Webový prohlížeč Brave vyšel ve středu 13. listopadu ve stabilní verzi 1.0, poprvé bez pomyslné nálepky „beta“. Kromě zvýšené ochrany soukromí má v plánu platit uživatelům za zobrazování reklamy, nabídnou možnost odměňování tvůrců obsahu a slibuje až třikrát rychlejší načítání stránek.

Webový prohlížeč Brave vyšel ve středu 13. listopadu ve stabilní verzi 1.0, poprvé bez pomyslné nálepky „beta“. Kromě zvýšené ochrany soukromí má v plánu platit uživatelům za zobrazování reklamy, nabídnou možnost odměňování tvůrců obsahu a slibuje až třikrát rychlejší načítání stránek.

Aplikace je nabízena zdarma jako open-source. Již beta verze zaujala – měsíčně přilákala až osm milionů aktivních uživatelů. Stabilní sestavení je k dispozici pro zařízení s operačními systémy Windows, macOS, Linux, Android a iOS.

Aplikace je nabízena zdarma jako open-source. Již beta verze zaujala – měsíčně přilákala až osm milionů aktivních uživatelů. Stabilní sestavení je k dispozici pro zařízení s operačními systémy Windows, macOS, Linux, Android a iOS.

Hlavním lákadlem prohlížeče Brave má být zvýšená ochrana soukromí jeho uživatelů. Browser tak mimo jiné blokuje sledovací kódy třetích stran a zabraňuje automatickému spouštění videí. Volitelně však je možné v nastavení tyto možnosti povolit.

Hlavním lákadlem prohlížeče Brave má být zvýšená ochrana soukromí jeho uživatelů. Browser tak mimo jiné blokuje sledovací kódy třetích stran a zabraňuje automatickému spouštění videí. Volitelně však je možné v nastavení tyto možnosti povolit.

Podobné funkce nabízejí také některé další webové prohlížeče, avšak většinou jsou ve výchozím stavu vypnuté a uživatel je musí aktivovat. Podobně blokování reklam bývá omezené pouze na obtěžující reklamní bannery, a pokud chce uživatel filtrovat veškerou reklamu, nezbývá mu jiná možnost než instalace doplňku.

Podobné funkce nabízejí také některé další webové prohlížeče, avšak většinou jsou ve výchozím stavu vypnuté a uživatel je musí aktivovat. Podobně blokování reklam bývá omezené pouze na obtěžující reklamní bannery, a pokud chce uživatel filtrovat veškerou reklamu, nezbývá mu jiná možnost než instalace doplňku.

Další zajímavostí prohlížeče Brave budou Brave Rewards – odměny ve vlastní kryptoměně BAT, které budou moci uživatelé udělit tvůrcům obsahu například jako poděkování za zajímavý článek. Ty pak bude možné vyměnit například za dárkové karty či poukázky do restaurace.

Další zajímavostí prohlížeče Brave budou Brave Rewards – odměny ve vlastní kryptoměně BAT, které budou moci uživatelé udělit tvůrcům obsahu například jako poděkování za zajímavý článek. Ty pak bude možné vyměnit například za dárkové karty či poukázky do restaurace.

Je to ambiciózní, ale ne zcela unikátní plán – o něco podobného se loni pokusily firmy HTC a Opera. Základním předpokladem úspěchu však je nutnost získat do systému dostatek zákazníků a vydavatelů. Nutno říci, že zatím se mikroplatby jako způsob, jak uživit webové projekty, moc neosvědčily.

Je to ambiciózní, ale ne zcela unikátní plán – o něco podobného se loni pokusily firmy HTC a Opera. Základním předpokladem úspěchu však je nutnost získat do systému dostatek zákazníků a vydavatelů. Nutno říci, že zatím se mikroplatby jako způsob, jak uživit webové projekty, moc neosvědčily.

Aplikace je nabízena zdarma jako open-source. Již beta verze zaujala – měsíčně přilákala až osm milionů aktivních uživatelů. Stabilní sestavení je k dispozici pro zařízení s operačními systémy Windows, macOS, Linux, Android a iOS.
Hlavním lákadlem prohlížeče Brave má být zvýšená ochrana soukromí jeho uživatelů. Browser tak mimo jiné blokuje sledovací kódy třetích stran a zabraňuje automatickému spouštění videí. Volitelně však je možné v nastavení tyto možnosti povolit.
Podobné funkce nabízejí také některé další webové prohlížeče, avšak většinou jsou ve výchozím stavu vypnuté a uživatel je musí aktivovat. Podobně blokování reklam bývá omezené pouze na obtěžující reklamní bannery, a pokud chce uživatel filtrovat veškerou reklamu, nezbývá mu jiná možnost než instalace doplňku.
Další zajímavostí prohlížeče Brave budou Brave Rewards – odměny ve vlastní kryptoměně BAT, které budou moci uživatelé udělit tvůrcům obsahu například jako poděkování za zajímavý článek. Ty pak bude možné vyměnit například za dárkové karty či poukázky do restaurace.
6
Fotogalerie

Bezpečný prohlížeč Brave odstraňuje nálepku „beta“, vychází stabilní verze 1.0

Webový prohlížeč Brave vyšel ve stabilní verzi 1.0, poprvé bez pomyslné nálepky „beta“. Kromě zvýšené ochrany soukromí má v plánu platit uživatelům za zobrazování reklamy, nabídnout možnost odměňování tvůrců obsahu a slibuje až třikrát rychlejší načítání stránek.

Aplikace je nabízena zdarma jako open-source. Již beta verze zaujala – měsíčně přilákala až osm milionů aktivních uživatelů. Stabilní sestavení je k dispozici pro zařízení s operačními systémy Windows, macOS, Linux, Android a iOS.

Brave 1.0 je tady

Hlavním lákadlem prohlížeče Brave má být zvýšená ochrana soukromí jeho uživatelů. Browser tak mimo jiné blokuje sledovací kódy třetích stran a zabraňuje automatickému spouštění videí. Volitelně však je možné v nastavení tyto možnosti povolit.

Podobné funkce nabízejí také některé další webové prohlížeče, avšak většinou jsou ve výchozím stavu vypnuté a uživatel je musí aktivovat. Stejně tak blokování reklam bývá omezené pouze na obtěžující reklamní bannery, a pokud chce uživatel filtrovat veškerou reklamu, nezbývá mu jiná možnost než instalace doplňku.

Blokování reklam však má i svou stinnou stránku – jde o vážný zásah proti vydavatelům a tvůrcům, jejichž weby vydělávají pravě na reklamě. V tomto směru chce jít Brave neprošlapanou cestou, kdy hodlá uživatelům platit za to, že se budou dívat na reklamní sdělení. Brave tvrdí, že jeho reklamy budou zacíleny na uživatele, ale žádná osobní informace neopustí prohlížeč.

Odměny tvůrcům obsahu

Další zajímavostí prohlížeče Brave budou Brave Rewards – odměny ve vlastní kryptoměně BAT, které budou moci uživatelé udělit tvůrcům obsahu například jako poděkování za zajímavý článek. Ty pak bude možné vyměnit například za dárkové karty či poukázky do restaurace.

Je to ambiciózní, ale ne zcela unikátní plán – o něco podobného se loni pokusily firmy HTC a Opera. Základním předpokladem úspěchu však je nutnost získat do systému dostatek zákazníků a vydavatelů. Nutno říci, že zatím se mikroplatby jako způsob, jak uživit webové projekty, moc neosvědčily.

Možnosti ochrany soukromí v prohlížeči Brave jdou daleko nad rámec blokování reklam a sledovacích kódů. Nabízí například dva soukromé režimy: soukromé okno a soukromé okno s Torem. Ve druhém případě nejen nedochází k ukládání jakýchkoli osobních dat, ale díky šifrování a distribuované síti nezjistí nic o tom, co uživatel dělá na internetu, ani poskytovatel připojení.

Určitě si přečtěte

Články odjinud