AutoCont utržil loni 1.5 miliardy korun a oznamuje změnu strategie

Český počítačový gigant rovněž míří do oblasti informačních systémů.

„Skupina AutoCont“ zůstává i nadále jednou z nejsilnějších firem na domácím počítačovém trhu a zůstává zřejmě nadále nejvýznamnější ryze českou počítačovou firmou, sečteme-li producentskou a distribuční skupinu AT Computers a dále AutoCont CZ a.s. (obě firmy jsou majetkově stále propojené). Zatímco AT Computers zůstává v pozadí, a pomalu se – což je při současných krizích okolo rozpadu skupiny CHS – orientuje na distribuci, AutoCont CZ je daleko známější a mediálně viditelnější.

Firma oznámila za rok 1999 tržby ve výši 1.5 miliardy korun, což je o 15% víc než předloni; zisk před zdaněním dosáhl 55 mil. Kč (předběžně), což je dvojnásobek proti roku 1998. Sto miliónů korun činily služby (+43%) a je jasné, že touto lukrativní oblastí se AutoCont chce nadále více zabývat. Významných 588 milionů (není započtáno v obratu AutoContu) činily tzv. franchisingové pobočky, které narostly rychleji než celý AutoCont (+28%). Celkem AutoCont i s frančízami prodal 31 216 kusů počítačů, což je vynikající nárůst oproti předchozímu roku (+34%). Konkurenční údaje zatím k dispozici nejsou, ale je dost pravděpodobné, že firma obsadila opět první místo v prodeji PC u nás.

AutoCont dále oznamuje další změnu struktury a strategie: svou činnost rozděluje do dvou „podnikatelských linií“, které nazývá AutoCont Computer Services (=stávající obchodní síť) a AutoCont Business Solutions (= komplexní dodávky informačních systémů). Firma tedy zatím nenašla odvahu k dalšímu přímému rozdělení na dvě společnosti, ale možná k tomu udělala první krok. AutoCont Business Solutions staví svou činnost na dodávkách Navision Financials (systém, který firma sama používá a který lokalizovala, vhodný zejména pro střední firmy), systém TNG od Computer Associates (informační systémy pro velké firmy), Panagon (pro document management) a několika vlastních produktech.

Stoupající pozornost na oblast informačních systémů se u AutoContu dala očekávat – po pravdě řečeno je možná škoda, že přišla až tak pozdě, trh je stále zaplněnější. Firma totiž v regionech působí nejen jako „prodejce počítačů přes ulici“, ale také jako znalostní centrum; postupem času si vybudovala zejména díky kvalitnímu personálu renomované znalostní skupiny např. v Brně, Hradci, Praze a Ostravě, například pro dodávky CAD systémů, sítí i Navisionu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud