Sleva žádná nebude, pouze se pojištění zdraží lidem, co to odmítnou. Systémy budou něco stát. Až to bude zaplaceno, tak se to zavede povinně pro všechny. Mileniálové mají mozek vymytý tak, že sovětší propagandisté pukají závistí v hrobech.
Z výsledků průzkumu je patrné jedno - v této zemi vychováváme čím dál víc tupců, kteří se kvůli koruně dobrovolně vzdají osobní svobody. Orwell se tam nahoře válí smíchy.
Komunikace mezi auty je nezbytná, věřím tomu, že do budoucna i stávající auta a další dopravní prostředky budou muset mít systém pro komunikaci s autonomními auty a systémem řízení dopravy, aby mohl být provoz rychlejší a plynulejší.A co se hlášení na policii týká, pokud to bude podmíněno hlášením "déle než x minut překračujete rychlostní limit, pokud neupravíte rychlost bude odesláno hlášení na policii 10...9...8..7..6.........", tak mi to vadit nebude.
Teoreticky by mi to asi taky nevadilo. V praxi je ovšem nepříjemné, že dopravní značky může umisťovat kde jaký cestář, co vychodil základu do sedmé třídy a 2x byl v kině. Před své pracoviště dá třicítku bez následného ukončení omezení rychlostsi a pak tam tu značku pro jistotu ještě nechá, i když se už nic neděje.
Asi by to ale šlo právně napadnout. Stejně, jako není dnes možné využívat k tomuto účelu mítné brány...
Zlatej starej atmosférickej Citrouš, co má elektronickou jen ŘJ k ovládání motoru 😀
Jen tak dál. Data na OBD umím manipulovat(A brzy možná i automatické ethernet), mohl bych začít prodávat nějaký doplněk. 🙂
*automotive ethernet
Jeste se neprat s cestinou I.stupne ZS a muzete svou praci u jesterky na Hlavnim nadrazi opustit.
Až bude moje auto řídit samo, tak klidně. Jinak ani omylem. Automatický systém není dnes schopen postihnout zvláštní situace na silnici, kdyby to zvládal tak máme samořídící auta a nevyžaduje se pozornost řidiče. Tím pádem není ani automaticky schopen vyhodnotit přestupky, nehodlám dostávat pokuty za to že sem v plné rychlosti nenarazil do zdi, viz. nedávná nehoda Tesly.
Právě proto by byl dobrý tah kdyby ten systém byl dobrovolný. Pokud by nesprávně vyhodnocoval přestupky, nikdo by na tom nevydělal a postupně by od toho všichni ustoupili. Takže by byl tlak na to aby systém fungoval korektně, a pokud by byl dobře nastaven a odladěn, splnil by svůj cíl - nutil by řidiče jezdit opatrněji a bezpečněji.
Naopak, v současnosti je celkem tlak na to aby systém byl funkční, kvůli jeho instalaci do samořídících aut a vydělání na tom. V okamžiku, kdy začne přinášet prachy už jako nefunkční verze z pokut od (i dobrovolných věřících) řidičů, tlak opadne.
Tohle si dobrovolně moc lidí nenainstaluje a to ze 2 důvodů:1) Stojí to peníze navíc2) Nemá to žádné výhodyNavíc celkem pochybuju, že by systém splnil účel aby řidiči jezdili bezpečněji. Jediné co by to splnilo by byl spíše opak, protože by každý jezdil jak na jehlách jestli zase neporušil nějaký předpis a nepřijde mu nějaká pokuta. Takže ve výsledku by to spíše nehodám přispívalo, protože by řidiči byli více nervozní a neustále by kontrolovali všechny nesmyslné předpisy místo aby se věnovali řízení. Navíc toto už bylo ověřeno, že když řidiči mnohem více dodržují rychlost (neustále sledují tachometr) tak jsou pak mnohem více nepozorní a mají nižší reakce vůči nenadálým situacím.
Až bude auto řídit samo ... není důvod ho vlastnit. Je MHD, taxíky, budou sdílený auta atd.
Ten duvod tu je a tim duvodem je cena. MHD a taxi jsou stale drazsi, nez vlastni vozidlo.
Tak si to schválně spočítáme. Zkusím brát nějaké reálné ceny (i když nemusí být vždy 100% přesné) a vezmu to za 10 let i když to je u některých aut nedosažitelná životnost.MHD - Řekněme, že za MHD člověk zaplatí 1000 měsíčně což dělá celkem 120000 Kč za 10 let. Ještě připočtu to, že je třeba občas něco nakoupit a přepravit což se v případě MHD dělá špatně takže započtu dovoz zboží nějakou přepravní službou či jiné balíky různého druhu dejme tomu za 125 Kč jeden a 3x týdně což dělá 180000.A tedy celkové náklady jsou cca 300000 Kč.AUTO - Řekněme, že nové auto může stát 500000 Kč, ale k tomu je spousty dalších plateb. Když člověk najede jen 30 Km denně tak utratí za benzín cca 200000. Dále je třeba platit povinné ručení, pravidelný servis, různé drobné opravy a výměny dílů (což může být až tolik, že se to již nevyplatí opravovat). Také je třeba započítat cenu různých provozních kapalin a pneumatik a další různé drobné náklady všeho druhu či jiné spotřební věci. A ještě je zde potenciální cena za parkování což může být nemalý náklad například ve městech když nemáte vlastní garáž.Celkové náklady pak mohou být někde kolem 1000000 Kč.Takže si to srovnáme. Auto má nespornou výhodu flexibility, ale zase vychází minimálně 3x dráž než MHD.
Do současné práce chodím pěšky, zkusím porovnat bývalé zaměstnání. Tam jsem platil měsíčně MHD 250 liber (autobus + vlak). Za 5 let to dělá 15 000 liber. Když to porovnání s autem, tam se i s porizovacimi náklady a pojištěním dostanu tak na 10 000 liber. Auto mi tedy ušetří 1000 liber za rok.
Zamyslete se někdy nad reálnou ekonomikou takové věci.1) Vykrytí v době špiček - bylo by zcela neekonomické provozovat flotilu, která je dokáže vykrýt a zbytek dne stojí (do práce a z práce).2) Čištění auta - pokud by jste chtěl zachovat nějakou úroveň, musíte auto stále čistit, protože stačí jedno prase...3) dostupnost - souvisí s bodem 1). Třeba u nás máme výbornou a levnou Taxislužbu. Nevyužívám ji, protože je natolik vytížená, že přistavení je většinou nad hodinu...4) ekonomika jako taková - životnost auta je dána primálně nájezdem a úrdžbou (která je také záviská na nájezdu). Tzn. v takovém provozu auto vydrží podobně (ale spíš o něco méně) jako když ho budo vlastnit individuálně. Tj. odpisy a ani provozní náklady na km nižší nebudou. Naopak přibyde režije s uklidem, administrativou a také logický zisk provozovatele. Tzn. nikdy to nemůře být na jednotku levnější, než vlastní.Ad. Až se bude řídit samo, odpadnou mi dva hlavní problémy - čas cesty budu moci využít efektivně (třeba psaním mailů - na to v MHD zapomeňte). Druhak - vyřeší se problém s parkováním - auto mě doveze kam potřebuji a někam, klidně i několik km se dojede zaparkovat.
Existují jen 2 typy lidí.1) Ti co jsou si vědomi rizika a zneužití... a že k tomu dojde je naprosto jisté2) Tupci kterých je většina a na které skupina č.1 doplatí, protože se většině všechno přizpůsobuje
Zneužít se dá úplně všechno. Aby jste omezil riziko zneužití na minimum, musel by jste se zavřít doma, zatemnit okna, nikomu neotevírat, zrušit telefon a internet, nepřebírat poštu. A ani pak by to nebylo stoprocentně jisté 😁
Jistě že se dá zneužít všechno, ale je také třeba si porovnat klady a zápory. Myslím, že sdílení telemetrických (případně i audiovisuálních) dat z auta třetí osobě má velký potenciál zneužití, ale naproti tomu to přináší naprosto nulové výhody.
Udivuje mě, že tolik lidí má stejně hovězí názor jako ty. Co tvůj komentář, to perla. Já mít takový názory, tak bych se bál je zveřejňovat.
Každá koruna dobrá, klidně jim souhlas dám. Pokud chce někdo jezdit jako čuňas, ať si připlatí 😁
Aby ses nedivil až ti bude chodit hromada pokut za kdejakou prkotinu, protože na tebe auto všechno napráší. Ale mysli si to dál, že ušetříš. Ušetříš par stokorun ročně a na pokutách zaplatíš tisíce a to se vyplatí! 😀Ono to na papíře zní pěkně, ale věř, že uhlídat všechno je nadlidský úkon a každý provede sem tam nějaký ten přestupek. Nepovolená rychlost, špatné parkování nezastavení na stopce nebo přechodu a jiné přestupky.
Já bych to přesto zkusil. Já vím, dodržovat předpisy dnes není v módě, ale já si myslím že předpisy se dodržovat mají, jinak si za chvíli bude každý jezdit jak chce. A tohle by mohla být dobrá cesta jak situaci zlepšit 🙂
Sprchování židů bylo také legální. Taky bylo legální nechat půl šumavy vykácet.
Tohle je cesta do policejního státu. Tady se nebavíce o tom, že když sem tam někdo nedodržuje nějaký předpis, tak je hned anarchista. Ale i tak se vsadím, že denně porušuješ minimálně jeden předpis za který by si měl správně dostat pokutu.Z mojí zkušenosti (a jistě i ze zkušenosti spousty dalších) to vidím denně, že lidé nepřechází po přechodu, nedodržují doporučenou rychlost, kouří na zastávkách MHD, nedávají přednosti v jízdě, nepouštějí chodce na přechodu, parkují na zákazu zastavení nebo třeba v křižovatkách či v protisměru atd. Vsadím se, že o spoustě porušeních co děláš ani netušíš a proto jsem psal, že tohle co tvrdíš je dvousečná zbraň se kterou se na 100% pořežeš i ty.
Chtěl bych mít tvoji jistotu, že někdo, koho vůbec neznáš, na 100% denně porušuje předpisy. Že by metoda "podle sebe soudím tebe"? Ne všichni mají potřebu chovat se jako prasata a dělat to, co jsi vyjmenoval.
Nezapomeňte, že VŠECHNO se dá zneužít ...
Jj, je to stejná opičárna jak jezdím málo, platím málo. Děda s tím má furt nějaký běhání a ve výsledku platí za podobný auto víc než já, i když já najezdím tisíce KM, jenže já jsem schopnej si na pojištovně tu slevu vyřvat(a nemusím dokazovat stavy tachometru a podobný hověziny). On ne, akorát si myslí jak ušetřil.
Chovat se na pojišťovně arogantně, tomu říkáš schopnost??? :-O
Vy jste dalsi dukaz toho ze lidsky geneticky fond degeneruje, hadam ze ob generaci u vas zacne fungovat i chuze po ctyrech.
Myslím, že nejlepším důkazem jsi právě zrovna ty.
Jestli mám řidičák dost přes dvacet let a nikdy mé jméno nefigurovalo v záznamech dopravní nehody a ani jsem nikdy neměl pojistnou událost v souvislosti s dopravní nehodou, tak snad mají představu, jaky jsem řidič a co ode mně tak asi můžou čekat i bez nějakého online šmírování.
Jsi rizikový řidič, protože jednou to přijít musí a ty už přesluhuješ. Proto ti to napálí s plnou parádou 🙂
To záleží na tom kolik si kdo cení svoje soukromí nebo důstojnost. Někdo velmi a jiný zase vůbec.🙂
No, krásně jste tady všichni ten nápad strhali. A víte co? Když s tím nějaká pojišťovna přijde, já do toho půjdu 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.