Autonomní vůz | Uber

Autonomní Volvo Uberu mělo šanci zabrzdit. Jenže nemohlo, nouzové systémy byly vypnuté

Autonomní Volvo XC90 SUV společnosti Uber, které v březnu v americké Arizoně přejelo a usmrtilo ženu, nepoznalo, že se před ním nachází člověk a neaktivovalo brzdy. K takovým závěrům došlo vyšetřování amerického úřadu pro bezpečnost dopravy (NTSB), který je píše v předběžné zprávě.

Vozidlo podle NTSB zpozorovalo chodce šest sekund před nárazem: „autonomní systém klasifikoval člověka nejdříve jako neznámý objekt, pak jako vozidlo a pak jako kolo.“ Že bude přece jen třeba zabrzdit, vozidlo rozhodlo 1,3 sekundy před nárazem. Bezpečnostní brzdicí systém, kterým jsou tato Volva vybavena, ale během jízdy nebyl aktivní, aby nedělal zmatky při řízení vozidla počítačem. Neupozornil ani řidičku, která jízdu kontrolovala a ještě se potom snažila něco udělat; už ale bylo pozdě.

Jaký podíl na nehodě měla 49letá žena, jež zemřela, úřady neuvádějí. Píšou ale, že měla v krvi podle testů známky marihuany a metamfetaminu a byla oblečená do tmavého oblečení. Jinak když se vše shrne, vozidlo fungovalo normálně a žádné chyby a diagnostická selhání neprojevovalo, uvádí NSTB.

Uber se ke zjištěním úřadu přímo nevyjádřil. Své testy ale po smrtelné nehodě v Arizoně zastavil a jmenoval bývalého šéfa NTSB Christophera Harta jako svého poradce pro bezpečnost jízdy. „Jak vyšetřování postupuje, kontrolujeme bezpečnostní nastavení našich autonomních programu,“ uvedla společnost jen. Dodala také, že připravuje změny, které oznámí během několika následujících týdnů.

Celá zpráva a finální výsledky vyšetřování budou dostupné v roce 2019. Ať bude ale závěr jakýkoli, minimálně pro teď nehoda zasadila ránu budoucnosti autonomních vozidel – průzkum společnosti AAA z tohoto týdne ukázal, že tři čtvrtiny lidí (74 %) by do takového dopravního prostředku nesedly.

Diskuze (43) Další článek: Happy Day: jen dnes předplatné Computeru se 40% slevou!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,