Dobrý den,
přiznávám, že jsem pasáž o meta tags zjednodušil, protože jde o poměrně složitou problematiku. Zkusím upřesnit:
Myslím, že docela přesně vím, co meta tags jsou (též je užívám). Samozřejmě, že pokud provozuji stránku, která se věnuje problematice bezpečnosti windows a mám v keywords "security" "microsoft" "windows" atp. tak o zásah do OZ nejde ( i když možná někdo by se sbažil dovodit opak).
Měl jsem na mysli takové zneužití metatgů, kdy se někdo snaží zmást vyhledávač respektive uživatele, a proto používá cizí OZ k propagaci vlastních výrobků / služeb, které na webu nabízí. Tedy, v případě, kdy skutečně jde o metatagy použité ve známkoprávním smyslu, t.j. k označení výrobků a služeb, nikoliv jako pouhý index.
Příklad (z praxe): Provozovatel pornograficlé stránky dá do svých metatags výrazy "playboy" "playmate" atp. aby nalákal na své stránky i ty uživatele, kteří hledají např. oficiální stránky časopisu Playboy.
Obdobně známý případ z Dánska, kde výrobce kávových filtrů dal do svých metatags označení XYZ používané konkurencí pro její výrobky. Tedy uživatel, který se snažil najít informace o výrobku XYZ, byl často zaveden na web konkurence, kde - když už tam byl- si zakoupil jiný kávový filtr.
Je pravda, že matatgs v poslední době kapku ustupují na významu, protože vyhledávače většinou využívají poměrně sofistikovanéímetody a nenechají se tak jednoduše "oblbnout".
Ke vztahu meta tags a ochranných známek (či jiného označení) bylo napsáno několik článků (pokud se nepletu, tak snad jenom v zahraničí), jsou známé soudní spory (opět zahraniční). Koleha Karel Čermák spolu s kolegyní Pelikánovou se některými z nich zabývá i ve své publikaci:Právní aspekty doménových jmen ČERMÁK, Karel - PELIKÁNOVÁ, Radka, Linde, 2000.
S pozdravem,
Jiří Čermák