Skvělý způsob jak ho vydráždit k tomu, aby přišel s nějakou alternativou, která bude výhodná pro autory, ne parazity kolem, z modelu, který už se přežil.Připoměl bych, jak ho kdysi dráždil Rogozin.
Ach ta naivita..
To už existuje. Jmenuje se to Spotify, a jistě to nenaplňuje potřeby všeho a všech, ale je to celkem univerzální platforma, která zajistí, že dostanete zaplaceno podle toho, jak moc vás lidi poslouchají. Pokud chcete, nemusíme to přijmout.A to je ten rozdíl oproti OSA, Spotify vás nenutí jim platit násilím. Když se Spotify nechcete mít nic společného, nemusíte. Narozdíl od OSA.
Jak říkal Trump, to je 7000 mil daleko, to mě nezajímá.
Trump je k*kot. Byl, je a vždycky bude ....
Rozprodat a pak přepsat na bílého koně, nějaký fero se určitě najde.Nějaký pískálek je mi u zadele.
Z těch hnusných obrázků od umělé inteligence se mi už začíná zvedat žaludek. 3-[
Nakopat autorske svazy mezi pulky. Neuveritelni paraziti.
Umělci musí chápat, že tvoří pro blaho pracujícího lidu, a ne se domáhat peněz.
Ty pracujes zdarma soudruhu? Rad te prijmu
$150k USD za každou jednu skladbu, a to jen u jednoho subjektu, tedy Twitteru? Další desetinásobek pak budou chtít of Facebooku, další od Googlu?To mi zadarmo úplně nepřipadá. Krom těhle korporátů ještě pořád existují i lidi, co nejen platí, ale taky si ty skladby poslechnou, původně byl ten byznys právě o tom. Tak ti jim taky platí. Ale časy se mění.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 6. 2023 17:41
komplikovanejsie. autorske zvazy chcu peniaze za zverejnene diela.bol som pred par dnami na koncerte DM a normalne som si za to zaplatil.
Mám v okolí kapely, které nejsou OSA, ale poplatky ze svých koncertů OSA platit musí. Nechápu, že si tuhle komunistickou zhůvěřilost držíme dodnes.
No, ty toho nechapes zjevne mnohem vic.
Nechápu toho spoustu, to je naprostá pravda. A každý den si uvědomuji, že je toho víc a víc.Třeba lidi, co chodí do diskuze jen plivat. Nechápu. Ale v tomhle byste mi mohl pomoci a vzdělat mě. Proč to děláte? K čemu si myslíte, že to je? Je to o egu? Uvidíme tu egojakulaci?
Bzučíku problém je v tom že velmi často lžeš a kydáš naprosté nesmysly jako třeba právě v tomto vlákně. No tak se nediv.
Máte zajímavou logiku.A jinak moc díky. Nečekal jsem to, a vy jste byl jediný v diskuzích, kdo kromě mě věděl, co se bude dít. Nechápu, jak jste na to přišel, ale bylo to super. Myslel jsem si, že to byl celé můj dlouodobý plán, ale vy jste to tušil také. A budu pokračovat. Pokud tohle je to, co zažil Alien, pak všechna čest.Měl byste to taky zkusit.
Tak když hrají cizí tvorbu, dost pochopitelně za to skrz OSA platí jejímu autorovi.
A když nehrají cizí hudbu? Tak se nic nemění, protože platíte za veřejnou produkci. Pokud jste členem OSA, tak část těch peněz (OSA má své režie) dostanete zpátky.Zkuste zahrát nějakou mou hudbu, jestli mi za ni OSA zaplatí. Docela pochybuju. Ale rád se nechám přesvědčit o opaku.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 6. 2023 15:08
Za veřejnou produkci nemusíte platit, pokud máte smlouvu o užití díla přímo s jeho autory, což u kapely, která hraje vlastní skladby, zjevně platí. Pokud za to tedy platí, tak pravděpodobně zbytečně.
Prosím o odkaz.Byl jsem v situaci, kdy jsem OSA musel zaplatit 15 000 Kč bez toho, aby se nějaká cizí hudba produkovala. Ale už je to přes deset let. Kde to tam najdu? Koukám třeba sem:https://www.osa.cz/storage/Download_Download...
Za veřejnou produkci vlastní nebo licencované tvorby neplatíš NIC ale nahlásit a poslat playlist musíš.Jsi hlupáku zastupován OSA? Pokud ano a někdo tě bude hrát a nahlásí tě v playlistu tak peníze dostaneš.
Edit: Dopytle, já si neuvědomil, že je to Zogoth.S tím proroctvím jste na mě udělal dojem, ale diskutovat s vámi nemá smysl.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 6. 2023 16:04
bud lzes a nebo jsi pod vlivem.kapela, ktera hraje vlastni tvorbu, ose nic neplati. NIC. rozumis?
Nechápete? Se rozhlédněte v jakém socialistickém skanzenu tu lidi přežívají. V tomhle demokratickém socialismu je jediná jistota že vás zdaní do bezvědomí a zestátní kdejakou službu. Takže mne nějaká trafika kamarádíčků politiků v podobě OSY nepřekvapuje.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 6. 2023 07:55
To je samozřejmě čistá lež a bzučící stupidita, za písničky nezastupovaných autorů pořadatel nebo uživatel neplatí OSA nic. Povinnost koncert nahlásit a poslat playlist však platí vždy
Edit: Další Zogoth, moje chyba.Klidně se můžu mýlit. Ale vedou mě k tomu 3 věci:1. Když jsem takovou akci pořádal já, je to více než 10 let, tak jsem se v pravidlech OSA zamotal, a zavolal jim. Stálo mě to patnáct litrů, a to tam žádná hudba zaštítěná jimi nebyla. Cca 12 let stará informace.2. Mám v okolí kapelu, která hraje jen vlastní hudbu. Jejich hudbu nehraje nikdo. Zaregistrovali se v OSA, aby část peněz, které platí za vlastní koncerty, dostaly zpět. Pokud byste měl pravdu, byla by to blbost. Je to cca 5 let stará informace. 3. Mám v okolí kapely, které si stěžovaly na to, že musí platit OSA, i když hrají jen vlastní hudbu. Největší z nich je ten případ č. 2, který se členem stal.Samozřejmě se můžu plést. Ale mám dost vodítek k tomu, abych si něco takového myslel, a myslím, že to nebude zdaleka tak jednoduché, jak tvrdíte.Jak můžete vidět, použil jsem místo urážek argumenty. Je to zajímavé zpestření diskuze, doporučuji zkusit.
Názor byl 4× upraven, naposled 16. 6. 2023 16:15
15 litrů za živou hudbu by se rovnalo zisku na vstupném v obci do 80000 obyvatel po odečtení DPH tak 350000. Sorry ale ty nemáš ani základní představu jak to funguje. I za reprodukovanou hudbu kde platí jiný výpočet sazby by se muselo jednat o akci o několika tisíci lidech ve velkoměstě.Za vlastní tvorbu nebo licencovanou hudbu k veřejné produkci při zachování oznamovací povinnosti neplatíte nic. Odpovědnost za autorský obsah je možno přenést smluvně z pořadatelů na kapelu.Vzorec rozdělování peněz autorským svazem je neveřejný ale takový František Janeček mi říkal že z reprodukce jeho písně rádiem s celorepublikovým dosahem má tak 4 koruny. A to je v osa velké zvíře. Takže asi tak. Vítej v realitě
Zogothe, vyjimecne s tebou souhlasim protoze mas pravdu. Na mem seznamu bezvyznamnych nicku ze zive ti udeluji male bezvyznamne plus.
akurat ze autorske zvazy to robia pre vlastne obohatenie, nie kvoli autorom diel.
jak by se ti libilo, kdybys za svou praci nedostal zaplaceno?
Názorná ukázka argumentačního klamu, falešné dilema. Děkujeme, posíláme bludišťáka.
nejde o zadny argumentacni klam.ale chapu, ze maly cesky zlodejicek to nepochopi.
Jde o učebnicový příklad použití argumentačního klamu. A jedete dál! Další takový! Slaměný panák! Pěkná práce. Co bude příště?Je spousta platebních modelů. Jako libertarián jsem je studoval a něco o tom vím. To, že ukážu na váš argumentační faul, neznamená, že jsem zloděj. Znamená to, že jste použil argumentační faul. A pokračujete v tom útokem na oponenta.Opravdu jste na tom tak špatně? Nepotřebujete pomoc? Využívat argumentační klamy v takovémhle měřítku hned v počátku diskuze působí, jako byste byl zoufalý a chyběla vám sebejistota.
Názor byl 3× upraven, naposled 16. 6. 2023 15:18
Zato ty jsi učebnicový příklad lidské stupidity. To je vážně dost šílený co z tebe neustále leze aniž by jsi znal fakta.
Nemůžu na to nic říct. Jste jediný člověk na světě, který znal mou budoucnost (nebo to alespoň tvrdil). Po tom, co jsem to prožil, vám k tomu můžu říct jedině: WHOW. Bylo to neuvěřitelný, a za týden si to dávám znovu. Vy jediný víte, nebo alespoň tvrdíte, že víte, co to je. A to já respektuji. Potlesk!
Chce to přepastovat procesor a project registry ccleanerem
jestli jsi to studoval stejne, jako to, kdy a za co platis osa , tak panbuh s nama (i s tebou )
Ale oni dostávají za jednu práci několikrát zaplaceno ...
jo, a jak a kde?
cez autorske zvazy.preto by malo byt uplne logicke, ze cokolvek ty vo svojom zivote vytvoris a niekto iny uzije, mal by ti za kazde uzitie/vypocutie/videnie zaplatit.pls domahaj sa tvojich prav.
Ne, člověk má právo určit si, za jakých podmínek mohou ostatní plodů jeho práce využívat.Jestli to dá zadarmo nebo za dvacet kliků, to je čistě na něm. Jestli to bude forma zápůjčky média nebo vám dá práva na celé dílo, to je taky na něm. Jestli využije nějaké zaštiťující organizace (jako autorského svazu) by mělo být na něm; ale není!A dávat něco zadarmo je nemorální a velmi nebezpečné, ale to je zase jiná věc.OSA v České republice má ale monopol zajištěný státem. To je něco úplně jiného. Existenci OSA není zajištěná její potřebou na trhu ale státem a jeho násilím. Jak to mají autorské svazy jinde, to nevím. Ale proč je ta částka na první pohled absurdně vysoká, to jsem popsal.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 6. 2023 15:06
mne skor ide o to, ze tu vznikol nejaky pokruteny system, ze iba par vybrannych veci ako napr audiomedialne diela alebo sw maju nadstandardnu specialnu ochranu mimo vsetku ostatnu ludsku tvorivu cinnost. je to neudrzatelne, moralne aj intelektualne nepoctive.prakticky nie je rozdiel ci niekto vypusti na internet nahravku alebo napr tesar vymysli riesenie na stavbe.ak niekto nieco zverejni, je to verejne.
Rozdíl to je, a to zcela zásadní. Duševnímu vlastnictví se věnuje spoustu disciplín, do toho se nemá smysl pouštět.Myslím si, že takový násilím držený monopol není správný. A klidně si ho nechme, ale říkejme mu podle pravdy, ne "ochranný svaz autorský", ale třeba "plaťte, nebo vás policajt zbije" nebo "nám platí všichni, my platíme jen někomu", případně "jediný autorský svaz svého druhu, kterému Česko dovolí existovat" či "každý den, kdy se nám daří naši absurdní existenci udržet, je dobrý den".
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 6. 2023 15:46
copy transform combine
Opět další lež, OSA nemá žádný monopol zajištěný státem autorských svazů je několik kupřikladu druhý největí Integram.
"OSA nemá žádný monopol zajištěný státem"Tak to počkat, kdo teda zajišťuje, že se musí posílat playlist právě OSA? Že by to byl stát? A že by k zajištění používal svůj monopol na násilí? Není tohle ukázkový příklad monopolu?Jasně, jsou různé autoské svazy, ale žádný nemůže mít postavení OSA, a na to dohlíží stát. To je ten monopol, víte?Nebo si snad můžu udělat vlastní svaz, a když mi někdo nepošle playlist, stačí zavolát na PČR a oni ho zbijou? Kde a jak?
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 6. 2023 16:25
To opět jen ukazuje naprostou neznalost. Můžeš to řešit se svazy osa ooa integram oáza dilia podle druhu akce a mají na to dokonce společný sazebník. Nechceš třeba místo blití hovadin třeba chvíli studovat?
Kdyz jdes do muzea, platis jenom jednou nebo pokazde kdyz tam jdes? Kdyz ti naprsi na dvur, platis stocne jenom jednou nebo kazdy mesic? Prekvapive spousta veci v zivote funguje tak ze plati nekolikrat za “stejnou praci”.
to bol dost napicu priklad. v muzeu dostavas konkretnu sluzbu kazdy jeden raz a praca je vykonana v roznych casoch opakovane.vodne/stocne je este horsie ako regulovane sietove odvetvie, ktore ma permanentne naklady na staff a udrzbu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.