nic nenalhávám, jako spousta lidí.

Stačila by skupina schopnějších programátorů se zlomkem možností, které má Bill a jeho stádo a vytvoří nesrovnatelně lepší produkty než oni. A na tohle jsou důkazy všude - free programy, Linux, BeOS, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r  |  06. 12. 2002 12:10

Tak fajn. Pouzivej jine (v lepsim pripade polofunkcni) sracky od .... (koho vlastne).
Linux bych radeji jako "celofunkcni" produkt nezminoval. Uzivatelsky je prijemny asi jako wokna verze 3.0. A to mu jeste nadrzuju.
Krom toho, kdyz clovek nema 10Mbit do internetu a 2 mesice prazdnin, take se o Linuxu snad ani neda uvazovat.

BTW: BeOs - To jeste nejaky zoufalec pouziva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B2eBoy  |  06. 12. 2002 12:17

Clovece, tak ty jsi uplne mimo. Jeden z tech, "nerozumim tomu =>> to je sracka".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
george  |  06. 12. 2002 18:08

Tyhle non-M$ zaslepenci uz me fakt tocej.
Ja treba neznam dobre Linux - tak na nej nenadavam.
Ale lidi pouzivaji produkty M$ proto, ze vetsinou je jednoduche s nimi pracovat, jsou rozsirene, takze si muzou prenaset soubory mezi sebou, a taky proto, ze vedi, ze M$ je velka spolecnost a tak nejak spolehaji, ze u ni budou v bezpeci - ze budou mit dobrej servis, ze to bude kompatibilni atd. Ja vim, ze v rade pripadu to tak neni, ale na druhou stranu, se mi s Win pracuje celkem dobre. Treba XP mi jeste nespadly. Na mym kompu jsou bezvadne rychly a bezproblemovy. Navic rada chyb byva zpusobena hardwarovou konfiguraci a nejvic jsou videt ve Win jednoduse proto, ze je to nejrozsirenejsi OS.

Naprosto nic nemam proti Linuxu nebo OS, ale na M$ nenadavam, jenom proto, ze je to modni a dela to kazdej druhej.

Vezmete si treba Visual Basic. Normalni vyvojar mavne rukou a rekne...to je sracka. No ona na programovani nekterych aplikaci to sracka skutecne je. Po syntakticke strance je to nesrovnatelne hnusnejsi. C++ rulez. ALE, existuji situace, kdy je pouziti VB velice vyhodne. Napr. rychle komponentni programovani. Na to byl VB primo navrhovan a tam je vyborny. Proc o tom mluvim? Protoze lidi by nemeli zaslepene verit vsemu, co kde zaslechnout a ozkouset si vsechno na vlastni kuzi. Ruzne programy jsou ruzne vhodne na ruzne veci. A napr. prednosti dobreho programatora je, zvolit vhodny programovaci jazyk (nastroj) pro vyvoj konkretni aplikace.

Vsechno je to relativni. A to, ze se jim jeden program povedl mene, automaticky neznamena, ze vsechno, co je od nich je spatne. Treba takove Visual C++. Vybornej nastroj.

Lidi, uz se konecne probudte a prestante furt jen hledat malickosti na vsem, co M$ udelal.

PS: Nejsem zastance M$ ani nikoho jineho, ale tahle zaslepenost uz me fakt toci. Vzdyt uz to vypada jak fanatismus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B2eBoy  |  07. 12. 2002 18:25

Jo, s tvym prispevkem celkem souhlasim, ale nesouhlasim s pojmem non-MS zaslepenci. Upozornuju te, ze MS software pouzivam (jako ostatne kazdy) a prave proto tu moznost porovnani mam. Nikdo nenadava na MS protoze to je modni (alespon ja ne), ale protoze v porovnani s MS je Linux na tom rozhodne lepe. Samozrejme, pokud pouzivas OS na svoji pracovni stanici, tak co jineho by sis nainstloval nez Windows.. v tomhle pripade ti jde o uzivatelskou pristupnost a pohodu prace.. sam Windows pouzivam. Linux je vyhradne serverovy OS a zajimalo by me ktery server od MS se Linuxu vyrovna..

Zminujes spoustu software, nevim proc.. cela moje narazka byla na to, ze spousta lidi vubec netusi, co Linux je a ma v oblibe ho soudit - a zaporne.. proto jsem se ozval. Takze tvoje prvni veta "Tyhle non-M$ zaslepenci uz me fakt tocej" by mela znit ode me a naopak: "Tyhle MS zaslepenci me uz tocej." Tim nerikam, ze jsi to ty, ale ti, co si mysli, ze MS software je spasi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
george  |  09. 12. 2002 10:35

Nikdy jsem nerekl, ze nas M$ software spasi.

Co jsem chtel rict prvnimi vetami predchoziho prispevku, ale vyznelo to trochu nevyrazne, bylo, ze ne kazdy je zkuseny uzivatel pocitacu. Existuje velka spousta lidi, kteri pocitacum vubec nerozumi a pouzivaji pouze konkretni programy a nic vic neumi. Pro ne pak plati ty veci, o kterych jsem psal na zacatku.

Co se tyka pracovnich stanic a serveru....no problem, zadny namitky. Je-li na serverech Linux lepsi (ja nevim, neznam ho), ok, tak je. Nic proti.

A co se tyka toho nadavani na M$, tak si myslim, ze nemas pravdu. Ono totiz JE MODNI. Mam napr. kamarada, ktery na nej nadava uz z principu, protoze je to M$. Vubec se tim netaji. Jeden cas jsem inklinoval k obdobnym myslenkam, ale (ted nevim, jak to napsat, aby to nevyznelo blbe) trochu jsem se poucil a "vyrostl" z puberty

Btw....nechci se tady hadat, jestli je lepsi Win nebo Linux. O tom muj prispevek nebyl. Byl o tom, ze rada lidi soudi nespravedlive vsechny vytvory M$ stejnym metrem, implicitne skepticky. Nevim proc. To si mysli, ze vsechny programy tam pisi stejni lide? Ani omylem. V M$ dela spousta lidi a myslete si o me, co chcete, ale take tam dela dost kvalitnich programatoru. Jen tak mimochodem - M$ taky bohuzel dost trati na nutnosti zachovavani zpetne kompatibility veskerych svych programu. To nove softwary jinych firem delat nemuseji. To jen tak na okraj.

Mejte se.

Jiri Kadavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  05. 12. 2002 10:58

No vize Billa je asy takova, PC bude soucast OS, konfigurace 1THz, 1TB ram 1Tbhdd, DVD-RAM o prumeru 2cm a kzdy bude mit doma klavlitni plasmovy display (televize) ... a cele PC se vejde do krabice od M$ Windows a PC bude stat 20USD a licence na Windows XE bude stat 999.9USD a bude v nem i Office

Takze si koupite M$ Windows a jeho soucasti bude i PC ... stejne jako v susenkach pro deti je zdarma umelohmotna hracka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Křepelka  |  05. 12. 2002 11:11

Tak to teda ne, Office v nem urcite nebude , ty si bude muset od narozeni kazdej koupit a bude platit tydeni pausal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 12. 2002 10:49

Jeste k tomu Internetu. Kdyz jsem nedavno nekde v mediich zaslechl, ze Bill je duchovni otec Internetu, tak me malem odvezli. No comment. Nejde o realizaci vizi, ale o umeni je dobre prodat (predat). A to se mu bohuzel dari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myself  |  05. 12. 2002 21:53

"bill duchovni otec fernetu" .. tak tenhle blud jsem slysel na CT1 ve vecernich zpravach - s vaznou tvari ho pronesl nejaky redaktor u prilezitosti navstevy Billa v CR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Rank  |  05. 12. 2002 22:26

redaktorka volanova?(ta mlada). psal jsem naivne mail do zpravodajstvi ct a neodpovedeli smejdi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  06. 12. 2002 14:43

to jsem nevěděl, že BG je z Božkova ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Riso  |  05. 12. 2002 10:13

Teda neviem, ale ja som sa z tohoto "clanku z clanku" nic nove ani vizionarske nedozvedel. To, ze sa pocitace zmensuju a tlacia tym padom
do stale vacsieho mnoztsva zariadeni, ktore budu navzajom nejakym sposobom komunikovat, je snad uz dnesna realita len sa to casom bude zintenzivnovat. Na to aby toto Bill vypotil, by mu stacilo byt priemerne rozhladenym a vzdelanym manikom po troch pivach. Nech sa na mna nikto nehneva ale tento clanok je asi taky prinosny a objavny, ako informacia, ze pocet obyvatelov Zeme narasta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  05. 12. 2002 10:06

"...bude mít jednotka výkonu téměř neměřitelnou cenu. ..."
Vykon bude levny vzhledem k hardwaru, ale kolik bude stat W?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
specnaz  |  05. 12. 2002 15:21

Na co system od MS???
Myslim, ze vyzdycjy tu budou lepsi a levnejsi varianty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filda  |  05. 12. 2002 10:01

k cemu jich asi tolik bude, vetsi pocet tranzistoru prece procesor neurychli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  05. 12. 2002 09:10

Jestli bude zive psat takovyhle clanky, tak do roku 2005 skonci, pokud ho cpress nepodrzi. To je moje vize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  07. 12. 2002 16:16

Ale kdepak. Staci pridat televizni program, kurs vareni a drby ze sveta popmusic a navstevniku bude daleko vic nez ted. Svet se proste chce bavit - politiku budou delat borci formatu Zelezneho, pocitacova media budou psat co meli Gates s Ballmerem k snidani a vsechno bude fajn. Zustante s nami. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Back  |  05. 12. 2002 09:00

1) Neměřitelně levný - již jsem četl o tom, že půjdou procesory stáhnout z internetu, stejně jako jdou dnes programy
2) V roce 2010 má být počet vyrobených transistorů na každého obyvatele planety na úrovni jedné miliardy. To znamená, že na obyvatele této planety bude připadat 0.5 procesoru.
3) A ještě má předpověď. Mobily budou sloužit i jako videorecordery. Na 128GB flash půjde uložit xxx hodin videa.
Polde mě se naplní do roku 2010 vize Mira, v každém pokoji bude velký displej, které budou spojeny s bytovým serverem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sss  |  05. 12. 2002 09:55

1. stahovani procesoru - deje se to uz dneska ,kdy do vykonnych pocitacu se da maximalni pocet procesoru a pri zakoupeni vyrobce dany pocet procesoru odblokuje -bud prez internet ,nebo mistne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B2eBoy  |  05. 12. 2002 14:52

Black tim myslel trosku jinak.. cela myslenka "stahovani procesoru" je zalozena na uplne necem jinem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matt  |  07. 12. 2002 00:00

Na čem?
Docela by mě to zajímalo.
Osobně si nedokážu představit, že bych si stáhnul z netu novej procesor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B2eBoy  |  07. 12. 2002 18:31

Na cem? Je to jednoduche. Jde o to, ze byl vymyslen polovodic, ktery ma mechanicke vlastnosti jako umela hmota (umela hmota schopna vest proud).. tahle hmota se naplni do cartridge specialni tiskarny a vznika moznost si na folii vytisknout tisteny spoj. A ty si proste jen stahnes nakres tisteneho spoje a vytisknes... a doplnis ho jako napr. novou instrukci procesoru. Cele tohle je samozrejme ve fazi vyzkumu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  08. 12. 2002 10:26

... A ty si proste jen stahnes nakres tisteneho spoje a vytisknes..

Ale jdi ty "vizionáři". Takovouhle blbost si slyšel kde ? Asi na nějaké párty od nějakého hóóódně zfetovaného maníka.

