Bezpečnost elektronické transakce

Diskuze čtenářů k článku

Petr Souček  |  20. 04. 2001 18:49  | 

Domnívám se, že onen přezíravý pohled na platební karty není na místě. SET je totiž ve vzdálené budoucnosti, o které nikdo neví, jestli vůbec nastane.
A u Amazonu také nějak nechtějí slyšet o tom, že by zavedli ikonky Expandia banky Karty jsou prostě nejjednodušší - samoobsluhy také nikdo nezruší proto, že se v nich krade.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil Kukura  |  20. 04. 2001 18:49  | 

Mezi transakci za pomoci platební karty a platebního příkazu k úhradě u banky je veliký rozdíl. Obchodník, který příjme kartu, ověří zda je platná a zda je na ní dostatek finančních prostředků. Pak vydá příkaz bance. To však už ale ví, že peníze dostane a může zboží expedovat.
Avšak v případě, že platba je realizovaná podáním platebního příkazů jak se to děje např. u Expandii. Obchodník z banky dostane potvrzení (i to ne podepsané), že příkaz byl přijat na zpracování. To ale ještě neví, zda peníze dostane, protože zákazník nemusí mít dostatek finančních prostředků.

Řešením by u nás bylo, aby obchodník obdržel digitálně podepsané potvrzení od banky, že platba bude realizovaná. Banka pak musí rezervovat patřičný obnos pro převod (samozřejmě, když se realizuje přes clearing).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Flajshans  |  20. 04. 2001 18:49  | 

Pokud je Vam umozneno platit, pres ikonku Expandie na webu obchodnika, tak si budte jist, ze ta platba dorazi k obchodnikovi za cca. nekolik minut, protoze jak platce-zakaznik, tak i prijemce-obchodnik jsou u Expandie.
Takze pokud platim u obchodnika kartou, tak mi penize pouze zablokuje a po par dnech strhne, kdezto s Expandii ma ty penize okamzite.
A jeste neco, Expandia vraci obchodnikovi "navratovy kod", takze obchodnik okamzite vi, zda byla platba provedena ci nikoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  20. 04. 2001 18:49  | 

No a to je právě ten průšvih a velká nevýhoda plateb přes Expandii. Pokud si objednám třeba knížku na Vltavě, a po nějaké době Vltava zjistí, musí mi ty peníze vrátit. To jsou 2x zbytečně utracené peníze za převod. Navíc je nějakou dobu nemám. Zvlášť problematické je to v případě delší dodací lhůty - třeba zrovna na zmíněné Vltavě mají zahraniční knížky dodací lhůtu 7 týdnů, takže 7 týdnů nemám peníze ani zboží. Internetové obchody velmi často zajišťují zboží až po objednávce, a pokud zjistí, že musí objednávku odmítnou, musí v případě platby přes EB peníze vracet.
Ostatně Expandie si toho je vědoma a připravuje nový systém.
A pokud jsem si vyzkoušel, jak to funguje, mít možnost nechat si platit přes EB v eCity, tak některé platby trvaly i několik dní, návratový kód pouze udává, byl-li příkaz akceptován a navíc se dá velmi snadno zfalšovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu