AutoCont dosáhl loni zisku ve výši stovek miliónů korun

Diskuze čtenářů k článku

Ivan Zykán  |  20. 04. 2001 19:47

Kdyz se objevi polemiky, ze je drahy Telecom, ze nekrestansky bere na hul zakaznika, ozvou se dva hlasy... jednak, ze je monopolni, a pak je to hanebne vyuzivani pozice ... a druhy hlas, ze se chova trzne, ze stanovi takove ceny, ktere mu regulator odsouhlasi a lidi stejne volat budou.

Na Autocont spada polovina predchoziho. On neni monopolni, to je dulezite zduraznit! Kazdy mame dostatecnou a svobodnou volbu nakoupit jinde, nikoliv u AC. A ze ma vyssi ceny, jako ze je skutecne vyssi ma, budeme-li za meritko brat ceniky volne prodejnych komponent? Tady preci neni smerodatne, co si mysli ten, ci onen potencionalni dopisovatel teto diskuse, ale to, ze ta firma neni ztratova, ze i za takove ceny si najde, a asi dostatecne mnozstvi, svych zakazniku a ze ACu tito zakaznici ve finale zaplati. Osobne se mohu domnivat, ze to nejsou "typicti" EU, kteri maji doma PC na "gamesy", ale ze se jedna o statni sektor, firmy a podobne odbytiste, kde je zajistena neustala obnova roky po rokach moralniho starnuti PC a kde dostatecna cast zisku plyne i z nutneho (pseudo)servisu (napr. i takove tonery do tiskaren, atd atd).

Pro vetsinu dnesnich koncovych uzivatelu argument o zarucnim servisu, resp. vyhlidkach, jestli muj prodejce (ne)zkrachuje, je vicemene nepodstatna. Komponenty moralne starnou tak rychle, ze predstava, ze mi neco vydrzi 3, 4 nebo i vice let, je v rade prave tech kritickych komponent naprosto o nicem. Priznavam, ze "prazsti" maji urcite vyhodu oproti nekterym "menelidnatym" lokalitam v tom, ze v Praze jsou prave ti vyhodni levni prodejci uz zajeti, obecne dobre znami a jejich job je velmi jisty => pocit jistoty pro kupujiciho.(nebojim se rict,ze opravnene) ... zbozi od techto prodejcu je na velmi dobre kvalitativni urovni a paradoxne jsou schopni nabizet kvalitnejsi a aktualnejsi zbozi..naproti tomu firmy jako jsou AC, uz i diky faktu, ze jsou drziteli ISO, si nemohou dovolit prodavat PC-sestavy tyden co tyden s horkymi novinkami a musi sazet na osvedcene kombinace .. ikdyz ani tam se nevyvaruji "odpadu". Ale o tom to prave je. Statni sprava a spol.,vyse jmenovany, nepotrebuje horke novinky, nepotrebuje vystrelky posledni mody. A AC jde samozrejme spravne po techto zakaznicich a ma dostatek argumentu a prirozenen i sily lobovat, aby se na takove pro nej lukrativni trhy uspesne dostal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OdieMan  |  20. 04. 2001 19:47

V clanku se pise o uspechu AutoContu a o tom ze se obcas objevi informace o spatnem servisu a o tom ze prodavaji srot. Ano je to v jiste casti skutecne pravda, mam s nimi hodne zkusenosti a jiste jsou tyto infomace opodstatnene, takze v cemze je tedy ta sila AutoContu??? (jak klade autor na zacatku otazku)
Hlavne v jedne veci, tak jako jinde ve svete - v Marketingu. Ktera pocitacova firma v CR ma tak dobry a silny marketing jako AC??? Kolik reklam a propagace a PR jste videli/slyseli/cetli od AC a kolik od jinych firem??? Pokud se nad tim zamyslite, myslim ze mi date za pravdu.
Prodava hlavne marketing a ne servis .
P.S.: tot neni psano se zaujetim proti AC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Čísla k dispozici nemám, ale jsem přesvědčen, že AutoCont utrácí za reklamu podstatně méně než nadnárodní společnosti (Compaq, HP, Dell). Přesto dokáže prodávat více než oni či stejně (jako Compaq).
Marketing AutoContu se mně nezdá ani jako obzvlášť silný a ani jako nějak extra vydařený - z českých výrobců PC samozřejmě je nejsilnější.
Pokud se ale máme ptát, čím to je, že AutoCont poráží i zahraniční firmy, tak si musíme odpovědět, že to není díky nějakému gigantickému marketingu, ale kvůli "něčemu jinému".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nekdo  |  20. 04. 2001 19:47

Urcite ne z PC, tam ma AC jako i jini lokalni vyrobci male marze, ktere se pohybuji po zapocteni nakladu na servis a reklamace v radu 2-3%. AC ma ale zisk v radu desitek procent ze sluzeb - z implementaci ERP,CRM systemu, prodeje licenci atd. AC spravne zjistil kde je potencial pred lety, kde je potencial ziskovosti...AC na rozdil od jinych firem nema temer zadne aktivity v zahranici a to muze byt pro firmu kriticke za nekolik let. Urcite je ale velice cena jeho pozice na domacim trhu a to je z pohledu "exitu" pro akcionare AC asi dulezitejsi, jako pokus o nakladnou a rizikovou expanzi na jine trhy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nostradamus  |  20. 04. 2001 19:47

Zajímalo by mě, jestli se v článku mluví o firmě AutoCont CZ a.s. nebo o firmě AutoCont a.s., protože struktura je asi taková : firmy ATComputers a.s. a AutoCont CZ a.s. patří pod AutoCont a.s. a obě jsou součástí stejného holdingu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  20. 04. 2001 19:47

Autokont má velké zisky, protože je drahý. To co se dá pořídit u něj koupím jinde daleko levněji.


Konkrétně - sháněl jsem scanner na negativy (PhotoSmart S20). AC ho nemá v katalogu, ale ochotně mi zjistili, že by šel sehnat - za nějakých cca 22 kKč bez DPH. Náš místní "malý" dodavatel by byl schopen jít na 20 kKč bez DPH.

Nakonec jsem ho pořídil za 19600,- Kč. Ovšem s DPH !!

Ono je pěkné spoléhat na solidní firmu a na její značku, ale proč za to platit o nějakých 7000 víc ?

JIstě, kdo chce mít kvalitní bednu ze solidních komponent a pořádně zahořenou (a neví co s penězi), pak je AC dobrá volba. Ale "obyčejné" zboží, které vám dodá kdokoliv jiný se u nich prostě nevyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  20. 04. 2001 19:47

Pravdou je, že velké a kamenné firmy jsou dražší, protože mají větší režie a proto jejich obchodní marže musí být vyšší. Ale levně nakoupit ještě neznamená výhodně
Co budete dělat, až ten váš malý prodejce skončí ?
Co záruky a servis ? Podle mého laického názoru to AutoCont dělá dobře a je to solidní firma. Nečekám, že se mnou budete souhlasit, ale napsat jsem to musel. Jsem rád, že je AutoCont úspěšný a že odolává náporům nadnárodních firem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  20. 04. 2001 19:47

A co když skončí AutoCont? Zbankrotovaly i velke fimy, dokonce i mezinarodni (CHS,..).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Zkrachovat samozřejmě může každý. Zkrachovat může i stát
(Nějak nechápu, kam otázkou míříte)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  20. 04. 2001 19:47

Pravdou je, že velké a kamenné firmy jsou dražší, protože mají větší režie a proto jejich obchodní marže musí být vyšší.

Jenže oni to trošičku přehánějí. Jistě, každý potřebuje být ziskový. I ten prodejce, který je levný. Kolik může mít ? Určitě 5 nebo 10 %. A "drahý" AC si k tomu přirazí dalších cca 36 %. Takže celkem zhruba 40 - 50 %.
To už není "vyšší marže", to je sprostá zlodějina.


Ale levně nakoupit ještě neznamená výhodně

To je pravda. A platí to hlavě pro "neznačkové" sestavy. Ale tady jde o scanner od HP, který bych u AC dostal úplně stejný.

Co budete dělat, až ten váš malý prodejce skončí ?

1. Není malý
2. Až zkrachuje, bude mi to fuk.

Záruka je 1 rok, z toho už skoro 1/2 roku uplynulo. Záruční servis je zajištěn, ale nepředpokládám, že by se během prvního roku něco stalo. A pozáruční servis je všude stejně drahý, protože ho dělají jen autorizované servisy.

Podle mého laického názoru to AutoCont dělá dobře a je to solidní firma.

Podle mého nalaického názoru to dělá dobře, ale příííšerně draze. Solidní to ano, ale nevím, proč bych měl cpát papalášům do Ostravy 7000 navíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Ne že bych byl nějaký extra znalec počítačových ceníků, ale velmi dobře vím, za co se dají koupit komponenty, ze kterých se počítač skládá.

Kde proboha vidíte rozdíl 50% mezi dealerskou cenou komponent a hotovým počítačem, z těchto komponent složeným? To mohlo být někdy před šesti lety, ale ne nyní! Jestli je tam nyní rozdíl 20-25%, tak je to moc: a připočtěte si práci na složení, zahoření, skladování a expedování (tj. několikerý transport škatule, než se dostane k zákazníkovi), a pak samozřejmě servis, který musí být na celý počítač, ne na komponenty, tj. dává jej jeho výrobce "ze svého". (Počítejte prosím "nahé PC", ne počítač s operačním systémem - za ten se taky cosi platí).

Jistě, kdo je tak šikovný, že si dovede počítač bezchybně složit sám, dovede diagnostikovat problémy a vadné komponenty a zajít si je opravit k dodavateli, a má pocit, že jeho čas, který nad tím stráví, nemá žádnou hodnotu, tak pro takového člověka je skutečně zbytečné si počítač kupovat. Jenomže to je dnes pár tisíc lidí v ČR oproti deseti miliónům lidí, kteří to nedovedou. To máte jako s jízdním kolem - taky je to skládačka, taky si jeho "výrobce" za složení a nalepení značky přiráží, ale kvůli tomu mě nenapadne jít do prodejny komponent a to kolo si skládat z kousků. Nejsem sebevrah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  20. 04. 2001 19:47

Vy mluvíte o komponentách. JIstě, v tom případě máte pravdu, že zahoření a ptestování zvýší spolehlivost i cenu.

Můžeme polemizovat o tom, jestli je lepší zaplatit zahoření u AC nebo to "zahořet" sám doma (s možností výměny u obyčejného prodejce).

V mém konkrétním případě šlo o snanner od HP, který není tak poruchový jako nezačkové šmejdy z Asie, není ho potřeba zahořovat a prodejce s ním nemá žádnou práci.

Je pak jejich natolik vyšší cena zdůvodnitelná ?!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Ale kdo vás nutí kupovat si HP scanner od AutoContu? Tady se bavíme o počítačích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark  |  20. 04. 2001 19:47

AutoCont není nejlevnější a není to proto značka domů, kde si každý tisíc navíc platíte ze svého. A máte čas otravovat známé aby vám váš levně koupený šrot chodili pořád oživovat a to nejlépe zadarmo, vždyť těch 6-8 hodin je ze známosti
Toto si firma nemůže dovolit, ta si kupuje PC na práci, ne kvůli prostojům a pokud má mozek nakupuje právě u dodavatelů typu AC. Firmy které přesto nakupují u místního bastlíře bych nakopal, jejich servis pak celý rok jen běhá od jednoho "kompatibilního" počítače k druhému.
Vyšší cena u AC (ale nižší než Compaq, HP, Dell) je daná tím že taky nenakupují úplně nejlevnější díly každý týden jiné, že je ta spolehlivost holt něco stojí a že každý výrobce má vyšší režii než garážový překupník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  20. 04. 2001 19:47

Přesně tak. Největší problém v naší kotlině je, že jsme si přestali vážit know-how (nebo-li vědomostí). To znamená, že uživatelé nechtějí platit přeinstalace windows, dopravu, čas technika... Takže radši otravuje bastlíře, kteří mu dodají počítač bez systému, bez instalace, cena je sice dobrá, ale pouze pokud nepočítáme čas strávený rozcházení toho levnýho šitu. Ve skutečnosti je to dražší, ale to koncák nevídí. On holt ušetřil pár litrů za nakopnutý wokna, je vysmátej...
Tohle vede k neustálému tlaku na snižování cen, kvality služeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  20. 04. 2001 19:47

Přesně tak. Největší problém v naší kotlině je, že jsme si přestali vážit know-how (nebo-li vědomostí). To znamená, že uživatelé nechtějí platit přeinstalace windows, dopravu, čas technika... Takže radši otravuje bastlíře, kteří mu dodají počítač bez systému, bez instalace, cena je sice dobrá, ale pouze pokud nepočítáme čas strávený rozcházení toho levnýho šitu. Ve skutečnosti je to dražší, ale to koncák nevídí. On holt ušetřil pár litrů za nakopnutý wokna, je vysmátej...
Tohle vede k neustálému tlaku na snižování cen, kvality služeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sliwka  |  20. 04. 2001 19:47

oki ... ale uroven jejich servisu je pro nekoho nezaplatitelna ... a to pro firmy ktere jsou na vypocetni technice zavisle ... to je duvod proc se RELATIVE drahe firmy uzivi ... protoze nabidnou to co male nemuzou ... osobne bych u AC nic nekoupil protoze je to pro me zbytecne, ale pro firmu ... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
looserman  |  20. 04. 2001 19:47

No jakožto člověk mající celkem dost informací o firmě ATC mohu říct že tato firma je přes veškeré navenek vypadající stavy v pěkném srabu. Její neschopné vedení a management ji vedou do záhuby a berou si na svá bedra příliš težký náklad. Musí se jim ovšem nechat, že přes jejich nechutný přístup k zákazníkovi se jim stále daří se udržet. Ovšem na úkor zaměstananců a jiných věcí. Ne nejsem a nebyl jsem jejich zaměstanancem ovšem o poměrech v této firmě vím dost. Já se tak chovat ke svým zákazníkům a zaměstńancům tak už jsem dávno v pr...

Holt uměj v tom chodit ale na každého jednou dojde. SNAD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jafi  |  20. 04. 2001 19:47

Souhlas. Takový servis jako provozujou u ATC to je prostě zážitek na celý život. Přesný příklad jak se to nemá dělat. Mimochodem poruchovost jejich ATX zdrojů u počítačů vyrobených před 2 lety je zatím asi tak 95%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Helma  |  20. 04. 2001 19:47

Nepřeháníte to s tou reklamou pro AC, během 4 dnů je to pátý článek, oslavující nekriticky AC, některé pasáže tohoto posledního článku mě nadzdvihly, no nic, snad se dočkáme nějakého objektivnějšího článku.
PS. AutoCont o kterém oslavně píšete je jen součástí větší firmy, do které patří např ATComputers, jak ta dopadla, jak dopadl celý holding, to by mě celkem dost zajímalo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Zkuste argumentovat konkrétně - s čím v tomto článku nesouhlasíte? Proti takovým všeobecným výpadům je těžko se bránit.

AutoCont není součástí větší firmy. Existují dvě firmy: AT Computers a AutoCont, naprosto účetně i manažersky oddělené (manažeři AutoContu nemají nic společného s manažery ATC). Protože obě firmy vzešly z "jedný mámy", tak mají společné vlastníky - nevím, zda na 100% nebo zda jenom zčásti.
Jak dopadla firma ATC, by mě ovšem také zajímalo - snad se tuto informaci uvolí zveřejnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor