Čtyři měsíce od tragické nehody na americké silnice opět vyjedou autonomní vozy Uberu. Osamocené ženy táhnoucí mimo přechod svá kola však mohou zůstat klidné, tentokrát bude řídit člověk z masa a kostí.
Jak se totiž přiznal šéf pokročilých technologií v Uberu Eric Meyhofer, autopilota vystřídají vyškolení profesionální piloti a účelem celé mise bude sběr telemetrických dat o jízdě a mapování pro vlastní účely.
Na návrat plně-autonomní technologie je ještě brzy. Nejen že stále neskončilo vyšetřováním, ale takový krok by se dost možná nezamlouval ani americké veřejnosti.
Situace alespoň z pohledu marketingu umně využil Alphabet, jehož Waymo se před pár dny pochlubilo, že v autonomním režimu najezdilo už více než třináct milionů kilometrů. Právě toto číslo bez nadsázky odděluje zrna od plev a plně autonomní vozy od těch, které jsou sice vybavené hromadou radarů a dalších senzorů, ale reálně si poradí jen s jednoduchou jízdou v pruhu a vykolejí je jakákoliv nestandardní překážka v provozu.
K revoluci v individuální automobilové dopravě však máme ještě pořádný kus cesty, Waymo totiž pnou autonomii zvládne jen na relativně malém území okolo Mountain View (okolo 130 km2). Skutečně autonomní vůz nejvyšší páté úrovně si bude muset stejně jako člověk poradit s libovolnou vozovkou od Aljašky po Peking; od českého tankodromu plného záplat po moderní a perfektně značenou dálnici. Něco takového je však zatím v nedohlednu.