V době, která nepřeje obchodům, zvyšuje Autodesk meziroční obrat o nás o vynikajících 41% a přichází se zajímavými slevami.
I druhé čtvrtletí roku 1998 znamenalo pro český Autodesk příjem s opětně rekordním vzestupem. Ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku vzrostl obrat o 41,5%, což je podstatně více než vzestup prodeje firmy v celosvětovém měřítku (21%). David Palas, obchodní ředitel Autodesku sice korektně uvádí, že v loňském roce byly v této době zrovna záplavy a proto je růst až tak strmý, ale i tak je toto čtvrtletí vůbec historicky jedno z nejúspěšnějších. Autodesk docílil hranice 2300 registrovaných licencí programu AutoCAD Release 14 u nás, denně přibývá průměrně deset uživatelů - což je nepochybně výrazně více než u kteréhokoli z konkurenčních programů (český Autodesk obsluhuje i slovenský trh). Celosvětově pak je všech registrovaných uživatelů AutoCADu (všech verzí) už přes dva milióny.
Autodesk uvádí i počet zákazníků v dalších odvětvích - program Mechanical Desktop má u nás 208 licencí, které si lokalizovaná verze vydobyla v období od poloviny května. Dalším úspěšným programem je AutoCAD Map s celosvětovým počtem 50 000 licencí (u nás půjde zřejmě zatím o kusy, ale instalace jsou významné).
Firma navíc přichází do podzimního kampaní s mediální kampaní, která se nepochybně ideově inspirovala u microsoftího "32. října". Akce se jmenuje "magická čtrnáctka", začíná 14. září a končí 14. listopadu, a číslo čtrnáct zde pochopitelně označuje AutoCAD Release 14. Tím ale číslo čtrnáct vyčerpáno není, protože akce znamená výraznou slevu, která dosahuje až částky 3x14 000 Kč = 42 000 Kč. Tato sleva se poskytne uživatelům, kteří upgradují z AutoCADu LT na AutoCAD R14. Druhou slevou (2x14 000 = 24 000) hodlá Autodesk lákat pro kupce AutoCADu Release 14, kteří zatím žádný CAD program nemají, a třetí sleva (1x14 000) se týká nákupu doplňkových produktů, jako je CAD Overlay 14, 3D Studio VIZ R2 a Genius 14.
Živě komentuje: je unikátní, když softwarová firma dosahuje u nás výrazně vyššího růstu než v zahraničí - stagnace domácí ekonomiky a naopak celosvětový boom zapříčiňují obvykle pravý opak. Jedním z důvodů může být fakt, že řešení Autodesku jsou právě pro oblast strojírenství finančně výhodná ve srovnání s tzv. velkými CAD systémy, takže zákazníci v dnešní "těžké době" daleko více počítají a obracejí každou korunu dvakrát. Zatímco počet uživatelů Release 14 ještě není příliš velký - ke spokojenosti Autodesku by se měl nejméně zdvojnásobit - je překvapující rychlý nárůst uživatelů Autodesk Mechanical Desktop, když prodej padl v podstatě do prázdninového období.
Akce Magická čtrnáctka je určitě dobře vymyšlená - není samozřejmě nic zvláštního poskytnout slevy v časově omezeném období, pokud se to ale podaří takto "magicky zakouzlit" jako Autodesku, zákazníci si to daleko lépe zapamatují a akce bude úspěšnější. Ze tří stupňů slev lze také dobře vystopovat, o které zákazníky a které produkty má Autodesk největší zájem - zejména chce urychlit jejich přechod z dvojrozměrného CADu na třírozměrný (z LT na R14).