Technologie | Automobily

Autonomní vozidla si nemohou zajet na automatickou myčku. Budou vyžadovat „lidské“ ruční mytí

S příchodem autonomních vozidel, které odstraňují nutnost použití lidského řidiče, přichází poměrně vtipná situace, která souvisí s mytím těchto vozů. Výrobci automobilů se totiž shodují v tom, že není možné tato auta umýt v běžných automatických myčkách, které jsou běžně dostupné u benzínových stanic.

Hlavní důvod je jasný – čistota senzorů a ochrana skel, které by se při klasickém mytí v myčce mohly nestandardně znečistit (například uschlé kapky šamponu, nečekané odlesky mastnoty a podobně) a také se mohou relativně rychle poškrábat. Automatické myčky rovněž mohou způsobit změnu umístění senzoru a i když půjde o milimetry, může to ve výsledku znamenat větší nepřesnosti ve finální autonomním řízení s nutností opětovné kalibrace.

Dle informací CNN se tak výrobci autonomních vozů a systémů (například Toyota, Aptiv, Drive.AI, May Mobility, Waymo, Uber) shodli v tom, že je nutné provádět mytí těchto vozů ručně. Především jednotlivé senzory je nutné omýt pečlivě alkoholem, čistou vodou a jemným hadrem nebo podobnými prostředky, které se používají třeba pro čistění oken. Zástupci Waymo (Google, Alphabet) navíc upozornili, že mytí senzorů je nutné poměrně často.

Mělo by ale jít pouze o chvilkový „problém“, protože například General Motors už s novými vozy počítá, že budou mít integrovaný systém čištění všech těchto senzorů. Takže ani přechod lidských řidičů do oblasti ručního mytí autonomních vozidel není moc perspektivní.

Jak vypadá jízda auta od Wayma v běžném provozu?

Diskuze (7) Další článek: Ideální čas pro studium (nejen) cizích jazyků? Těsně před spaním

Témata článku: Technologie, Google, Automobily, Alphabet, Waymo, Toyota, Benzín, General Motors, Vtipná situace, Velká nepřesnost, NEM, Nový vůz, Myčka, Integrovaný systém, Vůz, Běžný aut, Lidský řidič, Wayma, CNN, Senzor, Vozidlo, Aptiv, Hlavní důvod, Čistá voda, Běžný provoz


Určitě si přečtěte

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 23

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 34

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

** Letecká doprava patří k nejbezpečnějším způsobům cestování ** Čerstvá aféra s Boeingy Max důvěru v bezpečnost létání narušila ** Připomeňme si největší nedávné letecké nehody. Každá ale přispěje k bezpečnosti dalších letů

Karel Kilián | 32

Jak poslat Teslu do protisměru? Stačí samolepky, které řidič nevidí

Jak poslat Teslu do protisměru? Stačí samolepky, které řidič nevidí

** Teslu v režimu autopilota je možné zmást a poslat do protisměru ** Odborníkům k tomu stačily tři samolepky na vozovce ** Je důvod se znepokojovat? Ne, pokud řidič dává pozor

Karel Kilián | 98



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 levných notebooků

Jak na digitalizaci fotek

Otestovali jsme chytré osobní váhy

Ohebné displeje: budoucnost či slepá cesta?