Yazaman
10. 2. 2021 • 7:31

Je to jen vina automobilek. Prodávají produkty za statisíce, ale škrtí každý cent (kdo dělá v automotive, ví o tom své). Určitě každý si mohl připlatit tak jako Apple, aby měl přednostní dodávky pro sebe, ale to by se automobilkám zvedly náklady o jednotky Euro na jeden vyrobený vůz, takže to nepřipadalo v úvahu. A najednou je pozdě a jsou bez čipů.

Jirka1or
9. 2. 2021 • 16:18

Automobilky volají o pomoc. Kvůli iPhonu, konzolím a 5G na ně nezbyly čipy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na co další auta ?Aut je všude jako máku, že se ani nevlezou na cesty .

miandys
9. 2. 2021 • 11:41

Krásná ukázka vachrlatých nohou evropského automotive a neschopnost ekonomicky reagovat 🙂

Tomáš Fogl
9. 2. 2021 • 11:12

A proč ty automobilky neudělají auto bez zbytečných elektronických hloupostí. Bez toho příšerného tabletu uprostřed. Už vidím řemeslníka, jak si kupuje auto za milion a vozí v něm špinavé nářadí. Jak je rok dlouhej jezdí 50 - 100km denně stejnou cestou a navigaci nepotřebuje. Ať udělají auto jako Felicie - jednoduché, s naprostým minimem elektroniky, nebudou jich chybět čipy a pro obrovský zájem nebudou stíhat vyrábět. Tedy pokud to nezprzněj cenou 🙂

Tojevono
9. 2. 2021 • 10:25

Nesouhlasím s kdojekdo,
Nejde jenom o automobilky, jde o všechny.
Ukázka nedostatku, kdo by před 6ti roky řekl, že dnes budeme mít noteboooky za 25000 s 8GB RAM? Nikdo.

kdojekdo
9. 2. 2021 • 9:35

Ano, o tomto problému se ví dlouho, ovšem jestli to není chyba nákupčích v automobilkách, resp. jejich uvažování v systému Just in Time.
Jo, holt už nejsou Nr. One v obchodním řetězci a kde jsou ty časy dříve, když se dodavatelé předháněli, kdo jim bude dodávat součástky, držet sklady...
To samé se stane s velkými potravinářskými řetězci. I tam už postupně dodavatelé a velcí prvovýrobci jsou na stejné úrovni a se splatností 90 dní apod. je už konec.

Bespi_
9. 2. 2021 • 9:26

Nedostatek cipu pro auta nema souvislost s cipy pro mobily, konzolemi ani PC obecne.Cipy do aut se vyrabi vesmes o dost starsimy vyrobnimi procesy. Diky sankcim USA, ale bylo omezeno mnozstvi vyrobcu. Pak taky auta obsahuji vic a vic cipu, ale zadna z automobilek narozdil od Applu a dalsich technologickych firem s vyrobci cipu nespolupracuje na rozsirovani kapacit. Ostatne s baterkama do aut to bude podobne. Proste natazena ruka Asie dodej, misto stavby patricnych tovaren v Evrope - Idealne Spanelsko, mista dostatek a velka nezamestnanost.

peperonni
9. 2. 2021 • 9:23

To je dost na čipu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud