Osobní auta během pár let zaniknou. Spalovací nebudou moci jezdit do měst ani kde zaparkovat a s elektromobilem se zase moc daleko z města nedojede. Kdo to zkusí, zůstane viset někde mezi poli a bude čekat 2 týdny, než se mu to nabije solárem na cestu zpátky 🙂.
No, to bude jistě trhák... 😀
Do města by to šlo, ale musel bych mít dvě baterie, možnost je vyměňovat a nabíjet.
No uz vidim jak vymenujes sto kilovou baterku...
Tak u nakupni tasky to smysl dava. 😀
Kdyz ji mas kde nabijet.
😀No to jo, ale zas nikdo snad neni tak blbej si kupovat auto na baterky, kdyz nema.I kdyz...
Na intelekt civilizace bych moc nevsázel, podívej kam nás zavedl 🙂
Jo, bohužel k tomu, že totalitní hovada a komouši jako ty si už zase začali otvírat držku, a vůbec se za to nestydí. 😝
To je váš běžný projev? Urážet bezdůvodně druhé s jiným názorem?
uz nastavili zrcadlo? me jsi par urazek uz napsal. ale to asi nevadilo uplne stejne, jako bys rad nekomu jinemu zakazoval a prikazoval, jak ma zit, ze? tedy ten na koho reagujes zrejme bude mit pravdu.
bylo by fajn kdyby se max do 2030 zakazal prodej osobaku se spalovakem, tahle technologie uz mela byt davno pryc
Co spalovák, ale kola!Ta jsou tu už přes deset tisíc let a je konečně čas se téhle technologie definitivně zbavit.Tedy od 2030 (max) zakázat prodej osobáku s koly.O pět let později bych zakázal sklo a šrouby. Moderní jsou plasty, svařování a nýtování. A pak o kousek později elektřinu, ta je tu taky od starověkého Egypta.
A proč bys to zakázal? Prosím inteligentní odpověď alespoň na úrovni ZŠ.
pán nepochpil ironii?
Chapu, ze chces odpoved tak abys ji pochopil, ale ironie se na ZS neuci, tak to nehrot.
Já bych nezakazoval vůbec nic, v tom je ten vtip. Vy zakazovači často si často myslíte, že víte, co je pro svět lepší, ale nedokážete se odpoutat od tak primitivní věci, jako je kolo.Pokud jsou baterky lepší, prosadí se samy. Zrovna v případě Smartu to může dávat smysl. Ale stejně je k tomu žene masivní podpora aut na baterky.
clovek je tvor neprizpusobivej, prechod na novou technologii bez nuceni bude trvat moc dlouho, proto jsou treba zakazy a velke ceny
Naopak, člověk je tvor, který si umí přizpůsobit svoje okolí. Je v tom nejlepší ze všech tvorů, co známe.
ano, znicit umime vsechno a dokonale to je pravda
Ne, není. Neumíme zničit všechno a už vůbec ne dokonale. Lžete.Kdo třeba dokonale historicky ničil život na planetě, byly rostliny. Doporučuji googlit:"velká oxidační událost", "huronske zalednění", "kambrijská exploze", "ordovické vymírání"Trochu studovat než začnete soudit.
Jak tohle souvisí s tématem o elektromobilech?
Poradím vám. Koukněte na vlákno, ve kterém pokračujete." neilz | 07. 12. 2019 17:23 | Microsoft Windows 7 Chrome 78.0.3904.108ano, znicit umime vsechno a dokonale to je pravda"
Tak znovu, jak souvisí něčí sdělení co údajně lidstvo umí zničit s tím, že Smart přechází na 100% elektromobilitu? Vždyť jen odbíháte od tématu hledáním nesouvisejících věcí, na které se následně upínáte.
v tvem pripade trebas pravopis 🙂 (a klidne me narkni z toho, ze pisu bez hacku a carek a nepouzivam velka pismena)
Je rozdíl mezi umět, mít ty schopnostmi a mezi dělat to. Jen velmi málo lidí je ochotno ve svém okolí cokoliv dělat, natožpak se angažovat v oblasti ochrany životního prostředí.Nakonec stačí se rozhlédnout na masovou hysterii a nenávist vůči těm, kteří jdou v tomto směru s kůží na trh a skutečně se pokoušejí něco dělat, něco změnit k lepšímu.
Kdo jste, abyste soudil jednotlivce?Člověk má největší schopnost upravit svoje okolí ke svému přežití. Od té doby, co to dělá, je dominantním tvorem na této planetě. A je to jedna z věcí, které ho odlišují od ostatních.Smíchal jste hrozně věcí dohromady, je to zcela mimo tuto diskuzi.
A tenhle příspěvek je pro změnu o čem?
ano presne tak upravit ke svemu prospechu a ze vse ostatni zanikne nas nezajima dokud to neohrozi i nas, ve vlastnim prospechu na ukor zbytku ekosystemu jsme opravdu mistri
To je nesmysl.Samo se vždy masově prosadilo jen to nejlevnější bez jakéhokoliv ohledu na ekologii. A to vždy v historii. A proto je také stav naší planety tam, kde je. Téměř v perdeli.Je zcela pochopitelné, že tuhle planetu zabíjí člověk extrémní nadvýrobou a bezohledností. Nadbytek peněz = nadvýroba. Kdo by tohle nechápal?Takže holt bezohlednost jedinců v tomto ohledu musí být omezena. Přirozená je čistá ulice bez smradu z aut. Chápu, že polovině ulice je to jedno, neboť je naprosto nezajímá kde žijí, jaké odpady a jedy produkují, že jsou to jen bezohlední sobci.Tedy v zájmu těch ostatních, těch budoucích a také životního prostředí je třeba jejich bezohlednost eliminovat.Idea, že si svoji planetu zachráníme naprosto přirozenou cestou ..... tomu snad nevěříte ani vy. Nejsme schopni se bez urážek domluvit ani na tom, který telefon je lepší. Jsou věci, kdy si můžeme dovolit formu svobodné volby. A pak jsou věci, přes které už dál “nesmí jet vlak”, nebo bude pozdě.
Nadvyroba do toho nema co kecat. Naopak natalita v nekterych regionech velkym problemem je. Co takhle zacit tam?
Omyl, ta je hlavním strůjcem ekologické krize. Průmyslová nadvýroba a současný bohatý moderní životní styl.Takový Amazon má v katalogu 27 milionů věcí, které k životu téměř nikdo skutečně nepotřebuje. Ale protože jsou lidé bohatí, tak si ty věci prostě kupují. Většinou úplně zbytečně.Vysoká Natalita v některých regionech životní prostředí planety neohrožuje. Člověka nemusíme zrovna zabíjet, nebo mu zakazovat se množit. To je demagogie.Stačí mu nalinkovat životní styl, který nepoškozuje životní prostředí až k jeho destrukci. A k tomu stačí vychovat jen několik generací, kteřé tento životní styl pojmou za správný z hlediska udržení kvalitního prostředí pro život.Uhlíková stopa chudých lidí byť s mnoha dětmi je mnohonásobně nižší, než uhlíková stopa vyžraných a relativně bohatých Evropanů, Američanů, nově Číňanů, Japonců, kteří vysokou Natalitou vůbec neoplývají, spíše naopak.Není nic neobvyklého přiznat, že jeden rozmazlený Evropan svým životním stylem vyprodukuje víc CO2, než celé africké vesnice.
ad amazon) kdyby to nikdo nepotreboval, tak to asi nekupuji. zde plodis dost velky nonsens.ad natalita) ze zivotni prostredi neohrozuje? takze vlastne spotrebovavani zdroju vice lidmi neni ohrozenim zivotniho prostredi? inu, tak toto je schizofrenni nonsens.ad nalinkovani zivotniho stylu) toto uz jsme tu meli. rikalo se tomu planovane hospodarstvi v ramci totalitniho/diktatorskeho zrizeni. a vsichni vedi, kam to doslo. tedy opet nonsens.ad uhlikova stopa chudych lidi) hmm tak proto tu mame tolik ekonomickych migrantu, kteri jsou vsichni vybaveni mobilnimi telefony apod. ze by recyklace?samozrejme rozmazleny evropane anonasi. predpokladam, ze nejsi takovy pokrytec a neco pro to delas? napises nam, co pro to delas?tedy pokud to neni jen moderovani poradu pravda nebo fikce...
Ach ty naivko 🙂Je nebetyčný rozdíl mezi "potřebovat" a "chtít". Ale to je tak rozsáhlé téma, že nemá smysl se tady do něj pouštět.Natalita není problém, jenže vy nechcete chápat souvislosti. Natalita by byla problém, kdyby každý člověk produkoval stejnou uhlíkovou stopu. Ale tak to není - viz příklad jeden Evropan versus africká vesnice. Taktéž nemáme problém se zdroji, těch k přežití je nadbytek. Nedotatek jich je pro přežití v blahobytu pro všechny. Problémem je nadměrná konzumace zdrojů, které spotřebou devastují životní prostředí.Já nic plánovat nechci a hospodářství už vubec ne. Jen jednoduchým způsobem odstavíme produkty i produkci, která poškozuje životní prostředí. To nemá s centrálním plánováním vámi popisovaného socialistického typu nic společného.Životní styl si upravit bohužel musíme, jelikož toho nejsme schopni sami dobrovolně, protože tím stávajícím, stávajícím tempem velmi brzy žádný prostor pro život prostě nebude. To jsou ony bolesti, které nás čekají. 150 let jsme na všechno kašlali a chovali se k přírodě jako pitomci. Přichází vystřízlivění a povinnost to zase napravit. To nemá nic společného s totalitou ani plánovaným hospodářstvím. To jsou naprosto nezbytné kroky, jednoduché jako facka.Velmi malá uhlíková stopa chudých lidí v rozvojových zemích nemá nic společného s migranty s mobily. Migranti s mobily nejasou chudí třetího světa, ale chytřejší lenoši, kteří jdou jen za lepším a snažším. Ty vážně plácáš páté přes deváté 🙂A co proto dělám? Dělám pro to to, co jako jednotlivec dělat můžu. Třídím odpad, nakupuji méně, minimalizuji osobní odpady a požaduji změny zákona, které přimějí zásadním způsobem omezit produkci skl.pl..Což mimo jiné také znamená omezení až zrušení dopravních prostředků se spalovacími motory, uhelné elektrárny, zrušení všech dotací a pod.A tyto postoje a názory šířím dál.--------------------Tak a teď, abyste neřekl, že vám nikdo nedá příležitost, můžete popsat jak byste navrhoval vyřešit blížící se ekologickou katastrofu planety vy.
ano, nechces nic planovat, jen chces zakazovat. a ze trebas prave automobilovy prumysl je jedna z poslednich bast pridane hodnoty v evrope v tomto rozsahu, zivici velmi vysoke procento lidi, kteri bez nej pujdou asi koukat do zdi, ze?ohledne natality jsem psal uz v predchozi prispevku, uvedomujes si, ze evropa ma cca 550 milionu lidi, zatimco afrika, indie, asie obecne, ma dohromady cca desetkrat vice? a vsichni tito lide (obzvlaste v prvnich dvou jmenovanych mistech) se mnozi enormnim zpusobem a vsichni chteji mit to, co civilizace umoznuje? a soucasne s tim kaslou na nejakou ekologii? videl jsi trebas plastove reky? nebo plastove pobrezi? vis, ze existuje dokonce plastovy plavajici ostrov? a ne, nemohou za to ti osklivi rozmarili evropane. ta uhlikova stopa trebas prave v indii, kde jsou obrovske textilni a chemicke prumyslove zony, kde se doslova kasle na ekologii (mozna ani tu matraci, na ktere spis, bys bez nich nemel). stale nic? takze ne, neplacam pate pres devate. ale chapu, ze je to na tebe mozna prilis.a nakonec tohoto prispevku se mi libi to, co delas. nakupujes mene, fajn. aspon se toho muze vic vyhodit, protoze vyroba bezi (a levnejsi je vyrobit milion kusu za korunu, nez sto tisic, za korun patnact). minimalizujes osobni dopady? co si pod tim ma clovek predstavit? snazis se nemit plynatost? a zmeny zakona k omezeni sklenikovych plynu? trebas jako zavrit uhelne elektrarny, protoze tu muzeme mit lany fotovoltaik, u kterych byla lobby na statem placenou likvidaci, protoze se poradne ekologicky zlikvidovat nedaji? nebo pocinajici problem s nebezpecnymi vetrniky, na ktere tu nemame dost vetru a ktere zabiji ptaky a ohrozuji okoli ledovymi strepy? u nichz ted nemecko zacina resit problem s nemoznosti recyklace jednotlivych listu, jejichz delka je temer 100 metru? zruseni prave tech uhelnych elektraren, ktere jako jedine dokazi velmi dobre regulovat svuj vykon v zavislosti na pozadavcich odberu (coz je dost pruserova vec, protoze to jinak znamena bud prepeti anebo blackout). a nakonec to tve prvni trideni odpadu. trebas prave plastu, z nichz se tretina spali, pokud to jde, tretina se zakope do zeme a posledni tretina (obvykle polyetylen) se jeste nedavno nalozil do kontejnerove lode s obrovskym spalovacim motorem, jedoucim na nejlevnejsi mazut nejlepe s primesi siry, jez pro cisteni pouzivaji morskou vodu a spolecne se zbytkovou sirou se ten binec vypousti do more v mezinarodnich vodach a z nichz slovy pet nejvetsich vypusti do ovzdusi tolik bordelu, ze ani vsechna auta na svete to nedozenou? hm, dobre postoje mas....a blizici se ekologicka katastrofa? inu, ja uz to psal. musis omezit natalitu. bez toho to nejde. deset lidi na planete si muzou zit jako pani. ale blizich se deset miliard (hadej, kdy tohoto cisla dosahneme) uz planeta neuzivi. ale priroda a boj o zdroje to zase procisti. i bez elektroaut.
Mám s tím hodně problémů. Jen ten největší:Člověk nezabíjí planetu. To planeta zabije člověka. Zase se nepřeceňujte, jo?
Jisteže, pokud člověk neukončí ničení planety, planeta jej zahubí. Takže ti, co chtějí přežít a třeba pro své potomky udržet funkční životní prostředí, jsou odhodláni věci měnit.Tímhle jsi opravdu nic podstatného neřekl.
nastesti nicenim planety nemyslis nekontrolovatelne mnozeni v nekterych (ted uz miliardovych) regionech, ze?a jak uz jsem psal vyse. co pro to delas ty osobne?
Vzhledem k realitě, že jediný argument, který pravidelně předlkádáš jako ..... vlastně ani nevím proč .... je nekotrolované množení se, tak v tomto tebou chápaném kontextu dělám proto to, že se nekontrolovaně nemnožím.Vysvětlovat ti, že nekontrolované množení nezvyšuje CO2, na to má podstatný vliv nekontrolovaný životní styl bohaté části světa, který se prakticky vůbec nemnoží, evidentně nemá smysl.
viz muj predchozi prispevek ohledne afriky, indie a zbytku asie.
Typuji vás pane na iovci, o ekologii tohle rozhodně není, jediné co se tím znění, přesune se ten hnus jinam, mimo lidí, tím rozhodně planetu nezachráníme, jen klasický blb to má tak, že co oči nevidí ... Jenže reálně globálně se toho elektromobilitou moc nezmění.Hlášky typu, planeta je v pdeli a pod, to je fakt mimo, pravdu nezná nikdo, věci říkají možná.
