Auto-moto weby: jaký je vývoj?

Nezávislé servery vedou, ale automobilky dohánějí. Návštěvnost auto-moto webů je velice vysoká a je hlavním zdrojem informací pro nákup.
Internetové „paradoxy“ nadále trvají. Na jedné straně výzkumné firmy potvrzují vysoký a stále rostoucí zájem odborných návštěvníků, nakupujících a čtenářů o odborné oblasti Internetu, a na druhé straně jeden provozovatel těchto webů vedle druhého pláče, že je ve ztrátě a že se inzerenti nehrnou.

Podle výzkumů Media Metrixu vzrostla návštěvnost automobilových webů v USA meziročně zhruba o 30 % (nezávislých o 31,2 %, webů automobilek o 25 %); celkový počet návštěvníků těchto stránek vzrostl meziročně o šest miliónů lidí, z 22,2 na 28,2 miliónů měsíčně (!). Media Metrix přitom uvádí, že tito návštěvníci jsou přitom velice cenní – využívají automobilistické stránky především k vyhledávání takových informací, které později používají pro nákup. Skupina označovaná jako „car shoppers“ (lidé hodlající si pořídit automobil) je prý v intenzitě využívání webu druhá nejlepší, hned za počítačovými hráči!

V žebříčku návštěvnosti stále s přehledem vedou tzv. nezávislé weby, jako jsou online magazíny o automobilech, automobilové aukční weby (eBay motors, http://motors.ebay.com), tzv. resource sites a automobilové obchody včetně bazarových (www.carpoint.cz atd.). Weby automobilek jsou až ve druhé desítce, ale rychle jdou nahoru – podle Media Metrixu se dá očekávat, že časem tyto nezávislé weby předstihnou (to se nám zdá jako poněkud odvážná spekulace, pozn. red.).

Automobilky dokonce i inzerovaly – za měsíc zhruba 440 mil. impresí reklamy. Toto číslo, jakkoli se nám zdá velké, je ale pro velikost amerického internetového trhu jen kapičkou v moři, takže můžeme říci, že přes na první pohled evidentní komerční význam a „vlivovost“ auto-moto webů jim inzerenti stále jenom přisypávají po hrstkách, „aby se neřeklo“. Je to začarovaný kruh internetové reklamy, který vidíme i jinde – komerční firmy rády uznají silný vliv Internetu na své zákazníky, ale s inzercí šetří. Podle našeho názoru je příčina v tom, že inzerenti stále nejsou přesvědčeni o účinnosti Internetu v budování značky, její slávy a prestiže. V automobilismu musíme chtě nechtě tomuto názoru dát do velké míry za pravdu: stačí si srovnat televizní spot (nádherné auto řízené nádhernou dívkou jede třicet vteřin krajinou snů...), stránku v „lesklém“ časopise (profesionální velkoplošná fotografie auta) s tím, co dnes nabídne webová stránka a zejména její standardní jednotka reklamy, úzký bannerový proužek. Není ale na místě vzdávat boj: zejména zde se začnou uplatňovat velkoplošné internetové reklamy a i inzerenti by měli vynaložit určité úsilí k inovativnímu využití Internetu – například k tvorbě flashových interaktivních reklamních hříček a her.

Závěrem ještě rozhodně zajímavý žebříček patnácti nejnavštěvovanějších amerických automobilových webů (počet návštěvníků v tisících, 7/2001)

1 Kbb.com 3,849
2 Carpoint.com 3,235
3 Autotrader.com 2,704
4 skupina Autovantage.com 2,273
5 Edmunds.com 1,996
6 Autoweb.com 1,926
7 Cars.com 1,859
8 Ebaymotors.com 1,728
9 Aaa.com 1,404
10 Carsdirect.com 1,231
11 Ford.com 1,216
12 Autobytel.com 1,205
13 Chevrolet.com 927
14 Nadaguides.com 899
15 Carfax.com 871
Zdroj: Media Metrix.

Diskuze (3) Další článek: Intel chystá nové balení procesorů

Témata článku: Americký automobil, Automobilka, Paradox, Zajímavý žebříček, Vývoj, Motors, Jak


Určitě si přečtěte

Testy procesorů Ryzen 5000: AMD překonalo Intel ve všech směrech

Testy procesorů Ryzen 5000: AMD překonalo Intel ve všech směrech

** AMD začalo prodávat nové procesory Ryzen 5000 s architekturou Zen 3 ** K dispozici jsou nezávislé testy z celého světa ** AMD překonává Intel ve všech směrech

Karel Javůrek | 69

Karel Javůrek
ProcesoryTestyAMD
Jak v prohlížeči vypnout oznámení zasílaná webovými stránkami

Jak v prohlížeči vypnout oznámení zasílaná webovými stránkami

** Obtěžují vás neustálé dotazy webů, zda chcete zobrazovat oznámení? ** Můžete je zakázat, a to jak kompletně, tak i pro jednotlivé stránky ** Připravili jsme návody pro Chrome, Firefox, Edge a Operu

Karel Kilián | 11

Karel Kilián
Jak na InternetTipyProhlížeče
Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

** S cenou do 20 tisíc lze vybrat solidní notebook na práci i hry ** Přenosné notebooky nabídnou i kovová těla a rychlý hardware ** Možná největší problém je nedostupnost, nejžádanější kusy jsou vyprodané

David Polesný | 33

David Polesný
VánoceNotebooky
Zapomeňte na destičky. Raspberry Pi 400 je nový počítač zabudovaný do klávesnice
Lukáš Václavík
Raspberry PiPočítače
Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co má ještě smysl kupovat. A co ne?

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co má ještě smysl kupovat. A co ne?

** Notebooky s cenou do deseti tisíc korun jsou plné kompromisů ** Existuje několik modelů dobře použitelných pro nenáročné použití ** Vhodnou alternativou jsou tablety nebo repasované počítače

David Polesný | 94

David Polesný
Jak vybrat notebookNotebooky

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5