AutoCont mění rovněž své logo

Změna je nečekaně radikální; že by se tak mocně proměňovala i firma sama?
Pár týdnů poté, co AutoCont ohlásil rozsáhlé změny v obchodní a podnikatelské politice firmy, následuje změna sice na první pohled kosmetická, ale rozhodně pro většinu z nás daleko působivější než podnikatelské změny. Po téměř deset let měl AutoCont stejný firemní znak – jméno firmy sestavené z „tlustého písma“ – a musím říci, že jsem si na něj zvykl jako na neodmyslitelný atribut významné firmy, která řadu let hraje přední housle v domácí výpočetní technice. Nové logo – vlastně dvě loga, jak se dozvíme dále – je překvapivě odlehčené, a pokud by v něm byla jiná písmenka, asi bych si tipl, že se jedná o znak kosmetické firmy nebo výrobce luxusních dámských oděvů.

Podle sdělení firmy má logo vyjadřovat změnu orientace společnosti a také její vnitřní rozdělení na dvě větve – na AutoCont Computer Services (rozsáhlá obchodní a servisní síť) a AutoCont Business Solutions (dodávky informačních systémů, soustředěná do Prahy, Brna a Ostravy). Firma dále uvádí, že nové logo je také příležitosti ke sjednocení vizuálního stylu společnosti, který dosud trpěl roztříštěností a nejednotností. Známé červenomodré logo a stylizované písmeno „A“ se ale nevytratí úplně, zůstane jako označení výrobku – počítače AutoCont.

Domníváme se, že změna loga firmy je rozumným nápadem s nepochybně vtipnou variantou, vytvořit dvě loga v různých barvách, symbolizující dvě odlišné větve společnosti (i když si lidé v AutoContu nyní říkají „ke komu patříš? K červeným nebo modrým?“, s nejrůznějšími dalšími vtipnými i méně vtipnými připodobněními). I kdyby nedošlo k významnému posunu v podnikání firmy – upřímně řečeno, nejedná se o nějaký dramatický a okamžitý obrat, spíše je to jakási „kodifikace“ změn a postupného vývoje, který v AutoContu tak jako tak probíhá od jeho počátku – nemusí být na škodu „přemalovat fasádu“, i kdyby k tomu nebyl nějaký extra důvod. Vůbec je těch změn firemních značek v poslední době hodně: připomeňme si například, že nedávno změnila logo firma Hewlett-Packard (jen mírně), po dvaceti letech existence i firma Autodesk (podstatně) a po pár letech života i Cisco (k nepoznání). Souvisí to s novou ekonomikou, která je mladistvá a radikální a ve které mají úspěchy i firmy s názvy, které by před třiceti lety vůbec neprošly – třeba firma jmenující se „Hej hola!“ (Yahoo!), „Prťavej software“ (Tiny Software) nebo „Vzrušuj se doma“ (Excite@Home - pravda, to je hodně volný překlad). Otázkou, na kterou odpoví až čas, je, zda změna loga AutoContu skutečně není příliš radikální a zda nyní do prodejen AutoContu s novým vývěsním štítem nebudou chodit dámy pro parfém nebo poslední módu.

Diskuze (15) Další článek: Již za týden se spouští Prague Internet World

Témata článku: Software, Rozumný nápad, AutoCont, Luxusní móda, Log, Logo, Štít, Připodobnění, Roztříštěnost


Určitě si přečtěte

Uživatelé hlásí problémy s jednou z listopadových záplat pro Windows 10
Karel Kilián
Windows UpdateAktualizaceWindows 10
Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
Lukáš Václavík
VodafoneUPC
Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

** Chcete se teď hned naučit programovat čipy? ** Nechcete nic instalovat a číst zdlouhavé manuály? ** Naprogramujeme si Micro:bit, který zahraje Tichou noc

Jakub Čížek | 34

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektronikuProgramování pro děti
Fedora 33 prostě funguje. Linux si zaslouží dobýt laptop, je to ale asi opět marné

Fedora 33 prostě funguje. Linux si zaslouží dobýt laptop, je to ale asi opět marné

** Desktopový Linux funguje a vypadá stále lépe ** Fedora 33 není výjimkou ** Ve stínu Windows a macOS tu vyrostly skvělé alternativy

Jakub Čížek | 162

Jakub Čížek
FedoraOperační systémyLinux

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5