Já vás zase tipuji na toho troubu, co má hlavu v písku až po ramena a pravdu především nechce slyšet ani vidět. Hlavně ať ho to nic nestojí. Nic.Tím se ale skutečně nikam neposuneme, když místo práce, kterou je třeba udělat, si budeme vyprávět, kdo je podle koho větší trouba.Ano, elektromobilita není jediné řešení a také vůbec nikdo netvrdí, že je. Automobilizmus samozřejmě není jediným zdrojem masivního znečištění. Je to jen dílek činností, které je třeba udělat.A tady diskutujeme o tomto dílku, ne o všech činnostech, které taktéž nezbytně přijdou. Musí se ale nakonec udělat všechny, ne jen některé, protože tak to nefunguje.
veta 1.: "Já vás zase tipuji na toho troubu, co má hlavu v písku až po ramena..."veta 2.: "Tím se ale skutečně nikam neposuneme, když místo práce, kterou je třeba udělat, si budeme vyprávět, kdo je podle koho větší trouba."dovolim si te navrhnout na cenu bludistaka roku s hlavni cenou osobniho podpisu palaty, manerta a barochove na libovolne misto tela.
Dovolte, navrhujte, když vám to nějak pomůže, nebo vás to potěší.Ale snad alespoň chápete, že je to činnost, která nijak nesouvisí s tématem, stejně jako s tím co vás v souvislosti s tématem v budoucnu čeká. A před tím nikam neutečete.
Kdyz zarezne sroub, musi se odrezat nebo upalit. To je neskutecne plytvani prostředky. Nehlede na potrebu srouby mazat. Neskutecny. Gaia umira s kazdym zarezlym sroubkem. Takova likvidace vyjety baterie to ke prd proti tomu.
anonas, víš, lidé kteří chtějí ve jménu dobra ostatním něco zakazovat, nebo nařizovat jako ty, bych zase na oplátku já zakázal rozmnožovat se. Tak nějak mě představa, že takových blbců co si myslí, že mají patent na rozum, že jedině jejich potřeby jsou ty správné, že kdo chce, nebo potřebuje něco jiného je hlupák celkem děsí.Ale ono to bude nejspíš souviset s rčením, že čím jednodušší člověk, tím větší ego a sebevědomí, že?!
Tak já to zkusím jednoduše.Podívej, ono je to jako s nadváhou. Když máš 50kg + a začíná ti pomalu selhávat srdce, kardiovaskulární systém, tak prostě těch 50kg musí dolů na normální zdravou váhu, jinak velmi brzo zůstaneš na práškách až nakonec předčasně zemřeš. A je úplně jedno, jestli to zhubnutí považuješ za dobro, nebo zlo, nebo jestli je k takovému poznání údajně potřeba patentovaný rozum, nebo naprosto stačí intelekt předškoláka.A co svět světem stojí, neexistuje snadná a bezbolestná cesta, jak těch 50kg sundat bez odpírání, bez bolesti, bez odříkání a bez zdlouhavé a piplavé tvrdé práce. A pak tu správnou váhu musíš ještě udržovat po zbytek života a to zase bude něco stát a bude to i trochu bolet.A úplně to samé nás čeká při záchraně životního prostředí a jeho návratu do přirozené funkční podoby. Jinak tu zemřeme velmi brzy a velmi bolavě všichni a naše děti se už nebudou mít kam narodit. A mnozí z nás nechtějí.A je mi úplně jedno, jestli tomu věříš, nebo ne, za co mě považuješ či co si o mě myslíš, nemá to žádnou souvislost s mým údajným egem, nebo sebevědomím.Tak to prostě je. Nebo tomu nevěříš?++++++++++++++++++++Takže co bude:Já vám, tedy těm co je to tak trápí a zároveň nechtějí vůbec nic dělat ani řešit, hlavně ať je to nic nestojí, nic zakazovat nebudu. Zakážeme vám to totiž my všichni, ti, co chceme, aby se věci změnily k lepšímu a je nám a musí nám to už být v tuto chvíli jedno, jestli se vám to líbí, nebo ne. Už umíme popsat i prokázat co skutečně životnímu prostředí škodí a tak to budeme postupně eliminovat. Je nejvyšší čas, už nelze otálet a není proč otálet, žádný zázrak se nestane.A buď se přidáte a správíte to společně s námi, nebo ne a pak bůh s námi se všemi.Co ty na to, Nyny?
a protoze desetimilionove DENNI prirustky lidi v nekterych regionech neni dle tvych slov ekologickou zatezi, tak co bude. inu, jak pises "bud se pridate ..., nebo ne a pak buh s nami se vsemi". jen se ted nemohu rozhodnout, ke kteremu totalitnimu zrizeni to ma blize. tipuju marxe a jeho nadkritickou masu? trefil jsem se?
Ani teď z tebe chytrolínku nevypadl jediný kloudný nápad jak opravit značně poničené životní prostředí planety. Ani totalitní řešení, ani demokratické, prostě a jednoduše žádné.Jen z tebe padají neustálé nesmysly, jako je třeba tento poslední o marxovi. Marx zemi z tohoto průseru skutečně nevyseká (a ty a tvá inteligence bohužel taky ne).Máš na to jiný názor, nebo se mnou souhlasíš?
bylo nebylo, na planete jsou mista, kde se cas od casu z par jedincu v ekorovnovaze vyvinou cela hejna kobylek. je to tak nejak nekontrolovatelne mnozeni. pak se stane to, ze vsechno sezerou (holt neznaji male vozy se spalovacimi motory). a pak.... i bez emisi zemrou, protoze nemaji co zrat. zazvonil zvonec a pohadky je konec.
jste blazen
Co má dělat, když v EU se množí města, která vás dnes nepustí za E5 a zítra už jen „Öko”? Mně je smutno jen z jedné věci (význam eAut ve městech* na zdraví lidí chápu, za ekologické je však nepovažuji), ti, kteří si velmi agresivním aktivismem tuto věc vymodlili nebo raději vyřvali (lepší), dnes na nová eAuta (a aktivní domy atd.) nemají finance, nejsou schopni si ve svých humanitních oborech a v neziskovách vysávající státní rozpočty vydělat dost peněz a co je napadne? No hnusný „socík”, prostě zavedeme absurdní öko-daně a napaříme je těm, kteří jsou schopní, dávají práci jiným, dokáží vydělat, produkovat, držet kasu a pak si pěkně pořídíme na jejich úkor co si vymyslíme = neskutečné co se ze západem stalo.* Vše má probíhat klasickou cestou, kdy lidé zvolí byť dražší, ale výhodnější nabídku, protože jim něco přináší, zvolí ji dobrovolně, ne za pomocí dotací a okrádání (dle názvosloví socialistů přerozdělování) jiných vrstev společnosti!
Je správně, že se lidé rozhodují aktivně bránit prostředí, kde žijí.Je velmi levné topit doma v kamnech odpadem, jenže to bychom ve městě neviděli na krok a dusili bychom se.Takže Je správně, že si lidé sami sobě zakázali topit v kamnech a chtějí např. ekologické kotle či centrální vytápění.Atd.Auta bez zplodin v místě bydliště jsou další správný krok.Ale samozřejmě bude vždy armáda odpůrců všeho správného.Soustřeďte se na to špatné, pojďte s námi zrušit dotace všeho druhu, ekologické kupony a další kraviny.
Ale to ti ta tesla tezce zkrachuje (prodava ekoodpustky). A to vubec nepisu o tom, ze zakazat si kourit pod nos zatimco to cudi nekde jinde to nekomu cudi (elektrarny, tezba nekterych surovin) je dost pokrytecke. Skoro mi to az pripomina zabery z chanova (vyhazovani odpadku z oken tam, kde to uz dotycnym nepatri/nevadi).
Za loňský rok Tesla prodala odpustky za 108 milionů USD. Celkové tržby Tesly za loňský rok byly cca 25 miliard USD.Zkuste najít nějakou jinou pitomost na které údajně závisí byznys Tesly, pane ne moc chytrej.
prodala odpustky za 108 milionu USD? hele a muzes to ozdrojovat? protoze jen fca (Fiat Chrysler Apod.) priznavaji, ze plati tesle mnohem mnohem vic. ale samozrejme nejsem chytrej jak ty.
Ano, můžu. Ale pokud chceš diskutovat na internetu o těchto věcech, měl bys mít schopnost si to vygooglovat sám. A pokud toho schopný nejsi, měl bys své působení zde vážně přehodnotit.Fiat nic takového nepřiznává, pouze uvádí předpoklady kolik ho může dlouhodobá závislost na nákupu odpustků stát.http://www.hybrid.cz/tesla-ma-s-fiat-chrysler-... ...
Ještě menší graf srovnání podílu prodaných kreditů v součtu celkových tržeb Tesly. padá to dolů pěkně a brzy to zanikne úplně. O tomhle nemá cenu cokoliv řešit, je to krátkodobá záležitost. A samozřejmě je to systémově špatně, tohle odpustkování nikdy nemělo spatřit světlo světa.https://stockdividendscreener.com/wp-content/uploads/2019/0... ...
Vůbec nemám problém zakázat kouřící auta všude, ne jen u nás pod okny. Toliko k tomu pokrytectví.Taktéž nemám problém odstavit všechny elektrárny produkující masivně CO2.
Moje auto kouri. Jsou to prevazne vodni pary vznikajici ve vyfuku. Jinak samozrejme jezdi na serik a na duhu. Z vyfuku jde mimo tech par uz jenom laska a stesti.
A? Chtěl jste něco věcného či inteligentního říct, nebo jen zkoušíte novou klávesnici? Jaká je?
hm. ale takovy zakaz by mel ve vysledku krom padu celeho odvetvi autoprumyslu (uz ted jsou na hrane a elektrovozitka je fakt ze srabu nevytrhnou, kdyz se tak tomu nestalo doted.). zaroven padne extra prisun penez ve forme spotrebni dane z phm. coz znamena, ze nebude ani na dotace nejen pri nakupu, ale ani na levnou energii. to uz tuplem ne, kdyz ji nebudeme mit z ceho poradne stabilne vyrabet (aneb jak povidal zastupce energetiky v rozhovoru na ceskem rozhlase - neni megawatthodina jako megawatthodina). a to cele bude zavrseno tim, ze se bude stale tezit a zpracovavat ropa pomoci nedostatkove elektriny proto, abys nejen mel plasty do tech tvych ekovozitek, ale abys mel i co zrat a pripadne si to v necem i prinest domu z obchodu (ne, papir to fakt nespasi) a pripadne mit i nejaky ten lek na nemoc.ale jak uz jsem psal, nejsem tak chytry jako ty. alienonasi?
Je super jak ty vždycky víš, co strašného by se stalo, když uděláme to či ono, ale nikdy jsem od tebe nečetl, co by se stalo, když nic dělat nebudeme 🙂 Klasickej prudič amatér.Automobilový průmysl je dávno přemnožený. A díky své ohromnosti zatěžuje životní prostředí skutečně extrémě. Životnímu prostředí tedy neublíží, když nejslabší a nepřipravené automobilky zaniknou. Už aby to bylo a ono to i bude.Jak jsem už psal několikrát, největším přínosem v této části tématu pro životní prostředí by byla realita, kdyby automobil zase neměl úplně každý. To by pomohlo ze všeho nejvíce, kdyby jich ubyla třeba taková třetina. Takže odvětví samozřejmě nepadne, jen nebude produkovat aut skoro tolik jako je lidí.Jistě že nebude na dotace. Četl jsi vůbec můj několikrát přednesený vzor "zrušit všechny dotace"?Ano, nebude na levnou energii, což znamená, že bude drahá, bude se s ní hospodárněji nakládat a nebude se plýtvat. Přesně to je potřeba.Těžba ropy výrazně poklesne (cca o 50-60%), neboť ubude zpracování ropy pro potřeby dopravy. V provozu zůstanou jen energeticky méně náročná těžiště. Super, další bonus pro ekologii a životní prostředí. Méně znečištění oceánů, méně zničených oblastí pro život ryb a pod.Ano, nejsi tak chytrý jako já, nejen pro tvé trapnosti ve smyslu "alienonasi" či co to vlastně je. Já skutečně nejsem mimozemšťan, naopak, chtěl bych, aby byla naše Země zase čistá a zdravá.Ty ne?
opet urazka? samozrejme, ze automobilovy prumysl je premnozeny. a proc? no na jednu stranu je to vitana a v tomto rozsahu v evrope jedna z poslednich veci, ktere se tu vyrabi a tudiz vznika pridana hodnota.druhak, ony ty automobilky jen tak pro nic za nic vyrabet nebudou. on to nekdo kupovat musi. a ty mraky novych aut na odstavnych parkovistich, ktere tam hniji protoze uz je nikdo nekoupi (alebrz regulace emisi) tomu nepridaji. a kdo ze to ty auta kupuje? no preci uzivatele (je jedno, jestli koncovi, nebo firemni - a ty jsou i pres flotilove emise horsi, protoze dost lidi ma firemni auto na firemni ucely a navic i soukrome na soukrome ucely). tedy plati prima umera vic lidi = vic aut. ale to ty uplne ignorujes, slovy, ze nadmerna natalita zemi neohrozuje.ano, cetl jsem to o tech dotacich. a i kdyby se pak nasel nekdo, kdo bude chtit patrit mezi par lidi majicich elektromobil (vskutku procentuelne je to zanedbatelne cislo), tak tva zachrana planety presouva coudici komin o par kilometru dal.jiste, ze tu mame obnovitelne zdroje. typicky trebas nemecko v zime 2017 se svymi obnovitelnymi zdroji muselo nastartovat uhelne elektrarny, protoze slunicko nesvitilo, vitr nefoukal a tudiz hrozil blackout.a trapnost to nebyla. je mi naprosto jasne, s kym se bavim. usmevne je tedy jen to, ze v ramci domneleho boje za cistou a zdravou zemi adorujes elektromobil na lion baterie, ktery posouva coud nekomu jinemu na dvorek a jehoz baterie nejen, ze zatim nikdo neresil co do recyklace v takovem mnozstvi, az na to prijde rec, ale i jejich vyroba se sklada z elementu, jejichz tezba neumerne zatezuje prirodu v zemich tretiho sveta, protoze takto by se to trebas v evrope (nehlede na to, ze tu vsechny suroviny nemame) nikdo nepovolil. tento zpusob zivota je v oblibe trebas v chanove. jen v mensim meritku.
jo a plytvani s energii... takze nebudeme v zime topit, v lete klimatizovat, ty nebudes sedet u pocitace a plytvat energii na to, abys psal tyto naivni nazory. pripadne koukal na tv s pro zivot zbytecnymi porady...
To já bych pro změnu zakázal jakékoliv vyjadřování chytrolínům co myslí, že mají patent na rozum a jedin3 jejich názor je ten správný a všechny ostatní by zakazoval.To byl na světě klid a mír, že jo?!
To já zase ne. Ať se každý projeví, ono se tak lépe pozná kdo je kdo a s kým se dá pustit do náročné práce a komu je moudřejší se raději vyhnout, když jde o něco důležitého.
bez tech dotaci je elektroauto na 30 let mrtve
Přesto silně volám po jejich zrušení.
a pokud zaroven budes trvat na omezeni spalovaku, tak (bez ohledu na to co jsem psal v jinem prispevku) pro zacatek dosahnes tak maximalne prodluzovani stari vozoveho parku. koneckoncu uz takzvana ekodan (zlodejina pri prodeji starsiho vozu) nam to ukazala v plne nahote.
To je tvůj pohled na věc a je chybný.Pokud bude mít spalovák do města zákaz vjezdu, z jakého důvodu by jej kdo udržoval při životě, když ho nebude moct používat? Takže opak je pravdou, vozový park se velmi rychle omladí, neboť používání spalováků bude mít ohromné množství překážek.
ano, jak jsem psal. nizozemi a ohromny narust prodeje ojetin, protoze nova auta se proste nevyplati kupovat a elektromobily spousta lidi nechce. a neni to v radu stovek ci tisicu, ale milionu aut!a kdyz nebude spalovak moci jet do mesta, tak lide do mesta jezdit nebudou. naopak se budou zdruzovat tam, kam bude vjezd povolen. realita. ne sny, neco jako mr.dolinek z prahy, radici poridit si krome velkeho benzinoveho vozu jeste maly elektromobil, ci omezovac ajwantmor holan a jeho 25 litrova spotreba statem prideleneho vozu v brne.
a nejen to. jak uz jsem psal. vsak si precti o nizozemi a prodeji ojetin. tam to stoupa v desitkach procent nahoru...
Protože to samozřejmě dělají blbě.Když nechceš aby po městě jezdily spalováky, musíš je jednoduše zakázat. Když nebudou zakázány, lidi nakoupí ojetiny bez daní nových aut. To pochopitelně nezafunguje. Je to jako snažit se zahránit potápějící loď vyhazováním zátěže, místo abys ucpal díru v trupu.Proto říkám, žádné dotace, žádné eko-daně, jednoduché zákazy.
Jasně, to ty jako bolševik bys to dělal dobře, soudruhu. Na co vojakovi kašňa? Popíliť!
Vždyť je to jednoduché. Když nechceš aby ti shořel stoh, nehraj si v něm se sirkami.Když nechceš aby ti ve městě smrděli spalováky, dej tam pro ně zákaz vjezdu.Jednodušeji a správněji to už nejde.Co na tom nechápeš?
je tam drobny rozdil. ten stoh obvykle byva v soukromych rukou. kdezto mesto je zrizenim, jez povzneslo nasi civilizaci do aktualnich vysin a lide v jeho cele jsou tu pro nas, nikoliv aby vymysleli omezeni. tedy bych si dovolil upravit co jsi napsal na:kdyz nechces aby lide v narodnim divadle sedeli, odstran sedacky.zda se to jako kravina? inu nahrad tim to tve prvni kdyz. at porovnavas porovnatelne.
Trochu se mi dnes vaše názory neslučují s tím jak jste tu psal před měsícem, že máte Teslu...
Ano Smart to pochopil, že nemůže být úspěšný, když se bude neustále zaměřovat na obě platformy.Dobře.
On nic nepochopil, byl k tomu rozhodnutí dotlačen zelenými komunisty (alarmisté).
vadi ti ze elektrika ma polovicne zrychlenie ako sq7? 🙂
Plácáš blbosti. Nikdo ho k tomu nenutil, sám se správně rozhodl vykročit novým směrem. Kéž by takových bylo víc.
Jj. Typickym prikladem nenuceni je nizozemi, kde dane na nove spalovaky vyrostly, elektronobily i pres jejich neskutecne nevyhody a jedine dve vyhody (dotace a osvobozeni od dani a poplatku) stoji stale dardu a tak, svete div se, vyrostl obchod s ojetinami do neskutecnych vysin. A az padne i tohle, tak padne ekonomika diky pruseru v automobilovem prumyslu.
Ale to je správně. To co nechceme, má být omezováno. Nechceme smradlavá auta ve městech. Klidně je vyrábějte dál, nebo pěstuje okurky, ale do města mezi lidi už prostě jezdit nebudou.Co na tom nechápete?
je rok 2020, ne 1960. to je treba si uvedomit. u vyfuku auta dnes muzete v pohode stat.vy jste jeden z tech alarmistu, diky kterym skoncime vsichni blbe, nez se to vrati do koleji nabidka/poptavka
Ale vždyť to není pravda. Nemluvě o celodenních zácpách po celém městě. Smrad i škodlivost enormní. Ne tolik jako dřív, ale pořád.Elektromobilita je jediná správná cesta na poli osobni dopravy.
To neni vubec pravda, zejmena u většiny dieselů v Česku platí, že mají vymontovaný/nefunkční filtr pevných částic a vzhledem ke způsobu spalování je to proto mnohem nebezpečnější než v těch 60. letech. K tomu ještě navíc hustota dopravy ve městech několikrát stoupla. A je to vidět i na měřících stanicích emisí co se týká koncentrace nanočástic v centrech. B-]
Ty tomu rozumis ty statistiku. Divim se ze uz nesedis na ministerstvu vlastni pravdy.
samozrejme. zakaz lidem auta, ktera potrebuji k ziti. a pak jen sleduj, jak se postupne centra velkych mest vylidnuji.
