Nad provozem automobilu dozorovala v tomto směru zkušená řidička. V době nehody se však nedívala na cestu a spoléhala na systémy automobilu.

Nad provozem automobilu dozorovala v tomto směru zkušená řidička. V době nehody se však nedívala na cestu a spoléhala na systémy automobilu.

Takto vypadá záběr z kamery vozidla, kdy ještě chodkyni nevidíme. Dynamický rozsah kamery je ale nižší než u oka a technologie pro noční vidění už musí mít přehled.

Takto vypadá záběr z kamery vozidla, kdy ještě chodkyni nevidíme. Dynamický rozsah kamery je ale nižší než u oka a technologie pro noční vidění už musí mít přehled.

Zde si už můžete všimnout světlé obuvy...

Zde si už můžete všimnout světlé obuvy...

...a tady už se žena i s bicyklem objevila ve světle reflektorů automobilu

...a tady už se žena i s bicyklem objevila ve světle reflektorů automobilu

V tomto okamžiku už nehodě nešlo zabránit.

V tomto okamžiku už nehodě nešlo zabránit.

Překvapivá reakce pak přichází už příliš pozdě.

Překvapivá reakce pak přichází už příliš pozdě.

Skončilo to bohužel tragicky.

Skončilo to bohužel tragicky.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Takto vypadá záběr z kamery vozidla, kdy ještě chodkyni nevidíme. Dynamický rozsah kamery je ale nižší než u oka a technologie pro noční vidění už musí mít přehled.
Zde si už můžete všimnout světlé obuvy...
...a tady už se žena i s bicyklem objevila ve světle reflektorů automobilu
V tomto okamžiku už nehodě nešlo zabránit.
15
Fotogalerie

Autonomní vozy Uberu se vracejí na silnice, Američané však mohou zůstat v klidu

Čtyři měsíce od tragické nehody na americké silnice opět vyjedou autonomní vozy Uberu. Osamocené ženy táhnoucí mimo přechod svá kola však mohou zůstat klidné, tentokrát bude řídit člověk z masa a kostí.

Jak se totiž přiznal šéf pokročilých technologií v Uberu Eric Meyhofer, autopilota vystřídají vyškolení profesionální piloti a účelem celé mise bude sběr telemetrických dat o jízdě a mapování pro vlastní účely.

Na návrat plně-autonomní technologie je ještě brzy. Nejen že stále neskončilo vyšetřováním, ale takový krok by se dost možná nezamlouval ani americké veřejnosti.

Situace alespoň z pohledu marketingu umně využil Alphabet, jehož Waymo se před pár dny pochlubilo, že v autonomním režimu najezdilo už více než třináct milionů kilometrů. Právě toto číslo bez nadsázky odděluje zrna od plev a plně autonomní vozy od těch, které jsou sice vybavené hromadou radarů a dalších senzorů, ale reálně si poradí jen s jednoduchou jízdou v pruhu a vykolejí je jakákoliv nestandardní překážka v provozu.

K revoluci v individuální automobilové dopravě však máme ještě pořádný kus cesty, Waymo totiž pnou autonomii zvládne jen na relativně malém území okolo Mountain View (okolo 130 km2). Skutečně autonomní vůz nejvyšší páté úrovně si bude muset stejně jako člověk poradit s libovolnou vozovkou od Aljašky po Peking; od českého tankodromu plného záplat po moderní a perfektně značenou dálnici. Něco takového je však zatím v nedohlednu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud