Pár týdnů poté, co AutoCont ohlásil rozsáhlé změny v obchodní a podnikatelské politice firmy, následuje změna sice na první pohled kosmetická, ale rozhodně pro většinu z nás daleko působivější než podnikatelské změny. Po téměř deset let měl AutoCont stejný firemní znak – jméno firmy sestavené z „tlustého písma“ – a musím říci, že jsem si na něj zvykl jako na neodmyslitelný atribut významné firmy, která řadu let hraje přední housle v domácí výpočetní technice. Nové logo – vlastně dvě loga, jak se dozvíme dále – je překvapivě odlehčené, a pokud by v něm byla jiná písmenka, asi bych si tipl, že se jedná o znak kosmetické firmy nebo výrobce luxusních dámských oděvů.

Podle sdělení firmy má logo vyjadřovat změnu orientace společnosti a také její vnitřní rozdělení na dvě větve – na AutoCont Computer Services (rozsáhlá obchodní a servisní síť) a AutoCont Business Solutions (dodávky informačních systémů, soustředěná do Prahy, Brna a Ostravy). Firma dále uvádí, že nové logo je také příležitosti ke sjednocení vizuálního stylu společnosti, který dosud trpěl roztříštěností a nejednotností. Známé červenomodré logo a stylizované písmeno „A“ se ale nevytratí úplně, zůstane jako označení výrobku – počítače AutoCont.
Domníváme se, že změna loga firmy je rozumným nápadem s nepochybně vtipnou variantou, vytvořit dvě loga v různých barvách, symbolizující dvě odlišné větve společnosti (i když si lidé v AutoContu nyní říkají „ke komu patříš? K červeným nebo modrým?“, s nejrůznějšími dalšími vtipnými i méně vtipnými připodobněními). I kdyby nedošlo k významnému posunu v podnikání firmy – upřímně řečeno, nejedná se o nějaký dramatický a okamžitý obrat, spíše je to jakási „kodifikace“ změn a postupného vývoje, který v AutoContu tak jako tak probíhá od jeho počátku – nemusí být na škodu „přemalovat fasádu“, i kdyby k tomu nebyl nějaký extra důvod. Vůbec je těch změn firemních značek v poslední době hodně: připomeňme si například, že nedávno změnila logo firma Hewlett-Packard (jen mírně), po dvaceti letech existence i firma Autodesk (podstatně) a po pár letech života i Cisco (k nepoznání). Souvisí to s novou ekonomikou, která je mladistvá a radikální a ve které mají úspěchy i firmy s názvy, které by před třiceti lety vůbec neprošly – třeba firma jmenující se „Hej hola!“ (Yahoo!), „Prťavej software“ (Tiny Software) nebo „Vzrušuj se doma“ (Excite@Home - pravda, to je hodně volný překlad). Otázkou, na kterou odpoví až čas, je, zda změna loga AutoContu skutečně není příliš radikální a zda nyní do prodejen AutoContu s novým vývěsním štítem nebudou chodit dámy pro parfém nebo poslední módu.