Bezdrátové „mailovátko“ Blackberry do roka v celé Evropě

Diskuze čtenářů k článku

Jiří Hlaváč  |  11. 07. 2001 19:16

Je treba si uvedomit, ze na americkem kontinente tezi z popularity Pageru. Ty  si v CR prilis neskrtli, nebot za o trochu vetsi peniz muzete mit pelefon a SMS. Cili daleko plnohodnotnejsi vec. A stejne tak to bude s timhle. Jiz dneska se prodavaji zarizeni, klasicke handheldy s integrovanym GSM modulem. Cili takovej PDAtelefon. A co je lepsi. Myslim si ze je jasno. Nebo takove smart telefony. Bude jich cim dal vic. Takze jednak budou jklasicke telefony s podporou emailovychj klientu. Na bazi GPRS nebude problem byt v podstate furt on-line. Pokud to bude podporovat operatr (napriklad maly pausal navic), tak nevidim problem. SMS taky chodi furt a clovek nemusi byt pripojen datovym spojenim.
Lepsi varianto pak budou PDA, handheldy a jine klony psionu a Palmu nebo jinych napalmů? Budou mit integrovany GSM modul, nebo komunikovat pres bluetooth. Daloko elegantnejs reseni. A hlavne. Vice funkci. Treba vic emailovych uctu, klasicky html, wap, telefonovani jako bombonek. Nekomu bude jeste vice vyhovovat obycejny notebook, pripojeny k mobilu kabelem, bluetooth, infraportem, .. A opet ma plnohodnotny internet.  A data mohou proudit pomoci pomoci GPRS. A opet se plati za prenesena data a nikoli za dobu pripojeni.

A nakonec. Jakekoli jine reseni podle meho pozaduje mensi naroky a snahu poskytovatelu bezdratovych siti, nez uvadeny Blackbery.

Pokud to porovnavame s klasickym pagerem, tak je to samozdrejme skvela vec. Ovsem pokud by jsme porovnavali s jinymi soucasnymi a planovanymi standarty a moznostmi, tak teda slabej vodvar a navic drahej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Etirena  |  12. 07. 2001 14:13

Dovoluju si upozornit, ze "by jste" i "by jsme" je hrubá, i kdyz bohuzel velicecasta, chyba. (Uz mama tenhle text ulozeny a poslilam ho pokazde, kdyz na ni narazim:)). Jedna se o tzv. hyperkorektni tvar, spravne je samozrejme BYSTE. Stejne tak neni spravny tvar "by jsme" -
pokud prepisujeme nespisovnou cestinu, tak je to spravne
"BYSME", spisovne pak tvar zni "bychom". s pranim krasneho zbytku dne: Etirena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JOsef Šumfrle  |  12. 07. 2001 18:30

To je špatné pravidlo když to obecně lidem dělá potíže. Podobně jako "mě" a "mně". Nelze s tím něco udělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  16. 07. 2001 12:52

Samozdrejme mate pravdu. Jsem si toho vedom, ze se pise bysme, ... a vetsinou si to i uvedomi a opravim.
Na druhou stranu je fakt, kterym se netajim, ze gramatika neni ma silna parketa a predevsim ze na internetu na ni prilis nehledim. Jen dodavam, ze stezejni casti meho prispevku byla obsahova stranka informace a nikoli diktat ci jine gramaticke cviceni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Etirena  |  12. 07. 2001 14:13

Dovoluju si upozornit, ze "by jste" i "by jsme" je hrubá, i kdyz bohuzel velicecasta, chyba. (Uz mama tenhle text ulozeny a poslilam ho pokazde, kdyz na ni narazim:)). Jedna se o tzv. hyperkorektni tvar, spravne je samozrejme BYSTE. Stejne tak neni spravny tvar "by jsme" -
pokud prepisujeme nespisovnou cestinu, tak je to spravne
"BYSME", spisovne pak tvar zni "bychom". s pranim krasneho zbytku dne: Etirena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan  |  12. 07. 2001 16:43

Krava

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Etirena  |  04. 08. 2001 02:35

To, ze se tam ten prispevek objevil 2x je zrejme chyba na zive.cz, ja ¨za to nemuzu. Vubec by stalo za to zavyst nejakou utilitu na mazani duplicit, taky me nekdy docela nervujou, to prece nemuze byt takovy problem?
Josef: ze tam chybi to J ma nejakej duvod v historii, uz nevim jakej, asi doslo k prizpusobeni vyslovnosti. Hlavne je treba si uvedomit, ze byste uz se slovesem byt nema fakticky nic spolecneho, jenom z neho vzniklo (z minuleho casu). Reseni by podle me bylo, povolit dublety sem x jsem, ste x jste, sme x jsme, pak by to snad tolik nesvadelo k chybam to J nelze zrusit uplne protoze "nejsme, "nejste".

Omlouvam se za exkurz trochu mimo, snad se nekdo pouci, tak jako se ja poucuju od vas. Etirena

P.S. Sem muz:)
Jinak je skvele, ze "nova" pravidla se o zjednoduseni snazi, je mozne psat rict, moct, pect atd., dekuju, pisu, pracuju; pracujou, pisou, dekujou, ; komunisti, aktivisti atd.

Jiri: souhlas, mate pravdu, pisu jenom proto, ze nektere chyby mme vadi a tak na ne upozornuju. Daleko horsi je, kdyz se chyba objevi i v oficialnikm clanku na zive, to by se stavat nemelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  11. 07. 2001 14:20

ked to porovnate s japonskym keitai, tak je to iba draha a prekomplikovana hracka pre vyvolenych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  11. 07. 2001 10:41

myslím že se to neujme


  1. V Evropě je více konzervativní k takovýmto vymoženostem

  2. V Evropě je řádově méně obchodních cestujících a homeworkerů - tedy typických uživatelů blackberry

  3. V Evrope existuje jiná (a dle mého názoru levnější a kvalitnější varianta)


  • Vemte nějaký standardní handheld s GSM modulem (třeba černobílý iPaq), cena bude také okolo 500$

  • Pak můžete využívat plnohodnotně váš systém, intranet atd. stačí aby běžel na HTML. Stejně tak poštu (navíc plnohodnotně a s Outlook like vzhledem).

  • I kdybyste takový systém neměli, Někdo vám ho rád napíše a určitě to bude levnější než těch 2999$

  • A navíc je to úplně standardní řešení a budete jej tak moc využívat i bez toho iPaqu z jakéhokoliv html browseru. Bude také zaručena lepší podpora, lepší upgrade atd. Budete moc využívat i další vymoženosti z uvedeného řešení, budete moc snadno importovat x exportovat dokumenty, komunikovat infračerveně s notebookem, telefonovat ...

  • Takže podtrženo sečteno - dávám tomu minimální šanci, ale samozřejmě se mohu mýlit.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    PeterM  |  11. 07. 2001 18:27

    Myslim ze v tomto clanku bolo prilis malo informacii na to aby ste mohli vyrieknut taky jednoznacny nazor. Ja si stale myslim ze to je velmi dobre a vobec nie je pravda ze sa to neda switchnut z jednej adresy na druhu - ak ma uzivatel internet verziu (ak by sme to chceli pre malych podnikatelov) tak to urobi za 5 minut - musi len definovat schranku odkial sa maju posielat spravy do wireless siete.

    My vo firme pouzivame Exchange verziu (existuje aj pre Lotus Domino) a tam su vsetci uzivatelia zaregistrovani. Uzivatel ma na desktope nainstalovany software len na synchronizaciu s mailboxom (asi 15 MB) - ale ked nechce nemusi mat ani to, da sa to rozbehnut priamo len zo servra (myslim synchronizacia) ale user si musi potom mazat spravy manualne.

    Existuje aj tzv internet verzia kde posielaci server bezi na lokalnom pocitaci uzivatela a posiela e-maily do internetu (ono to nie je server v pravom slova zmysle - ono to posiela kryptovane emaily na jeden port do domeny blackberry.net . Odtial sa prenasaju do wireless siete. Myslim ze tu je este jeden faktor ktory to moze cele ovplyvnit, totiz ze pripojenie do internetu je v severnej amerike podstatne lacnejsie a pristupnejsie ako v europe.

    A este ku tym cenam - ta cena 2999 dolarov je cena za cely server ktory bezi nad Exchange alebo Lotus servrom a v tom je server software (1 licencia), uzivatelsky software (20 licencii) a licencia na security kanal pomocou ktoreho sa krytpovane spravy dostavaju cez internet do blackberry.net domeny. Uzivatelska cena je za handheld 300 dolarov a mesacny poplatok je 30 dolarov. Toto co tu pise zive je globalne riesenie pre velke firmy - server plus 20 uzivatelskych licencii. Skutocne peniaze su vsak len kupa handheldu - 300 dolarov. Licenciu a poplatok vam plati firma ktora si to dava do normalne nakladov ako prevazku trebars mobilnych telefonov. Kazda dalsia licencia na server myslim stoji 50 dolarov. Firma sidli vo Waterloo a v Kitchineri v Ontariu. http://www.blackberry.net  Hovoril som s nimi nedavno a pripravuju verziu s farebnym displejom.

    Hovorte si co chcete, je to velmi lacne....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rs  |  11. 07. 2001 08:26

    Pokud chapu dobre, tak emailovy ucet je tam nastaven natvrdo (tj. uzivatel si to nemuze libovolne nastavit) ?

    Idealni pro firmu, priserne pro "normalni" lidi ....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    PeterM  |  11. 07. 2001 00:54

    Pouzivam to uz takmer rok a poviem vam je to jedna vyborna vec. Teraz sme dokonca upgradeovali server na verziu 2.1 a je mozna aj bezdratova synchronizacia kalendara a bezdratovy meeting request. Funguje to v Kanade, USA a dokonca mi islo aj na Havajskych ostrovoch a Bermudach. Uz sa z toho stava celosvetovy wireless standard. 

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jaja  |  11. 07. 2001 05:13

    A funguje ti to ve sprseeeeee ??? Jeste poznamka ... umi to J2ME MIDlety ... to programuju jaaaaaaaa Jaja ) Takze kdo chce gamesku na zakazku tak vam ji udelam i pro Blackberry. Za smesny maly peniz na podporu chudoby )

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor