Celé je to len reklama pre investorov. Dajte nám peniaze a ak to bude fungovať vaša investícia sa niekoľkonásobne vráti. Určite žiaden zákon neporušili len proste vymenili dozor. Podstata bola ukázať že v budúcnosti bez vodiča to výrazne skráti čas. Všetky dôležité informácie si nechali pre seba a zverejnili len výsledok. Lenže každý kto sa trochu viac zaujíma o AI a autonómne riadenie vie že je to len pekná reklama. Prechod na piaty stupeň autonómie je dvakrát náročnejší ako prvé štyri stupne dokopy! Aj spoľahlivosť na úrovni 99.999999 je stále žalostne málo a musí to byť takmer 100%. Ak sa stane akákoľvek situácia ktorú ten kamión nezvládne čo urobí? Nemôže zastaviť uprostred diaľnice alebo počkať než operátor na diaľku situáciu vyrieši. Ak ten kamión spôsobí čo i len jednu nehodu kto prevezme zodpovednosť? Najdlhšie potrvá úprava predpisov obzvlášť tuv EÚ. Ak by autonómne riadenie bolo také ľahké Tesla má už dávno robotaxi a taxikári nemajú čo žrať 😀.
Vše vyřeší pojišťovna.
Chci vidět výrobce kamionu, který převezme plnou zodpovědnost za provoz takového zařízení na veřejné komunikaci. Autonomní systémy již dnes fungují skvěle, ale za pěkného počasí, ale to nepanuje vždy - co sníh, mlha, bouřka a ovlivnění el. systémů, apod. Ještě vývojáře čeká dlouhá cesta než budou ochotni přijmout bod 1 - plně převezmou zodpovědnost za provoz. Všechny dnes provozované systémy vyžadují fyzickou pozornost operátora/řidiče, který je schopen ihned převzít řízení.Jinak co se týká porovnání vlak x kamion, tak je to jen o nákladech na km. Pokud bude km nakladaku stat 10x, 50x nebo 100x více než vlakem, tak se vyvinou systémy, jak využít k dopravě vlak a náklaďak pojede jen poslední míli.
Ja by som budúcnosť nákladnej dopravy videl inak: popri diaľniciach by sa mohli vybudovať trate, ktoré by boli určené výhradne pre kontajnery. Pri novo stavaných diaľniciach by mohli byť umiestnené v stredovom pásme diaľníc. Kontajnery by sa nepohybovali klasicky vo vagónoch po koľajniciach, ale nejakou inou metódou. Napr. na vzduchovom polštáři, alebo systéme kolečiek, ktoré sa používajú pri preprave zboží vo veľkoskladoch s jedného miesta na druhé. Mohlo by to byť skombinované so systémom, že by trate boli uzavreté a kvôli odporu vzduchu by tam bol čiastočne vyčerpaný vzduch. Rýchlosť by tak mohla byť oveľa vyššia ako pri štandardnej preprave kamiónmi - napr. 200, 250 či dokonca 300 km/h. Násobne zvýšená rýchlosť by súčasne znamenala aj násobné zvýšenie prepravnej kapacity.Pri diaľkovej preprave ty potom stačilo odviezť kontajner k najbližšiemu terminálu, z ktorého by bol odoslaný. Automaticky by mohol byť prepravený aj na vzdialenosť niekoľko tisíc kilometrov. Jeho cesta by sa skončila na termináli, ktorý by bol najbližšie k miestu doručenia. Z terminálu na miesto doručenia by ho potom odviezli prepravné firmy na kamióne.Bola by to v podstate len kópia, resp. modifikovaná verzia systému, ktorý používajú špedičné firmy, keď triedia balíky. Zozbierané balíky za daný deň sa vyložia z dodávkových áut na dopravný pás a balíky potom cestujú systémom cestičiek a automaticky sa - podľa štítkov na balíkoch - roztriedia podľa oblastí, kam majú byť doručené.
A proč se furt držíte dálnice, rovnou vybudovat potrubní poštu, Na povrchu už dnes nic nového velkého nevybudujete.Za jak dlouho by se vrátily náklady, kdo by to zaplatil? Jen, co skončí kovid, jdeme do zelena, další zásahy do maminky Gaie jsou mocmoc ošklivé.
tak to je ale pekna hovadina, zase si to nekdo cele prekroutil. proste novinari
Záleží jak dlouho předem dá řídící systém před krizovým dějem vědět operátorovi, že má převzít řízení. Pokud jako systém Tesly 1 sekundu, tak je to prostě blbost, to se nedá zvládnout ani 1 hodina, kdy nemáš co dělat a přitom máš dávat pozor. Pokud 5 minut, tak samozřejmě je těch 14 hodin nudy reálných. Ale nelze požadovat a vůbec předpokládat, že lidi vydrží 14 hodin pozorně sledovat co děje.
Jakože AI v autě bude vědět, že za čvrt hodiny pojede ožralý řidič nebo tak něco?
Když v USA elektrifikovali železnice, odbory měly problém s tím, že by topiči přišli o práci. Tak si vymohli, že topiči budou jezdit dál, i když tam už nemají nic na práci. Takže nepřekvapí, pokud stávající řidiči budou dál jezdit kamionama, co se řídí samy a nemají už ani volant, ani pedály...
Nemyslel jste spíše zavádění dieselektrických lokomotiv? Elektrifikovaná železnice je ve Státech velice vzácná...
Inu... je to možné. Upřímně řečeno si nepamatuju, odkud to přesně mám. Myslel jsem, že to je z "Ekonomie v jedné lekci", ale tam je pouze toto:"Mohli bychom pokračovat při uvádění podobných příkladů vytváření pracovních míst v řadě dalších oborů. Železniční odbory trvají na zaměstnávání topičů na typech lokomotiv, které je vůbec nepotřebují, v divadlech odbory trvají na využívání kulisáků i v divadelních hrách, kde kulisy vůbec nejsou používány."Když si najdu originální zdroj, plácnu sem kde to bylo, případně celý citát.
Tak jestli prosadi ze ridic muze ridit ten kamion na dalku. Tedy ze v pripade nouze ho jenom zastavi a nic vic. Pak je mozne ze bude velin kde bude sedet par ridicu, kazdy bude dohlizet na 5-6 kamionu kterym v pripade nouze da jenom stop. Co dal se pak rozhodne.
A nebo to řízení přenechat hráčům. Truck Simulator se skutečnými kamiony 😀
Jasně, v desetikilometrové stau nebo při traffic jam v centru odstavím kamion a někdě v dálce budu dumat, co dál. Případně vyšlu tam mhd řidiče, aby to dojel.
"Autonomní kamion porazil živého řidiče."... a přežil řidič? 😉
A nepovažuje nás autor za hlupákov ? Trasu 1529km za 14,06 hodiny ? priemernou rýchlosťou 109,7 km / hod. ? A to nehovorím , že to môže byť aj 100 míl/hod. , lebo píše o trase 1500 míl. Pochybujem , že by ten kamion išiel priemernou rýchlosťou 106 km/h . Iba ak v noci zo soboty na neďeľu po dialnici.
by si sa divil ako v USA kamiony v noci zhavia vyfuky na dialniciach
Žhaviť môžu , to nie je problém. Ale rýchlosťou 106km/h v jednom kuse 1500 km ? Pri tom pochybujem , že má až tak veľkú nádrž na naftu.
tak mohl jet taky 120...ou maaaaj gaaad
V USA nie sú limity na kamióny tak štandardizované ako u nás. Florida napr. má rovnaké pravidlá pre osobné autá aj kamióny. Texas umožňuje jazdiť 80mph (±130km/h). Diaľkové kamióny v USA mávaju dve nádrže po 150 galónoch (tj. 2 * ±550 litrov). S naloženým autom potom dáš (priemerne) cez 2000km bez tankovania. V reáli, ale je na spodku bordel, takže tak 10-20% paliva tam nechávaš.
Vsichni to tu porad kritizujete, ale je to pokrok, jiste jeste to neni dokonale, ale je to zacatek a ja osobne se uz hodne tesim, az se zbavim kamionaku, kteri posledni dobou zacinaji byt na dalnicich velice nebezpecni.
ale o tom to vubec neni 😳, ctete to lidi vubec?😁
Takže řidič dodržující přestávky byl poražen systémem, na který někdo celou cestu musí dávat pozor a osoba, která to dělá vůbec nedodržuje pracovní dobu tedy je otzáka času, kdy bude chrápat v nevhodný okamžik. Opravdu chceme, aby se po silnicích proháněly 40 tunové věci, jejichž dozor má 48 hodinové směny?
Proč by na autonomní systém měl dávat někdo pozor? V článku přeci píší něco jiného: "Systém autonomního řízení vůz ovládal zcela samostatně na 80 % cesty. Řidič přebíral kontrolu jen v zastavěných oblastech, na začátku a na konci trasy."
Precti si to znovu a cely.
No dobře, tak po vyřešení legislativy 😉
Zatim to neni pouze otazka legislativy, ale i technickych moznosti. Zatim tam ten ridic sedi i proto, ze opravdu obcas musi do rizeni zasahnout.
A jak chcete tu legislativu "resit"? Chcete zrusit povinne prestavky a ohorzovat pseudoautonomnim systemem ostatni ucastniky provozu?! No to uz ty prestavky muzeme zrusit rovnou u vsech ridicu. :o(
jake legislativy?? neni co resit!!
😁, sverepy sakal
A co když se stane náhlá situace někde uprostřed (časově) cesty, kterou by měl řešit řidič, který zrovna spí, protože si myslí, že zasahovat bude muset až ke konci cesty? Problém je v tom, že na ten systém musí někdo dohlížet celou cestu a neustále být připraven převzít řízení (což je větší zátěž než si to celé odřídit sám). V tomhle případě se tedy během jízdy po dálnici nic nestalo, ale kdyby se stalo, tak ten řidič musí být schopen reagovat. A jelikož ten "řidič" nedodržuje žádné přestávky, tak bude časem dost unaven a neschopen rychlé reakce, která by mohla být potřeba.
Ja to teda chapu jenom jako ukazku, jak to jednou (zandedlouho) bude fungovat. Dokud musi byt v kabine po celou cesty ridic pripraveny zasahnout, tak to cenu nema. Ale dela se to proto, ze vysledkem bude autonomni rizeni, ktery tento dozor nepotrebuje.A mimochodem, ridic, ktery neridi a musi byt neustale pripraveny do rizeni zasahnout, se unavi mnohem rychleji nez ridic, ktery ridi. Je mimoradne narocne udrzet pozornost, kdyz 99,9 % casu nemusite nic delat. I kdyz se opravdu snazite, necumite do mobilu a delate jen to, co mate, je to extremne narocne na udrzeni pozornosti.
Takže celé to porovnání je úplný nesmysl, jelikož každý má úplně jiné podmínky. Když porovnávat tak:1) řidič člověk s kolegou, s kterým se bude v řízení střídat a nebudou tak potřebovat přestávky2) autonomní řízení, které celou trasu odřídí samo bez jakéhokoliv zásahu člověka. Pak by byly zajímavé výsledky... tipoju ale, že by to autonomní řízení nezvládlo úplně všechny situace a uvázlo někde na trati.
Proč nesmysl? Naopak ukazuje se že již v této chvíli je to ziskové řešení - dopravce stále musí platit řidiče ale doba jízdy se o mnoho hodin zkrátí. Samozřejmě jen pro dlouhé trasy které většinu cesty vedou po dálnici, ale co na světě je dokonalé? 😉
ne asi, ale urcite jste ten zmateny clanek v podstate nepochopil, skocil jste na lep hloupym novinarum.
Ten článek byl o porovnání časů. Proč autonomní kamion dojede za 10h a řidič za 24h?... ne jestli se to vyplatí ekonomicky při obejití legislativy. Porovnávat časy za takto nerovných podmínek je prostě nesmysl.
Stačilo by, kdyby truck zvládl úplně sám dálnici. Řidič by ho mohl čekat na parkovišti a dojet s ním po okreskách do cíle.
Od toho tu mame vlak a kontejnerovou dopravu. Tedy uz je vymysleno. Prelozit v cili kontejner a dopravit do uplneho cile je brnkacka. Ridic muze cekat na nejblizsim prekladisti.
Pěkná teorie, ale kdyby to bylo výhodnější, tak se to dávno používá
Ono to v těch východních státech USA není až tak sranda - železnice tam moc není (např Arizona je 4x větší než ČR a má cca 2900km železnice - ČR má 10000km), při té přepravě po železnici se tam klidně může stát že místo 1500km kamionem by náklad najel 2000km po železnici a 500km kamionem
Alespoň bychom se vyhnuli půlhodinovému předjíždění dvou idiotů.
taky byste to delal. neni to totiz v podstate nic spatneho. zase melete nesmysly
Zajimavy, ze na zapad od nas se stimhle fenomenem moc nepotkate.
Preco by mal vodic cestovat na parkovisko a v cieli sa opat prepravit nejak domov, nemohol by pouzit svoje auto.Jednoduchsie by bolo, keby tu cast odsoferoval z domu.
Vypnu si simulaci únavy v American Truck Simulatoru a jsem tam rychleji než ten autonomní 😉
Pareto v praxi 😀 Uspesne zvladli tech 80% jednoduche prace a ted zbyva jen tech komplikovanych 20% a autonomni rizeni je tady! 😝
Tak ono už i v této fázi to může být ziskové. Dopravce sice stále musí zaměstnávat řidiče ale doba jízdy se o mnoho hodin zkrátí 😉
Doba jízdy bude víceméně stejná. Řidič tu bezpečnostní přestávku musí udělat tak jako tak. Pořízení autonomního řízení by byl jen náklad navíc, který by nijak moc neovlivnil náklady na cestu ani dobu přepravy.
No a? Přece nejde o situaci, v níž má smysl jen 100 % produkt. I v tomhle stavu to vypadá dost užitečně.
Nevypadá. Ani omylem. 😀
Na začátku píšete vzdálenost v kilometrech, pak pro změnu v mílích. Jak to tedy bylo daleku?!?
me prekvapilo ze jak ted byly problemy s lodema tak se z ciny vozilo autama. Jen ta predstava v shenzhen nastoupim do kamionu a vylezu v hamburku😀Vlaky uz taky jezdi, ale nejsou nejlevnejsi
“ Řidič přebíral kontrolu jen v zastavěných oblastech, na začátku a na konci trasy.”Takže řidič s asistentem, který nedodržoval pauzy, porazil řidiče bez asistenta, protože pauzy musel dodržovat (a neměl náhradního řidiče).
Me by jeste zajimalo, jak ho ten nakladak treba budil, kdyz vjizdel do te zastavene oblasti. To mu trepal sedatkem? Nebo ridic nespal a jen cumel na cestu a nudil se a pak to prebral? Protoze jestli pojede autonomni tirak 5h nebo 8h a pak prijde mesto a vezme tonevyspaly sofer, je to stejna blbost, jako ridit.ja pri jizde za vlantem jsem mene unaven a porad ve strehu, nez kdyz jezdim jako spolujezdec
Asistenti se v Německu nesmí vypínat, setra mi při vjetí na čáru bez blinkru vrněla stehnem. Všmila jsem si, že když byla silnice mokrá, proti slunku radar čáry neviděl a pod sněhem taky ne. V létě byla na A9 na šesti stech kilometrech 19x bau a před každou bau popojížděla stau. Jinak se dalo spát.
Moc mi to nesedí, takže řidič který byl v "autonomním" kamionu musel stejně celou cestu dávat pozor protože v určitých situacích musí převzít řízení. Takže logicky by měl mít stejné povinosti na přestávky jako ten, který řídí celou dobu kamion sám. Připadá mi to jako by ta zpráva byla buď blbě přepsaná, nebo za tím bylo ještě něco jinýho, co není zveřejněno..
Je to jen dira v zakone, nic vic. Ridic ktery dohlizi na chod kamionu přestávky mit nemusi, protože s tim zakon proste nepocita. Takze logicky je takovy kamion vice nebezpecny, nez ten, ktery ridi clovek a je radne odpocaty.
Ten kamion podle zakona sam jet nemuze. Ten clovek, co dohlizi, je podle zakona plnohodnotny ridic.Mohlo se jich pri teto demonstraci stridat vic, protoze tohle hlidani je na pozornost jeste daleko narocnejsi, nez samotne rizeni. Akorat o tom nemluvili, protoze to uz by neznelo tak hezky. Stejne jako nemluvili o tom, jak casto musel ridic do rizeni autonomniho kamionu zasahovat.Chteli ukazat, jak to bude rychle a levne, az to bude fungovat.Jiz dnes by mohli jezdit dva ridici a stridat se. Pak by to zvladli za stejny cas jako ten autonomni. Ale platit cloveka navic je drahe.
Aj pri dvoch šoféroch by bol ten "autonómny" rýchlejší (minimálne s európskymi pravidlami). Dvaja šoféri smú jazdiť maximálne 21 hodín z 30 hodinového cyklu.
pri demonstracii sa kludne mozu striedat dvaja vodici. par minutova zastavka vysledky cas neovplyvni, ak je uspora 10 hodin
Ano, tento hlidajici ridic MA stejne povinnosti jako ridic. A ano, nezverejnili vse (kolik hlidajicich ridicu se stridalo, jak casto museli do rizeni zasahovat). Proste ukazali srovnani, jak by to bylo, kdyby to uz bezchybne fungovalo a bylo legislativne v poradku.
Prestavky v soferovani sa legalne daju obist tim ze proste pojdu 2 soferi a prestriedaju sa. Bezne sa to robi samozrejme za expresny priplatok.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 7. 2021 11:47
Jó, expresní příplatek 😁 Pokud jiný dopravce nabídne dopravu ve stejném čase bez expresního příplatku, po kterém dopravci zákazník šáhne? 😉
po tom istom co policia 😀
Porusili zakon, aby PR akce dopadla tak, jak potrebovali. Nic vic v tom neni treba hledat.
samozrejme je to spatne napsano, zase se odnekud vzal nesmysl, prikraslil a "otiskl"
To na D1 nebude fungovat 😀
Bude, cele to prebere ridic a stejne pojede dlouho
Tak, a ted jeste srovnani zbozi cestujiciho autonomnim kamionem a vlakem. To by se i cestam ulevilo a mnohem vice zbozi prepravilo.
také bych to raději viděl převážené vlakem, ale dráhy ... každou chvíli by vagóny byly odstavené na vedlejší koleji a čekaly až projede rychlík, protože lidé mají přednost a uhlí se přece nezkazí. Takže na přepravu čerstvého zboží bohužel nereálné.
U te zeleznice se to da velmi presne a vcelku jednoduse autonomne naplanovat uz ted a sestavit trasu. Mnohem jednoduseji, predvidatelneji, nez na silnici, neb koleje jsou proste koleje a davaji jasny smer. Je fakt, ze se ale muze i tak stat nehoda na obou typech dopravy a tim neplanovane zpozdeni. V kazdem pripade kapacita 50ti vagonu je mnohem vetsi nez jakysi kamion. Jasne, muze jet 50 kamionu za sebou.
Skus si spočítat kolik bude stát doprava a jaká bude dodací lhůta kontejneru zboží vlakem a čistě kamionem dejme tomu z Polska, pokud ani jedna strana není poblíž nákladovýho nádraží a uvidíš, jak to plánování vypadá v praxi.
No zkus to... spočítej a dej vědět. A pak taky zkus spočítat velkoobjemovou dopravu z překladiště na překladiště a lokální rozvoz ("poslední míli"). Jsem zvědav.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 7. 2021 11:03
Já to moc dobře vim, kamarád má firmu, co vyrábí komínový vložky a keramiku mu vyrábí v Polsku, skusil poptat dopravu vlakem a vycházelo to cenově o cca 20% dráž a dodací lhůty naprosto nepředvídatelný (rozmezí 3-10dnů) zatímco když objedná ráno kamion, tak další den odpoledne to má na skladě
Počítám, že to platí pouze pro případ tvého kámoše. A jiné případy si bral v úvahu taky? Nebo doprava jiných věcí, než keramiky do komínových vložek neexistuje? Pak možná by tvůj výpočet platil. To jako bez debat.
Tak tohle podle mne plati celkove v ramci "potencial" VS "realita". To by se museli nejprve zrusit odbory a zavest uplne novy system..
Já jsem dost nadšenec do železnice, ale aktuálně je problém na tratích s kapacitou. Nákladní vlak jede přes českou republiku pomaleji, než náklaďák. Často celý den. Koleje jsou přetížené už teď osobními vlaky (teň nemyslím jen Os, ale i EC, R atd.) a ta volná kapacita na koridorech je opravdu malá. Poměr čas/cena po evropě je u naprosté většiny zboží výrazně lepší kamionem. Což je dost smutné.
Prostě to co tvrdíš je blbost. Respektive pokud by ses to pokusil prosadit, tak narazíš na spoustu neřešitelných problémů.
Tj chceš říci, že ty jiní podnikatelé jsou úplně hloupí, když nevyužívají tuto "výhodnější" přepravu?
Na Českých drahách je problém i s přístupem cd Cargo. Dvě zkušenosti s posíláním dřeva do Německa. V obou případech se uvolnili euro pásy na že shora na vagóně na dřevě.Poprvé vagony odstavili a vyzvali firmu písemně ať si zajede upevnit náklad. Chlap vzal auto přejel celou republiku utahl dva pásy za pět minut a jelo se dál. Zpoždění nákladu pár dnů. Podruhé si za tu práci nauctovali pet tisíc.
@nechci25: ono to aj funguje - severské krajiny - Švedsko, Nórsko, Fínsko - používajú systém RoRo. (Roll on-Roll off). Jednoducho majú špecialne nízkopodlažné vozne - ťahač dotiahne náves, ten naroluje na vagón, ťahač ide preč, náves sa upevní a ide sa vlakom. V cieľovej stanici príde iný ťahať, stiahne náves z vagónu a tých pár km prejde po "svojich". V USA na dlhšie trate - (Ocean to ocean) naložia komplet ťahač s návesom a vodič si celú cestu vegetí v osobnom vagóne.Ale asi si o tom nepočul.Mimochodom - tie nákladné vlaky RoRo majú prioritu hneď po expresoch.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 11. 2021 16:59
Jak tu někdo psal, železnice je často přetížená a osobní vlaky se plánují na rok dopředu. Třeba kolem Prahy jsou tratě přes den vytížené osobními vlaky a prý tam už ani nejdou zkracovat intervaly, protože se tam prostě nevejdou. Když se něco stane a pár vlaků se zpozdí, tak to naboří plán a zpoždění se šíří na další vlaky. Představa, že do toho nacpou ještě nákladní a za den jich budou jezdit třeba desítky přes Prahu, asi nebude úplně reálná. Spíš ty nákladní většinu dne někde čekají a jede se třeba v noci. (2)
Zapojiť do riadenia a plánovania dopravy po železnici AI
Tohle se úplně běžně na dráze dělá už x let. Vlak typu Nex ("nexák" = nákladní expres) má přednost před osobákem... a na dvoukolejce se to téměř nestává.
Tohle se úplně běžně na dráze dělá už x let. Vlak typu Nex ("nexák" = nákladní expres) má přednost před osobákem... a na dvoukolejce se to téměř nestává. Jo a ještě mě k tomu napadlo - vyvinout autonomní vlak je podstatně jednodušší než autonomní auto. Problém je vždycky ta "poslední míle" - vyložit, naložit na auto a dovézt k zákazníkovi. To vlak neřeší, to je fakt.
akby sa prevazali standardne kontainery, nemusel by byt ani problem s prekladkou. dokonca by sla spravit autonomna, aby od odsypalo a naklady nula nula nic.
To je velmi chybná úvaha. Důvodů je hned několik.Pokud jde o USA, tak tam není tak hustá železniční síť. Další věcí je, že tamní železnice je prý dosti drahá.Na druhou stranu je fascinující se dívat na ty x kilometrové soupravy, co mají kontejnery ve dvou patrech.Pokud jde o ČR, tak u nás jsou kapacitní problémy. Nákladní doprava na železnici nemá přes den moc prostoru, protože osobní doprava. Proto většina nákladních vlaků jezdí v noci. A kusová doprava je pak samozřejmě levnější po silnici, než vlakem.Zdar Max
Na koridoru vedoucím přes Otrokovice směrem na Uh Hrdiště mám přímý vyhled na tamní dosti hlučný plechový most přes řeku Moravu hned za Otrokovicemi. Nákladní i osobní doprava je tam tak 1:1 spíše ve dne než v noci. V noci bývá spíš klid, nebo nějaký extra hlučný náklaďák s rozmlácenýma nápravama jednou za čas, velmi zřídka. Většinu času je tam prázdno. Neřek bych, že to jinde bude jinak. Takže nemáš pravdu. Vidím co vidím. Navíc nákladní doprava jede z A do B. nemusí moc stavět na každém nádraží, jako osobní. Proto se na nádražích nechávají volné koleje pro průjezd nákladních. Všechno toto jde naplánovat a zautomatizovat aby to co nejoptimálněji vycházelo. A tohle software naplánovat dokáže zcela přesně. A to i včetně operativních změn při nenadálých událostech a reagovat velmi rychle.
Názor byl 5× upraven, naposled 8. 7. 2021 11:13
Možná by bylo lepší si zjistit, jak jsou využité hlavní koridory místo toho dělat závěry nad pohledem na jednu kolej. Pak byste možná přišel na to, že to zas taková sláva není 😉.Pokud mluvíte o AI, tak by bylo také dobré, abyste si zjistil, jaké bezpečnostní a sledovací systémy aktuálně fungují v ČR, jaké v EU a co vše je s nimi pokryto (mimochodem, ta jejich cena je také slušná). To by vám pak celkem otevřelo oči 😉.Pokud jde o stavění nákladní vlakové dopravy, tak ta vaše představa je úsměvná :).Nemluvím teď o žádných novinkách, jsou to věci, které se dlouhodobě řeší a řeší.Viz třeba:https://logistika.ihned.cz/c1-66199490-zeleznicni-do... Zdar Max
Jinak ještě dodám jednu věc, že export/import z/do ČR je hodně bídný, protože spojení do Německa, a tedy i do přístavů je KO.V Děčíně podemlela voda koleje, takže se tam provoz na 14 dní zastavil.Po 14 dnech uvolnili myslím jen jednu kolej (a myslím, že né ani v plné síle), takže provoz je tam silně omezen.A jiná trasa do Německa neexistuje. Resp. jde to přes Cheb, kde nejsou možné takové váhy ani délky vlaků a nedokáže pokrýt problém v s Děčínem. Další možnost je to táhnout přes Polsko, kde je ale také problém.Třetí možnost je přes Rakouskou, ale vzhledem k vytíženosti trasy na jih je to opět neřešitelné.Na dnešních problémech tedy můžete vidět křehkost a poddimenzovanost železniční infrastruktury.Zdar Max
Otrokovice skutočne nie sú na koridori, ktorý je naplno využitý (ten koridor nemá relevantný vnútroštátny význam). V ČR má kapacitný problém Praha - ČT - Brno (aj bez aktuálnej obchádzky cez Vysočinu) a potom vlastne všetky menšie trate s osobnou dopravou do Prahy. Tam, ale toho nákladu toľko nie je.
Ja nevim pane jestli mate prehled, ale tahle trat je soucast II tranzitniho zeleznicniho koridoru. https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Drazni-doprava/... ... I. a II. železniční koridor jsou součástí IV., resp. VI. panevropského multimodálního koridoru. Modernizace I. železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav s výjimkou železničních uzlů Ústí nad Labem, Praha, Kolín, Pardubice, Česká Třebová, Brno a Břeclav byla ukončena v říjnu 2004. Modernizace II. železničního koridoru Břeclav - Přerov - Petrovice u Karviné s výjimkou železničních uzlů byla ukončena v červnu 2004. Takze nema skutecne relevantni vnitrostatni vyznam. Jiste.. Takova mistni lokalka Breclav Prerov, V poho. Otrokovice vlastne jsou uplne mimo, takova nepodstatna dedina. Vpoho.. Jasne 😃
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 7. 2021 13:12
Aký má ten koridor relevantný *vnútroštátny* význam? Prakticky žiaden, lebo nespája nič, čo by dávalo zmysel. Význam má európsky / tranzitný.
To je vtip?
To je bohužel o houně. Vždycky to zabije nutná dvojí překládka, protože železnice obvykle nejede tu první ani poslední pomyslnou míli.
vlaky se v USA bezne pouzivaji, nevim, co vlaatne pripominkujete.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.