Barva notebooku nehraje roli, Češi hledí na výkon a cenu

Když se Čech rozhodne koupit notebook, navštíví odborný web, odkud zamíří do kamenné prodejny s počítači. Vybírá uvážlivě, vzhled ale příliš neřeší.
Barva notebooku nehraje roli, Češi hledí na výkon a cenu

Když Čech kupuje nový notebook, prvořadě hledí na výkon procesoru a velikost operační paměti. Neméně podstatná je cena, naopak výdrž baterie není až tak důležitá, i když si myslí opak.

Češi sice tvrdí, že je pro ně výdrž baterie docela podstatný motiv při rozhodování (je to vidět v grafu), když ale dojde k nákupu, jsou ochotni z tohoto parametru ustoupit (tzv. latentní důležitost).

Podobně figuruje značka notebooku. Sice se v uvedených rozhodovacích parametrech neumístila příliš vysoko, ve skutečnosti (při opravdovém rozhodování) je ale ještě níž. Opět to dokazuje fakt, že Češi nejsou příliš věrní zákazníci.

Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Toshiba

Nejdůležitější jsou specializované weby

Pokud se Čech rozhodne před nákupem notebooku něco dozvědět, sahá po odborných webech. Na druhém místě skončily oficiální weby výrobců, ty ale nemají moc v lásce ženy. Pouze 44 % z nich by si vybralo jako zdroj internetové stránky výrobců, naopak 61 % mužů s nimi problém nemá.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Ženy rády dávají na názor prodavačů, specialistů a ještě víc věří rodině a přátelům. Na odvrácené straně barikády stojí masmédium, jako je televize. Češi jsou proti ní dostatečně imunní, takže informace z ní nepovažují za relevantní při koupi notebooku – aspoň to tvrdí.

Některým stačí den

Spousta značek a ještě víc modelů lišící se parametry, cenou, servisem a dalšími detaily. 51 % Čechů potřebuje na výběr konkrétního notebooku přibližně týden. 22 % Čechů stačí několik dní a 9 % se spokojí pouze s jedním dnem. Naopak 20 % potřebuje na rozhodování nejméně tři týdny.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Většina navštíví prodejnu

Více než polovina, konkrétně 55 % Čechů chce před nákupem zařízení raději vidět a zkontrolovat. Zajdou si proto přímo do kamenného obchodu s počítači, nevadí jim ani strávený čas cestou do obchodu.

Výzkum prováděla agentura TNS Pentor na žádost výrobce (nejen) notebooků Toshiba. Tazatelé se ptali 607 majitelů notebooků ve věku 20 až 60 let.

Diskuze (79) Další článek: Dell XPS 14: nový hliníkový ultrabook s Ivy Bridge

Témata článku: Notebooky, Byznys, Počítače, Statistiky, Ankety, Cena, Prodavač, Barva, Bar, Tazatel, Odvrácená strana, TNS, Specializovaný web, Notebooky toshiba, Stolní počítače na Heureka.cz



Přehled programů. Využijte naplno potenciál formátu PDF

Přehled programů. Využijte naplno potenciál formátu PDF

PDF je nejuniverzálnější dokumentový formát, přitom ne každý s ním umí pracovat. Když do něj úředníci skenují křivě vytisknuté dokumenty, popírají jeho smysl. Vybrali jsme šest aplikací, které vás naučí PDF využívat efektivně.

Stanislav Janů
PDFSoftware
Jak psát, posílat a přijímat SMS na počítači

Jak psát, posílat a přijímat SMS na počítači

Psát a přijímat textovky nemusíte jen prostřednictvím telefonu. Pomocí aplikací od Microsoftu nebo Googlu jej propojíte s vaším počítačem, díky čemuž pak můžete SMS zprávy vyťukávat pohodlněji na klávesnici. Zjednoduší vám to i správu zpráv.

Jan Spěšný
SMSTipy
Jak promítnout displej telefonu na počítač s Windows 10

Jak promítnout displej telefonu na počítač s Windows 10

Chcete jednoduše ukázat známým fotky z dovolené a displej vašeho telefonu vám přijde malý? Promítněte si jej na obrazovku počítače, bez nutnosti kopírování nebo připojení přes kabel.

Jan Spěšný
SmartphoneWindows 10Android