AutoCont bude prodávat počítače Hewlett-Packard: konkurence sama sobě?

AutoCont se po letech vrací k prodeji všech typů počítačů firmy Hewlett-Packard; znamená to, že se česká značka nevyrovná zahraniční? Spíše jde jen o marketingovou nutnost.
Společnost AutoCont CZ a.s. ohlašuje, že od prvního října rozšiřuje svou nabídku o kompletní sortiment výpočetní techniky firmy Hewlett-Packard. AutoCont prakticky od svého vzniku prodával periferie HP (je jejich největším prodejcem u nás), ale počítače kromě špičkových serverů nedodával; nyní tedy bude veškeré desktopy, notebooky i servery HP.AutoCont uvádí, že počítače HP nabízí proto, že "umožní proniknout i na tu část trhu, která z různých důvodů vyžaduje dodávku nadnárodní značky výpočetní techniky"; podle AutoContu jde o postu přesně podle plánu - velice důležitým milníkem pak bylo získání certifikátu ISO 9002 pro oblast servisních služeb. AutoCont bude vystavovat produkty HP i na Invexu, tradičně v "béčku"; přibrání HP do sortimentu pro něj znamená další krok ve změně strategie "orientace na produkt" na "orientaci na zákazníka".


  Živě komentuje: zejména cizí firmy si málokdy pořídí jinou výpočetní techniku než jednu ze zhruba pěti světových značek, kam HP samozřejmě patří; a AutoCont nechce o tyto, popřípadě i jiné velmi náročné zákazníky přijít. Chtě nechtě však to je i přiznání faktu, že česká značka počítače se zahraniční nevyrovná a pro AutoCont (respektive druhou polovinu holdingu, AT Computers) je to poněkud trpká pilulka. Kdo by v tom chtěl slyšet "trávu růst" a opouštění značky AutoCont, může - k tomu ale může dojít až tehdy, když budou výkonnostně podobné počítače AC a HP stát stejně, což zatím není zdaleka pravda.Volba HP je logická samozřejmě i kvůli skvělým serverům (HP je druhá na českém trhu za Compaqem, před IBM a Dellem) a stále se lepšícím notebookům (HP chystá velký útok); to jsou segmenty, které AT Computers také těžko obsadí vlastními produkty. Je ještě zajímavé uvést, že AutoCont už kdysi i počítače HP nabízel, ale prakticky žádné neprodal - rozdíly v ceně byly stoprocentní i vyšší a firma se ze začátku orientovala spíše na chudobnějšího zákazníka. Každopádně bude nyní zajímavé sledovat, jak bude vnitřní souboj AC vs. HP dopadat.

Váš názor Další článek: MOPOS má novou síť a nové problémy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,