Banky a Internet – jak jste spokojeni?

Společnost AISA uspořádala internetový průzkum týkající se bankovních služeb a elektronické komerce.
Společnost AISA uspořádala internetový průzkum týkající se bankovních služeb a elektronické komerce. Stejně jako v obecné populaci České republiky hraje dominantní roli mezi využívanými bankami Česká spořitelna. Silné zastoupení mezi internetovými uživateli má kromě Komerční banky a IPB banky též Expandia banka, kterou využívá přibližně 15 % respondentů. Jako hlavní banku ji uvedlo 10 % dotázaných. Jinak ovšem vypadá pořadí bank podle spokojenosti respondentů se službami. Zde Česká spořitelna klesla na poslední místo a Expandia Banka dominovala prvním místem.

Hlavní banka Spokojenost
Česká spořitelna Expandia banka
Komerční banka ČSOB
IPB banka Union banka
Expandia banka IPB banka
ČSOB Poštovní spořitelna
Poštovní spořitelna Agrobanka - GE Capital Bank
Agrobanka - GE Capital Bank Komerční banka
Jiná Česká spořitelna

Ve využívání bankovních produktů vedou běžné a žirové účty, termínované vklady předhonily platební karty, stavební spoření a pojištění úrazové a domácností.

Co se týče podílu těch, kteří využívají internetového bankovnictví, je celkových 15,8 procent zajímavým s 15% podílem Expandia banky jako takové. Ačkoli z průzkumu nevyplývá, že by Expandia banku přes Internet využívali všichni její klienti, dá se to vzhledem k jejímu zaměření předpokládat. Pak by na všechny ostatní banky spadalo necelé jedno procento. Přesto téměř polovina (45 %) těch, co jej dosud nevyužívají, uvedlo, že by letos chtělo začít používat bankovní služby přes Internet.

Druhá část průzkumu se týkala frekvence nákupů na Internetu. Nic si nikdy prostřednictvím Internetu neobjednalo téměř padesát procent respondentů, zbytek nejčastěji nakupoval zhruba jednou za půl roku. O stavu možností plateb platební kartou na Internetu hovoří další výsledek - 18 procent těch, kteří kdy nakoupili na Internetu, této možnosti kdy využilo.

Živě komentuje: výsledky jasně hovoří o tom, že většina respondentů je zakleknutá ve startovních blocích a hladově čeká na spuštění internetových bankovních služeb. Drtivá většina si v poslední době procházela nabídky ústavů na Internetu a jejich spokojenost s jejich současnou bankou není obecně nejlepší, spokojení jsou v podstatě klienti jen těch bank, které mají méně klientů.

Elektronické obchody také vidí, že stále neoslovily svou nabídkou téměř polovinu uživatelů Internetu, zda je velký prostor pro další propagaci obchodování. Aktivních pravidelně nakupujících prostřednictvím Internetu také není mnoho. I zde by měly platit určité bonusy za pravidelné nakupování, věrnostní slevy a podobně.

Váš názor Další článek: KPMG a Infinity dále spolu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,