Narovinu?To by bylo super, kdyby ubylo lidí a hlavně hlavně hlavně aut ve městech. Hodně super. Myslím, že o tom sní každý obyvatel většího města.Lidé auta k žití potřebují asi tak, jako dřív potřebovali k žítí koně. Někdo musí, někdo ne. A reguloval to přirozený stav bohatství jednotlivce. Můžeš si být jistý, že by byla velká ekologická i sociální katastrofa, kdyby dřív měl ve městě koně každý. Ani představit si tu hrůzu nedovedeš.A dnes podívej, někdo má auta i tři, ve městě.Ne, tudy vážně cesta kupředu nevede.
hm, takze navrhujes nejake rozkastovani na ty, kdo muze mit auto a kdo ne? nebo jsem to pochopil spatne a auto ve meste nebude mit nikdo a obsluznost bude resena za pomoci silnych pazi?
Tohle jsi z toho pochopil? Ale čemu se vlastně divím.Žádné kastování organizovat ani realizovat nehodlám. Svět byl a vždy bude rozdělen na ty bohatší, chudší, pilnější, línější, schopnější, neschopné a td.Takže auto ve městě bude mít ten, kdo bude mít na elektromobil a hotovo. Auto měl vždycky jen ten, kdo na něj měl. Bývaly doby kdy to bylo pár lidí v ulici. A to se vrátí.Přirozený výběr. Nemusíš na nikoho ukazovat prstem a určovat "ty ano, ty ne". A taky žádná korupce.Obslužnost ve městech bude řešena opět elektromobily, ale např. formou sdílení, pronájmů, autonomními taxi, čistou MHD a td. Žádnej problém.
samozrejme. chudsi a bohatsi. jenze nas uz je bohatsich povicero, ze? takze musime nastsavit latku vys, aby si plebs zas tolik nevyskakoval. for je v tom, ze trebas prave ten rozvojovy svet chce take dosahnout takove urovne blahobytu. tedy jestli tu omezime lidi tvrdsim zdanenim a regulacemi, tak to dopadne uplne stejne jako ve francii, kde se ti bohatsi proste sebrali a z francie odesli. a to je cesta do pekel, nebo jak ty pises, zadnej problem.jo a ohledne toho prirozeneho vyberu. cemu se vlastne divim. evidentne patris mezi lidi, kteri nezazili totalitu. korupce a ukazovani prstem skrze proletarku z ulicniho vyboru si spousta z nas jeste moc dobre pamatuje.nakonec i ta forma sdileni. o tom uz bylo napsano mrak. a par automobilek (mimochodem trebas prave bmw) se na tom dost spalilo 😀
hm, uz jsem jak ty s tim dvojim odpovidanim. jeste jednou jsem si to precetl a ty vlastne chces, aby se mesta jako zaklad civilizacniho pokroku rozpadly, kdyz si prejes, aby ve mestech ubylo lidi?
Hm, myslím, že my dva si nemůžeme inteligentně pohovořit, tedy pokud pro tebe znamená "ubylo lidí = rozpad města".Počkám, až povyrosteš a dospěješ.
gratuluji. noblesne napsana urazka, kdyz nemas argument. ono staci cist, jak se vylidnuji centra mest (dokonce primo v cechach), kdyz mizi obsluznost.
To co nechcete vy a vam podobny gretatupci nikoho nezaujima. A tie vase toxicke a extremne skodlive elektroauta si strcte viete kam, ono ten Smart sa vam tam aj vojde
Ale zajímá a čím dál víc. Naopak čím dál méně jste vnímáni vy a vaše touhy. Nevěříš? Tak se dívej.
Já nechci smradlavýho onanase ve městech, doufam že ti adekvátně zvýší daně. Co na tom nechápeš?
vy jste naprosty silenec! nuti ho k tomu dotace, ktere ja fakt financovat nechcu
Ani já ne. Silně volám po zrušení všech dotací co jich ve světě je. Nepotřebujeme dotace, stačí jen ukázat co se prostě nebude na silnici provozovat. K tomu žádné dotace nejsou potřeba.
nejdriv chces zakazovat (spalovaci motory) a posleze chces rusit dotace (bez nichz elektroauto neprodas). trosku schizofrenni...
Elektromobil lze prodávat bez dotací úplně normálně. Obzvláště pokud jiná možnost nebude.A podívej na Teslu, letos pozbyla v USA veškeré dotace, protože již překročila limitní výrobu pro nárok na dotace.Tesla model 3 je 6-tý nejprodávanější model auta vůbec. Co se týče tržeb, pak je na tom Tesla 3 ještě lépe, je třetím nejvýnosnějším modelem v USA.https://www.teslafan.cz/clanky/tesla-model-3-doby... ... A bez dotací.
"Elektromobil lze prodávat bez dotací úplně normálně. Obzvláště pokud jiná možnost nebude."Aha. Tím se to ovšem všechno vysvětluje. Bolševiku. 😝
No jo typický český šetřílek, radši bude žrát ho*no, než aby utratil pár lováků. Ale že zemře o 20 let dřív než o něco velkorysejší francouzský nebo japonský šetřílek mu už nedocvakne. :-/
Nenutil?A co třeba pokuty za flotilní emise CO2?
Zrušit, kupony na CO2 jsou stejný zlořád jako ekologické dotace.
Tak si vybral tu horší 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.