Je to naprostá blbost. Aby měly polovidiče nějaké rozumné parametry, musí se základní materíál (obvykle křemík) dopovat _přesně_ odměřenými dávkami příměsí. A pak se na to pomocí světla (dnes obvykle UV, protože má menší vlnovou délku) nanáší podoba jednostlivých komponent.
A ze všeho nejdůležitější je čistota. proč myslíš že tam lidi chodí ve skafandrech ?!? A jak bys chtěl takto čisté a sterilní prostředí dosáhnou doma v nějaké usmoulané "inkoustové" tiskárné ??

Budoucnoust půjde jinou cestou - budou univerzální procesory, ke kterým bude připojená EEPROMka. Po zapnutí napájení si z ní procesor natáhne mikrokód do sebe a začne pracovat. Veškeré změny se pak jednoduše flashnou do té EEPROMky.
Tato technologie už existuje několik let - před časem jsem o tom psal diplomku - hradlová pole XILINX. Ovšem integrace natolik složitá, aby z toho mohl být rovnou CPU bla v té době ještě nemyslitelná. Ale v budoucnoti, kdo ví ...


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  05. 12. 2002 07:23

"věřte ale tomu, že v laboratořích Microsoftu již běží na plné obrátky výzkum, jak nejlépe využít gigantický výkon procesorů dostupný za několik let."

Ja tomu verim. Urcite vyvijeji Win2008 + Utlouk + Expoloder + Word + Excel a procesory budoucich terraflopovych generaci to tak, tak utahnou. Historie se opakuje.

A Bilovy prognozy? Neco nekomu obslehnout, zabalit do vlastni skatule a vykladat, jak je to super, prevratne, revolucni, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  05. 12. 2002 08:02

Videl jste film ANTITRUST (Elita)????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  05. 12. 2002 15:59

Jasne, videl. Hlavni padouch byl celej Vilik Brana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Rank  |  05. 12. 2002 22:21

drsny je, jak ke konci hlavni hrdina vidi na zaznamech od koho co okpcili. je tam i "pan v cervenem klobouku"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mareg  |  05. 12. 2002 08:19

Prodavac je to genialni, ale co se vizionarstvi tyka ma rozhled prumerne automaticke pracky. Proc to dela bych pochopil, ale proc mu to tolik pitomcu zere, tak TO mi unika.
Mozna mam schopnost prumerneho opekace topinek co se tyka chapani jednani jinych lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  05. 12. 2002 09:00

kdyby nebyl vizionar, tak tady dnes nemame WinXP a 3 GHz Pentium...  zazil jsi pred deseti lety Pentium 90 MHz, 4 MB RAM, 400 MB HDD, 14" monitor 640x480/60 Hz, Win 3.11 a Word 2.0??? a vis jak v te dobe vypadal "internet"? Bill se tehdy nezastavil, i kdyz vetsine lidi pripadaly jeho vize naprosto nerealne... nerikam to proto, ze bych mu fandil, ale proto, ze je skutecne schopen promenovat vize do reality... a ze pritom obcas slapne vedle... kdo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  05. 12. 2002 09:42

No tva konfigurace jetrosku "spatna" Pentium 90 prislo na nas trh v roce 1995, takze jsi opravdu vizionar, kdyz jsi ho mel jiz pred 10 lety.

Jsi stejny odbornik jako cele zive. Placas nesmysli a lidi ti to zerou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  05. 12. 2002 13:43

Možná ses taky sekl -  o rok  Myslím to bylo v r. 94, jinak Pentium jako procesor byl představen v červenci 93

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 12. 2002 16:10

a 3.11ky taky nebyly, stejně jako se nedal běžně koupit 400MB disk. Nehledě na to, že tehdy se takhle "velký" disky dělaly výhradně SCSI. Ještě v roce 94 se standardně jelo na 270kách a 400ky byly luxus...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  05. 12. 2002 09:46

Je tu taky otázka, kdo to všechno zaplatil(zákazníci) a pokud by MS neměl monopol v OS, tak jestli by to nebylo levnější? Viz trh procesoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 12. 2002 13:50

Na blbosti se přece dá nejlépe vydělat, ne ????

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden Niekto  |  05. 12. 2002 10:43

"Neco nekomu obslehnout"

(nerád nadávam, ale) väčšinou čo tu píšete, ste iba obyčané závistlivé kurvy ...

áno - nesúhlasím s monopolmi (a čo s tým súvisí), M$ robí mnohé zlé veci, ALE ak niekto nepodporí názor, že práve M$ pomohol rozšíreniu informačných technológií medzi ľudí, tak mi musí vysvetliť, v čom sa mýlim

nie - nepáči sa mi, že počítač má každý (väčšinou mu nerozumie a iba málo využíva jeho možnosti), ale to isté platí aj o aute (ľudia už chodia autom aj do lesa, po cigarety, deti vykladajú do vchodu školy), mobilnom telefóne (viete o nejakom nepoškvrnenom mieste, kde vás ním NIK neruší?)  a iných "výhodách modernej civilizácie"

Ťažko povedať, či B.G. je vizionár - zrejme ide iba o skratku (nálepku), ktorú radi používajú žurnalisti; je proste obchodník (ktorému sa celkom darí - robí chyby a zatiaľ sa mu ich darí maskovať inými úspechmi) a preto je výhodné (murphyho zákony: zlaté pravidlo) sledovať jeho názory, ktoré bude v budúcnosti používať pri svojom obchodovaní (= ovplyvňovaní verejnosti)

PS: kto si bez viny, hoď po mne kameňom !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  05. 12. 2002 12:59

mobilnom telefóne (viete o nejakom nepoškvrnenom mieste, kde vás ním NIK neruší?)

Jo, ted cerstve treba Florenc :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 12. 2002 13:55

................., že práve M$ pomohol rozšíreniu informačných technológií medzi ľudí.......................................

No a není to právě to špatné na celé věci ? Já chápu, že: "Všichni jsme si rovni", ale taky vím, že: "Co je dovoleno bohu, není dovoleno volu -- jinými slovy, když dva dělají totéž, není to totéž....". A kdo dělá správce sítě mi to jistě jen a jen potvrdí.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  06. 12. 2002 14:40

citát z http://www.microsoft.com/cze/promo/desktop/:
...
Předcházení pádů operačních systémů
Windows XP Professional, nejnovější operační systém, je nejméně desetkrát stabilnější a o 27 % rychlejší při spuštění než Windows 98 SE.
...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sss  |  05. 12. 2002 01:55

ad1. moroov zakon mluvi o zvysovani slozitosti a ne vykonu

ad2. vy vite o "vizich " pana Billa ,ktere by se vyplnily ?

ad3. v roce 2010 se budeme mlatit klacky a kameny ,protoze magor Bush rozpouta 3 svetovou valku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chrobak  |  05. 12. 2002 04:36

ad2. vy vite o "vizich " pana Billa ,ktere by se vyplnily ?

No predsta ten:
640 kB of memory ought to be enough for everybody

Alebo snad poznate niekoho, kto ma na pocitaci viac ako 640 kB RAM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Bobek  |  05. 12. 2002 07:49

ad2. vy vite o "vizich " pana Billa ,ktere by se vyplnily ?

"The personal computer would be a valuable tool on every office desktop and in every home". Byla to vize a byl to Bill. S trochou snahy a všeobecného přehledu si na ni může vzpomenout každý průměrně inteligentní běloch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sss  |  05. 12. 2002 09:51

pruser byl ,ze to tvrdil v okamziku ,kdy se to delalo - nesmis to posuzovat podle ceskych zemi - tady jsme stale tak ve 5 - 9 letem skluzu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Bobek  |  05. 12. 2002 10:29

Možná že tuhle vizi neměl hned když si poprvé sáhl na Altaira, ale určitě ji měl o nějaký ten pátek dřív, než mu u dveří zaklepali pánové z IBM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  05. 12. 2002 10:39

Před tím, než Gatesovi zaklepali na dveře pánové od IBM o tomhle člověku nikdo nic nevěděl a nikoho nezajimal. Silně pochybuji, že by se našel svědek, který by nějaké jeho tvrzení z té doby potvrdil nebo vyvrátil. Stejně jako mě nikdo nepotvrdí, co jsem plácnul před pěti lety v hospodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Bobek  |  05. 12. 2002 11:05

Sure, tehdy jim mohl vlézt do zadku každý. Stačilo být trochu drzý, mít kliku, obchodního ducha a vizi (sic!), že jednou se prodá tolik dostupných PC, že na licencích prodaných OS se vydělá balík. Někdo má a někdo zase nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor Pešek  |  05. 12. 2002 16:03

S trochou snahy a všeobecného přehledu si každý průměrně inteligentní běloch může zjistit že tahle vize se taky dosud nevyplnila. Stačí se podívat do Somálska či podobně "vyspělých" zemí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Bobek  |  05. 12. 2002 20:52

Tak to je kouzelný protiargument. Skoro jako "A vy zase bijete černochy."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paly  |  05. 12. 2002 08:52

Ospravedlnite ma, ak sa mylim, ale pred myslim 20 rokmi prepovedal, ze bude existovat pocitacova siet rozlezena po celom svete, do ktorej sa bude moct pripojit absolutne ktokolvek. Vtedy ho vysmiali, dnes sa to vola internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. C  |  05. 12. 2002 09:24

Pred 20 rokmi totiz ta siet uz existovala, akurat ze nebola natolko rozlezena. Rozliezast sa zacala z akademickych kruhov, volala sa Arpanet, neskor sa premenovala na Internet. Mas neospravedlnenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paly  |  06. 12. 2002 13:36

Je mi uplne jasne, ze existovala siet, z ktorej sa intenet vybudoval, na tvoje pocudovanie aj viem, ze to bol Arpanet.

Ja som mal na mysli to, ze nikto mu neveril, ze raz (este v jeho storoci), bude tato siet po celom svete, to vtedy nikoho ani len vo sne nenapadlo, ked to bolo v dobe, ked kalkulacky boli velke asi ako dnesny notebook a podob. veci s tym suvisiace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  05. 12. 2002 10:21

Myslis ten samy Bill co pred par lety rekl ze Internet je pro osobni PC nepouzitelny a ze MS do toho nejde? A pak za par mesicu uplne otocil a rekl ze Internet je technologie budoucnosti a udelali svoji MSN atd. atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor Pešek  |  05. 12. 2002 16:05

Tak tahle vize s internetem se taky dosud nevyplnila. Může se do ní připojit pouze ten, kdo má dostatek finančních prostředků, a to rozhodně nemá kdokoli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  06. 12. 2002 00:57

Naopak, tohle je heslo Sunu. Ten ma za heslo 'sit je pocitac' a to snad od doby jeho vzniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 12. 2002 15:55

Tak nejak...a kazdemu bude zase stacit 640KB RAM...pokud prezije Bushovu hru na vojacky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smrdutý Oposum  |  05. 12. 2002 17:25

ad-ad1. Myslel jsem že Moorův zákon mluví o zvyšování výkonu. Jesli ne, tak je to asi stejně jedno. Není to žádnej fyzikální zákon, spíš je to takovej sranda-zákon shodou okolností dočasně v "platnosti".... Tedy lpění na přesném výkladu by se mohlo zdát poněkud nešťastné.

ad-ad2.  Prostě je dobrým bontonem si tady zarejpat, že jo. :)

ad-ad3: Až nás v roce 2010 muslimové umlátí klacky a kameny, pak nám to už opravdu může být srdečně jedno. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor