Bill Gates chtěl peníze za OpenOffice.org

Diskuze čtenářů k článku

24. 03. 2010 21:12

Bill Gates a Steve Ballmer vydali na schůzku se zástupci Sunu, na které se dožadovali, aby Sun platil za každou staženou kopii OpenOffice.org. Podle nich totiž porušoval celou řadu patentů Microsoftu a ten má tak nárok na licenční poplatky. Zástupci Sunu však byli na tento útok připraveni a Billu Gatesovi odvětili, že jejich technologie .NET porušuje celou řadu patentů Javy a zajímalo by je tedy, kolik bude Microsoft platit Sunu na každou prodanou kopii Windows. Tím schůzka de facto skončila.

Nejlepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 18:39

test poser agenta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 18:40

Konečně! Pořád mě to ukazovalo XP místo W7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 18:42

Ale Maxthon mám 2.0 a nevím, proč to píše 6.0. Zadal jsem agenta: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 6.1; SV1) ; MAXTHON 2.0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 18:17

Zástupci Sunu to pěkně "velkému" Billovi zatopili . Ty tlačítka nalevo mi nevadí, stejně používám debian. Komunita si stežuje, ale po pár kliknutí v gnome nastavení to jde změnit . Když tak si pořídí ubuntu s jinším grafickým prostředím a budou v suchu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 21:23

nebo jak bylo řečeno - tlačítka v levo řeší emerald (s compizem) kde tlačítka máte alespoň zatím na pravo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 16:58

Ten přístup Sunu se mi líbí, sice nevím, na kolik měli pravdu, ale krásné asertivní jednání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 10:11

Stačí změnit vzhled a tlačítka jsou tam kde určil autor vzhledu,nechápu co na tom přesunutí tlačítek každému vadí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 10:51

Ja celkem ano. Nejvic slyset ve sporech o kvalitach jednotlivych distribuci jsou lide, kteri vedi o linuxu uplne nic (na windows se tomu rika pokrocily uzivatel ) a rozhodi je kazda zmena tlacitka nebo pridana odebrana sluzba, driver nebo program. A pak vedou nesmyslne a radoby odborne diskuze jak tohle distro je lepsi nez tohle protoze ma tohle a tohle ne.

Presne tohle je ten typ diskuze, proste matlaci resi kraviny. Zkuseny uzivatel, nebo i zacatecnik, ktery si nekde precet, ze kdyz se mu tohle thema nelibi, tak si ho pomoci 5 kliku zmeni, neresi a jede dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 12:13

Spory o kvalitach jednotlivi distribuci resi linuxovi uzivatele mezi sebou.

Uzivatele Windows do toho nevstupuji z jednoho prosteho duvodu, nejaky linux je jim uplne ukradeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 13:52

To jsem tak nejak nepochopil. Nepatri to k jinemu prispevku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 10:52

No nevim, zkousel jsem zmenit vzhled a tlacitka zustaly v levo akorat meli jiny design. Jinak ten defaultni design tlacitek neni moc dotazeni, protoze kdyz okno nemam moznost vsech tri tlacitek (Zavrit/Maximalizovat/Minimalizovat), ale treba pouze zavrit nebo zavrit + minimalizovat. Tak ten oval okolo neni cely, ale je useknuty a nevypada to vubec pekne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 11:11

Já mám třeba ten ovál celý, nic useknuté nemám.Sice nevím proč, ale mám to tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 11:18

Mam nainstalovanou betu 1. A kdyz mi vyskoci okno s nejakou hlaskou kde je moznost to okno pouze zavrit tak je tam kolecko z krizkem a kolem je z jedne strany oval a z druhe hrana. Jeste maji mesic tak snad to vychytaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 11:33

Aha, tak toho jsem si v tom případě nevšiml, ale díky za postřeh. Já to původně myslel defaultně,při otevřeném okně. To se potom omlouvám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 11:46

Niektore temy poziciu tlacitok menia, niektore nie. Presnejsie povedane, niektore ju maju zadefinovanu a niektore nachavaju "povodne" nastavenia.

Pozicia tlacidiel sa da menit cez Ubuntu Tweak alebo v Editore konfiguracie (gconf-editor,) pripadne, najrychlejsie cez terminal:

gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "menu:minimize,maximize,close"

pre normalny vzhlad

gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "close,minimize,maximize:"

pre ten mekovsky.

(menu/minimize/close je asi jasne, dvojbodka oddeluje lavu stranu od pravej)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 12:14

ROFL

Nejrychleji pres terminal:

"gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "menu:minimize,maximize,close"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 12:19

Ten zárzrak jménem kopírovat/vložit existuje i v linuxu Takže ano, tohle je nejjednodušší cesta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 12:51

A to nekteri netusi, ze k tomu ani nemusi pouzit klavesnici. Ciste jen mys.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 15:02

Takze prvne musim vlezt na zive a doufam, ze tak nekde v diskusi najdu prikaz s parametry, ktery chci zrovna pouzit, abych ho mohl zkopirovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 16:06

Po nějaké době používání si nejpoužívanější příkazy zapamatujete, zefektivní a zrychlí to práci. Kdo nezkusí ani neví. :)

Každý systém má svá pro i proti, spousta dnešních distro má i mnoho clickátek aby byly přístupnější i mezi masy, ale pokud víte co a jak, je práce s terminálem nejrychlejší. :)

Takže laskavě nekomentujte něco o čem víte pramálo

EDIT: Nehledě na to, že i kdyby jste vůbec nevěděl jak to změnit, budete muset googlovat - a když opomenu fakt, že najdete z 99% řádku do terminálu a našel by jste i postup klikání, tak stále bude daleko rychlejší zkopírovat ten příkaz než hledat kde co poklikat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 16:55

Rekl bych, ze tohle je zalezitost uzivatele. Bud proste vi kde se to dela a jak se to dela a nebo holt hleda. A je uplne jedno jestli se vysledkem je nekolik kliknuti, prikaz v commandline a nebo editace registru. A jen nakonec, asi to pro tebe bude nepredstavitelny, ale commandline je stale nejrychlejsi a nejefektivnejsi nastroj pro pokrocilou administraci systemu a dokonce i v tech Woknech se bez ni neobejdes. Ale pro nekoho jako jsi Ty je to stejne skoda slov...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 16:57

Myslim, ze pri pisani prispevku na Zive mozem bezpecne predpokladat, ze ma pripadny citatel toto zdrzanie uz za sebou

Mimochodom, neodpovedal si mi. Ako sa poloha tlacidiel nastavuje pod Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 17:25

Tak velmi jednoduse!

Hacknete par systemovych knihoven, pomoci regeditu upravite 4 klice ve stromu HKEY_CURRENT_USER CURENT_USER a 28 v HKEY_LOCAL_MACHINE a je to. Navod vysel v predminulem Jak na pocitac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 18:40

Samozřejmně je to velice jednoduchá úprava, včera mi kamarád BFU upravil pomocí klikacích fičurek půlku shellu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 19:05

Napriek tomu na nejaky ten navod ci popis cakam uz od rana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 22:46

Od rána?Nahod si upravitelný shell a můžeč se vyblaznit.Ja použival blackbox je hodně podobný minimalistickým z linuxu nebo litestep a rc soubory a v nich blbneš nejen s tlačitky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 23:09

Chcem len zmenit poziciu tlacidiel, nie konvertovat na iny shell A ta zmena by podla moznosti mala byt obobne jednoducha, ako hore spominany prikaz, alebo este lepsie, jednoduchsia, nez tato, za 2 minuty napisana "utilitka" : http://dl.dropbox.com/u/134520/button_position.py... (vyzaduje pygtk; spustat len na vlastne nebezpecenstvo.)

Okrem toho, alternativne shelly prinasaju pod Windowsom viac problemov, nez uzitku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 11:34

Sorry - jak komu jak komu pokud s tim nemam problem já kerej děla věci ktere fakt běžný uživatel moc pod win neprovozuje a frčí to bez zadrhelu,lze řict jen jedno,je to v rukach,je to z doslechu od těch kteři s tím měli problemy a u nich to bylo v rukách - v rukach znamená i použití špatneho nástroje,nastavení,neschopnost zjistit jak věci fungují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 12:30

No zrovna zjistovani jak veci na windows funguji rozhodne patri mezi prednosti tohoto OS.

Nejednou jsem to (jeste jako programator) delal a rekl bych, ze je lepsi lopatou pres koule nez tohle absolvovat znovu...

Rozhodne co se tyce (hlavne serverove) administrace tak si myslim, ze maji kluci v Redmontu jeste hodne co dohanet a ja osobne jsem stastny jak blecha, ze jsem se nedavno zbavil i poslednich aplikacnich serveru na tomhle OS. Staci ulohy jako prace s nekolika stovkama tisic malych souboru, nebo nekolik nekolika GB log souboru a je hned o zabavu postarano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 21:45

podstatne rychlejsi, nez editovat registry, stahovat aplikace 3. stran a instalovat je, upravovat knihovny atd atd. zrejme jsi videl linux jen z rychliku, prace v shellu je parada a fakt rychlejsi, nez si poustet specialni programy a klikat a klikat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 12:42

Ano drahy klikac, skopirovat text a stlacit enter je naozaj rychlejsie, nez spustat daky konfiguracny nastroj

Aku presuvate tlacitka na lavu stranu okna vo Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 13:15

Tak, ze povodne okno prekryjeme iným, ktoré je sttále na vrchu a v strede ma dieru. Ale to nie je podstatne. Na co je dobre presuvat tlacidla dolava? Aby sme sa viac podobali povodnemu vzoru, ktorym je Mac?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 13:29

Např. abych nemusel šmátrat myší na druhou stranu obrazovky, když všechno důležité mám vlevo nahoře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 15:20

Povodne som cakal trocha inu odpoved a teraz musim s hanbou priznat, ze tej tvojej akosi nerozumiem. Ako by znel presny postup?

> Na co je dobre presuvat tlacidla dolava? Aby sme sa viac podobali povodnemu vzoru, ktorym je Mac?

Dobre je to v pripade, ak niekto chce presunut tlacidla dolava Kludne aj pre to, ze je tak zvyknuty z Macu. Ja som zasa jeden cas fungoval bez tlacidiel na minimalizaciu a maximalizaciu (ostal len krizik a rollup.) Nepouzivam ich a s tochpadom som ich obcas triafal omylom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 14:15

:DD ne to ne malem jsem si poprskal monitor - neni dobry napad cist diskuzi na zive a pit pritom kavu ;]]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 13:36

Jj je mi to jasne, ze to v Ubuntu tweak nebo v gconf jde zmenit. Ale nove tema se liby az na ten oval Jinak dik za prikazy temi to zmenim nejrychleji (cca 3s ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 13:49

Nové téma je pěkné, ale člověk nesmí dát průhlednost panelu. Potom je část panelu průhledná a část ne. Jinak Ubuntu zase ujíždí ostatním distribucím o kilometr až dva. Je asi z windows-se-blížících distribucí na tom nejlépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 15:54

Ujíždí? To jako na zpátečku? No nevim, ale je pravda, že jsem Ubuntu asi rok nezkoušel. Možná bych to měl napravit. Naposledy mě trochu nakrklo. Ale časy se mění, tak uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 01:08

I na zpátečku se dá ujíždět, ale asi jen v amerických akčních filmech. Pravdou je, že jsem tento "argument" nepochopil.

Každopádně jsem porovnával s OpenSUSE a Mandrivou + letmo PC Linux, ale ten jsem hned zahodil. OpenSUSE i Mandriva moc pěkná grafika (KDE 4.3.něco), ale k čemu je mi 120 pastelek na vybarvování okýnek, když nefunguje spuštění Konqueroru (OpenSUSE - ano dá se nahradit jiným příkazem), nefunguje tisk na ve windows sdílenou tiskárnu (Samba), nefunguje vypnutí počítače (Mandriva - chyba bude opravena v novém jádře). Do toho ani nepočítám matoucí dublování některých konfiguračních dialogů. Jestli v něčem Linux předběhl Windows, tak je to KDE a asi 100 dialogů pro nastavení barviček. Fakt důležité ... Zlaté Gnome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:40

No tak každý máme jiné zkušenosti. Konqueror nepoužívám, tak nevim. Vypnutí funguje, ale nefunguje hibernace což nejni problém pouze MDV. Už jsem to tu někde psal, v bUbuntu mi nefungovalo klikátko na nastavení sítě, nastavení monitoru a ještě další věci. Ale byla to starší verze. Možná už se to zlepšilo, ale že by ujelo ostatním? No nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 15:56

Jinak jsem to myslel tak, že se ostatním vzdaluje, ale opačným směrem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 09:47

tlacitka se daji jednoduse presunout do prava, coz asi dost lidi, kteri je chteji v pravo, udela. Kazdopadne jde videt, jak Apple tahne vyvoj v oblasti IT a spotrebni elektroniky a ostatni se snazi jej kopirovat (Microsoft, Gnome, Google)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 16:25

no, já jsem si je nedávno přesunul do leva, chvilku jsem si zvykal, ale ted už by neměnil. A když sedím u jiného PC, tak mi vůbec nedělá problém hledat tlačítka v pravo. Je to jen o zvyku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 17:21

Vzdy je to jen o zvyku. Problem je, ze vetsina uzivatelu jsou v tomto smeru konzervativni a tezko se vysvetluje, ze delat neco jinak muze znamenat delat to lepe. Podivejte se na podil Win ve svete a myslite, ze se jedna o nejlepsi system s nejpropracovanejsim GUI. Asi ne, ze? Proste konzervatismus a nechut se ucit a pouzivat neco jineho ikdyz treba lepsiho...

Jinak je fanj, ze se "kluci z Ubuntu" uci od lepsich. Podle me ma Apple uz dlouho nejlepsi GUI a myslim, ze vetsina IT firem to svou snahou o co nejlepsi napodobeni to jen a jen potvzuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 08:59

Ale většina uživatelů nejsou IT fanatici a pokud se dostanou k Windows jako k prvnímu systému, nemají proč přecházet. WINy prostě splňují všechno, co od systému požadují, běží jim tam všechny programy stažené z internetu, všechny hry, napíší si dokument, vyřídí maily... A pokud mají problém, není složitý sehnat někoho, kdo se v systému vyzná trochu líp.

Já funguju na produktech Microsoftu odjakživa (cca od DOSu a WIN 3.11) a přestože ze zvědavosti zkouším i alternativní systémy, rozhodně bych nehodlal plně přejít jinam. Windows představily přívětivé GUI v době, kdy se o něm Linuxu ještě ani nesnilo a jediná konkurence byl předražený Apple...

Jinak nechápu, co je špatného na konzervatismu. To je jako kdyby se člověk naučil řídit s volantem a pak měl najednou přejít v autě na knipl, se kterým bude minimálně rok zápasit. Proč by to dělal???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 09:04

> Windows představily přívětivé GUI v době, kdy se o něm Linuxu ještě ani nesnilo a jediná konkurence byl předražený Apple...

X-Window je starsi nielen od Linuxu, ale dokonca i od prvej verzie Windows. A ta mala k privetivosti este min. 25 rokov daleko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 09:22

Ano, zkoušel jsem WIN 1.0 a není to zrovna ideál, ale v době ovládání PC přes příkazový řádek to přece jen bylo lepší než kopnout do rozkroku Každopádně WIN 3.11 už byly hodně dobré a 95ky dotáhly GUI k dokonalosti, byť jejich stabilita stála za starou belu. Osobně si teda pamatuju, že zpočátku jsem klikací prostředí fakt neměl rád a hrozně mě štvalo, že musím přejít na myš. Proto jsem ještě na 95kách vždycky spustil příkazový řádek a nahodil m602ku... každopádně LINUX určitě v dobách 95ek tak přívětivý nebyl, když ještě do dneška přežívá názor, že linuxová distribuce = příkazová řádka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 10:24

Pravda je, že KDE 1.0 vyšlo až v roce 1998, a gnome ještě později. Do té doby to s přívětivostí X window systému zřejmě nebylo nic moc . Tomu koneckonců nasvědčuje i to, že Matthias Ettrich vytvořil KDE, protože jeho přítelkyně nedovedla tehdejší linuxový desktop ovládat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 11:56

Přesně tak, X-Window jsme měli na VMS a bylo to tak na nic, že jsme radši pracovali z příkazové řádky. Nepřehledné, neobratné, pomalé až líné, prostě na nic. V téže době se na Windows 95 pracovalo jedna báseň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 09:59

V dobe, kdy jsi delal v DOSu, jsem mel na Commodore Amiga 1200 plnohodnotne GUI a OS s takovym multitaskingem, ze si o nem muzeme nechat zdat na Win 7 do dnes.

GUI Win rozhodne neni to nejlepsi. Ale uznavam, ze strategie MS je vyborna, tedy uvolnit svuj OS pro vsechny vyrobce HW, ostatni udelali tu chybu, ze vazali svuj OS na svuj HW, ktery cenove nemohl konkurovat PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 10:22

Myslim, ze jsi kazdou vetou jen a jen podporil muj predchozi prispevek. O pocitacich nic moc evidentne nevis, historie ti taky jaksi utekla a jeste zijes v tom, ze nebyt konzervativne je spatne...

Je treba rozlisovat pojmy a dojmy. Linux je jadro, X-window window manager. To nejsou Wokna, vis. Okeni manager ktery pouziva GNU Linux tu v nejake podobe byl uz v dobach, kdy Gates juchal nad tim, ze mu alespon trochu funguje commandline a linux byl mozna v Linusovych predstavach

No vis nastesi jsou lide, kterym nevadi neco zkusit, aby poznali, ze neco jde delat lepe. Nebyt takovych lidi, tak jeste dneska lezeme po stromech s predstavou jaka blbost musi byt chtit chodit na zemi po dvou. Stejne tak se treba v budoucnosti ukaze, ze rizeni momoci kniplu je jednodusi a lepsi nez volant a prosadi se to. Driv taky nikdo neveril, ze ty smradlave krabice nahradi pohodly koni a jezdis snad do prace na koni? A stejne tak nekdo chce pouzivat jine GUI nez to, ktery "vymysleli" panove z Redmontu, bez ohledu na to, jak moc je rozsireny mezi obycejnymi lidmi a na Linuxu ma v tomto smeru volnou ruku. A o tom to je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 11:11

Tak, že X-Window není synonymum pro Windows mi došlo, Piráty ze Sillicon Valley jsem viděl a četl jsem i řadu článků o začátcích operačních systémů... V technických pojmech se sice moc neorientuju, ale jinak na PC dělám odmala a rozhodně bych se prohlásil za pokročilejšího uživatele, takže tvoje urážky na neznalost počítačů mě fakt netankují

Windows mají výhody téměř stoprocentní podpory ze strany výrobců HW i SW a pracovat se na nich dá poměrně intuitivně. Víc nepotřebuju a přes 90% ostatních očividně taky ne

Jinak jsem psal, že alternativy zkouším taky. Momentálně se chystám na OpenSuse, protože mě na LiveCD vyloženě zaujal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 12:53

no pokud jsi cetl neco o pocitacich vseobecne, tak je dobre si pak i pamatovat, co jsi cetl

Apple rozhodne nebyl jedinym konkurentem s GUI.

Ja delam na pocitacich od roku 1986, takze jsem mel tu moznost zazit zacatky na PMD, a pres Didaktik na skvela Atari a Commodore a od roku 1997 do 2005 jsem delal na uzasnych SGI. Po krachu Commodore jsem si poridil PC s DOS/WIN a prechod byl opravdu bolestivy a dodnes Win povazuji za celkem slusnou brzdu vyvoje v IT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 13:02

Je v tom nějaká informace, nebo jsi se jenom chtěl pochlubit že jsi měl možnost dělat na silikonech ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 13:48

samozrejme, ze jsem se chtel pochlubit jinak bych to tam nepsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 14:07

Tak to jo, uz jsem skoro doufal, že nám vysvětlíš proč se atari a commodore nedostali přes 8bitů nebo proč že si SGI vlastně nepořídil každý dělňas. Potom je už jasnější, že PC platforma je jistě brzdou v IT ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 21:48

Právě jsem se vrátil od Radka (hospa v Železné) a musím říci na rovinu, ty jsi vůl!!!!

Kde jsi přišel na to, že se Atari a Comodore nepřehoupli přes 8bitů???

Říká ti něco řada Atari ST (128, 256, 1024)? jde o 16 biťáky, na které se dehdejší PC něměli šanci dotáhnout (GUI, MIDI, syntéza, používala je řada hudebníků) poté řada TT (Falcon atd, což byly 32 biťáky v době XTéček a MS Dosu ), nebýt agresívní obchodní politiky MS tak by si Bill ani nevrzl.

A u Comodoru řada Amiga byly 8 biťáky?

Ty jsi snad prodělal v dětství mozkovou obrnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 03. 2010 09:33

Ne neříká, končil jsem na 800XL, což je sice moje neznalost nicméně nás to posouvá jenom o pár let dále. Nekonkurenceshopná platforma která zkončila na smetišti dějin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 13:00

Myslím, že plácáš blbosti. Sice možná víš něco o počítačích, ale uniká ti podstatná věc. A to že lidi o kterých mluví š je minorita a ač je dobře že jsou, pro většinu je to nepodstatné. Chtějí počítač použít pro věc která souvisí s jejich vlastní prací. Chtějí udělat rychle co potřebují způsobem který je co nejméně nutí myslet na něco jiného. Takze si plácej nesmysli o tom jak konzervativně je špatné, ale nic nezměníš na tom, že jsou prostě věci které lidi budou dělat pořat stejně, i když zástupy freekulínů budou tvrdit že dělat to jinak je stokrát lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 20:00

pokud presunuti tlacitek z prava do leva povazujete za technologicky prulom, tak ano, pak apple skutecne tahne vyvoj :D

btw. olol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 10:04

Cele Gnome uz leta kopiruje Apple OSX.

Ano, Apple celkem slusne tahne vyvoj, system aktualizaci pro Win je okopirovany z Apple - kdyz date vypnout pocitac, tak se vam zacnou instalovat aktualizace a az pak se pocitac vypne. Panel Win 7 je vice nez inspirovany dockem z Apple. Na linux ma kde kdo AWN, Cairo dock a dalsi. Expose z OSX, pod Compizem je to myslim Scale. Android kopiruje iPhone, Win 7 mobile kopiruji iPhone, Zune kopiruje iPod a tak dal a dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 11:30

No nabozenske vytrzeni těch co přisahají na Jobbsovy játra škodí mozku evidentně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 11:54

Nesuhlasis s niecim konkretnym? Pouzivam Gnome ako svoje primarne prostredie uz nejaky ten rok a povedal by som, ze 80% vlastnosti, ktore ma unho drzia popreberalo prave z MacOS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 12:18

Myslim, ze to ze MS s jejich produkty dela Applu slabsi vetsi dvojku je vic nez jasne. Neni treba prisahat na nici jatra, staci mit oci a mozek GUI W7 je nedobra kopie OSX, Zune je kopie iPodu, WPhone7 je jak iPhone se spatnym skinem a Marketplace a ty butiky... Proste Apple 2-3 zpet. To je tak do oci bijici, ze to nemuze poprit snad ani Hulan

Jedine, kde jsou svou cestou, je snad jen Office, nic jineho me nenapada. Zbytek je sama kopie.

PS: Proti inspiraci u lepsi konkurence nic nemam, je to naprosto prirozene a logicke, ale ceho je moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 12:24

Možná by to chtělo založit nějakou Appple sektu a obětovat své IQ na oltář tuposti ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 12:58

jeste maji XBox, kopii PS Prohrany soud se SUNem ohledne kopirovani a vykradani Java. Silverlight jako kopie Flasha, atd....

Ale MS Office je dobre, tady zase silne kopiruje OpenOffice od MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 13:04

Touhle logikou mám doma auto jako kopii výrobce jiného auta. No hotová trága ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 13:21

Office je kupene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 13:45

ale tak davno, ze spousta tech novych veci je MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor