Banky přes Internet I – E-banka

Diskuze čtenářů k článku

PP  |  01. 11. 2001 01:08  | 

Vaše E-banka se ve skutečnosti jmenuje eBanka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Malich  |  01. 11. 2001 05:52  | 

Jo jo, chybicka se vloudila......

a?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PP  |  01. 11. 2001 10:32  | 

...a nic. Myslím, že tato chyba vyjadřuje celkovou úroveň článku. Ale nemám Vám to za zlé, na Živě chodím pro jiné informace. O bankách existuje spousta jiných zajímavých stránek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  01. 11. 2001 06:32  | 

GRATULUJI. Zive opet objevilo Ameriku... pardon, vlastne banku ktera u nas v CR operuje uz tak dlouho... Alespon ze ste ji pochvalili, protoze je to fakt dobra banka, mam 2 ucty soubezne, jeden v CSOB, druhy v eBance... Je to krasa kdyz muzu prevadet penize a ony se behem 2 minut objevi na uctu kamarada co ma tez eBanku :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  01. 11. 2001 07:10  | 

E-banka je bankou působícím na našem „internetovém“ trhu nejdéle, a to v řádu několika let. Je členem skupiny České pojišťovny, a pokud si zde založíte účet, budete mít kód banky 2400, stejně jako v Expandii. ... Jaký je rozdíl mezi E-bankou - eBankou - Expandií ?

Čekal bych větší pozornost při sbírání a zveřejňování informací. Tento článek je typickým příkladem, jak lze vyvolat zmatek. Navíc je dost povrchní ( například zde není uvedena možnost využití tzv. mobilního klíče a tím snížení měsíčních nákladů ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  01. 11. 2001 10:37  | 

suhlasim, velmi povrchny clanok. bud sa tomu venujte trochu serioznejsie, alebo vobec. Mimochodom, eBanka je nielen najlepsou bankou s podporou internetoveho ovladania uctu u nas, ale vobec na svete. mam po celom svete par znamych, a ked sa obcas rozpravame na tuto temu, tak iba otvaraju usta. prikladom je jeden v nemecku, ktory pouzival (vtedy este) Expandiu, ked zil v Prahe. momentalne mu je iba smutno... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Rex  |  01. 11. 2001 15:09  | 

Ano, ušetřím 85,- Kč, ale za každou transakci zaplatím "zaslání" SMS. (pokud se pletu, tak mě opravte)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  01. 11. 2001 16:00  | 

Ano, pletete se Žádnou sms odesílat nemusíte a za přijatou neplatíte. M.B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  01. 11. 2001 16:04  | 

Ano, pletete se Žádnou sms odesílat nemusíte a za přijatou neplatíte. M.B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Buzrla  |  01. 11. 2001 08:14  | 

Presne tak. Dnes, kdy ma mobil s podporou SIM Toolkitu temer kazdy, je to pomerne podstatna skutecnost. Nemusite s sebou nosit dva pristroje - oba nahradi mobilni telefon. A jak jiz bylo podotknuto, snizuje to naklady na vedeni uctu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patapuf  |  01. 11. 2001 09:02  | 

Pravě jste zkonzumovali další reklamu .......

Jinak Ebanka je celkem SUPR alespoň oproti "mojebanka", která má stále problémy.

Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  01. 11. 2001 09:25  | 

Jsem klientem Expandia Banky/eBanky (jen na okraj - kod 2400 zůstal stejný, neb došlo jen ke změně jména :) téměř od jejich počátku. Bezpečnější a operativnější banku u nás neznám, co se týká operativnosti, nemá ani v Evropě obdoby . Nevím jak za mořem, ale asi také má navrch, v USA stále platí ti blbečkové po internetu kartami .

A hlavně, ten klid a pohoda, který nastal po přechodu od ČS , to se nedá popsat. Založení účtu během 10 minut, kartu mi vystavili to 2 (slovy dvou) dnů, a to jsem neměl na účtu ještě ani korunu. Prostě paráda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patapuf  |  01. 11. 2001 10:24  | 

Já dostal kartu již při podepsání smlouvy k založení účtu. Fakt SUPR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  01. 11. 2001 20:03  | 

Zatimco chytri cesi plati na internetu jednim zpusobem, po telefonu jinym, fyzicky v krame jeste jinym, ucty se samozrejme taky plati zvlast, to same telefon. Zatimco blbecci v USA plati vsechno jednou kartou. To sou idioti, to je hrozny. Proc to proboha delaj tak jednoduse kdyz to jde udelat krasne slozite :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  01. 11. 2001 22:40  | 

A potom brečí, že jim někdo vybral kartu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lizard  |  02. 11. 2001 16:40  | 

Huh... Tak to jsem asi v jinym USA . Nez jsem sem prijel, tak jsem takovym recem taky veril, jako ze vsude se plati kartou a tak... A skutecnost? V plno obchodech min. platba kartou az od $20, jinak platba pouze cash (ani seky neberou)... Nebo placeni uctu: tady mam u plno sluzeb jedinou moznost: vypsat sek a poslat jej postou - jak moderni! V tom teda zlata e-banka kdy jsem vsechny ucty (elektrina, telefon, mobil, plyn, atp...) platil automaticky bez nejmensiho zasahu. A moje el. banka tady rozhodne nema tolik moznosti a funkci jako e-banka. Snad jedinou funkci, ktera se mi tady libi a u e-banky mi chybela je moznost stahnout si vsechna data do sveho ucetnictvi (Quicken, MS Money).

A k tomu prispevku ohledne vybrani karty, tak to se mi tady teda nestane (na rozdil od teto vysoce pravdepodobne moznosti v Cesku). Za prve karty jsou tady vetsinou kreditni, nikoliv debetni a pri ztrate rucim max. do $50 a ani o cent vic. Navic vetsinou ani tech $50 banka nechce.

Takze prosim trochu objektivity - vsude je neco, nikde to neni bez chyby, i kdyz je to tady jinak super .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 11. 2001 11:17  | 

Jo Expandia je super, mam ji od jejiho zacatku, ale co me FAKT DESNE sere je ten jejich personal. Napr. jdu na jejich pobocku na Vaclavaku vybrat penize a je tam nejaky sasek co sedi na vydeji a je DESNE neprijemnej, mraci se na me a odsekava a porad se pta co ze to chci. Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem si zridil ucet u Union Banky, tam si vzdy prevedu penize co potrebuji vybrat osobne a pak zajdu k nim na pobocku.

Nebo DESNY vorpzu byl s vydavanim karty, uff uff, jen jsem se zeptal nejakyho manika co tam pred tim vydejem sedel, jestli si muzu ted vyzvednout kartu a on mi rekl, ze to neni jeho starost a ze na me nema cas.

Osobne doporucuji eBance, aby si vychovala svuj personal, ptz to DOST poskozuji jeji jinak super image ziskanou kvalitnimi internetovymi a mobilnimi sluzbami, ale kdyz pak nekdo prijde na pobocku, tak ma chut prejit k jine bance. Az se napr. mojebanka vyrovna eBance, tak o tom budu hodne uvazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T.  |  01. 11. 2001 11:41  | 

Proc si nevybiras penize radeji z bankomatu?

Asi chodis na jinou pobocku na nejakem jinem Vaclavaku nez ja - nemam za ty asi ctyri roky zadnou podobnou zkusenost jako ty.
Myslim si, ze personal eBanky je velmi schopny a slusny a neslibuje co nemuze splnit. Kdyz jsem zadal o uver, rekli si co potrebuji a stacilo jim to. (Ne jako v nekterych jinych nejmenovanych bankach) Navic se mi prislusna bankerka skutecne venovala a udelala vse pro to aby to probehlo co nejlepe a nejrychleji.
I s (sice ne nejlepsi, ale uchazejici) kavou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 11. 2001 13:13  | 

Hmm, bankerky jsou v pohode, ale problem je s lidmi v karetnim oddeleni, s lidmi nahore na pokladne. Musim rici, ze se svoji bankerkou jsem spokojen, ale zbytek mi to VELMI casto znechucuje a zvazuji zmenu banku prave kvuli vyse zminenym duvodum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 11. 2001 13:14  | 

A jeste ad vyber z bankomu...

Kolego, uz vidim, jak si z bankomatu vybiram treba 800kKc  - to byl asi for ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozka  |  02. 11. 2001 12:51  | 

Tak jich obehnete vic, ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Geby  |  02. 11. 2001 13:37  | 

To jsi asi patrne mafian, nebo chces platit mastne uplatky primo do kapsicek... slusnym lidem se velke penize posilaji prevodem na ucet. ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  02. 11. 2001 17:46  | 

No zel mafian nejsem, ale nase provozni naklady jsou HODNE vysoke - radove za mesic se pohybuji kolem 1mil. a uz vidim, jak rikam sekretarce, at zaplati postacce kreditkou nebo at dava zalohy lidem treba ve stravenkach ;) Je videt, ze moc o podnikani nevite ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  01. 11. 2001 11:45  | 

Vyhoda tohoto typu banky je v tom, ze se s personalem na pobocce nemusime prakticky vubec setkat. Zalozeni uctu, jednou za rok vymena platebni karty, a co vic?

Nenapada me zadny duvod, proc bych mel penize vybirat na prepazce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  01. 11. 2001 12:43  | 

Ja osobní kontakt využívám při vkládání peněz (pokud je potřebuju vložit v hotovosti) a při příkazech, kde si nejsem jistý, jak něco vyplnit. Mám zkušenosti s pobočkou v Olomouci a Brně. Olomouc byla naprosto super, nepřipadal jsem si, že někoho otravuju, Brno bylo takové normální - ale tam jsem jenom vkládal peníze, nic jsem po nich nechtěl.
Jinak jsem nedávno poslal dotaz mailem na svého osobního bankéře (člověk, který mi zakládal účet) a on mi odpověděl během 2 hodin telefonicky na můj mobil, podal mi informace co zrovna měl k dispozici a zbytek mi dovysvětlil druhý den opět telefonem na můj mobil. Takže přístup lidí z eBanky mi přijde naprosto skvělý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  01. 11. 2001 20:08  | 

A proc nevkladas penize pres bankomat? BTW je to pravda to co pisou v tomhle clanku ze si ta banka uctuje za prevod penez na ucet? To je sila :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  11. 12. 2001 14:40  | 

Jo je to pravda... Za jakoukoli prichozi platbu zaplatis 2 Kc... Pokud penize prijdou z uctu v eBance, tak je to zadara...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xaver  |  08. 01. 2002 13:59  | 

Jo, účtujou si 2 Kč, to ČSOB je jiný kafe - tam si účtujou 6,-, takže slepice ze socky mně pošlou 104,- Kč na dítě a 6,- z toho hned sežere banka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 11. 2001 13:12  | 

Duvod je VELMI proste. Predstavte si, ze mate podnikatelsky ucet a potom ze prevadite hooodne penez z jedne banky do druhe (napr. proto, ze u EB mam NESMIRNE nevyhodne kurzy pro vymenu napr. dolaru nebo marek). Jakmile si je prevedu, tak je muzu vybrat a pak prenest do EB a tam s nimi disponovat (napr. z domova pak muzu zamestnancum poslat mzdy). Timhle jedinym krokem, muzu usetrik i pres 15kKc, coz je docela dost na to, ze napr. prevadim penize z jedne banky na vaclavaku do druhe. A pri tomhle jsem zazil HODNE vopruzu ze strany EB, tedy jejich perzonalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  01. 11. 2001 12:58  | 

Jo, eBanka a personal. A co byste cekali, kdyz vetsina lidi na pobocce jsou studenti, kteri tam delaji na pul uvazku za mizerne prachy? Par kamosu tam delalo a jak rychle se tam tocili lidi, to jeste nevideli. Taky oni tam dlouho nevydrzeli.

A pak chce nejakou uroven. Ti lidi jen cekaji, az bude padla a pujdou domu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 11. 2001 13:17  | 

No PRESNE to je muj dojem!!! Prijde mi, ze ti lidi na pobockach jsou znechuceny tou praci. Podle me to je jeden ze zasadnich problemu eBanky, ktery pokud se nezlepsi, tak SKUTECNE pro me jako pro podnikatele bude tahle banka neprijatelna a zel eBanka zustane jen technologicky dobrou bankou, ale jen pro lidi, co maji par korun na ucte a co si je vyberou tak pres bankomat. To ale znamena, ze se eBanka nikdy z te ztraty nedostane a pak ji proste zavrou a bude to dobre. Kvalitni personal je nutnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Siegl  |  01. 11. 2001 15:06  | 

Nevím jak vy, ale já mám s personálem na Andělu jenom ty nejlepší zkušenosti. Zakládal jsem si 2 účty. Osobní a podnikatelský, s tím, že osobní byl v tarifu student. Nikde jinde jsem neviděl takovou ochotu, s jakým mi personál tam poradi,l jak co si vzít aby to bylo nejlevnější (protože mám osobní klíč, tak tam neplatí výhody jako u studentskýho účtu s mobilním klíčem). Dokonce mi nabídli i něco k pití. To se mi v G.E. nestalo a ikdyž tam pracoval otec. A dneska kdykoli tam příjdu tak i pokladní je ochotná se mnou vyplnit dokumenty, když nevim.

Co se týče ochoty má u mě personal v eBance na Andělu jedničku z hvězdičkou.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  01. 11. 2001 23:06  | 

V Praze se tomu nedivím, tam není nic solidního. Takže očekávat slušný  personál (kdekoliv v Praze) je poněkud naivní. Brno, Ostrava, Olomouc - v pohodě , v Praze jsem byl jednou a stačilo. To město by bylo vhodné zrušit. Včetně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Agi  |  13. 12. 2001 08:36  | 

Ja mam s personalem  jiný zkušenosti, vždycky a to myslím opravdu vždycky na mě byli velice příemní a vždy mi poradili .

Spíš si myslím, že někteří ostatní klienti by se za své jednánní klidně mohli stydět.

V které jiné bance vám podají ruku, posadí Vás ke společnému stolu a pak se Vám do vyčerpání věnují.

Asi by ses měl nad sebou zamyslet spíš ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  01. 11. 2001 13:18  | 

A mobilni autentizace pres SIM Toolkit neexistuje ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Cech  |  02. 11. 2001 12:39  | 

Jiste ze ano. Zvoli se pristup "Prez Mobilni Ek" a pak jenom cist. Banka posle pristupove cislo a prihlasite se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonín Slejška  |  01. 11. 2001 14:38  | 

Je možné se na účet eBanky dostat jiným prohlížečem, než IE (zatím jsem na žádný takový nenarazil, ale rád bych měl větší možnost volby)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  01. 11. 2001 16:36  | 

Jasně. Pod Linuxem s NN 4.7 úplně bez problémů.
S Mozillou 9.4 to jde taky, ale nesmíš jít na www.ebanka.cz, ale na :

https://klient1.ebanka.cz/ebts/version_02/CZ/banka3.html

- tohle Tě hodí na přihlášení mobilem.

K eBance jsem přešel do KB před půl rokem. Zatím úplně bez problémů, náklady poloviční, připojení odkudkoliv (M-BEST byl děs).

S personálem EB velmi dobré zkušenosti (Pardubice a Liberec). Měl jsem od KB utéct už dávno, moje chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Cech  |  02. 11. 2001 12:41  | 

presneji funguje klient1 az 4.ebanka.cz pro pristup pomoci OEk nebo
klient1 az 4.ebanka.cz/simtoolkit pro MEk - ale to nechodi s 0.9.5 mozillou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  01. 11. 2001 15:35  | 

Tema clanku je zajimave a pro mne zrovna aktualni -premislim o zalozeni uctu s internet bankingem. Ale clanek je povrchni a nic nerikajici. Chce to bud kompletni informace nebo nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d.vh  |  01. 11. 2001 21:39  | 

Je mi líto následující řádky nebudou political corectly...

E.banka po dvou letech mnohamilionových prodělků se musela spojit se Čs Spořitelnou nejhorším mastodontem českého finančního trhu. Tedy přesně s tím co jsme nechtěli s něčím absolutně pomalým a nevyhovujícím. A to nemluvě o neustálém zvyšování (!!!) poplatků. (a za hovno) . Měl jsem účet u e.banky 2 roky a výše uvedené je přesně to proč na ně seru. To jsem mohl rovnou zůstat u Raiffaisenbank. D.vh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zlababa  |  02. 11. 2001 08:00  | 

Než budeš něco hodnotit sežeň si více informací, eBanka nemá ČS vůbec nic společnýho,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Berka  |  03. 11. 2001 16:49  | 

Taky jsem uz takovy potkal, co si pletou v pripade eBanky Sporitelnu s Pojistovnou... Zatimco fuze se sporitelnou by byla katastrofa, CP je spise vitalni....

 

Hodne zdaru eBance,

Aleq

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patapuf  |  02. 11. 2001 11:07  | 

Koukám že si nekdo plete pojištovnu se spořitelnou.........

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  02. 11. 2001 12:08  | 

Zkus sklenici studene vody a trochu cersrveho vzduchu. Probere Te to.

Zdrazovani? Zlata eB, skoda, ze jsi nebyl u KB jako ja, to bys poznal co je to zuctovana polozka za 8 Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Jindříšek  |  02. 11. 2001 14:13  | 

Teda příteli, to jste článek pěkně odfláknul... Já jsem například majitelem účtu ovladatelného přes Internet u Ebanky a u ČS. Kvalita služeb je diametrálně odlišná. Ebanka umí daleko víc, ale zase je desetkrát dražší.
O tom pište! Srovnávací testy a ne bláboly typu jako je Ebanka skvělá....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  05. 11. 2001 13:49  | 

Chtel jsem si zalozit ucet  na vaclavaku.
S usmevem na rtu a nejakyma penezma v kapse jsem se priritil na pobocku kde mi slecna sdelila ze me objedna na
ctvrtek bylo pondeli s diky jsem odkracel do jine banky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  11. 12. 2001 14:46  | 

Jasne, hruza. Ale ve ctvrtek tam prijdes, hodis par podpisu na papir a odejdes s kartou. A kdybys nebyl blbej, tak si vyplnis formular na netu a nemusis se vubec o nic starat. Druhej den ti nekdo z eBanky zavola, domluvis si schuzku a je to... Doufam, ze v te jine bance budes mit kartu za tri dny vcetne PINu...

Kdo nechce, tomu neni pomoci

Jarda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  09. 11. 2001 00:50  | 

U eBanky mám tři účty a s personálem jsem až na občasné excesy spokojen. Chtěl jsem si teď založit čtvrtý účet a nevěřil jsem vlastním uším, když jsem slyšel, že za každý účet platím dalších 85 Kč za pronájem jednoho jediného elektronického klíče.

Takže když bych měl v eBance 10 účtů, platím měsíčně ja tu jednu "kalkulačku" 850 Kč, zatímco při vlastnictví jednoho účtu 85 Kč. Chápete tu logiku?

Když jsem zakládal druhý účet, říkali mi, že vzhledem k tomu, že klíč už jednou mám, podruhé už platit nemusím. 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
l.j  |  13. 12. 2001 08:53  | 

Víš jak ušetříš? Pořiď si simku, stačí třeba jen Go nebo Twist a nebudeš k žádnému účtu platit nic.

Budeš mí t mobilní el. klíč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yann  |  09. 11. 2001 07:52  | 

Pratele tak takhle ne!! Kdyby si autor precetl alspon reklamni materialy tak by musel napsat vic. Good By Zive! Never ever!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky