Barva notebooku nehraje roli, Češi hledí na výkon a cenu

Když se Čech rozhodne koupit notebook, navštíví odborný web, odkud zamíří do kamenné prodejny s počítači. Vybírá uvážlivě, vzhled ale příliš neřeší.
Barva notebooku nehraje roli, Češi hledí na výkon a cenu

Když Čech kupuje nový notebook, prvořadě hledí na výkon procesoru a velikost operační paměti. Neméně podstatná je cena, naopak výdrž baterie není až tak důležitá, i když si myslí opak.

Češi sice tvrdí, že je pro ně výdrž baterie docela podstatný motiv při rozhodování (je to vidět v grafu), když ale dojde k nákupu, jsou ochotni z tohoto parametru ustoupit (tzv. latentní důležitost).

Podobně figuruje značka notebooku. Sice se v uvedených rozhodovacích parametrech neumístila příliš vysoko, ve skutečnosti (při opravdovém rozhodování) je ale ještě níž. Opět to dokazuje fakt, že Češi nejsou příliš věrní zákazníci.

Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Toshiba

Nejdůležitější jsou specializované weby

Pokud se Čech rozhodne před nákupem notebooku něco dozvědět, sahá po odborných webech. Na druhém místě skončily oficiální weby výrobců, ty ale nemají moc v lásce ženy. Pouze 44 % z nich by si vybralo jako zdroj internetové stránky výrobců, naopak 61 % mužů s nimi problém nemá.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Ženy rády dávají na názor prodavačů, specialistů a ještě víc věří rodině a přátelům. Na odvrácené straně barikády stojí masmédium, jako je televize. Češi jsou proti ní dostatečně imunní, takže informace z ní nepovažují za relevantní při koupi notebooku – aspoň to tvrdí.

Některým stačí den

Spousta značek a ještě víc modelů lišící se parametry, cenou, servisem a dalšími detaily. 51 % Čechů potřebuje na výběr konkrétního notebooku přibližně týden. 22 % Čechů stačí několik dní a 9 % se spokojí pouze s jedním dnem. Naopak 20 % potřebuje na rozhodování nejméně tři týdny.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Většina navštíví prodejnu

Více než polovina, konkrétně 55 % Čechů chce před nákupem zařízení raději vidět a zkontrolovat. Zajdou si proto přímo do kamenného obchodu s počítači, nevadí jim ani strávený čas cestou do obchodu.

Výzkum prováděla agentura TNS Pentor na žádost výrobce (nejen) notebooků Toshiba. Tazatelé se ptali 607 majitelů notebooků ve věku 20 až 60 let.

Diskuze (79) Další článek: Dell XPS 14: nový hliníkový ultrabook s Ivy Bridge

Témata článku: Notebooky, Byznys, Počítače, Statistiky, Ankety, Barva, Notebooky toshiba, Odvrácená strana, Prodavač, Specializovaný web, TNS, Cena, Tazatel, Bar, Notebooky na Mall.cz


Určitě si přečtěte

10 skrytých nastavení prohlížeče Google Chrome, která se můžou hodit

10 skrytých nastavení prohlížeče Google Chrome, která se můžou hodit

** Prohlížeč Google Chrome ukrývá mnoho zajímavých možností ** Našli jsme deset nejzajímavějších skrytých nastavení ** Můžete si například výrazně vylepšit práci s kartami

Karel Kilián | 18

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry

Tomáš Holčík | 68

Nový Edge je opravdu Chrome! Prohnali jsme prohlížeče benchmarky i vlastním unikátním testem

Nový Edge je opravdu Chrome! Prohnali jsme prohlížeče benchmarky i vlastním unikátním testem

** Nový Edge je postavený na Chromiu ** Prohnali jsme ho benchmarky a srovnali s ostatními ** Potvrdily nám, že je prakticky stejný jako Chrome a Opera

Jakub Čížek | 65



Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 12 bezdrátových sluchátek

Vyplatí se Apple z bazaru?

Test batohů pro notebooky

Vybíráme nejlepší sportovní hodinky