"Slovensko dočasne pozastavilo dotácie na elektroauta a nabíjacie stanice" - skvelá správa, za ktorú vďačíme Kovidu. Ešte zrušiť to slovko "dočasne" (čo verím, že skôr alebo neskôr príde) a bude fajn. Potom sa ukáže, ako veľmi je elektroauto budúcnosť...
A neboli tie dotácie vyčerpane za prvú 1h?Alebo ponukali potom nejake ďalšie?
Bolo pripravované druhé kolo. Naštastie, nebude. A ja naozaj verim a dúfam, že nebude nikdy...
Aj ja. Je to hlúposť. A to si chcem Teslu kúpiť keď sa svet zase trocha začne krútiť okolo niečoho iného ako korony.
Nekupujte to, pokud vám to někdo nebude platit, naletíte. A dřív, než si myslíte. Uvidíte... 😉
máš skúsenosti s Teslou, konkrétne Modelom Y?
On je jenom místní žvanil a Tesla hater, nic víc. Jeho se fakt neptejte co si máte koupit za auto.
Tesla sa s každým ďalším autom zlepšuje. Model Y je značne lepší od M3:https://youtu.be/Usa95EaU6u0... A keď človek nekúpi hneď prvý modelový rok tak to bude ešte lepšie. Ako u všetkých značiek.
Třeba se opravdu zlepšují. Např. tohle video https://youtu.be/_hPerpzN4JE... ohledně kvality modelu Y je z 25.3.2020 není moc lichotivé, zejména když po 4. minutě jdou po jednotlivých detailech. Snad to novější video z 1.4.2020 nebylo natočeno jen jako Apríl? 😉
Na rovinu, najděte mi 5 obdobných videí běžných modelů běžných značek.A budete se divit, pokud vůbec nějaké najdete.
...a v amerike bijú černochov...
Ty vole... Pozrel som si to video a ak by som takéto "auto" dostal za moje prachy, tak... To je neuveriteľné, ako Tesla nemá zvládnutú výrobu. Hnus, velebnosti. Idem to video poslať pár ľudom. Myslím, že si nájde svoje publikum...
A člověk by řekl, že tohle je jeden ze základů, aby se vůbec dalo mluvit o nějakém samořízení a oni to slavnostně představili až teď 🙂 No věřím, že standardní semafor s jednoznačným signálem zelená, oranžová, červená na jednoduché křizovatce, nebude takový problém rozeznat. Ovšem vzhledem k tomu, jakou mají někteří stavitelé křižovatek a umisťovatelé semaforů fantazii, jsem si jistý, že spoustu křižovatek nebude auto schopno projet v autonomním řízení. Osobně jsem dokonce zcela přesvědčen, že plný autonomní režim nikdy nebude schválený, tedy alespoň ne v běžném provozu spolu s živými řidiči. Tam bude vždycky tak obrovské množství různých proměnných faktorů, že počítač nemůže spolehlivě reagovat na vše. Aby tohle bylo možné provozovat bezpečně, musely by se do toho zapojit pomocné systémy nebo různá opatření mimo auto, které mu budou pomáhat projíždět nejednoznačnými úseky. Takže minimálně sjednotit vodorovné i svislé značení, standardizovat semafory a plně ideálně, aby byly i nějaké elektronické navigační pomůcky v silnicích a ostatních autech a vše spolu komunikovalo. Rozhodování za všech podmínek čistě na základě vizuálního vjemu (byť vylepšeným o lidar nebo mikrovlny) nebude počítač nikdy zvládat na úrovni živého řidiče, na to je kapacita "strojového učení" proti lidskému mozku pořád zoufale malá.
To asi ty slibovane autonomni taxiky vydelavajici majitelum obrovske penize, kterymi Musk okecaval zdrazeni Tesel, asi letos nebudou, co?😀B-]Presne jak jsem tady v te dobe psal.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 3. 2020 11:53
To máš tak. Někdo letos nestihne plně autonomní elektromobil. Jinej zase letos nestihne ani svůj první funkční elektromobil. A těch bude hromada.
A nekteri naopak stihli stat 14 hodin v mrazu na dalnici u humpolce 😀
A někteří letos přijdou o práci ....
"Někdo letos nestihne plně autonomní elektromobil."Ani letos, ani příští rok, ani za dva roky. Jestli někdy vůbec. 😀
Pokud to někdo skutečně někdy stihne, tak to bude zase jenom Tesla, pak dlouho dlouho nic a pak snad možná, když na to Tesla, stejně jako minule, zase kompletně uvolní své patenty a výsledky vývoje .... i někdo další.Zatím se totiž nenašel nikdo, kdo by uměl vyrábět elektromobily jako Musk.
Já taky... 😀
a co teprv zeleznicni prejezd... 2 blikajici cervene... 😀 to se O.S. tesly asi uplne hryzne...
Ne že bych vývoj tesly nějak sledoval...ale tyjo jsem myslel že to umí už dááávno...
Interně to software Tesly umí už pár let. Viz třeba https://www.youtube.com/watch... nebo https://www.youtube.com/watch... .Ale teď to bude vydáno jako funkce pro veřejnost, což je velký krok. Tesla už asi systém považuje za dostatečně spolehlivý.
Názor byl 2× upraven, naposled 31. 3. 2020 13:02
Takže k zastavení Tesly už teď bude stačit červená baterka? 😃
dnes sa staci kazdemu novemu autu iba postavit do cesty
Tak takovou důvěru k systémům nouzového brždění pořád ještě nemám. 😀https://www.youtube.com/watch...
to vyzeraju byt pekne stare testy. a kazdy ten system ma urcite parametre v ktorych funguje, napr minimalne niektore maju minimalnu rychlost, pod ktorou su vypnute
Bude stačit zapnout zadní mlhovku:p
A může se Tesla zaručit, že všechny semafory rozezná?Nebo je tam nějaká chybovost? Třeba při západu, dešti, ... .
Předpokládám, že pokud si nebude jistá nad nějaký práh, tak bude vyžadovat akci řidiče, jinak zastaví.
A to je právě ta obrovská zrádnost podobných systémů. Dokud bude vyžadovat, aby to řidič neustále hlídal a mohl případně zasáhnout, tak to je víc nebezpečné, než živý řidič. A paradoxně čím méně bude vyžadovat zásahů řidiče, tím bude růst pravděpodobnost, že řidič nestihne zasáhnout včas, protože už to nebude v podstatě vůbec očekávat. Včera jsem měl možnost řídit si Superba se všemi možnými a nemožnými asistenty, zejména systém udržení v jízdním pruhu a adaptivní tempomat a to skutečně po dálníci jede v podstatě samo. Ovšem spousta nestandardních situací ty systémy pořádně rozhodí a člověk ukolébaný téměř autonomní jízdou pak má co dělat, aby stihnul včas reagovat. Taky mi majitel auta říkal, že to pro jistotu kromě tempomatu nepoužívá, že je to o hubu. Samozřejmě Tesla je o dost dál, ale ne dost daleko, aby se tomu dalo věřit a naopak je už příliš blízko tomu, že 99% procent času nemusí být potřeba sáhnout na řízení, ale v tom 1% to už ten řidič nebude zvládat, protože když sám neřídí, není šance udržet koncentraci. Já to od Tesly beru jako pěkný marketing a technologické cvičení. Nic co by se reálně mohlo dostat do provozu.
Můžete si, prosím, ještě jednou přečíst, co jsem napsal? Ve všech variantách situace by Tesla neudělala nic, co by ohrozilo účastníky provozu.Myslíte si, že by někdo pustil na cestu systém, který by ignoroval nebo přijatelně neřešil zjevná rizika? Zase si diskutující Živě myslí, že tomu rozumí líp než odborníci, co se tomu věnují značnou část svého života? :-/
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 3. 2020 14:47
Diskutujici na Zive si nemysli, ze tomu rozumi lip nez odbornici, nicmene si mysli, ze odbornici tomu nerozumi zdaleka tolik, kolik si mysli :)
Venujte se rizeni jesterky a odvazeni odpadu. Pokud by jste dokazal porovnat a dat vedle sebe vozy jednotlivych znacek pro srovnani funkci a nechal je jet po stejne trase tak lze vytvorit bez emoci ukazku jaka je skutecnost.
Opravdu nechapu, co jste tim chtel rict. Nedava mi to smysl.Nebudu se venovat rizeni jesterky ani odvazeni odpadu. Nechci porovnavat jednotlive znacky aut.Venuji se vyvoji software, profesionalne a v mezinarodnim tymu. Vim, jak vyvoj probiha a videl jsem hodne chyb. Chyb, ktere prosly pres code-review a dostaly se do produkcniho kodu. Nektere byly na prvni pohled straslive, nektere byly velice dobre maskovane. A to ve mne budi velice silne podezreni, ze chyby budou i v kodu autonomniho rizeni. Ja bych na to svuj zivot (nebo svobodu) nevsadil, zejmena protoze tuto funkci nepotrebuji a povazuji ji za zbytecnou. Ridit auto umim a opily nejezdim. Ale desi me, ze lide budou pouzivat asistenty, ktere obsahuji chyby nebo nebudou jeste 100% funkcni.
Ľudia chybuju tiež a vo velkom. Čiže na SW nič desivé nič nie je. SW sa dá ale postupne odladit. Bude záležať čisto od štatistiky, co bude spôsobovať menej nehôd.
Jiste, souhlasim, ze to bude zalezet na statistice, ale take na legislativnim nastaveni (kdo bude mit odpovednost).Nicmene na SW je toho desiveho hodne (a kdo tvrdi, ze ne, neni SW developer) a hlavne se kazda chyba (a za chyby povazuji jakoukoliv odchylku od specifikace) se nasobi poctem uzivatelu a zavaznosti svych dopadu.
Lenže to musíš brat aj z druhej strany.Každé vylepšenie sa násobí počtom užívateľov.Teraz keď niekto ma nehodu tak sa nikto z toho v podstate nepouci. Maximálne tam daju nejaku značku.Pri autonomnom riadení sa ta chyba/situácia/miesto nehody dá analyzovať a vylepšiť správanie SW.
Ve skutečnosti to bude fungovat v první fázi tak, že Tesla zastaví vždy, i když bude na semaforu zelená. Jakmile začne přibržďovat, řidič ji dá pedálem pokyn, že jede dál na zelenou. Tedy natrénujou si neuronovku a v další fázi to začne zastavovat jen na červenou. Ono jsou tam nejspíš případy, kdy řidič by ještě projel, ale Tesla by mu to už zadupla apod, takže to bude nejspíš hlavní důvod toho prozatimního zastavování vždy.
Další věc je, že k tomu zastavování budou dost používat i mapové podklady, takže to není jen o rozpoznávání, které již ale mají velmi dobré (vizualizace to již potvrzuje). Ty mapové podklady budou pravděpodobně kvůli místům, kde přesně má vůz zastavit. V Americe mají například semafory za křižovatkou, v Evropě před, takže jsou tam značné rozdíly.
To jako Tesla doposud spoléhala na spícího řidiče nebo křižovatky projížděla na červenou?Tohle mi přijde jako jedna ze základních věcí, co by to mělo umět, pokud si to chce hrát na autonomní auto. Vím, že je to oficiálně jen asistent, který by měl řidič permanentně hlídat (což je podle mě pěkná blbost, těžko někdo udrží pozornost, když nemusí dlouhou dobu nic dělat), ale prezentuje se to trošku jinak.
Tesla doposud vyžadovala akci řidiče, pokud chtěl, aby na křižovatce pokračovala. 😉
A ten impulz pro reakci řidiče spočíval v čem, když Tesla nerozeznala červenou na semaforu?
Vypnul se Autopilot a následná kolize v křižovatce byla svedena na to, že řidič se nevěnoval řízení B-]
NTSB na to má u některých nehod poněkud jiný názor, např.: https://otechnice.cz/komise-ntsb-kritizuje-aut... ... https://arstechnica.com/cars/2020/02/i-was-just-s... ... (automatický překlad: https://translate.google.com/translate... )
Autopilot je určen primárně pro dálnice. Tesla jej zatím nedoporučuje používat jinde (ale nijak tomu nebrání). Pokud to tedy řidič použije na silnicích, kde jsou křižovatky, musí si sám hlídat, aby auto někde neprojelo na červenou.
Tak to je tedy novinka 🙂 Asi čtu ten Muskův feed na twitteru špatně.Dnes již měly jezdit autonomní taxíky a autopilot měl být základní výbava. No asi čteme každý jiné tweety.Jinak, se díváte na ty lži kolem výroby nových Tesel? V Q419 byly dodávky 104,891vozůVe Q120 byly dodávky (pokud se tomu číslu dá věřit ) 88400Má to být nárůst o 40% ... meziročně možná, ale jinak je to pokles od předchozího kvartálu celkem velký, nemyslíte? 🙂
Neměli touhle dobou mít majitelé Tesel doma autonomní taxíky?To doteď Tesla nepoznala signalizaci na semaforu? Chybí jí ještě nějaká důležitá funkce pro bezpečnou autonomní jízdu podle předpisů?
Pristi rok maji v planu implementovat automaticky rozjezd na zelenou.
Predpokladám, že si v živote vždy dodržal všetky termíny.Ale tym rečiam o autonómnom taxíku v dohľadnej dobe nemohol veriť snáď ani sám Musk.
Musk je notorický neplnič termínů. U nás v ČR se tomu říká slibotechna. Jako na druhou stranu, slibem nezarmoutíš, ovce rozhodně ne 🙂
Která auta co znáš umí samy zastavit na červenou? BMW? Audi? Škodovka?To jsi takovej mamlas, že stále nechápeš jak daleko je Tesla před ostatními v těchto ohledech?
A kolik aut znáš, která slibují autonomní fungování bez řidiče a na červenou zastavit neumí?!
A o čem asi mluvím ty chytrej? Všichni ostatní nemají ani nádech toho, co už na Tesla funkční a v provozu.
No, v provozu možná, ale funkční ne:p
Jenže oni nemají ani to.
Jako třeba rozeznávání značek co Tesla představila nedávno jako super žhavou novinku, Opel Insignia používá už od roku 2008 a od roku 2011 je to ve všem luxusnějším co vyrábí VAG a od roku 2022 to bude muset být v každém novém autě v EU.Takže náskok Tesly je imaginární pro ty co nerozumí technologické situaci v automotive.
Takze tej technologickej situácii nerozumieš.
A to sis právě vymyslel....
Jo to je pouze Vaše přání aby to byl můj výmysl. Pouze drsná realita zaostalosti celé Teslyhttps://en.wikipedia.org/wiki/Traffic-sign_recogni... ...
Proč posíláš odkaz na technologii, kterou od roku 2006 vyvíjel Siemens a některé automobilky jej postupně zabudovaly do volitelných funkcí informačních asistentů vozu? Za úžasných 15 let tam došlo k zázračnému posunu a díky tomu si dnes mohou dovolit a nebo budou muset zobrazovat značku na displeji budíků všichni? 😂😂😂 Pošli odkaz jak to Tesla sama neumí a zavedla to do sveho infotainmentu až nedávno. A klidně i kdo jí to prodal, protože obvykle za to automobilky platí licenční poplatky. Tím se pochlub žvanile 😂
Jinými slovy Tesla dýchavičně dohání to co ostatní automobilky mají na palubách už 15 let 😀Neumí takové věci jako třeba kožené potahy. Základ všech luxusních značek, teda až na Teslu 😀
Nevie alebo nechce? To je dosť veľký rozdiel.
Pre neinformovanych minuskarov. Tesla ponúkala kedysi normálne kožené poťahy a potom prešla na umelinu.
Určite kvôli tomu, že to nik nechcel a nie preto, že je to lacnejšie... B-]
Alebo kvôli marketingu. Nie zdá všetko musí byt o ušetrenenom eure.
Ako by povedal pri tejto vete hokejista: Tak určitéééé... 😀
https://autoroad.cz/zajimavosti/87523-novou-t... ...
Viem o tom. Preto hovorím marketing.
A to podle tvého IQ znamená, že to NE-U-MÍ? No nejsi ty osel jako dům?
Jako co dohání?Ty sis prostě vymyslel, že systémy Tesly se naučily rozpoznávat značky "teprve nedávno" a udělal jsi z toho fakt. Přitom je to holý výmysl 🙂A jen na doplnění, všechny ty stávající systémy na rozpoznávání značek, které už většina automobilek za příplatek instaluje do infotainmentů, umí pořád jen jednu jedinou věc:ROZPOZNAT JEDINOU ZNAČKU - ZNAČKU OMEZUJÍCÍ RYCHLOST A ZOBRAZIT JEJÍ EKVIVALENT NA DISPLEJI BUDÍKU.A TO JE ŠECHNO 🙂Nikdo s tím neumí (neodvažuje se) udělat jakoukoliv interakci směrem k řidiči, nebo dokonce k autu.Oproti tomu sytém Tesly umí rozpoznávat skutečné dopravní značení a to včetně například kuželů, dopravních zábran a pod., a hlavně na to umí reagovat.P.S: jak jsi přišel na to, že Tesla "neumí" kožený interiér?Co všechno jsi připravený si ještě vymyslet?
Já chápu, že o automotive očividně nic nevíte, ale opravdu to neslouží pouze k tomu, aby to ukazovalo značku u budíku 😀Víte auta mojí roky ACC (Adaptivní Tempomat), tudíž čtením značek je možné ACC nastavit aby jel maximální povolenou rychlostí. Poté zapnete Lane Keeping Assist a co to? Já mám v autě z roku 2015 Autopilota, který je schopný dodržovat maximální povolenou rychlost, 5 let předtím než to uměla Tesla 😀A už vůbec bych se neoháněl tím, že je to příplatková výbava, protože Autopilot a FSD jsou také za příplatek.Zkuste si v Tesle nakonfigurovat kožený interiér. A pozor, ono to nejde, ovšem můžete si vybrat umělou koženku…. To snad raději běžné sedačky 😀
Na FSD od Tesly momentálne nikto nemá. To je jednoducho fakt. Autopilot bez FSD ma samozrejme už v podstate každý okrem extrémneho lowcostu typu Dacia atd.
Naopak, kdo tvrdí, že je Tesla léta pozadu za ostatními, ten neví o automotive lautr nic. TO sis hodně zjedndušil a převrátil fakta 🙂A to seš ty 🙂Co si tak myslet o týpkovi, který mi píše v roce 2020, že některá “auta mají adaptivní tempomat” .... nebo že “má auto, které umí dodržovat nastavenou rychlost” .... a nebo senzační info, že má od roku 2015 “auto s Autopilotem” 🙂..... ty zřejmě věříš, že jsme my všichni ostatní včera vylezli z jeskyně 🙂
ta auta, čili "Která auta co znáš umí sama zastavit..."
To by mě zajímalo, jak si poradí se semaforama na průtahu Klatovama s tamní fantastickou zelenou odbočovací šipkou rovně. S tou si neporadí ani lecjakej živej řidič...
Malo to byt už minuly rok. Ale radšej neskoro ako vôbec.Samozrejme križovatky so semaforom sú to jednoduchšie.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.